![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 9 september 2007 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Ik vind dit wel een interessante topic van Fruitvlieg, ik heb ook de docu van Defossé gezien "La face cachée du Vlaams Blok". Dat is straffe toebak. Dat was even slikken.
Maar als ik erover nadenk, 15 november is nog steeds de dag van de dynastie: hoeveel doden heeft Leopold II op zijn geweten? Rond de 8 miljoen. Bovendien moet deze geliefde vorst een zwaar racist geweest zijn, want het waren allemaal zwarten. Ts ts. Erger nog (voor zover het nog erger kan): Leopold III was in 1941 al op de hoogte van wat gebeurde in de concentratiekampen van de nazi's. Sterker nog, in 1943 weigerde hij afstand te nemen van de nazi's omdat hij zich "niet wilde keren tegen een ideeënstelsel waarmee ik geneigd ben in te stemmen." Zelfs na de oorlog zocht Leopold nog graag het gezelschap van voormalige SS-ers op (Schäfer in Venezuela). En als Canvas over Leopold II een docu wil uitzenden, worden ze vanuit Laken onder druk gezet om dat niet te doen. We moeten niet bij het koningshuis blijven: Frank van den broucke en Johan Van delanotte waren in hun jonge jaren trotskisten die openlijk opriepen om de arbeiders te bewapenen! Jeugdzonden, en dat valt te begrijpen: jongeren zijn sowieso al feller, de tijden waren anders,... Maar precies die redenen zou ik ook willen aanhalen mbt de "duistere" banden van het oude "Blok". De jonge De Winter en Annemans waren strijdlustiger; de taalstrijd was toen veel actueler, de repressie laag toen nog bij veel mensen vers in het geheugen, etc. Ik zal nooit een bijeenkomst van neo-nazi's bezoeken, die idioten interesseren mij gewoon niet. Ik verafschuw wat de nazi's uitgespookt hebben. Er zijn langs Vlaamse zijde ook fouten gemaakt in de oorlog, maar de tijdsgeest was anders: de Kerk zelf riep op om tegen het communisme te vechten. Onderdrukte Vlamingen hoopten op meer respect en zelfstandigheid van de Duitsers dan van de 'Belgen'. En in tegenstelling tot Leopold III wisten deze jongens niet van de kampen. De repressie na de oorlog was zo extreem dat ze ook tot extremisme bij de collaborateurs geleid heeft. Dat is toch begrijpelijk (dit wil niet zeggen "goed te praten"). Kortom, ik stem niet op het VB omwille van hun "banden" met allerlei personages en groeperingen, maar wel omwille van hun huidige programma: - onafhankelijk Vlaanderen - strenge aanpak criminaliteit - vreemdelingen moeten zich aanpassen; dit wil niet zeggen dat ze hun geloof of cultuur moeten verloochenen. Dat zijn voor mij de belangrijke punten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaams Belang zou beter zijn programma richten naar E.H. Cyriel Verschaeve, één van de allergrootste Vlamingen en dan nog op 3 domeinen, cultuur, religie en politiek. Bitter weinigen in de wereldgeschiedenis deden het hem voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Zoiets gebeurt meer met kunstenaars. Zie maar sommige van onze 'vooraanstaande' kunstenaars vandaag die zelfs petities tekenen die hun eigen volk demoniseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door drosophila : 2 oktober 2007 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2007 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog in maart 1945 (!), toen de gruwelen van de nazi's genoegzaam bekend waren, ronselde Verschaeve jonge Vlamingen voor Hitler!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Christus Hitler, dat was de het feitelijke leitmotiv leuze van het zwart kapelaantje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Alles voor Vlaanderen, Vlaanderen voor Christus Hitler, d�*t was het leitmotiv van het zwart kapelaantje Cyriel Verschaeve.
Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2007 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |