Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 14:01   #141
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een hypocrisie.
Ik ga een groep toch niet veroordelen omdat die ik er niet mee akkoord ga, zolang die groep geen bedreiging vormt. Niets hypocrisie.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:04   #142
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Ik ga een groep toch niet veroordelen omdat die ik er niet mee akkoord ga, zolang die groep geen bedreiging vormt. Niets hypocrisie.
Ah nee? En ik dacht dat de positie van de vrouw zo'n belangrijk struikelblok was bij islam? Of hun rituele slachtingen? Of hun kleding? Maar blijkbaar heeft het daar nu allemaal plots niets mee te maken.

Trouwens, je veroordeelt de moslims wel als groep. Je terughoudendheid om een groep te veroordelen is dus wel degelijk behoorlijk hypocriet.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 14:14.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:17   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Wat die man zegt kan mij trouwens niets schelen. De bronnen waar hij naar verwijst wel. En die zetten aan tot twijfel.
OEF! bedankt, toch ééntje die verder leest dan zijn neus lang is.

ik kan je dan ook aanraden dit (zeer uitgebreide) werkstuk (inclusief foto's) van Stephen Knapp eens op je gemak door te nemen.

Het is al een aantal jaren geleden dat ik me hierover eens een paar maanden verdiept heb, voordien slikte ik ook gewoon het "grafmonument". Maar de ene kijkt al eens naar de "bronnen" terwijl de andere zich liever baseert op propagandistische peptalk natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:26   #144
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
OEF! bedankt, toch ééntje die verder leest dan zijn neus lang is.

ik kan je dan ook aanraden dit (zeer uitgebreide) werkstuk (inclusief foto's) van Stephen Knapp eens op je gemak door te nemen.

Het is al een aantal jaren geleden dat ik me hierover eens een paar maanden verdiept heb, voordien slikte ik ook gewoon het "grafmonument". Maar de ene kijkt al eens naar de "bronnen" terwijl de andere zich liever baseert op propagandistische peptalk natuurlijk.
LOL! En heb je je ook al eens verdiept in P.N. Oak's bewering dat het Vaticaan oorspronkelijk een hindoetempel was? Heb je de beweringen van de katholieke kerk ook al kunnen ontmaskeren als propagandistische peptalk? Circe die blindelings vetrouwd op een religieuze fundamentalist en fantast. Het wordt alsmaar komischer. Het is één complot, Circe, zijn verhaaltje werd ondertussen talloze keren ontkracht, maar natuurlijk zal dat wel door dhimmi's geweest zijn die feiten verdoezelen!!!

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 14:35.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 14:35   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Wie zegt dat ze nodig zijn? Ik ben ervan overtuigd dat dit niet het geval is.
Een onveiligheidsgevoel is meestal subjectief en ongegrond...
JIJ bent toch degene die op de hoogte is van het reilen en zeilen binnen de joodse gemeenschap dacht ik?

Ik neem aan dat je het ook een "gevoel" vond toen die kinderen in het joodse kwartier werden omgebracht door een palestijnse terreuractie? Of was je dan nog niet geboren?

Of misschien verwijs je met "gevoel" eerder naar die joodse kinderen die verleden jaar in Limburg zorgden voor een gratis schoolreisje voor een aantal Turkse brave kindertjes, door hen uit te nodigen om met bakstenen door de ramen van hun Jeugdherberg te gooien? Om ter verst wel te verstaan: een paar kwamen op hun bedden terecht.

Is dat het "gevoel" waar je op doelt?

misschien eens een "gevoelig" kijkje gaan nemen op www.antisemitisme.be
of als voorbeeld
http://www.antisemitisme.be/site/dow...29&eventId=424

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 14:36.
Oud 18 september 2007, 15:03   #146
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Ik zie echt het probleem niet.
Het is ramadan, er wonen veel moslims in Antwerpen, en die mensen mogen ook hun religieuze feesten vieren, net als wij.
Het is een gigantische stap voorwaarts dat de regering de gelijkwaardigheid van allen promoveert door andersgelovigen te helpen met hun activiteiten.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:12   #147
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Het is ramadan, er wonen veel moslims in Antwerpen, en die mensen mogen ook hun religieuze feesten vieren, net als wij.
Het is een gigantische stap voorwaarts dat de regering de gelijkwaardigheid van allen promoveert door andersgelovigen te helpen met hun activiteiten.
Oef... weer on topic

Ik deel je mening.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:13   #148
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Yep, met Pasen komt er een re-enactement van de Kruisweg met een replica van Golgotha en het Heilig Graf, zo kunnen de christenen, ook hun religie beleven op openbare pleinen.

Mag ik je er trouwens aan herrineren Bolsjewiek, dat jij tegen godsdienst hoort te zijn, maar voor die minderheidsgroep maak je waarschijnlijk graag een uitzondering.

