Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2004, 19:33   #141
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Vlaanderen verliest steeds meer en meer terein ten opzichte van Wallonië!
- Hun economie past zich beter aan, aan de nieuwe technologieën!
- Het aantal starters ligt hoger dan in het Vlaamse landgedeelte!
- De dynamiek, zowel bij de werkgevers als de werknemers neemt meer toe dan in het noorden van het land!
- Het taalonderwijs staat er momenteel beter voor!
- De universitairen afgestudeerd in een Waalse universiteit zijn wereldwijd meer gegeerd dan deze in de andere kant van het land. Men vraagt in de wereld niet "wat" heb je gestudeerd, maar waar!... Met UIA en LUC wordt gewoon... gelachen!
Ik hoop dat het allemaal waar is, dan is te tijd aangebroken om een einde te maken aan de miljardenstoom van Vlaanderen naar Wallonië.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 21:43   #142
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Vlaanderen verliest steeds meer en meer terein ten opzichte van Wallonië!
- Hun economie past zich beter aan, aan de nieuwe technologieën!
- Het aantal starters ligt hoger dan in het Vlaamse landgedeelte!
- De dynamiek, zowel bij de werkgevers als de werknemers neemt meer toe dan in het noorden van het land!
- Het taalonderwijs staat er momenteel beter voor!
- De universitairen afgestudeerd in een Waalse universiteit zijn wereldwijd meer gegeerd dan deze in de andere kant van het land. Men vraagt in de wereld niet "wat" heb je gestudeerd, maar waar!... Met UIA en LUC wordt gewoon... gelachen!
Ik hoop dat het allemaal waar is, dan is te tijd aangebroken om een einde te maken aan de miljardenstoom van Vlaanderen naar Wallonië.
Gezien het succes van Di Rupo, what if: als we nu eens dachten aan een fusie tussen PS en SP: één sterke unitaire partij!!
Daar gaan een reeks flamingantjes een zenuwcrisis van krijgen en schuimbekkend over de grond rollen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 22:06   #143
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Gezien het succes van Di Rupo, what if: ALS we nu eens dachten aan een fusie tussen PS en SP: één sterke unitaire partij!!
ALS ons kat een koe was dan kon je ze melken.
Of in 't Antwaarps: as is verbrande koule
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 22:19   #144
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Gezien het succes van Di Rupo, what if: ALS we nu eens dachten aan een fusie tussen PS en SP: één sterke unitaire partij!!
ALS ons kat een koe was dan kon je ze melken.
Of in 't Antwaarps: as is verbrande koule
't Is al jaren dat in Vlaanderen sommigen hun kat melken...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2004, 22:48   #145
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Met al die "navelstaarderij" zien we echt niet wat er in Wallonië gebeurt!

Het enige waarover wij spreken is: de geldstroom naar Wallonië! Maar hoe het er ginds aan toe gaat, verliezen we uit het oog! En... wees gerust er zijn daar initiatieven die ons wel eens met verstomming kunnen slagen!

Vorige dinsdag hebben we nog in een lezing van Rector Oosterlinck te Leuven, een tipje van de waalse sluier kunnen oplichten!

Broeders in Vlaanderen... verschiet niet ... wanneer we kortelings op allerlei vlakken voorbij gestoken worden door onze zuiderburen!

Of moeten we zeggen... slaap zacht, kindje slaap zacht...! Of maak maar verder ruzie met elkaar �* la VLD, NV-A, Vivant ... ? Doe nu eindelijk eens die oogkleppen af en ga kijken naar objectieve veranderingen, zonder uw steeds weerkerende vooroordelen! Het aantal starters,bv. in Wallonië, ligt zomaar eventjes 35% hoger dan in Vlaanderen! Moet er nog zand zijn? Of te laat de put gevuld als het kalf verdronken is!
Oud 13 april 2009, 11:33   #146
FDM
Banneling

Standaard

..
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2009, 11:42   #147
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Gonzo Bekijk bericht
Gegroet Vlaamse vrienden,

Ik volg al geruime tijd anoniem dit forum en kan hier altijd genieten van een pot politieke discussie. Vandaag was ik nog eens de vele topics aan het doorlezen en viel tot mijn grote vreugde op dat een groot deel hier beseft hoe laat het is.

