Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 22:17   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mampie Bekijk bericht
Veel daar veel buitenlandse journalisten enkel de franssprekende pers volgen wegens geen kennis van het nederlands.
Denk dat ze in veel landen echt denken dat elke vlaming een wilde is die doodleuke brave walen het bloed onder de nagels vandaan halen.
Ik denk eerder dat straatreu het heeft over wat er pas heel recent in de buitenlandse kranten staat.

Dat het buitenland zich tot nu toe altijd hoofdzakelijk door de Franssprekende pers liet 'informeren', dat weet ik ook wel.
Oud 13 september 2007, 22:28   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Mijn eigen thuis door uw führers tot gevangenis gemaakt. Zeg nu nog eens dat jullie geen fascisten zijn.

Vermits mijn 'führers' nooit iets in de Belgische pap te brokkelen hadden, of zullen hebben, zul je toch iemand anders voor fascisten moeten uitschelden, Dros.
Op wie zullen we gokken?

Jouw kinderachtige gezeur doet me wel denken aan iets dat Kaal vandaag schreef. Herken je hier jezelf in?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
En er is nog iets : de franstaligen leveren telkens weer hetbewijs dat zij zelf geen moeite doen om de onderhandelingen vooruit te helpen. Er komen geen initiatieven, geen voorstellen. Zij willen zelf geen formateur leveren. Het zijn Vlamùingen die zich moeten uitsloven om het probleem op te lossen. Zij wachten passief af zoals een verwend kind die voor de kleerkast staat tot moeder lief de juiste combinatie kleren te voorschijn haalt.

"Die broek toch niet?"
"Die bloes ? Nooit."
"Je wil toch niet dat ik die jurk samen met die trui aantrek?"
"Ik wil die kleur niet."
"Ma! Stel toch iets deftigs voor!"
"Waarom zwijg je nu? Moet ik misschien in mijn blote buitengaan?"
"Neen, dat trek ik niet aan. Vergeet het"

O ja, en Ma moet altijd aardig blijven, en kalm, en lief. Anders is ze arrogant. Of onhandig. En dan is het natuurlijk haar schuld dat de dochter niets wil aantrekken.

Oud 13 september 2007, 22:35   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een Vlaams-nationalist mag dan al kalm en aardig blijven bij al dat hatelijke gejengel, de drossen van deze wereld vinden uiteindelijk altijd wel iets om hen voor fascist uit te schelden, nietwaar Dros?
Oud 14 september 2007, 06:29   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik ben een te Halle geboren en in Gent wonende spruit van een Oost-Vlaamse stamboom. En jullie, volksnationalisten nota bene, willen me in een eventueel onafhankelijk Vlaanderen die burgerrechten en -plichten ontzeggen??
Waarom dan wel? Is daar soms een reden toe?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:20   #145
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een Vlaams-nationalist mag dan al kalm en aardig blijven bij al dat hatelijke gejengel, de drossen van deze wereld vinden uiteindelijk altijd wel iets om hen voor fascist uit te schelden, nietwaar Dros?
O maar 'aardig en kalm' hoeft niet in tegenspraak te zijn met uw fascisme.
STEL dat u het voor het zeggen heeft in een onafhankelijk Vlaanderen waarin ik wil vasthouden aan mijn Belgische nationaliteit, dan word ik ineens een staatloze allochtoon in mijn eigen land.

Laatst gewijzigd door drosophila : 14 september 2007 om 17:21.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:21   #146
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom dan wel? Is daar soms een reden toe?
Jan, het is niet verboden eerst de inhoud van de draad eens rustig door te nemen alvorens te reageren.
Oud 14 september 2007, 17:23   #147
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Welke 'onzin' wordt er dan verteld in de buitenlandse kranten?
Dat België op barsten staat.
Oud 14 september 2007, 17:23   #148
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
STEL dat u het voor het zeggen heeft in een onafhankelijk Vlaanderen waarin ik wil vasthouden aan mijn Belgische nationaliteit, dan word ik ineens een staatloze allochtoon in mijn eigen land.
Als u niet verplicht word om een nationaliteit van één van de opvolgerstaten aan te nemen: Ja, maar daar kiest u dan zelf voor.
Oud 14 september 2007, 17:34   #149
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Als u niet verplicht word om een nationaliteit van één van de opvolgerstaten aan te nemen: Ja, maar daar kiest u dan zelf voor.
Ik kies helemaal niks. Ik ben geboren in België uit Belgische ouders en heb er altijd gewoond. Ik ben altijd Belg geweest en wil dat zo houden. En d�*�*rom willen de grote volksnationalisten mij tweederangsburger maken in mijn eigen land??
Oud 14 september 2007, 17:44   #150
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Ik kies helemaal niks.
Wel, u zou er dan immers voor kiezen om de Vlaamse nationaliteit te weigeren
Citaat:
Ik ben geboren in België uit Belgische ouders en heb er altijd gewoond. Ik ben altijd Belg geweest en wil dat zo houden.
Tja, als de geschiedenis zo loopt dat er geen Belgische staat meer is, dan kan u officieel geen Belg meer zijn. U kunt dan strijden voor het herstel van de Belgische staat net zoals er nu Vlaams-nationalisten zijn die strijden voor een Vlaamse staat. Die keuze is aan u.
Citaat:
En d�*�*rom willen de grote volksnationalisten mij tweederangsburger maken in mijn eigen land??
Waar haalt u uit dat zij dit willen?
Oud 14 september 2007, 17:54   #151
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Wel, u zou er dan immers voor kiezen om de Vlaamse nationaliteit te weigeren
Integendeel, die wordt mij opgedrongen. Ik wordt verplicht Vlaam te worden als ik al mijn burgerechten wil behouden. Niet echt een vrije keuze, hé.

