![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanzelfsprekend. En dat zal niet veranderen als België verdwenen is. Wat is uw probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat bedoelt ge? Een Vlaming die de Vlaamse belangen vooropstelt, dat is een wonderbaarlijk fenomeen, of wat? Of vindt ge dat ik mij om de Belgische belangen moet bekreunen? Kunt ge mij daar een goede reden voor geven? Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 september 2007 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Je snapt het niet maar het is nogtans zo... Nergens beweerd. Dat zou jij inderdaad wat meer moeten... Omdat we in een democratisch land wonen en het zo is dat de wil van de meerderheid wet is (vaak spijtig indd maar tis zo...). Gij moet u dus schikken naar wat sommigen u vooropstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wilt gij de democratie beperken? De Belgische structuur is opgezet als een koloniaal onderdrukkings- en uitbuitingssysteem. Er is geen reden waarom ik verplicht zou zijn die te steunen. Als progressief mens heb ik daarentegen de plicht die structuur zo snel mogelijk te doen verdwijnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() will do maar kom dan toch in godsnaam geen onzin meer verkopen over "de vlaamse belangen" (waarmee je jouw eigen belangen bedoeld), versta je het nu eindelijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb persoonlijk geen belang bij een Vlaamse staat. Misschien zelfs meer bij een statusquo. Toch stel ik het Vlaamse belang boven het belang van een koloniale constructie. Heeft iets met ouderwets civisme te maken, denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vlaamse belangen, zijn de vlaamse belangen, en di zijn overvreemdbaar. Die "wil" die kan morgen totaal anders zijn. Vooral als onze politiekers EERLIJK zeggen waar het in België op staat... Als morgen onze TV en radio de Vlaamse kaart trekken, is binnen de maand per referendum met overgrote meerderheid, Vlaanderen een onafhankelijke republiek... Nu trekken die de belgische kar nog steeds, maar Vlaanderen zal zijn tegenwerkers écht wel blijven herinneren hoor... Laten we stellen dat, wanneer we onafhankelijk worden, sommigen hun jobke niet meer zo staatszeker zal zijn... Repressie zal er zijn... en dat kan je niemand kwalijk nemen.
![]() |