Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 17:33   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik lees: "de bijbelvolgers claimen NIET dat de bijbel het woord van Jahweh is".

Wat lees ik verkeerd?
niks : ze claimen het dus niet.
de mohammedanen claimen het dus wèl.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 17:48   #142
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Gelijk aan onze cultuur zou ik uw voorbeelden ook niet noemen, maar ik ben toch blij dat u ook toegeeft dat onze cultuur duidelijk superieur is aan de centraal-afrikaanse cultuur. Dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat die Afrikanen hun eigen cultuur niet mogen beleven, als volksnationalist vind ik dat elke cultuur het recht moet hebben om zich te ontplooiien (al doen sommige volkeren duidelijk minder met dat recht dan anderen). Het politiek correcte gezever dat alle culturen gelijk zijn, is echter pure waanzin. Erken gewoon dat uw eigen cultuur meer hoogstaand is dan die van anderen.

Allé gij? Nu hebt ge toch wel het beste bewijs geleverd dat de Afrikaanse culturen superieur zijn.

Mensen, volkeren en culturen veranderen. Wij Europeanen zijn meer in positieve zin veranderd dan de Afrikanen.
Ik vind mijn cultuur natuurlijk hoogstaand, die van jou ken ik niet en weet ik niet, die van de lagere klasse is zeker niet hoogstaand.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 7 augustus 2007 om 17:49.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 17:56   #143
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik vind mijn cultuur natuurlijk hoogstaand, die van jou ken ik niet en weet ik niet, die van de lagere klasse is zeker niet hoogstaand.
zeg, blijf eens in je kasteel, als het toch maar is om te zeggen hoe elitair je wel niet bent

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:05   #144
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Lees dan mijn vorige posten hé. heb dit al hondermaal gezegd. de bijbelvolgers claimen NIET dat de bijbel het woord van Jahweh is, i tt de moslims die de bevelen in de koran letterlijk als woord van Allah nemen. Me dunkt een ietsiepietsie verschilleke.
Serieus ? Hebben de bijbelvolgers dan de identiteit van wie het woord wel is ?
Oud 7 augustus 2007, 18:06   #145
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Wie bedoeld u dan precies? Welke mensen zijn lagere klasse in uw opzicht en op welk gebied dan?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:08   #146
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
der heeft mij nog nooit iemand zo genoemd.
Sale flamand.

Zie zo, dat is ook weeral in orde. Iedereen gelijk.
=D

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:10   #147
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
nee, ze hebben het altijd correct gespeeld. diegene die racisme en xenofobie preken , aan de kaak stellen.
het geval met kuifje is inderdaad belachelijk en koren op de molen van het belang
Ha! De grote obsessie in je leven kon uit deze draad niet wegblijven, nietwaar?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:12   #148
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het CGKR vindt het zelf niet zo leuk precies.

Volgens DS : "Bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding waarschuwt men voor 'hyperpolitieke correctheid.' "

Zouden ze het in de gaten beginnen te krijgen?

Het CGKR heeft het al zeer lang in de gaten maar u blijkbaar niet! Racisme is een misdrijf maar je moet ook niet overdrijven. Zo heeft er ooit iemand een klacht ingediend tegen de koran bij het CGKR en dat hebben ze net als deze klacht weggelachen.

Wat deze Kongolees niet blijkt te snappen is dat Kuifje in Congo laat zien hoe primitieve mensen vroeger dachten. Een goed voorbeeld voor de jeugd om een onderscheid te kunnen maken tussen primitief gedrag als racisme en het hedendaags multicultureel denken.
Oud 7 augustus 2007, 18:16   #149
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Het CGKR heeft het al zeer lang in de gaten maar u blijkbaar niet! Racisme is een misdrijf maar je moet ook niet overdrijven. Zo heeft er ooit iemand een klacht ingediend tegen de koran bij het CGKR en dat hebben ze net als deze klacht weggelachen.

Wat deze Kongolees niet blijkt te snappen is dat Kuifje in Congo laat zien hoe primitieve mensen vroeger dachten. Een goed voorbeeld voor de jeugd om een onderscheid te kunnen maken tussen primitief gedrag als racisme en het hedendaags multicultureel denken.
Bullsh...

Dus als het 'vroeger' gebeurde, dan is er niks aan de hand?

Wie heeft zin in een gesigneerde kopie van Mein Kampf? Om z'n kindjes te sensibiliseren?

Voor de echte kleintjes heb ik nog kopietjes liggen van 'Der ewige Jude' !

Geef nou eindelijk eens toe dat die censuurdrift een angstwekkende regressie is! Ga gvd. iemand anders betuttelen !

