Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 23:05   #141
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De sites die ik heb gegeven citeren enkel de originele mohammedaanse bronnen, Lincoln. Als jij al bij voorbaat van oordeel bent dat Mohammed daar als een duivel wordt afgeschilderd, of als je denkt dat het om leugens gaat, dan moet je daarvoor de schuld bij de mohammedaanse schrifturen leggen.

Trouwens, hoe kan je dat alles beweren zonder gelezen te hebben wat er staat?
Ja jong, citaten en bronnen met een mengeling van allerlei blabla, mja, je koffie met melk drink ik niet zo graag !
Oud 23 augustus 2007, 23:26   #142
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die paaseieren hebben er niets mee te maken in feite, maar een kerstboom zetten op een neutrale plek? hmmmm, klopt ook niet hé.

neutraliteit alleen als je het uitkomt? of de lijn doortrekken?
wij hoeven niet neutraal te zijn.Onze gebruiken en tradities moeten /mogen niet bekritikeerd worden door vreemde mensen die al blij zouden moeten zijn dat ze een job aan de stad kregen.Als HUN gebruiken ons niet aanstaan mogen wij dat wél zeggen, want dat is hier bij ons.ONS Europa.Zo simpel zou dat moeten zijn.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 23:36   #143
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Waarom zou iemand die uit een ander land hier woont en werkt minder rechten hebben?
voor dezelfde reden dat ik minder rechten heb als ik naar een ander land ga, bvb naar een islamietisch land: ik zal daar niet moeten proberen kritiek uit te oefenen op hun gebruiken/geloof/tradities, en al niet te opvallend met kruizen beginnen rond slingeren, of rond mijn nek te hangen...Dat zou wel eens slecht kunnen aflopen dan voor mij...En waarom is dat zo? Omdat ik daar niet thuis ben.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 23:55   #144
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ja jong, citaten en bronnen met een mengeling van allerlei blabla, mja, je koffie met melk drink ik niet zo graag !
Je mag vanzelfsprekend altijd proberen van de oorspronkelijke bronnen te weerleggen.

Gezien je liever stripverhalen leest, was ik op zoek naar eentje dat je misschien wel zal willen, en durven, lezen.

Het is te vinden op: http://islamcomicbook.com/

Een versie in hoge resolutie (91,41 Mb) : http://islamcomicbook.com/comics/eng...MBOE-HIRES.pdf
Oud 1 september 2007, 09:05   #145
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

De moderne massamens (ook soms 'Westerling' of 'verwesterd' genoemd) heeft blijkbaar moeite met logica.

Enkele voorbeelden:
- individuele kledingsstukken zoals hoofddoeken, die nog niet zo lang geleden door vrouwen hier te lande alom gedragen werden, worden als "religieuze symbolen" van een "volksvreemde" godsdienst gebrandmerkt en verboden; tegelijkertijd blijken openlijke religieuze symbolen als kerstbomen niet tegen de neutraliteit in te druisen.
- als Ahmedinejad heel terecht stelt dat Europa en niet het Midden-Oosten verantwoordelijk is voor de Holocaust en dat men de Joden dus een "homeland" had moeten geven tussen Oostenrijk en Duitsland (in Beieren b.v.), dan roept iedereen moord en brand en antisemiet, i.p.v. te erkennen dat zijn redenering de logica zelve is.

De conclusie kan alleen maar zijn dat Nietzsche gelijk had toen hij "Christentum und Alcohol, die zwei Mittel der Corruption" van de menselijke geest noemde.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 09:15   #146
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
voor dezelfde reden dat ik minder rechten heb als ik naar een ander land ga, bvb naar een islamietisch land:
Ja, en dan?
Dat zijn ook landen waar ze vrouwenbesnijdenis toestaan (sommige landen) en waar de vrouw 5 meter achter de man moet lopen (sommige landen).
Mss kun je vermoeden dat daar zaken gebeuren die wij als Westerlingen doorgaans niet echt positief vinden.
Die landen als voorbeeld gebruiken over hoe je een maatschappij en een rechtstaat moet inrichten is mss niet ideaal, neen?

Citaat:
ik zal daar niet moeten proberen kritiek uit te oefenen op hun gebruiken/geloof/tradities, en al niet te opvallend met kruizen beginnen rond slingeren, of rond mijn nek te hangen...Dat zou wel eens slecht kunnen aflopen dan voor mij...En waarom is dat zo? Omdat ik daar niet thuis ben.
Neen, dat is zo omdat het 'daar' - geen flauw idee over welk land je het hebt, maar als het zo erg is, dan zal het wel een streng Islamitisch land zijn - naar alle wrslkheid geen democratie is.
Lame ass argument dus.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 23:01   #147
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De moderne massamens (ook soms 'Westerling' of 'verwesterd' genoemd) heeft blijkbaar moeite met logica.

