Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2007, 18:24   #141
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dat zou een klap in het gezicht van de vrijheid
Ben jij op DEZE manier aan je aantal berichten gekomen? Amaiamaiamai

Trouwens: het VB is voor véééél minder veroordeeld...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2007, 18:29   #142
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jezus ws inderdaad een sterfelijke profeet.
Heeft die ooit beweert NIET sterfelijk te zijn? Maar de berichten van ZIJN leven zijn wel wat anders dan dat van Moke he...

.
Oud 29 juli 2007, 19:04   #143
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... en de islam beschikt over eerstehandsinformatie over het leven van Jezus.
Dat interesseert mij. Zou je me wat meer kunnen vertellen?
Oud 30 juli 2007, 07:06   #144
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht

Je kan iemand die in de moslimdoctrine is opgegroeid, het niet kwalijk nemen dat hij zijn roots verdedigd. Ze mogen het echter ONS ook niet kwalijk nemen dat wij onze cultuur en eigenheid willen verdedigen op ONS grondgebied.

En godsdienst kan nooit een excuus zijn om de wetten van het land niet te volgen.
Helemaal mee eens.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 08:50   #145
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus dan moeten we de Universele Mensenrechten maar laten vallen?

daar heb ik toch niet voor gepleit, manmanman toch ...

maar blijven nadenken en aanpassen aan de geevolueerde werkelijkheid ... is dat dan niet voor alles en altijd noodzakelijk ?! of gaan we de klok stilzetten ?!?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 08:58   #146
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Waarom zou Uh-Huh eens getrouwd een onderdanige vrouw moeten worden? Ga je nu ook tot dat belachelijk veralgemenend groepje gaan horen dat denkt dat alle moslims voldoen aan de clichés die op dit forum te grabbel gegooid worden en uitgespuwd door mensen waarvan het overgrote gedeelte nog nooit een moslim zijn huis binnengeweest is laat staan er met eentje heeft gepraat?
Mijn god een mens zou hier van minder gaan lopen.
lieve laya,
even terzijde, Uh-huhtje was al gaan lopen voor mijn post waarop jij deze repliek schreef hoor ... dus dat van 'voor minder gaan lopen' ... is nvt.

mijn post vraagt alleen maar of ze een relatie/huwelijk/samenwonen zou mogen hebben met een heiden een blanke of een zwarte, kies maar ... en wat er over zou zijn van haar familiebanden ... wat denk jij ?
en idd het alternatief is dan huwen met een moslimman, en zichzelf inschakelen in de traditie van onderdanigheid en gehoorzaamheid aan haar hopelijk lieve moslimman ... maar vrijheid, gelijkheid, en gehele onafhankelijkheid t/m kunnen scheiden en toch je familieeer niet schaden, denk je dat ze daar recht op zal hebben ?! ... soit ik hoop het voor haar hé, maar ik geloof er niet in.
ik denk dat de kans groter is dat ze dat sjadortje gaat dragen, als teken van onderwerping aan man en geloof, als teken van onderdanigheid en derhalve aanvaarding van ... tja van minderwaardigheid hé ... zielige cultuur ... of is het allemaal niet waar en is het slechts een hypocriete cultuur, wel ja, van mijn part mag je kiezen ...
Oud 30 juli 2007, 09:01   #147
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Den Duisteren Duikboot;2815642]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Geheel volgens islamitische traditie, ga je je nog gedragen naar de regels van het (nog) niet islamitische land, waar je woont. Eens sterk genoeg, gaat de islamitische wetgeving de bestaande seculiere wetgeving vervangen, want -geheel volgens jouw islam- is er geen wet die tegenstrijdig mag zijn aan de islamitische wet, dus ook EN VOORAL geen andere godsdienst.[/quote]

Wat je aanhaalt is een min of meer inherente paradox aan de democratie: de meerderheid beslist en zal, als ze daartoe de kans krijgt, desnoods de grondwet in haar voordeel aanpassen om haar positie te bestendigen. Vandaar dat het ook zo belangrijk is om antiparlementaire partijen en/of partijen die democratisch gezinde minderheden ongenegen zijn te verbieden: wie democratie enigszins ernstig neemt kan niet 'in naam van de democratie' fascistische partijen toelaten, of ze zich nu enten op een nazi-ideologie of de islam. Het komt er dan wel op aan een aanvaardbare selectie te maken tussen wie waaronder valt: als er morgen een moslimdemocratische partij opstaat naar analogie met de christendendemocraten heb ik daar als democraat (niet als veldspeler) geen enkel probleem mee; als er een variant van Hamas opstaat, mag die m.i. verboden worden. Tegelijkertijd mag er opgetreden worden tegen organisaties en mensen die fascistoïde denkbeelden verspreiden: een duidelijk signaal dat de democratie niet met zich laat sollen.