Elke dag worden wij gedomineerd door een vuile linkse waalse minderheid. Waarom moeten wij Vlamingen nog genoegen nemen met al die vieze belgische oplossingen terwijl we het allemaal op een Vlaamse manier veel beter kunnen oplossen?

Jullie hebben hier al veel discussies over gevoerd maar nergens las ik concrete harde acties. Ik wil hier geen voorstel doen maar ik wil een discussie openen.

Volgens mij is de enige oplossing een gerechtvaardigde verzetsbeweging die strijdt voor de Vlaamse onafhankelijkheid (naar analogie met ETA).

Het is toch duidelijk dat die Waalse pedo-partij alles in het werk stelt om het Vlaams nationalisme onder de knoet te houden? Ik ga geen voorbeelden opnoemen want die kennen jullie even goed als mij. En door de huidige grondwettelijke regeling moeten we ook geen soelaas verwachten...

ps: Naïve linkse hippy's gelieve u te onthouden

Vlaams Nationalistische groeten
Precies het scenario waar die-hard Belgicisten op klaarkomen: de Vlaamse Beweging die zich laat verleiden tot aanslagen, zodat ze voorgoed alle krediet verloren zal hebben. Het zou me dan ook niet verwonderen indien deze Dr. Gonzo een nepprofiel was.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 16:34   #148
FDM
Banneling

Standaard

eendracht maakt macht

enkel door samenwerking kunnen de vlamingen zich verbeteren
Oud 14 april 2009, 19:34   #149
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

waarom wordt deze draad opgerakeld?

Trouwens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Gonzo Bekijk bericht
Gegroet Vlaamse vrienden,

Ik volg al geruime tijd anoniem dit forum en kan hier altijd genieten van een pot politieke discussie. Vandaag was ik nog eens de vele topics aan het doorlezen en viel tot mijn grote vreugde op dat een groot deel hier beseft hoe laat het is.

Elke dag worden wij gedomineerd door een vuile linkse waalse minderheid. Waarom moeten wij Vlamingen nog genoegen nemen met al die vieze belgische oplossingen terwijl we het allemaal op een Vlaamse manier veel beter kunnen oplossen?

Jullie hebben hier al veel discussies over gevoerd maar nergens las ik concrete harde acties. Ik wil hier geen voorstel doen maar ik wil een discussie openen.

Volgens mij is de enige oplossing een gerechtvaardigde verzetsbeweging die strijdt voor de Vlaamse onafhankelijkheid (naar analogie met ETA).

Het is toch duidelijk dat die Waalse pedo-partij alles in het werk stelt om het Vlaams nationalisme onder de knoet te houden? Ik ga geen voorbeelden opnoemen want die kennen jullie even goed als mij. En door de huidige grondwettelijke regeling moeten we ook geen soelaas verwachten...

ps: Naïve linkse hippy's gelieve u te onthouden

Vlaams Nationalistische groeten
Ge moogt nekeer raden naar welke kant ETA nogal hard neigt...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2009, 22:04   #150
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
waarom wordt deze draad opgerakeld?

Trouwens:

Ge moogt nekeer raden naar welke kant ETA nogal hard neigt...
Zijn zij niet de verdedigers van een franco-falangisme?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 10:11   #151
FDM
Banneling

Standaard

hebben die basken ooit een eigen regio gehad ?
maar hun zaak maakt de onze niet , en zeker hun methodes niet

niet bijzitten of tellen bij de volgende verkiezingen is al een mooie uiting van verzet
Oud 16 april 2009, 10:51   #152
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Leuke topic Wie heeft die terug boven gehaald?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be