Enkele voorbeelden:
- individuele kledingsstukken zoals hoofddoeken, die nog niet zo lang geleden door vrouwen hier te lande alom gedragen werden, worden als "religieuze symbolen" van een "volksvreemde" godsdienst gebrandmerkt en verboden; tegelijkertijd blijken openlijke religieuze symbolen als kerstbomen niet tegen de neutraliteit in te druisen.
De hoofddoeken zijn dan ook niet zomaar "religieuze symbolen", maar de symbolen van een politieke ideologie die haaks staat op de verworvenheden van de democratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
- als Ahmedinejad heel terecht stelt dat Europa en niet het Midden-Oosten verantwoordelijk is voor de Holocaust en dat men de Joden dus een "homeland" had moeten geven tussen Oostenrijk en Duitsland (in Beieren b.v.), dan roept iedereen moord en brand en antisemiet, i.p.v. te erkennen dat zijn redenering de logica zelve is.

De conclusie kan alleen maar zijn dat Nietzsche gelijk had toen hij "Christentum und Alcohol, die zwei Mittel der Corruption" van de menselijke geest noemde.
Israël is het oude joodse gebied, waar steeds joden zijn blijven wonen, en een gebied dat voor de mohammedanen onbelangrijk was tot de joden het opnieuw tot ontwikkeling gebracht hadden.

Het concept van een joods gebied in die regio predateert de holocaust.

Iran heeft tussen 1948 en 1979 goede relaties gehad met Israël. Khomeini heeft echter Mohammed's jodenhaat terug leven ingeblazen.
Oud 1 september 2007, 23:11   #148
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, en dan?
Dat zijn ook landen waar ze vrouwenbesnijdenis toestaan (sommige landen) en waar de vrouw 5 meter achter de man moet lopen (sommige landen).
Mss kun je vermoeden dat daar zaken gebeuren die wij als Westerlingen doorgaans niet echt positief vinden.
Die landen als voorbeeld gebruiken over hoe je een maatschappij en een rechtstaat moet inrichten is mss niet ideaal, neen?
Is het dan laakbaar, aanvaardbaar of prijzenswaardig dat sommige mensen ageren tegen de spraakmakende groepen, fellow travellers en useful idiots, die immigranten steunen in hun ijveren tot het in de Vrije Wereld introduceren van hun door ons niet als positief ervaren gebruiken?
Oud 1 september 2007, 23:31   #149
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het in de Vrije Wereld introduceren van hun door ons niet als positief ervaren gebruiken?
Zoals het uitoefenen van het recht op vrijheid van godsdienst?

Verder betreft het hier gewoon een arbeidsconflict. Er zijn kledingvoorschriften waaraan de dames zich niet wensen te houden. Meer niet. Sanctioneren en overgaan tot de orde van de dag.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 00:06   #150
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
voor dezelfde reden dat ik minder rechten heb als ik naar een ander land ga, bvb naar een islamietisch land: ik zal daar niet moeten proberen kritiek uit te oefenen op hun gebruiken/geloof/tradities, en al niet te opvallend met kruizen beginnen rond slingeren, of rond mijn nek te hangen...Dat zou wel eens slecht kunnen aflopen dan voor mij...En waarom is dat zo? Omdat ik daar niet thuis ben.
Niet omdat je er niet thuis bent, maar omdat ZIJ daar de wetten stellen. Moeten wij ook zéér dringend eens gaan doen.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 11:10   #151
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Zoals het uitoefenen van het recht op vrijheid van godsdienst?

Verder betreft het hier gewoon een arbeidsconflict. Er zijn kledingvoorschriften waaraan de dames zich niet wensen te houden. Meer niet. Sanctioneren en overgaan tot de orde van de dag.
Welk recht op vrijheid van godsdienst in de mohammedaanse wereld?