Citaat:
Tja, als de geschiedenis zo loopt dat er geen Belgische staat meer is, dan kan u officieel geen Belg meer zijn. U kunt dan strijden voor het herstel van de Belgische staat net zoals er nu Vlaams-nationalisten zijn die strijden voor een Vlaamse staat.
De Belgische staat verdwijnt helemaal niet. Lees de openingspost nog eens...

Citaat:
Waar haalt u uit dat zij dit willen?
...lees bij nader inzien de hele draad nog eens
Oud 14 september 2007, 18:12   #152
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Integendeel, die wordt mij opgedrongen. Ik wordt verplicht Vlaam te worden als ik al mijn burgerechten wil behouden. Niet echt een vrije keuze, hé.
Het is geen vrije keuze nee, er is een sterke externe druk op u om toch maar Vlaming te worden. Net zoals er nu een grote druk is op Vlamingen om hun Belgische nationaliteit te accepteren.

Citaat:
Het zogenaamde romp-België waar u hier over spreekt is iets heel anders dan het huidige België. Staatkundig gezien en volgens het internationaal recht zal deze staat ook niet gelijk zijn aan het huidige België, men kan dus onmogleijk stellen dat België dan blijft bestaan. Zo werkt het simpelweg niet, kijk bijvoorbeeld eens naar het geval Joegoslavië: "Servië-Montenegro" bleef zichzelf lange tijd Joegoslavië noemen, maar het land werd niet erkend als de juridische opvolger van het oude Joegoslavië. Het was slechts één van de vele opvolgerstaten.

Citaat:
...lees bij nader inzien de hele draad nog eens
Echt, er is niemand die u verplicht de Vlaamse nationaliteit te weigeren en dus is er ook niemand die u tot tweederangs burger wil degraderen.
Oud 14 september 2007, 18:41   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is dan je eigen keuze en geen reden om iemand fascisme aan te wrijven die je zelfs een dubbele nationaliteit aanbood: een van het land waarin je woont en een van een land dat niet meer bestaat.

Aanvaard liever wat wij 177 jaar lang verplicht werden te aanvaarden inplaats van te zeuren en te zagen als een klein, verwend nest.
Oud 14 september 2007, 18:46   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof wij niet doorhebben dat het je enige bedoeling is om alle Vlaamsgezinden fascisme aan te wrijven. Triestige plant.
Oud 14 september 2007, 18:52   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kies helemaal niks. Ik ben geboren in België uit Belgische ouders en heb er altijd gewoond. Ik ben altijd Belg geweest en wil dat zo houden. En d�*�*rom willen de grote volksnationalisten mij tweederangsburger maken in mijn eigen land??
En ik ben Vlaming, ben geboren uit Vlaamse ouders en heb hier ook altijd gewoond. Ik ben altijd Vlaming geweest en wilde dat graag zo houden. En d�*�*rom hebben de grote staatsnationalisten mij een tweederangsburger gemaakt in Belgique.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 september 2007 om 18:52.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:29   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, het is niet verboden eerst de inhoud van de draad eens rustig door te nemen alvorens te reageren.
Geen antwoord dus.
Oud 14 september 2007, 21:30   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Waardoor komt u dan tot dat besluit?

Hoe zit dat bijvoorbeeld nu met de mensen die zich Sovjetburger voelen? Of die zich Joegoeslaaf voelden? Of Tsjechoslovaak? Zijn dat volgens u nu ook tweederangsburgers in de nieuw ontstane staten?
Oud 14 september 2007, 21:32   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hoeft helemaal niet "Vlaam" (sic) te worden. U kunt gerust een andere nationaliteit aannemen, en in dat bepaald land zult u dan de volheid van uw burgerrechten (en plichten, want dat schijnt u wel te vergeten) kunnen genieten.

Wel een vrije keuze dus.
Oud 15 september 2007, 06:34   #159
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
och dat gebeurt niet...
er is meer nodig dan wat gezwam van een FDW of zijn blanke kroezelkop voorzitter en her en der enkele dromers om een regio te laten afscheiden...
daarvoor zijn er socio-economische krachten nodig die wat anders in petto moeten hebben dan dat zootje...
gelukkig is er nog een overgrote meerderheid weldenkende burgers die als het er op aankomt, niet aan die zever mee doen...
en de lavabo heeft gisteren ook nog eens wat gezeverd... hij vindt dat Leterme moet Premier worden... daar is dat manneke te zwak voor... spijts vele hondduizenden die niet verder gedacht hebben dan hun neus lang is toen ze dat kereltje zoveel stemmen gaven...

er zal pas een oplossing komen wanneer er een serieus voorstel van staatshervorming komt, gesteund en doorvoerbaar door echte beleidsmensen, geen amateurs �* la Leterme...

het zijn alle kiezers die van belang zijn en zolang een grote groep kiezers er zich niet in terugvindt, zullen er mogelijk tijdelijk overdreven groepen �* la VB, LDD en CD&vNvA wel vanalles kunnen eisen maar geen voldoende meerderheid krijgen voor platte avonturen...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 15 september 2007 om 06:35.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 07:11   #160
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
zolang een grote groep kiezers er zich niet in terugvindt, zullen er mogelijk tijdelijk overdreven groepen �* la VB, LDD en CD&vNvA wel vanalles kunnen eisen maar geen voldoende meerderheid krijgen voor platte avonturen...
De door u genoemde avonturiers hebben wel een comfortabele meerderheid in Vlaanderen. Enne, hoe zou die er in 2009 uitzien, denkt u?

Denkt u echt dat er een stemming in het Belgisch parlement moet gewonnen worden om het land te laten uiteenvallen?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 07:11.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be