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:21   #150
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En de aap komt uit de mouw: hij wil een schadevergoeding, verneem ik zopas via het radionieuws
Ja, een symbolische schadevergoeding van 1 euro! De profiteur!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:22   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Serieus ? Hebben de bijbelvolgers dan de identiteit van wie het woord wel is ?
allez mannekes! nooit opgelet zeker in de klas?

sommige boeken van de bijbel zijn "onbekende schrijvers", het boek van Job zal wel door Job geschreven zijn zeker, en zo ook de psalmen van weetikveel wie waarvan de auteur ook vermeld is (net zoals de auteur vermeld wordt bij de evangelien) maar de auteur is NIET JAWEH!

de auteur van de koran is Allah himself!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 augustus 2007, 18:23   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja, een symbolische schadevergoeding van 1 euro! De profiteur!
heeft hij zijne pa herkend in één van de tekeningetjes of zo?

Oud 7 augustus 2007, 18:24   #153
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

En natuurlijk gaat die klacht verticaal geklasseerd worden... Maar ondertussen staan ze hier natuurlijk en masse moord en brand te roepen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:25   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En natuurlijk gaat die klacht verticaal geklasseerd worden... Maar ondertussen staan ze hier natuurlijk en masse moord en brand te roepen.
hoezo moord en brand?

Ik heb net klacht ingediend tegen Asterix... maar ik word weeral gediscrimineerd. Ze zeggen dat ik zot ben! kan je daar nu inkomen?

Oud 7 augustus 2007, 18:40   #155
Den Ardennees

Standaard

en wij mogen niet zeggen dat onze cultuur superieur is aan dit:

Citaat:
Bron : De Morgen

In Kongo leeft een grote angst voor 'behekste' kinderen en 'door de duivel bezeten' kinderen. Het fenomeen waarbij straatkinderen ervan beschuldigd worden dat ze behekst zijn, is tamelijk nieuw. De expansie van christelijke kerkgenootschappen leidt volgens sommigen echter tot nog meer exorcisme waarvan duizenden Kongolese kinderen het slachtoffer zijn.

Met hun glazige ogen, afwezige blik en schriele armen en benen zijn ze duidelijk het ultieme kwaad, de straatkinderen van Kinshasa. Dat zeggen priesters tegen hun gelovigen in Kinshasa en andere Kongolese steden, zo schrijft de Britse krant De daily Telegraph. Dat de kinderen er afgeleefd uitzien net omdat ze op straat zijn geschopt, daar geven de priesters zich geen rekenschap van. Op grote schaal worden kinderen in Kongo en ook buurland Angola op straat gezet door familieleden die zeggen dat zij behekst zijn. Alleen al in Kinshasa zouden 70% van alle straatkinderen om die redenen uit huis zijn gezet. Volgens de Belgische antropoloog Filip De Bouck (KU Leuven), die onderzoek deed naar het fenomeen, wordt hun aantal op 25.000 geschat.

Meestal begint het onschuldig. Het kind krijgt de schuld voor iets dat misloopt. Uiteindelijk wordt alles van jobverlies over ziekte tot de dood van een familielid toegeschreven aan het "kleine duiveltje in huis", en wordt dan maar op straat gezet.

Niet zelden hebben de "behekste" kinderen tegen die tijd een reeds martelingen ondergaan. De Daily Telegraph laat een jongen van 12 aan het woord die door zijn vader met een stok vol nagels afgeranseld werd. "Mijn oma was gestorven. Ik speelde toen voetbal met vrienden, maar toch kreeg ik de schuld.", vertelt de straatjongen Jean.

Naast 'straffen' door familieleden ondergaan kinderen ook exorcisme door priesters. In Kinshasa zijn er tientallen die in de naam van God beweren dat ze de duivel kunnen uitdrijven. Er komen slagen en martelingen bij kijken. Zo zijn er gevallen bekend dat kinderen met een strijkijzer 'gestreken' werden. Anderen worden uitgehongerd.

Hoewel het geloof in hekserij traditie is in Kongo is het pas de laatste twee a drie jaar dat zoveel kinderen beschuldigd worden van hekserij. "Dat is sinds het leven hier slecht en moeilijk is geworden.", zei jeugdadvocate Ange Bay Bay eerder over het probleem tegen BBC. "De afgelopen 10 jaar is de economie en de infrastructuur van Kinshasa ingestort door corruptie en oorlog. Sindsdien is het aantal kinderen dat beschuldigd word van hekserij geëxplodeerd. Mensen die geen werk vinden of hun werk verliezen door de slechte economische situatie zoeken een zwart schaap", aldus Bay Bay.

De Boeck wijst op veranderingen van tradities en sociale systemen. Het groot aantal kindsoldaten die in de burgeroorlogen van Kongo en Angola vochten kunnen de angst voor kinderen aanwakkeren. Het betekent ook dat kinderen macht verworven hebben over volwassenen. Ook het feit dat ze nu meer kunnen verdienen dan hun vader met zwaar werk in de mijnen zorgt voor omgekeerde rollen en spanningen.