Het hoofddoek is het symbool van een politieke ideologie die haaks staat op onze democratische verworvenheden. Als er over arbeidsconflict gesproken wordt dient er gedacht te worden aan vakbonden. Wat is de positie van vakbonden in de mohammedaanse wereld.
Oud 2 september 2007, 11:15   #152
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dan laakbaar, aanvaardbaar of prijzenswaardig dat sommige mensen ageren tegen de spraakmakende groepen, fellow travellers en useful idiots, die immigranten steunen in hun ijveren tot het in de Vrije Wereld introduceren van hun door ons niet als positief ervaren gebruiken?
Wie doet er dat dan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 2 september 2007, 11:15   #153
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie predikt er vrouwenbesnijdenis en/of het feit dat vrouwen 5 meter achter hyn man moeten lopen?
Oud 2 september 2007, 11:26   #154
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Wie doet er dat dan?
Is het belangrijk van te weten wie dat doet om te kunnen antwoorden op de vraag "Is het dan laakbaar, aanvaardbaar of prijzenswaardig dat sommige mensen ageren tegen de spraakmakende groepen, fellow travellers en useful idiots, die immigranten steunen in hun ijveren tot het in de Vrije Wereld introduceren van hun door ons niet als positief ervaren gebruiken?"?
Oud 2 september 2007, 11:27   #155
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het belangrijk van te weten wie dat doet om te kunnen antwoorden op de vraag "Is het dan laakbaar, aanvaardbaar of prijzenswaardig dat sommige mensen ageren tegen de spraakmakende groepen, fellow travellers en useful idiots, die immigranten steunen in hun ijveren tot het in de Vrije Wereld introduceren van hun door ons niet als positief ervaren gebruiken?"?
Ja.
Vooral als je die gebruiken niet gaat definieren. Nu ben je wat in het ijle aan het praten over 'gebruiken'.
Oud 2 september 2007, 11:35   #156
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ja.
Vooral als je die gebruiken niet gaat definieren. Nu ben je wat in het ijle aan het praten over 'gebruiken'.
Is het dan belangrijk niet alleen van te weten "wie", maar ook "wat" de zaken zijn "die wij als Westerlingen doorgaans niet echt positief vinden"?

Om te vermijden van te vervallen in details is het beter een vraag algemeen te houden:
"Is het dan laakbaar, aanvaardbaar of prijzenswaardig dat sommige mensen ageren tegen de spraakmakende groepen, fellow travellers en useful idiots, die immigranten steunen in hun ijveren tot het in de Vrije Wereld introduceren van hun door ons niet als positief ervaren gebruiken?"
Tenzij men drogreden #x wil gebruiken om aan een persoonlijke verantwordelijkheid te kunnen ontsnappen?
Oud 2 september 2007, 11:42   #157
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dan belangrijk niet alleen van te weten "wie", maar ook "wat" de zaken zijn "die wij als Westerlingen doorgaans niet echt positief vinden"?

Om te vermijden van te vervallen in details is het beter een vraag algemeen te houden:
"Is het dan laakbaar, aanvaardbaar of prijzenswaardig dat sommige mensen ageren tegen de spraakmakende groepen, fellow travellers en useful idiots, die immigranten steunen in hun ijveren tot het in de Vrije Wereld introduceren van hun door ons niet als positief ervaren gebruiken?"
Tenzij men drogreden #x wil gebruiken om aan een persoonlijke verantwordelijkheid te kunnen ontsnappen?
Wel. Laten we het 'wie' vallen. Concretiseer het wat.

Want wat je stelt is de onduidelijkheid zelve. Ik ken mensen die vinden dat jumping verboden moet worden. Om maar iets te zeggen.

Want je spreekt over 'niet als positief ervaren gebruiken'. Dewelke dan? De ene vindt een hoofddoek niet positief, de andere vindt 'I don't care'. Nog iemand anders vindt vrij drugsgebruik niet positief, de andere vindt dat 'I don't care'. Nog een andere vindt kinderen met de harde hand opvoeden niet positief, de andere vindt dat 'I don't care' (of doet het zelf). De andere vindt vrouwen slaan niet positief, de andere vindt dat 'I don't care' (of doet het zelf). Etc.

Dus ja. Je gaat moeten concretiseren. Want nu is vraag een zogenaamde dubbele vraag. Vergelijkbaar met het type 'slaat u uw vrouw nog steeds zo hard?'. Waarom is het een dubbele vraag? Omdat jij zelf zegt dat de gebruiken 'niet als positief ervaren worden'. Het is dus evident dat men zou zeggen dat het prijzenswaardig/aanvaardbaar is om daar tegen te ageren. Immers - voorbeeldje - diefstal wordt niet als positief ervaren, daartegen ageren is dus prijzenswaardig/aanvaardbaar.

Dus als je je verkiest een zo holle vraag te stellen, dan kan ik een zeer hol antwoord geven. 'Ageren tegen zaken die je niet als positief ervaart is aanvaardbaar.' Als jij tevreden bent met een hol antwoord, leuk voor jou.

Ik concretiseer het liever.
Oud 2 september 2007, 12:33   #158
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Wel. Laten we het 'wie' vallen. Concretiseer het wat.

Want wat je stelt is de onduidelijkheid zelve. Ik ken mensen die vinden dat jumping verboden moet worden. Om maar iets te zeggen.