Laatst gewijzigd door Infidel : 18 september 2007 om 15:15.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:32   #149
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Yep, met Pasen komt er een re-enactement van de Kruisweg met een replica van Golgotha en het Heilig Graf, zo kunnen de christenen, ook hun religie beleven op openbare pleinen.
Als je christenen kan vinden die dat zouden wensen moet dat idd kunnen. Begin maar al te zoeken.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:49   #150
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand weerhoudt een bevolkingsgroep om zijn religieuze feesten te vieren.

Maar kan U me vertellen waarom de Stad Antwerpen belastingsgeld van IEDEREEN moet gebruiken om een religieus islamitisch feest te promoten?

Waar zie je dezelfde inspanningen om het Yom Kippoerfeest (zelfde begindatum : 22/9) op dezelfde wijze met belastingsgeld van iedereen te promoten?

Waarom moet een religie trouwens gepromoot worden?

Enig idee hoeveel honderdduizenden euro's er in zulke RELIGIEUZE projecten gestopt worden door de Stad Antwerpen?

Ik ga er alvast voor pleiten om een gratis kerstmaaltijd te voorzien voor �*lle behoeftige ouderlingen in de Stad. Me dunkt kunnen die zulke religieuze kerstmaaltijd héél goed gebruiken. Liefst in een warme omgeving: ze kunnen er voor mijn part verwarmde moslimtenten voor gebruiken, maar ik verkies na de kaaba uiteraard een replica van de Sint Pietersbasiliek op het Sint Jansplein. Te bezoeken door scholen en zo (moeten ze blijkbaar nu ook). En dan mag de bisschop ook nog eens op bezoek komen. Kan ie ineens een paar imams meebrengen om te integreren. En misschien kunnen ze dan als toppunt van de combinatie van verschillende religieS ook eens een rabbi en een hindoe bijnemen?

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 15:55.
Oud 18 september 2007, 15:52   #151
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als je christenen kan vinden die dat zouden wensen moet dat idd kunnen. Begin maar al te zoeken.
Ik denk ook niet dat Vlaamse moslims vragende partij waren. Het initiatief kwam er van Stad Antwerpen als ik me niet vergis.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 15:58   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk ook niet dat Vlaamse moslims vragende partij waren. Het initiatief kwam er van Stad Antwerpen als ik me niet vergis.
Ik zou vooral willen weten welk budget er wordt uitgetrokken voor zulke religieuze festiviteiten. En aan welke religies gelijkaardige budgetten worden toegekend per religieuze bedoening.

Oud 18 september 2007, 16:05   #153
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Abi, ik snap het probleem niet. Er wordt hier altijd gezaagd dat ze niet willen integreren, niets willen te maken hebben met 'ons',...
Dat festival is voor iedereen, ongeacht afkomst of religie, is dat niet een gelegenheid om kennis te maken met de gewoonten, cultuur van een toch niet zo heel klein deel van onze bevolking?
Mijn gedacht is: als het weer een beetje meevalt gaat daar heel veel volk zijn, ook autochtone Belgen en dan gaat weer blijken dat het merendeel van onze bevolking niet zo rechts is als je hier op dit forum soms zou denken.

Je kan er misschien een kraam zetten met je sexspeeltjes, opblaaspoppen en dildo's... en dan gaat weer blijken dat het merendeel van de moslims niet zo verdraagzaam en werelds zijn als ze zelf altijd beweren.
Oud 18 september 2007, 16:16   #154
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoofddoek:ok (wil zeggen dat ik het wel met je eens ben, dat is geen onderdeel meer van onze cultuur)

minderwaardigheid van de vrouw: is geen alleenrecht voor de moslims, bij 'ons' is er ook in zowat elke relatie iemand die de overhand heeft en iemand die onder de sloef ligt. Die in jouw ogen 'minderwaardigheid' van de vrouw wordt door vele moslima's ook als een privilege gezien, ik ken er die op mij neerkijken omdat ik 'moet' gaan werken om bij te dragen in het gezin en zij 'mogen' thuisblijven en onderhouden worden.

Kan het zijn dat ze op je neerkijken omdat je je geld verdient met het verkopen van sextoys ? Het is maar een gedacht natuurlijk...

apart zwemuurtje: ze kunnen maar proberen, voor zover ik weet hebben ze hun zin niet gekregen, toch?

Als het aan SpA en Groen zou liggen zeker wél.

uithuwelijking: ze zijn niet verplicht om te trouwen, één van mijn schoonzussen heeft al 3 keer geweigerd, dat wordt gerespecteerd. Trouwens, bij de moslims die in het westen wonen gebeurd het steeds vaker dat ze hun partner zelf kiezen/vinden of ze vragen zelf aan hun familie om een partner te zoeken, daar moeten wij ons niet mee bemoeien toch?