De Daily Telegraph en De Boeck zien ook een verband met de grote opkomst van de Christelijke Congregaties. In Afrika komen er maandelijks 1400 nieuwe kerkgenootschappen bij, en zijn er nu drie keer zoveel kerkgangers als 35 jaar geleden. "Maar die kerken zijn vaak barakken waar de pastoor meer weet over sadisme en hebberigheid dan over theologie.", zo schrijft de Daily Telegraph.

De plaatselijke kerken spelen in ieder geval een aanzienlijke rol in de heksenjacht. Meestal bieden ze een proces van zuivering, ondervraging, duiveluitdrijving en herintegratie in de familie. Onderzoekers en hulporganisaties wijzen er echter op dat die laatste stap er meestal niet bij is, waardoor de 'heksen' opnieuw op straat belanden.
http://forum.politics.be/archive/ind...e/t-41229.html
Oud 7 augustus 2007, 18:43   #156
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alléz; kzal dan ook maar eens effe komen schreeuwen:

Wat vandaag gebeurt is het logische gevolg van politiek-correcte waanzin.
Oud 7 augustus 2007, 18:45   #157
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alléz; kzal dan ook maar eens effe komen schreeuwen:

Wat vandaag gebeurt is het logische gevolg van politiek-correcte waanzin.
precies! De klacht zal hopelijk onontvankelijk verklaard worden, maar intussen moet het gerecht hier toch maar weer tijd aan besteden. In feite zou men de klachtindiener gewoonweg es goed moeten uitlachen hebben, zeggende dat men wel wat beters te doen heeft. Maar ja: voor je 't weet stapt ie dan naar een politieker en waar eindig je dan?
Oud 7 augustus 2007, 18:49   #158
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Wie heeft zin in een gesigneerde kopie van Mein Kampf? Om z'n kindjes te sensibiliseren?
Ik heb ooit mein Kampf gelezen gehad. En eigenlijk was dat boekje best wel interessant om te begrijpen hoe Hitler aan zijn gedachtegoed kwam.
Maar dat boekje heeft me helemaal niet tot een fascist gemaakt of weet ik veel wat, integendeel zelfs.

Net gelijk boeken van een zekere Marquis de Sade van mij geen pervert of weet ik veel wat zal maken. In het kader van mijn toenmalige filosofie-lessen was deze literatuur, net gelijk oa Mein Kampf, zelfs interessant te noemen...
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 18:54   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Ik heb ooit mein Kampf gelezen gehad. En eigenlijk was dat boekje best wel interessant om te begrijpen hoe Hitler aan zijn gedachtegoed kwam.
Maar dat boekje heeft me helemaal niet tot een fascist gemaakt of weet ik veel wat, integendeel zelfs.

Net gelijk boeken van een zekere Marquis de Sade van mij geen pervert of weet ik veel wat zal maken. In het kader van mijn toenmalige filosofie-lessen was deze literatuur, net gelijk oa Mein Kampf, zelfs interessant te noemen...
oei oei! ge hebt dat boek toch niet meer thuis in je boekenkast staan hoop ik? Stel je voor dat je een braaf mènneke op de bus gaat staan uitlokken en die sjot je dood, dan ben je een racist !

Oud 7 augustus 2007, 19:04   #160
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Ik heb de indruk dat men hier de censuurdynamiek nogal onderschat. Censuur breidt zich van nature altijd verder uit, en censuurclaims die vandaag nog onnozel lijken, kunnen heel goed binnen enkele jaren volkomen serieus genomen worden.

De klacht die onderwerp is van deze draad staat niet alleen, maar is zo goed als zeker geïnspireerd door buitenlandse voorbeelden. Zie bv. The Telegraph van enkele weken terug:

http://www.telegraph.co.uk/news/main...ntintin112.xml

Men ziet: in Groot-Brittanië heeft de 'Commission for Racial Equality' geëist dat het stripverhaal uit de handel zou worden genomen. Die commissie is ongeveer het evenbeen van ons eigen Ministerie van Liefde, het CGKR, dat ongetwijfeld de trend zal volgen zodra dit maatschappelijk enigszins doenbaar blijkt. Verder in dat artikel: "In Britain, Tintin In The Congo was for decades excluded from reprints because of its content. The book became so synonymous with racism that when a Belgian foreign minister made critical remarks about the Democratic Republic of Congo's government in 2004, a spokesman replied: "It's Tintin In The Congo all over again."

De Gucht werd volgens dit krantenartikel dus beticht van kuifjesachtig racisme tegenover de Kongolezen.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 7 augustus 2007 om 19:06.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be