In het algemeen wil ik nog opwerpen dat sommige lieden hier in het dagelijkse leven blijkbaar weinig vertrouwd zijn met moslims. Vandaar dat hun enige bron de 'statische' bronnen zijn: de Koran, plukjes geschiedenis, enz. Daaruit ontstaat algauw het beeld van een religie 'die is blijven stilstaan'. En laat het nu net deze statische wereldbeelden zijn die in elke samenleving voor ellende zorgen: in een statisch wereldbeeld is de enige uitweg uit conflicten immers geweld in al zijn gedaanten (dictatuur, oorlog, etc.).
bullshit, jij schafte net de democratie af

enige voorwaarde om mee te spelen is net het voornemen om het democratische systeem niet al te drastisch aan te tasten. da's alles, over de rest zal de kiezer beslissen.
Oud 30 juli 2007, 11:13   #148
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dat interesseert mij. Zou je me wat meer kunnen vertellen?
De islamieten weten o.a dat Jezus niet de "Zoon van God" was, en dat hij dit ook nooit heeft beweerd, ze weten dat Jezus niet gekruisigd is, maar dat een van zijn volgelingen zijn plaats innam. Dat verklaart ook de verrijzenis: hij was helemaal niet dood.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 11:14   #149
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ben jij op DEZE manier aan je aantal berichten gekomen? Amaiamaiamai

Trouwens: het VB is voor véééél minder veroordeeld...
Blijkbaar iets foutgelopen.
Dit zou het moeten zijn:
Dat zou een klap in het gezicht van de vrijheid zijn.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:35   #150
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islamieten weten o.a dat Jezus niet de "Zoon van God" was, en dat hij dit ook nooit heeft beweerd, ze weten dat Jezus niet gekruisigd is, maar dat een van zijn volgelingen zijn plaats innam. Dat verklaart ook de verrijzenis: hij was helemaal niet dood.
En dat noem jij " ... eerstehandsinformatie over het leven van Jezus".

Ik vrees dat je toch nog een en ander zult moeten leren over het vroege christendom en de strekking, of strekkingen, waar Mohammed mee werd geconfronteerd. Hij begreep er ook niet veel van.
Oud 30 juli 2007, 16:47   #151
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mijn post vraagt alleen maar of ze een relatie/huwelijk/samenwonen zou mogen hebben met een heiden een blanke of een zwarte, kies maar ... en wat er over zou zijn van haar familiebanden ... wat denk jij ?
en idd het alternatief is dan huwen met een moslimman, en zichzelf inschakelen in de traditie van onderdanigheid en gehoorzaamheid aan haar hopelijk lieve moslimman ... maar vrijheid, gelijkheid, en gehele onafhankelijkheid t/m kunnen scheiden en toch je familieeer niet schaden, denk je dat ze daar recht op zal hebben ?! ... soit ik hoop het voor haar hé, maar ik geloof er niet in.
En ja dit bestaat nog altijd. Ik heb laatst nog een reportage gezien over de 'arme' moslim vrouwen, die niet konden trouwen.

WANT: en dat stelden ze openlijk voor de camera, en neen geen hoofddoeken om en JA mooie vrouwen: ze konden geen moslim man vinden.
Toronto, Canada (vrije westerse wereld) anno 2006!!!!!!!!

Voor de rest is er niets aan de hand met rmp(*) mohamed's volgelingen.
Wat baten kaars en bril, als den uil niet zien en wil.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 16:51   #152
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:

enige voorwaarde om mee te spelen is net het voornemen om het democratische systeem niet al te drastisch aan te tasten. da's alles, over de rest zal de kiezer beslissen.
Anna, wil je aub de volgende keer een beetje beter opletten, als je quotes aanpast. Nu lijkt het alsof het antwoord van de duikboot MIJN antwoord is.
(kijk maar even terug naar jouw post)
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel

Laatst gewijzigd door hermanvk : 30 juli 2007 om 16:52.
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 19:45   #153
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En w�*t als die kiezer stilaan een moslim meerderheid wordt?... En de sharia invoert? En de democratie afschaft?

Hier zijn we gelukkig nog niet zo ver, en zal het er ook wel niet van komen, maar elders is dit wél realiteit he...

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 30 juli 2007 om 19:47.
Oud 30 juli 2007, 19:49   #154
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijkbaar iets foutgelopen.
Dit zou het moeten zijn:
Dat zou een klap in het gezicht van de vrijheid zijn.
Dat had ik al door

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be