Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 23:50   #141
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
kleine larousse woordenboek: zonder banden, lichtzinnig.
Bvb.twee lesbienne's gaan een kindje bestellen, zoals men een stuk speelgoed bestelt, bij een peperdure dokter, die daartoe in staat is dankzij een ingewikkelde, ultramoderne technologie, die echter niet 100 % foutloos marcheert.Als er in plaats van één kindje , er twee opdagen, zijn ze boos, en eisen handenvol geld van de arts, om dat kind teveel op te voeden..Wel, ik vind dat ze zich lichtzinnig in dit avontuur begeven hebben, en blijkbaar weinig banden hebben met dat arme kind (teveel), dat ze liever kwijt dan rijk zijn.Dit alles geeft mij een wrange smaak in de mond, een soort moedeloosheid, en een totaal onbegrip dat er nog mensen te vinden zijn om dit soort schaamteloze wijven te verdedigen.
NB in Nederlands-Frans Standaard Woordenboek vertaalt men "losbandig" in "débauché".Voor wat lesbienne's betreft een vrij goed vertaling, vind ik, maar dat is natuurlijk enkel een persoonlijke opinie.
Je schijnt nog steeds niet door te hebben dat de tweeling niet het resultaat is van een niet-feilloze technologie, maar wel van een regelrechte fout van de arts in kwestie. En wat er lichtzinnig is aan op het laatste moment zich te realiseren dat je een tweeling misschien niet zal aankunnen, begrijp ik al helemaal niet. Dat lijkt me eerder getuigen van serieus nadenken over de kwestie. Zeker omdat de lage slaagkans van de procedure bij het terugplaatsen van 1 embryo gezien haar leeftijd niet erg groot was.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 00:06   #142
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je schijnt nog steeds niet door te hebben dat de tweeling niet het resultaat is van een niet-feilloze technologie, maar wel van een regelrechte fout van de arts in kwestie. En wat er lichtzinnig is aan op het laatste moment zich te realiseren dat je een tweeling misschien niet zal aankunnen, begrijp ik al helemaal niet. Dat lijkt me eerder getuigen van serieus nadenken over de kwestie. Zeker omdat de lage slaagkans van de procedure bij het terugplaatsen van 1 embryo gezien haar leeftijd niet erg groot was.

"gezien haar leeftijd"...dat zegt al veel.Op je veertig jaar nog aan zo een avontuur beginnen getuigt op zich al van lichtzinnigheid, en uit je eigen stommiteit ook nog geld willen slagen, is ronduit oneerlijk.Een lichtzinnige en oneerlijke vrouw, ouder wordend dan ook nog, die niet eens een vader te bieden heeft aan haar twee kinderen, waarvan ze vind dat er één te veel is, dat kan moeilijk een goede moeder zijn.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 09:30   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Overigens snap ik niet waarom het zo erg is dat je geniet van het inrichten van de kinderkamer. Een vriendin van me is door een hel gegaan tijdens haar zwangerschap, maar heeft intens genoten van het inrichten van de kinderkamer (prachtige muurschilderingen, trouwens). Wat is daar nu zo wreed aan?
het is helemaal niet erg dat je geniet van het inrichten van een kinderkamer. Maar als dat het enige positieve aspect is van je zwangerschap - terwijl het aankopen van een tweede kinderwagen er teveel aan is, en het feit dat ze misselijk was ook etc... dan toont dit mijns inziens aan dat het hier om een zuiver hebbeding ging. Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel positiefs ziet in uw vijfde ongewenste zwangerschap, maar als je dan toch door al die moeite van IVF gaat om eindelijk toch een eigen kind te krijgen, dan lijkt het me normaal dat er wel iets anders positief is aan je zwangerschap dan het inrichten van een kamer.
Voor mij toont dit duidelijk aan wat forumspook hierboven zei:

Citaat:
twee lesbienne's gaan een kindje bestellen, zoals men een stuk speelgoed bestelt, bij een peperdure dokter, die daartoe in staat is dankzij een ingewikkelde, ultramoderne technologie
en oops ja, dan moet je eerst nog 9 maanden zwanger zijn ook, ik denk dat ze het liever hadden gaan uitkiezen in de toonzaal: "welk zullen we nemen? dat met die blonde krulletjes past het beste bij het behang. oei moeten we die met twee tegelijk nemen, nou dan liever dat eentje met het donkerbruine kuifje".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 september 2007 om 09:31.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 11:52   #144
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
"gezien haar leeftijd"...dat zegt al veel.Op je veertig jaar nog aan zo een avontuur beginnen getuigt op zich al van lichtzinnigheid, en uit je eigen stommiteit ook nog geld willen slagen, is ronduit oneerlijk.Een lichtzinnige en oneerlijke vrouw, ouder wordend dan ook nog, die niet eens een vader te bieden heeft aan haar twee kinderen, waarvan ze vind dat er één te veel is, dat kan moeilijk een goede moeder zijn.
Ga eens kijken naar de leeftijd van vrouwen in fertiliteitsklinieken. Zo ongewoon is 40 jaar niet hoor. En daar is ook niets abnormaals aan. Je weet toch wat menopauze betekent en wanneer die optreedt, mag ik hopen? Verder heb je nog steeds niet door dat het hier over een fout van de dokter gaat, een fout die de dokter trouwens zelf toegeeft (je complotverhaaltje is dan ook zo lek als een zeef).

Maar doe vooral geen moeite meer. Het is duidelijk dat je probleem zit bij hun geaardheid ("die niet eens een vader te bieden heeft aan haar twee kinderen")...
Oud 19 september 2007, 11:55   #145
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het is helemaal niet erg dat je geniet van het inrichten van een kinderkamer. Maar als dat het enige positieve aspect is van je zwangerschap - terwijl het aankopen van een tweede kinderwagen er teveel aan is, en het feit dat ze misselijk was ook etc... dan toont dit mijns inziens aan dat het hier om een zuiver hebbeding ging. Ik kan me voorstellen dat je niet zoveel positiefs ziet in uw vijfde ongewenste zwangerschap, maar als je dan toch door al die moeite van IVF gaat om eindelijk toch een eigen kind te krijgen, dan lijkt het me normaal dat er wel iets anders positief is aan je zwangerschap dan het inrichten van een kamer.
Je bent duidelijk onbekend met het begrip prenatale depressie. Guess what, Circe? Niet elke vrouw ervaart haar zwangerschap als plezierig! En dat heeft geen bal te maken met de kinderwens of de kwaliteiten als ouder.

Aks het hen zuiver te doen was geweest om het hebben van een kind dan hadden ze wel voor een eenvoudigere manier gekozen. Alhoewel je beweert meter te zijn van een IVF-kind, geef je blijk van een totale onwetendheid van de impact van zo'n IVF-behandeling.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 september 2007 om 11:56.
Oud 19 september 2007, 12:29   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent duidelijk onbekend met het begrip prenatale depressie. Guess what, Circe? Niet elke vrouw ervaart haar zwangerschap als plezierig! En dat heeft geen bal te maken met de kinderwens of de kwaliteiten als ouder.
zo te zien vond mevrouw de baarmoeder niks plezierig aan heel het gebeuren, behalve het inrichten van een kamertje. Of ze nu pre- of postnataal depressief is maakt weinig uit : ze is in elk geval niet depressief als ze een reuzeschadevergoeding eist.

Citaat:
Aks het hen zuiver te doen was geweest om het hebben van een kind dan hadden ze wel voor een eenvoudigere manier gekozen. Alhoewel je beweert meter te zijn van een IVF-kind, geef je blijk van een totale onwetendheid van de impact van zo'n IVF-behandeling
Je begint eindelijk te snappen waar het hem om draait.

Natuurlijk weet ik exact wat de impact van zo'n IVF behandeling is. Beetje ridicule gevolgtrekking van uwentwege. Net daarom vind ik dit zo'n vies zaakje.

"Aks het hen zuiver te doen was geweest om het hebben van een kind dan hadden ze wel voor een eenvoudigere manier gekozen. "
Voil�*. Waar was het hen in feite om te doen?

- indien één of beide dames voldoende vruchtbaar waren konden ze gemakkelijk KI toepassen, en ergens op een of andere spermabank een kwakje kopen.

- indien ze - gezien haar leeftijd 40 (en laat we aannemen dat haar partner minstens even oud dan wel ouder is) niet vruchtbaar genoeg waren én met een desperate eigen-kind kinderwens zaten dan stap je over naar een IVF behandeling.

- indien je na maanden hormonale behandeling (kan dus ondertussen al korter zijn, ik spreek over 15 jaar geleden) eindelijk een trits eicellen kan laten rijpen die dan weer bevrucht worden, dan meen ik toch wel dat je tijd genoeg hebt om goed na te denken over je kinderwens en de gevolgen ervan.

- indien je TIJDENS je behandeling tekent dat er twee embryos worden ingeplant, wat gezien haar veertigjarige leeftijd normaal is, ook al plant men ondertussen standaard slechts één embryo in bij jonge vrouwen,

- indien je dan na al die maanden, vlak voor je onder narcose gaat ineens tot het besef komt dat die IVF behandeling of zelfs de zwangerschap op zich, kan leiden tot een meerling, zeker omdat ze gezien haar leeftijd veel minder kans maakte op eenvoudige bevruchting.

dan vraag ik me toch wel af w�*t effectief de bedoeling is geweest.
Een statement maken? Kijk we zijn lesbiennes en we hebben ons "eigen" kind gemaakt? (oops... het zijn er twee, eentje doen we in de uitverkoop).
We wilden een kinderkamer inrichten maar misten een boeleke om erin te stoppen? En nu is de kamer te klein want er moeten er twee in?

Als je al die moeite doet om via IVF een kind te maken, dan maakt het je echt wel niet uit of het er nu eentje dan wel twee zijn.

De vergelijking met het Nederlandse koppel dat schadevergoeding eist voor een ONGEWENSTE zwangerschap, als gevolg van een verkeerd medisch advies, gaat dan ook totaal niet op.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 september 2007, 12:33   #147
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Circe, je hebt de empathie van een verschrompelde erwt. Het enige wat op basis van het krantenartikel te concluderen valt is dat de dokter een fout maakte. That's it. Al de rest is puur jouw fantasie. Leer nu eens eindelijk te oordelen op feiten in plaats van op veronderstellingen.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 september 2007 om 12:35.
Oud 19 september 2007, 12:42   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe, je hebt de empathie van een verschrompelde erwt. Het enige wat op basis van het krantenartikel te concluderen valt is dat de dokter een fout maakte. That's it. Al de rest is puur jouw fantasie. Leer nu eens eindelijk te oordelen op feiten in plaats van op veronderstellingen.
mijn empathie voor deze dames is nog minder dan een verschrompelde erwt.

En inderdaad Edina, in tegenstelling tot U poog ik uit bepaalde gegevens de verbanden te trekken, de oorzaken en de gevolgen te concluderen;

Ik zou het ontzettend stom vinden, om zoals uw gewoonte is, hier te zitten postjes te tikken die enkel zeggen:
er staat in artikel X en verder kan ik er niks over zeggen, ik moet wachten tot artikel Y is verschenen.

Koop dan toch gewoon een krant meiske. Wat in artikel X staat kan iedereen voor zichzelf wel lezen, daarvoor hebben we uw copyreading niet nodig.

Oud 19 september 2007, 12:46   #149
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

wat een téringwijven.

indeed, unfair to both girls.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 12:55   #150
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
wat een téringwijven.

indeed, unfair to both girls.
De gevolgen zijn in alle gevallen desastreus:

winnen ze dan komen die meisjes toch ooit te weten dat ze ongewenst waren en dat hun moeders het vertikten om zelf voor de kosten op te draaien

verliezen ze dan komen ze dat ook ooit te weten en hebben dan het besef dat hun moeders in elk geval gepoogd hebben om de opvoedingskosten op een ander af te schuiven.

In beide gevallen een zeer traumatische ontdekking voor de kinderen. En vermits het in �*lle kranten staat en lesbische koppels uit Australie die dankzij IVF een tweeling hebben, nu niet bepaald een alledaags voorvalletje is, dan ZULLEN ze het te weten komen.

Oud 19 september 2007, 12:59   #151
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn empathie voor deze dames is nog minder dan een verschrompelde erwt.

En inderdaad Edina, in tegenstelling tot U poog ik uit bepaalde gegevens de verbanden te trekken, de oorzaken en de gevolgen te concluderen;

Ik zou het ontzettend stom vinden, om zoals uw gewoonte is, hier te zitten postjes te tikken die enkel zeggen:
er staat in artikel X en verder kan ik er niks over zeggen, ik moet wachten tot artikel Y is verschenen.

Koop dan toch gewoon een krant meiske. Wat in artikel X staat kan iedereen voor zichzelf wel lezen, daarvoor hebben we uw copyreading niet nodig.
Je snapt het niet hé, Circe. Je mag best oordelen over hun schadeclaim. Maar niet over hun kwaliteiten als moeder of hun motivatie om kinderen te krijgen, want daar kan je totaal niets over zeggen op basis van wat je weet. Je gaat louter af op veronderstellingen. Maar dat zijn we inderdaad gewoon van jou. Ik hou het liever op een ernstige discussie.

Laatst gewijzigd door Edina : 19 september 2007 om 13:01.
Oud 19 september 2007, 13:15   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hou het liever op een ernstige discussie.
Meen je nu écht dat jouw posten de naam "discussie" verdienen?
Knip en plak nog een artikeltje, en noem het dan discussie.

Of beter nog: open een nieuwe draad: "Edina's discussies" en plak er dagelijks een krant in.

Oud 19 september 2007, 18:34   #153
willem1940NLD

Standaard

Daar valt mij juist in: misschien gaat het wel om bijstandmoeders (m/v) die het geld hard nodig hebben.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 september 2007 om 18:34.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:04   #154
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er hoeft niemand te sterven om de fout te erkennen.
Ok, die dokter mag dus dokken volgens jou? Gaat dat het kind ongedaan maken?
Oud 19 september 2007, 19:11   #155
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Daar valt mij juist in: misschien gaat het wel om bijstandmoeders (m/v) die het geld hard nodig hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel
Ook willen ze een compensatie voor de tijd die ze door het extra kind niet aan hun werk kunnen besteden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:26   #156
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gevolgen zijn in alle gevallen desastreus:

winnen ze dan komen die meisjes toch ooit te weten dat ze ongewenst waren en dat hun moeders het vertikten om zelf voor de kosten op te draaien

verliezen ze dan komen ze dat ook ooit te weten en hebben dan het besef dat hun moeders in elk geval gepoogd hebben om de opvoedingskosten op een ander af te schuiven.

In beide gevallen een zeer traumatische ontdekking voor de kinderen. En vermits het in �*lle kranten staat en lesbische koppels uit Australie die dankzij IVF een tweeling hebben, nu niet bepaald een alledaags voorvalletje is, dan ZULLEN ze het te weten komen.
Vreselijk..
Ze krijgen dat later ook gegarandeerd gepresenteerd door die kinderen.
En wat ze zullen krijgen hebben ze verdiend.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:50   #157
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Maar dan in Australië...

Ik had het wel over de torenhoge schadeloosheidsstellingen zoals die in de USA al een poosje bestaan.
Niet over die twee trienen die vaderke en moederke willen spelen...
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 19:56   #158
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Vreselijk..
Ze krijgen dat later ook gegarandeerd gepresenteerd door die kinderen.
En wat ze zullen krijgen hebben ze verdiend.
Weer twee kinderen die zullen opgroeien tot verzuurde jonge mensen...Die in niets meer geloven, geen waarden, geen normen...nihilisten.
Oud 19 september 2007, 19:58   #159
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Jazeker: ......
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel
Ook willen ze een compensatie voor de tijd die ze door het extra kind niet aan hun werk kunnen besteden.
Ik zie hier geen tegenspraak in; woorden zijn maar woorden.
Oud 19 september 2007, 20:04   #160
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga eens kijken naar de leeftijd van vrouwen in fertiliteitsklinieken. Zo ongewoon is 40 jaar niet hoor. En daar is ook niets abnormaals aan. Je weet toch wat menopauze betekent en wanneer die optreedt, mag ik hopen? Verder heb je nog steeds niet door dat het hier over een fout van de dokter gaat, een fout die de dokter trouwens zelf toegeeft (je complotverhaaltje is dan ook zo lek als een zeef).

Maar doe vooral geen moeite meer. Het is duidelijk dat je probleem zit bij hun geaardheid ("die niet eens een vader te bieden heeft aan haar twee kinderen")...
wel, op uw 40 jaar beginnen met kinderen vind ik te laat, mag dat nog even?Dat is een generatie overslagen.Dan heeft uw kind geen moeder, maar een grootmoeder.
En als die oma je dan ook nog uitlegt, als je 20 bent, en zij 60, dat jij en je zus/broer in de kliniek met veel kosten in haar baarmoeder gestopt werden, dat één van de twee eigenlijk niet moest bestaan, een ongeluk was, en dat je uit woede en/of geldzucht een gerechtszaak begonnen bent daarover, dan moet dat toch raar overkomen.Vooral als naast haar niet je vader, maar je tweedde moeder zit.Hoe moet je die nu eigenlijk noemen dan allebeide? Mama 1 en Mama2, moe en stiefmoe, of moet je die met die snor papa noemen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be