![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heel erg spijtig.
De reden waarom de Amerikanen ons in WO II zijn komen 'bevrijden' ligt hem enkel in de centen en de invloed in Europa. Net zoals vandaag de dag in Irak worden alleen de arme en lagere sociale lagen van de bevolking naar de oorlog gestuurd als kanonnenvlees. Al de rest verhoogt de opbrengst: - rechtstreeks uit de wapen- en luchtvaartindustrie - onrechtstreeks uit de Federal Reserve dat geld leent om de wapens, de gevechtsvliegtuigen, ... te betalen Alle claims in jouw terminologie zijn jou ingepeperd door de media, de schoolse opleiding, ... want enkel winnaars schrijven geschiedenis. Proficiat, u slaagt met onderscheiding.
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je "ze kennen te weinig van aardrijkskunde". Waarop basseer je je? De mensen die de wereld volgens jou beheersen weten australie niet liggen? "Ze zijn gemakelijk te beinvloeden door hun leiders"? En waarop basseer je je hier? Je eigen gemaakt beeld van een doorsnee amerikaan? Hoeveel keer ben je er geweest, hoeveel amerikanen ken je om tot dit besluit te komen?
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() P staat in mij N-lijst, ik had dus zijn post niet gelezen
![]()
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kennen te weinig aardrijkskunde: Dit is uiteraard relatief maar ik verwacht toch wel dat een doorsnee Amerikaan de continenten kan aanduiden. Geloof me vrij als ik zeg dat je soms schrijnende taferelen moet aanhoren. Dan heb ik het niet over het land Belgie dat in Azie ligt of zo, maar dan heb ik het over Amerika aanduiden als Afrika en dergelijke. Je kan er eens mee lachen, maar het zijn lang niet altijd de domme mensen die dit tegenkomen, ook intelligente mensen durven die flaters begaan en dat vind ik onaanvaardbaar voor een land dat de wereld domineert. Ze zijn gemakelijk te beinvloeden door hun leiders: De mainstream amerikaanse media heeft te weinig zelfkritiek en zenders zoals fox zijn gewoon bastions van de politiek en dat is onaanvaardbaar. Je weet ook hoeveel er hier geklaagd wordt over de rode vrt. Wel daar is het 1000 keer erger. Elke zin voor zelfkritiek verdwijnt en dat is alweer onaanvaardbaar voor een land dat zoveel invloed heeft op de rest van de wereld. Hoe je het ook draait of keert, de VS hebben zoveel invloed op wat er zelfs hier in Belgie gebeurt, dat we toch ook mogen verwachten dat de Amerikaanse bevolking correct voorgelicht wordt over de rest van de wereld. Hun buitenlands beleid moet gewoon transparanter worden voor de Amerikaanse bevolking dan nu het geval. Voor de rest vind ik de VS een fantastische land met warme behulpzame mensen waar er fantastische opportuniteiten zijn. Laatst gewijzigd door fox : 17 september 2007 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat jij op je verblijf ginds een 1000 mensen gesproken hebt. Wat al veel te veel is...is dat volgens jou dan voldoende om dergelijke conclusies te maken die jij hier neemt? Citaat:
Oeioei, vele Belgen zullen de provincies ook niet kunnen aanduiden. En zoals ik eerder al aanhaalde, waarom is aardrijkskunde een maatstaaf? Aardrijkskunde interesseert mij ook geen bal. Afrika aanduiden als amerika is een echte uitzondering. Ik vind niet dat de "wereld domineren" een link heeft met enkele mensen op straat een aardrijkskunde vraag geven. Citaat:
Maar waaruit haal jij dat amerikanen zich gemakelijk laten beinvloeden door de media? Zijn hier studies voor dan? Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Tegen 1916 hadden de agressors, Duitsland, Oostenrijk-Hongarije en het Ottomaanse rijk, de oorlog omzeggens gewonnen. In Rusland was er onrust en stond men op het punt om de communistische revolutie in de kiem te smoren. Frankrijk had enorme verliezen geleden en Engeland leed zwaar onder de U-boot blokkade door de Duitsers. Duitsland stelde een staakt het vuren voor dat heel wat voordelen voor Engeland bevatte, maar dat was zonder de zionisten gerekend want deze hadden nog niet al hun kaarten op tafel gelegd. Chaim Weizmann, de toenmalige leider van de zionistische beweging, later ook de eerste president van Israël, besloot de zionistische invloed te gebruiken om de machtige VS bij de oorlog te betrekken aan de zijde van Engeland en zo Duitsland en zijn bongenoten te verslaan. Als tegenprestatie zouden de Engelsen de zionisten belonen door een deel van het Ottomaanse rijk te confiskeren en er Palestina, het Joodse thuisland, op te richten. Oorspronkelijk wou Engeland een Joodse thuisbasis oprichten op het Afrikaanse continent, maar de zionisten waren gefixeerd op het historische Palestina en konden de Britten overhalen. Zionist-sterkhouders als Bernard Baruch, Louis Brandeis, Paul Warburg, Jacob Schiff, en vele anderen gingen meteen aan de slag om Amerikaans president Woodrow Wilson warm te maken voor deelname aan “De grote oorlog”. De zionisten beïnvloedden de Amerikaanse pers die al snel de Duitse keizer en zijn bevolking voorstelden als bloeddorstige Hunnen, vast beraden om de beschaving te elimineren. In 1916 trok de VS ten strijde aan de zijde van Engeland onder het moto “making the world safe for democracy”. Volgens Freedman was president Wilson gechanteerd omwille van een vermeende buitenechtelijke verhouding toen hij nog aan het hoofd stond van de universiteit van Princeton. Het is moeilijk om te bepalen hoe ver de zionisten hun invloed hebben gebruikt om de VS in “De grote oorlog” te betrekken. Eén ding staat vast: De zionisten schrokken er niet voor terug om duizenden (Amerikaanse) onschuldige burgers te betrekken in een oorlog die reeds uitgevochten was en waar de Amerikanen geen belangen te verdedigen hadden.
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, zeg het maar, vandaar dat ik het vroeg
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit mijn ervaring in Amerika. Vrij veel gesprekken gehad daar en sorry als je met veel mensen praat krijg je een beeld van wat er in die streek allemaal leeft. Als u me daardoor wil kleineren, ga uw gang. Ik denk er het mijne van. Voor mij stopt het hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Ik weet dat ze inderdaad vanaf 1917 hebben bijgedragen aan de oorlogsinspanningen.
Ik bedoelde echter 'bevrijden' in de zin die Gun -in al zijn 'wijsheid'- hierboven gebruikte, met name : exploiteren als economisch wingewest. (vandaar ook de apostrofs) Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
![]() Waarschijnlijk ga je dit tot vervelendstoe moeten herhalen alvorens bepaalde P.be bezoekers u als een betrouwbare informatiebrond gaan aanzien.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een "neutrale" persoon dan punten van kritiek uit dan wordt hij direct in het Amerika bashing hokje geduwd. Verdedigd die persoon Amerika dan is hij direct een Yankee. Belachelijk eigenlijk. En eerlijk gezegd maakt het mij geen bal uit of iemand mij enigszins credibiliteit toekent. Ik heb mijn mening over bepaalde zaken van het Amerikaanse beleid en ik blijf daarbij. In sommige zaken zou ik liever een "Europeser" beleid zijn en in sommige zaken zou ik Europa liever een "Amerikaans" beleid zien. Maar als sommigen hier veel liever zwart-wit denken dan zal ik daar alvast geen seconde mijn slaap voor laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() de amerikanisering is dan ook een veel grotere bedreiging dan de islamisering.
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 17 september 2007 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het zeer simpel te zeggen. Wat een bult gezeik. Tijdens WO I waren de Joden in Duitsland beter af dan in de rest van Europa. Er was dus geen enkele reden waarom de "US ingezetene Joden" aan de koordjes moesten trekken om WO I te vervoegen aan de "Geallieerde zijde" Zelfs Hitler heeft een kniebuiginkje gemaakt, door alle gedecoreerde Duits- Joodse veteranen officeel te vrijwaren van de jodenvervolging in Nazi Duitsland.
![]() |