Want je spreekt over 'niet als positief ervaren gebruiken'. Dewelke dan? De ene vindt een hoofddoek niet positief, de andere vindt 'I don't care'. Nog iemand anders vindt vrij drugsgebruik niet positief, de andere vindt dat 'I don't care'. Nog een andere vindt kinderen met de harde hand opvoeden niet positief, de andere vindt dat 'I don't care' (of doet het zelf). De andere vindt vrouwen slaan niet positief, de andere vindt dat 'I don't care' (of doet het zelf). Etc.

Dus ja. Je gaat moeten concretiseren. Want nu is vraag een zogenaamde dubbele vraag. Vergelijkbaar met het type 'slaat u uw vrouw nog steeds zo hard?'. Waarom is het een dubbele vraag? Omdat jij zelf zegt dat de gebruiken 'niet als positief ervaren worden'. Het is dus evident dat men zou zeggen dat het prijzenswaardig/aanvaardbaar is om daar tegen te ageren. Immers - voorbeeldje - diefstal wordt niet als positief ervaren, daartegen ageren is dus prijzenswaardig/aanvaardbaar.

Dus als je je verkiest een zo holle vraag te stellen, dan kan ik een zeer hol antwoord geven. 'Ageren tegen zaken die je niet als positief ervaart is aanvaardbaar.' Als jij tevreden bent met een hol antwoord, leuk voor jou.

Ik concretiseer het liever.
Dat laatste, komende van Adrian Healy, zou ik als nieuw ervaren.

"Ageren tegen zaken die je niet als positief ervaart is aanvaardbaar." is een voor mij aanvaardbaar antwoord, ook al heb je in dit antwoord de oorspronkelijke vraagstelling nog verder "uitgehold".

Maar wat is er hol aan een algemeen geldende verklaring?

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 2 september 2007 om 12:34.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:23   #159
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat laatste, komende van Adrian Healy, zou ik als nieuw ervaren.

"Ageren tegen zaken die je niet als positief ervaart is aanvaardbaar." is een voor mij aanvaardbaar antwoord, ook al heb je in dit antwoord de oorspronkelijke vraagstelling nog verder "uitgehold".

Maar wat is er hol aan een algemeen geldende verklaring?
Algemeen geldende verklaringen zijn quasi per definitie hol.

'Ik ben een liberaal.'
Ja, en? Een vrij algemeen geldende verklaring, maar zeer hol.

Kun je nu eens concretiseren? Tegen wat wordt er geageerd en wat wordt er goedgepraat?
Vrouwen die x meter achter hun man moeten lopen? Vrouwenbesnijdenis?

Hey, pas op. Dat eerste wil ik rustig goed praten, hoor.
Oud 2 september 2007, 16:19   #160
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk recht op vrijheid van godsdienst in de mohammedaanse wereld?
Mohammedaanse wereld? Antwerpen?
(En nu niet flauw doen.)

Citaat:
Het hoofddoek is het symbool van een politieke ideologie die haaks staat op onze democratische verworvenheden. Als er over arbeidsconflict gesproken wordt dient er gedacht te worden aan vakbonden. Wat is de positie van vakbonden in de mohammedaanse wereld.
Wederom: We hebben het hier over Antwerpen.

In onze westerse wereld staat het ieder geheel vrij zijn/haar godsdienst te belijden, zolang men zich aan de wet houdt. Het dragen van een hoofddoekje in het openbaar (voor sommige moslim-vrouwen een uiting van hun religie - niet voor alle) schaadt niemand en is een perfect voorbeeld van het uitoefenen van vrijheid van godsdienst.

Binnen een overheid geldt iets anders. De vertegenwoordigers van die overheid (of rechterlijke macht) moeten volstrekte neutraliteit uitstralen en uitvoering van de (grond)wet boven religie (of politieke voorkeur) stellen. Het is niet voor niets dat veel overheidsdiensten nog geüniformeerd zijn.

Deze dames zijn in hun kruis getast omdat zij wel worden aangesproken op hun hoofddoek (terecht) maar tevens merken, of denken, dat persoonlijke uitingen van andere religies wél worden toegestaan. Als dat zo zou zijn dan hebben ze een punt. Maar het is dus wél een arbeidsconflict: Gelden alle regels voor iedereen?

Aan deze dames zou moeten worden uitgelegd dat culturele uitingen, zoals Kerstboom, paaseieren maar ook Sinterklaas, zoals die ook in Gemeentehuizen worden beleefd, iets anders zijn dan het individueel uiten van persoonlijke religieuze gevoelens.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 2 september 2007 om 16:20.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be