![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het buitenland zich tot nu toe altijd hoofdzakelijk door de Franssprekende pers liet 'informeren', dat weet ik ook wel.
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits mijn 'führers' nooit iets in de Belgische pap te brokkelen hadden, of zullen hebben, zul je toch iemand anders voor fascisten moeten uitschelden, Dros. Op wie zullen we gokken? Jouw kinderachtige gezeur doet me wel denken aan iets dat Kaal vandaag schreef. Herken je hier jezelf in? Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaams-nationalist mag dan al kalm en aardig blijven bij al dat hatelijke gejengel, de drossen van deze wereld vinden uiteindelijk altijd wel iets om hen voor fascist uit te schelden, nietwaar Dros?
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan wel? Is daar soms een reden toe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
STEL dat u het voor het zeggen heeft in een onafhankelijk Vlaanderen waarin ik wil vasthouden aan mijn Belgische nationaliteit, dan word ik ineens een staatloze allochtoon in mijn eigen land. Laatst gewijzigd door drosophila : 14 september 2007 om 17:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kies helemaal niks. Ik ben geboren in België uit Belgische ouders en heb er altijd gewoond. Ik ben altijd Belg geweest en wil dat zo houden. En d�*�*rom willen de grote volksnationalisten mij tweederangsburger maken in mijn eigen land??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Minister
|
![]() Wel, u zou er dan immers voor kiezen om de Vlaamse nationaliteit te weigeren
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan je eigen keuze en geen reden om iemand fascisme aan te wrijven die je zelfs een dubbele nationaliteit aanbood: een van het land waarin je woont en een van een land dat niet meer bestaat. Aanvaard liever wat wij 177 jaar lang verplicht werden te aanvaarden inplaats van te zeuren en te zagen als een klein, verwend nest.
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik ben Vlaming, ben geboren uit Vlaamse ouders en heb hier ook altijd gewoond. Ik ben altijd Vlaming geweest en wilde dat graag zo houden. En d�*�*rom hebben de grote staatsnationalisten mij een tweederangsburger gemaakt in Belgique.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 september 2007 om 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe zit dat bijvoorbeeld nu met de mensen die zich Sovjetburger voelen? Of die zich Joegoeslaaf voelden? Of Tsjechoslovaak? Zijn dat volgens u nu ook tweederangsburgers in de nieuw ontstane staten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel een vrije keuze dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
er is meer nodig dan wat gezwam van een FDW of zijn blanke kroezelkop voorzitter en her en der enkele dromers om een regio te laten afscheiden... daarvoor zijn er socio-economische krachten nodig die wat anders in petto moeten hebben dan dat zootje... gelukkig is er nog een overgrote meerderheid weldenkende burgers die als het er op aankomt, niet aan die zever mee doen... en de lavabo heeft gisteren ook nog eens wat gezeverd... hij vindt dat Leterme moet Premier worden... daar is dat manneke te zwak voor... spijts vele hondduizenden die niet verder gedacht hebben dan hun neus lang is toen ze dat kereltje zoveel stemmen gaven... er zal pas een oplossing komen wanneer er een serieus voorstel van staatshervorming komt, gesteund en doorvoerbaar door echte beleidsmensen, geen amateurs �* la Leterme... het zijn alle kiezers die van belang zijn en zolang een grote groep kiezers er zich niet in terugvindt, zullen er mogelijk tijdelijk overdreven groepen �* la VB, LDD en CD&vNvA wel vanalles kunnen eisen maar geen voldoende meerderheid krijgen voor platte avonturen...
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 15 september 2007 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denkt u echt dat er een stemming in het Belgisch parlement moet gewonnen worden om het land te laten uiteenvallen? Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 07:11. |
|
![]() |
![]() |