![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me de reserves van sommigen wel indenken maar het geklets over anschluss e.d. komt me een beetje de neus uit. De Vlamingen beslissen toch zelf welke deal ze willen sluiten met Nederland? Er staan toch geen troepen klaar bij Ossendrecht? Als de Vlamingen niet willen, dán niet. Maar het is denk ik toch goed om te weten dat de bewoners van een noordelijk buurland zich zo verbonden met Vlaanderen dat ze er wel mee willen fuseren, al was het alleen maar om de franstaligen te laten zien dat er meerdere alternatieven zijn voor Wallonië. Let trouwens op het woord: fuseren. Er staat nergens: bezetten, overheersen, uitbuiten etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In de eerste plaats zijn het nog altijd de Waalse politici die door hun jarenlange socio-economische wanbeleid van Wallonië een dusdanige knoeiboel gemaakt hebben dat het nog langer ondersteunen van deze regio veel weg heeft van water naar de zee brengen of geld gooien in een bodemloze put. Zelfs u zal begrijpen dat de schandalenstroom in Charleroi en omgeving dit gevoel enkel versterkt heeft. Het is dus een karikatuur om te stellen dat een meerderheid van de Vlamingen vindt dat elke Waal een luie, werkloze profiteur is die leeft op kap van de 'noest werkende Vlaming.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn zoveel dingen die ik niet wil, maar die een meerderheid van mijn medeburgers toch doorduwen. Democratie heet dat. Als het Vlaams Parlement instemt met een Confederatie der Lage Landen, zult ge u daar moeten bij neerleggen, of verhuizen.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 augustus 2007 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() --
Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 augustus 2007 om 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ach ja, ik was het vergeten: u bent een taalnationalist. U vindt dat taal moet samenvallen met staatsgrenzen. Wel ik denk dat wij in het Noorden op dat vlak iets verdraagzamer zijn: zowel een Vlaamse staat als een Nederlandse confederatie kunnen gerust anderstalige minderheden herbergen. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 augustus 2007 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het niet over stokbrood.
Maar de combinatie boterhammen/kaas + karnemelk is wel degelijk Hollands.
![]() |
#149 |
Gouverneur
|
![]() Tjees die Hollanderhaat in de reacties in de Belgische kranten begint me wel echt de keel uit te hangen!
Nederland krijgt een beetje stank voor dank voor z'n gevoelens voor Vlaanderen, het verbaast me niks dat er zoveel mensen in Nederland TEGEN een hereniging met Vlaanderen zijn, als die laatste zich blijft opstellen als het puberende broertje.
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg dat eens aan Derk de Tweede...
![]()
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() alsof Vlamingen een zondebok nodig hebben ... er is geen enkele Vlaamse onderhandelaar op Hertoginnendal die een zondebok nodig heeft, ze gaan allemaal voor beter en behoorlijker bestuur, dynamischer beleid ... het is het Waalse NON daarop dat separatiste kweekt hoor ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Misschien een aantal health-freaks, maar daar is melk tegenwoordig überhaubt nogal voor uit de mode geloof ik...
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Soms toon je precies die bekrompenheid die ik zo verschrikkelijk irritant vind aan mensen met Hollanderhaat!
![]() |