![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als straks de greep van de Franse Gemeenschap op de Rand versterkt wordt, moeten wij dus blij zijn want dat zal in 2009 grote winst voor het VB opleveren... Ik voorspel je het tegendeel: juist deze houding van het VB zal de partij in 2009 massa's Vlaamsgezinde stemmen kosten, en ik zal mijn best doen om die massa te vergroten. Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
D'as kortaf, maar duidelijk gezegd. En o zo duidelijk met de huidige protagonisten van de NVA!
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() De VB-partijraad beslist natuurlijk wel autonoom...
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wens je daar alle succes bij. Maar één ding kan ik je wel zeggen : het voor Vlaanderen nefaste akkoord door het kartel bij de vorming van de laatste federale regering, wat nu volop bezig is, zal het kartel in 2009 héél hard pijn doen. Wie er dan met die ontgoochelde stemmen gaat lopen ligt mijn inziens voor de hand! En antwoord me nu eens op de volgende vraag :wat is er fout aan de houding van het VB in heel dit verhaal?? En ik stel juist geen 'minabele' winst voor Vlaamse belangen Ik stel net al het Vb voor dat de Vlaamse partijen eindelijk eens 5 minuten politieke moed hebben en eens neen zeggen. Juist het schromelijk gebrek aan deze, ook en vooral door het kartel
![]() |
#145 |
Gouverneur
|
![]() heeft voor gevolg dat dit op een fiasco zal uitdraaien.
enfin, ik kom later nog eens terug bij de zelfverzekerden!
#146 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als straks de greep van de Franse Gemeenschap op de Rand versterkt wordt, moeten wij dus blij zijn want dat zal in 2009 grote winst voor het VB opleveren... Met een vijfde van de Vlaamse stemmen kan het VB heel wat meer doen dan daarop zitten toekijken en happig op vermeende stemmenwinst te wachten. |
||
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U hoeft geen illusies te koesteren aangaande teleurgestelde N-VA'ers. Optimisme zal eerder bij LDD op zijn plaats zijn. |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar beste toch, Bart Laeremens is de HARDSTE werker voor Vlaanderen om de rechten van de Vlamingen in de rand te vrijwaren. Het VB doet niet anders dan deze toestanden aanklagen en vragen aan de Vlaamse partijen om steun. Maar neen, deze steken zich liever weg achter het dwaze cordon, om vervolgens met figuren als Milquet de volgende Vlaamse nederlaag voor te bereiden. 5 minuten politieke moed. Eén keer, één keer maar de steun geven aan het VB.Meer is niet nodig kortaf, meer is niet nodig!!
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, ik besluit, voor mij persoonlijk:
- Boergois en het Weverken wouden brulkikker DeDekker binnenpakken, en "de partijraad", blijkbaar toch een groter aantal mensen dan twee man, hebben beslist om deze beslissing terug te fluiten. De partijraad, volgens sommigen, is niet hetzelfde als "de leden", hetgeen natuurlijk juist is, maar wel voorbijgaat aan wat ik wou zeggen; - er zijn blijkbaar mensen die vinden dat iets niet demokratisch beslist is, zelfs al heeft een meerderheid besloten, omdat het niet in hun kraam past. Omdat zijzelf als individu en zijzelf alleen het best van al weten; - vlaams blokkers hebben een glazen bol. Ik heb ook enkele malen voorspeld dat het blok ging vooruitgaan in stemmen, maar dat is maar klein bier tegenover de glazen bol van de blokkers; - blokkers hebben een patent en een alleenrecht op de Vlaamse refleks. Wel, niet in mijn gedacht. (wel in zaag-gedrag en in kalimero-refleks). - blokkers kijken veel naar wat de andere partijen zeggen, en weten dan meer dan degenen die de woorden uitgesproken hebben, wat die woorden betekenen, en wat de echte bedoelingen zijn. Maar de schoofzak is kontent met de huidige situatie: de geesten bij de tsjeven (vooral) en bij de sossen (iets minder) zijn opgeschoven in de richting van een Vlaamse refleks. Het kartel heeft de verkiezingen gewonnen. De diep-blauw-zeer-rijken hun Vlaamse refleks is verdwenen, mersi voor de overgelopen vu'ers destijds, vooral Bart Somers uit Mechelen of was het Antwerpen. Ik ben kontent met de Vlaamse refleks van brulkikker Dedekker, maar ik vrees, buiten het verzwakken van het blok en de gesloten-(v)LD, dat dit weinig nuttigs gaat opleveren, tenzij steun voor een tweederde meerderheid. De optie "de stekker eruit" blijft bestaan, maar alleen in een uiterste nood-senario, want te nefast, vooral voor Vlaanderen. Hoe zal het uitdraaien met de Waalse joernalisten, die de echte demokratie in dit (on)landje belichamen natuurlijk, die Leterme beoordelen als niet bekwaam voor de federale premier????
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Druk is er altijd en komt langs alle kanten (partijtop, achterban, pers, enz.). Dat is in elke partij zo. Mijn contacten geven mee dat de partijraad vrij en volgens hun verkeerd, beslist heeft. BDW is erna in de afdelingen de zaak nog moeten gaan uitpraten wat vooral in Limburg niet gemakkelijk was. Als u dit niet wilt geloven weze het maar zo. |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel heb ik véél vertrouwen in de oprechtheid van de Vlaamse kiezer En als die straks voor LDD stemt, voor mij niet gelaten Als de groep van kiezers die duidelijk wil breken met het Belgisch verleden maar groter wordt. 2009 zou in die zin wel eens belangrijk kunnen zijn. Maar dan moet die kiezer wel overtuigd zijn dat figuren als er waren Martens, Dehaene, Verhofstadt en nu het kartel met Leterme en BDW, altijd nefast zijn voor Vlaanderen En dat Vlaanderen eindelijk eens krijgt waar het recht op heeft, dat en dat alleen moet belngrijk worden voor de Vlaamse kiezer!
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
BDW moest niet teruggefloten worden want na de paniek vanwege de breuk in het kartel en de nieuwe beloftes van CD&V was hij zelf al op zijn stappen teruggekeerd. De enige in de partijtop die zonder kartel en met Dedecker naar de kiezer wilde was naar ik mij meen te herinneren Frieda Brepoels. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Schelden? Bedoelt u dit:
U doet uw forumnaam alle eer aan, René! ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 28 juli 2007 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Voila. Meer moet over die treurige dag in Oostende niet onthouden worden.
|
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg, kompleet buiten topik, maar de beslissingen over de verhoudingen tussen het blok en Dedekker, werden die door "de top" of door "de basis" genomen?
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mijn stelling nog meer onderstreept dan de NVA-case: partijtoppen nemen de beslissingen, ook al doen ze alsof ze een beetje democratisch willen gaan doen, op partijcongressen en zo. |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het hier niet over; jij stelde dat het de basis was , de leden die BDW verplichtten jmdd buiten te bonjouren. Quod non.
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat je replikeert, laat mij toe fijntjes op te merken "dat het pikt". ps Je hebt de top en je hebt de basis. Hoe en waar situeer jij de partijraad van de nva? Over hoeveel mensen gaat het daar? En ik kom terug op mijn eindpunt: wie het ook beslist heeft, meer dan de basis, namelijk al hun kiezers hebben zich uitgesproken. Maar ik geef het toe: de basis zouden alle leden moeten zijn; de partijraad is een afvaardiging van al die leden; hoe worden de leden van die partijraad aangeduid ... oei ...
|
![]() |