Typisch, altijd de uitzonderingen op de wet ten tonele voeren om een hele gemeenschap te typeren... werkt langs 2 zijden nietwaar ?

besnijdenissen: tja, de joden zullen het ook graag horen... vrouwenbesnijdenis: akkoord maar zoals je weet doen Marokkanen, Turken, ... daar niet aan mee, dat vormt dus geen algemeen probleem.

Nee, die pesten en slaan alleen maar meisjes die zich niet kleden volgens hun regeltjes.

halal voeding en dus slachting: ik ben er ook niet voor maar als je alle dieronwaardige behandelingen/manipulaties wil uitgeschakeld zien moeten we vegetariër worden. Zelfs onze eieren komen van kippen die in ellende leven. Halal slachtingen moeten wel uitgevoerd worden door een ervaren/gediplomeerd iemand en niet 'thuis' door een gelegenheidsslachter zoals bij het offerfeest.

Er bestaat zoiets als eieren van kippen met "vrije loop". Kost iets meer, wel zo verstandig...

De geldende wetten van het land moeten uiteraard altijd voorrang krijgen, dat wordt zelfs gepredikt in de moskee (of moet ik zeggen sommige.. daar kan nogal eens verschil in zijn blijkbaar)
Er worden heel wat andere dingen gepredikt in de moskee dus zet ipv "sommige" het woordje "enkele" ok.
Oud 18 september 2007, 18:20   #155
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Niemand weerhoudt een bevolkingsgroep om zijn religieuze feesten te vieren.

Maar kan U me vertellen waarom de Stad Antwerpen belastingsgeld van IEDEREEN moet gebruiken om een religieus islamitisch feest te promoten?

Waar zie je dezelfde inspanningen om het Yom Kippoerfeest (zelfde begindatum : 22/9) op dezelfde wijze met belastingsgeld van iedereen te promoten?

Waarom moet een religie trouwens gepromoot worden?

Enig idee hoeveel honderdduizenden euro's er in zulke RELIGIEUZE projecten gestopt worden door de Stad Antwerpen?

Ik ga er alvast voor pleiten om een gratis kerstmaaltijd te voorzien voor �*lle behoeftige ouderlingen in de Stad. Me dunkt kunnen die zulke religieuze kerstmaaltijd héél goed gebruiken. Liefst in een warme omgeving: ze kunnen er voor mijn part verwarmde moslimtenten voor gebruiken, maar ik verkies na de kaaba uiteraard een replica van de Sint Pietersbasiliek op het Sint Jansplein. Te bezoeken door scholen en zo (moeten ze blijkbaar nu ook). En dan mag de bisschop ook nog eens op bezoek komen. Kan ie ineens een paar imams meebrengen om te integreren. En misschien kunnen ze dan als toppunt van de combinatie van verschillende religieS ook eens een rabbi en een hindoe bijnemen?
Ik vind dat Antwerpen ook Rosj Hashana (Joods Nieuwjaar) hoort te promoten, om maar iets te noemen.

Oud 18 september 2007, 18:23   #156
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Mag ik je er trouwens aan herrineren Bolsjewiek, dat jij tegen godsdienst hoort te zijn, maar voor die minderheidsgroep maak je waarschijnlijk graag een uitzondering.
Weer eens een gigantisch vooroordeel dat getuigt van ongeloflijk simplisme: je bent een communist, dus je HOORT atheïst, of beter nog, absolute tegenstander van elke godsdienst te zijn.
Weet je wel hoe weinig proletariërs geholpen worden met een racistisch, radicaal antireligieus regime?

Oud 18 september 2007, 18:26   #157
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Antwerpen ook Rosj Hashana (Joods Nieuwjaar) hoort te promoten, om maar iets te noemen.
dat is al voorbij... in grote stilte. Zelfs de nationale voorlichtingspravda heeft er zijn mond (bakkes) niet over opengedaan.

Oud 18 september 2007, 18:27   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer eens een gigantisch vooroordeel dat getuigt van ongeloflijk simplisme: je bent een communist, dus je HOORT atheïst, of beter nog, absolute tegenstander van elke godsdienst te zijn.
Weet je wel hoe weinig proletariërs geholpen worden met een racistisch, radicaal antireligieus regime?
Toch voorstander van opium van het volk dan?

Oud 18 september 2007, 18:31   #159
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Toch voorstander van opium van het volk dan?
Het antwoord op die vraag staat in de post die je gequotet hebt.

Oud 18 september 2007, 18:34   #160
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Jongens toch, elk weekend is er wel ergens een Vlaamse pensenkermis. Er wordt eens iets georganiseerd voor een andere bevolkingsgroep en het boeltje staat hier op zijn kop. Aan de ene kant heb je dan uiteraad onze islamofobe groep dat zijn hartje weer kan luchten en aan de andere kant heb je dan onze uber politiek correcte groep die doet alsof er geen problemen zijn in dit land.

Hylarisch gewoon als je erover nadenkt, maar dat kan men hier uiteraard van de meerderheid niet verwachten. Alé, ga nu maar weer verder met de welles-nietes spelletjes.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be