![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Partijlid
|
![]() Jaani kan je een voorbeeld geven wat de privé onefficiënter doet dan de overheid?
Misschien staken? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() Realiteit is dat de privé alleen geïnteresseerd is in die sectoren die winst maken. Een gevolg van privatisering is dan ook steeds dat de privé aan de haal gaat met de smakelijkste brokken terwijl zij de overheid met de minst renderende sectoren opgescheept laat zitten. Waardoor die dienstverlening ook weer duurder wordt aangezien dit niet langer gecompenseerd wordt door de meer rendabele sectoren die immers afgestoten en verkocht zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. absoluut zo verlieslatend moet zijn, zo lang ze in overheidshanden zit alleszins wel. 2. nog tot het takenpakket van de overheid behoort en if so in welke mate nog. De tijden zijn veranderd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Daarbij het is een feit dat de overheid minder efficiënt werkt dan de privé het is niet omdat iets bij de overheid niet rendabel is dat ze niet rendabel kan zijn bij de privé. Ik wist niet dat men van plan was om maar een gedeelte van de post te privatiseren. Dan is dat wel niet echt slim van de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister
|
![]() Er is nog niks beslist over de manier waarop privatisering of openstellen post markt zal plaats vinden. De realiteit is evenwel dat bij vroegere privatiseringen men [private sector] vooral vragende partij was naar de winstgevende overheidssectoren en niet naar die sectoren van algemeen belang die niet zo winstgevend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als onze Post tegen die tijd niet beter functionneert dan zal die in de concurentieslag sneuvelen en verdwijnen. SP of CAD of wie dan ook zal dit niet tegenhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() Bank van de Post bijvoorbeeld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() Is voor 50 procent eigendom van Fortis. De volledige verkoop is in 2002 afgesprongen. De grap is dat de back office nog steeds van De Post is en jaarlijks verlies lijdt doch het rendabele stuk in handen van Fortis is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waaruit bestaat de dienstverlening van "de back office" en in welke mate gaat het hier om een publieke dienstverlening?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Op teletekst stond er dat de Deutsche Bahn(spoorwegen) ook gaan privatiseren maar dat de stations nog zeker 15 jaar van de staten zijn. Welk nut heeft dat? Volgens mij gaan de staten boekhoudkundig verlies draaien omdat ze in sneltempo hun stations gaan afschrijven. De inkomsten die ze krijgen zal mooi in de pocket zijn van de regeringen. Misschien is het juist hetzelfde scenario met de belgische post. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dinsdagmiddag, ik moest om 15 uur op een vergadering zijn. Om 14u45, kom ik langs de Post (500 meter van de vergadering), ik zie dat er maar twee personen binnen zijn (één persoon zijn ze aan het helpen een andere staat te wachten), en ik denk: "Nog snel naar de Post om een aangetekende zending af te halen".
De conversatie van de postbeambte met de klant (zij is de postbeambte, hij is de klant). Zij: "Hoe is het met de schoonbroer van de vrouw van uw broer"? Hij: "Met Luc is alles goed, hij is vorige week geopereerd, hij heeft heel veel geluk gehad, want ik ken iemand di dezelfde operatie ondergaan heeft en die heeft het niet gehaald"; Zij: "Maar waarschijnlijk was het met Luc niet zo ernstig gesteld". Hij: "Met luc was het veel ernstiger, hij was bijna weg, de slaapdokter had het nog juist op tijd gezien". Zij: "Ja, maar dien dokter dient daar ook voor hoor". Hij: "Als ge moest weten hoe groot dat gezwel was dat ze er uit gesneden hebben en dan hebben ze preventief nog iets meer weggesneden". Zij: "Dat wil toch niet zeggen dat zijn toestand ernstiger was.... Zo ging dit 10 minuten voort, Luc maakt het ondertussen goed, vrijdag over 8 dagen krijgt hij z'n eerste chemo, de vooruitzichten zijn goed, volgend jaar gaat hij naar Lourdes, samen met z'n vrouw, z'n twee kinderen en z'n broer en zus. Als de kinderen van die twee laatsten meegaan, dat wisten ze nog niet, ze zijn per slot van rekening al 16-twee van 17 en één van 18 jaar. Zij geloven zo niet meer in God enz.... Toen dan eindelijk mijn voorganger aan de beurt was, wou ze nog met hem beginnen over de zaken, gelukkig ging de brave man hier niet op in. En ikzelf, ik was al iets aan het verzinnen om mijn laattijdig aanwezig zijn op de vergadering te verantwoorden, ik die nooit ergens te laat kom, ik was 5 minuutjes te laat. Welnu, als ik de mogelijkhezid had om mijn aangetekende zending op een ander adres af te halen of als mijn lotgenoot de mogelijkheid had om de brief elders te versturen, ik denk niet dat we dan nog ooit een postkantoor zouden binnengaan. Als dit één van de doelstellingen van de post is, privatiseren dan maar.
![]() |
#155 |
|
![]() beláchelijk voorbeeld;
Hoe dikwijls heb ik in de supermarkt al niet moeten met de handen in mijn haar gewacht tijdens een gesprek van de kassierster met haar tante, met haar achternicht, etc etc. om zot van te worden soms,. welnu, is de Carrefour of GB een publieke instelling? ik dacht het NIET hé! |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaal wel voor de post. Onvrijwillig.
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En, Pelgrim, kun je mij eens verklaren waarom je "de natie" betrekt bij een postdienst?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() is dat dan een reden tot privatisatie? neen, wel tot optimalisatie. Niet m�*nder Staat, wel een bétere Staat.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 28 juli 2007 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |