![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie, Largo; als je denkt dat de notionele aftrek een belastingsverlaging is, dan moet ik je simpelweg teleur stellen. Dat is niet.
Ofwel hebben we 1 miljard tekort in de begroting die we ergens anders moeten gaan halen. Ofwel kunnen we die 1 miljard gerust compenseren en dan is er géén enkele reden waarom het moet met een aftrekpost, in plaats van gewoon de belastingen voor iedereen te verlagen. Want d�*t discrimineert.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Neen! Citaat:
Citaat:
De kmo die door dit systeem meer gaat kunnen investeren (want daar gaat het hem uiteindelijk over[cashflow van bedrijven blijft hoog]!!!) is "een vriendje van de overheid" en de uitbreiding die dit bedrijf hierdoor kan doen is niet van belang? Ja de rest betaald evenveel for now... je kan moeilijk proberen vliegen als je nog niet kan lopen he... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet bij stilgestaan dat - ik zeg maar iets - die 1 miljard door een algemene belastingsverlaging hetzelfde effect gaat hebben? En zelfs beter. En natuurlijk lobbyen bedrijven. De werknemersbonden doen dat ook. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die eerste zin in nonsense natuurlijk... Wat doe jij als jij te weinig geld hebt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik al een paar keer aangetoond. Je zegt het zelfs zelf.
Citaat:
'We verlagende belastingen, om meer inkomsten te hebben.' Citaat:
Ik zou het niet uitgeven. Maar zo werken overheden niet... Ik dacht dat je dat al zou weten.
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Hehe...uiteraard wel!
Neen dat is het niet! Citaat:
Oej ik wist niet dat je zo slecht de bedoeling van de notionele interestaftrek snapte... Zie je dan echt het verschil niet met wat jij hier schrijft en wat ze deden? Citaat:
Alleen denk ik dat je denkpiste verkeerd is, voor iemand die zich voordoet als liberaal anyway! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() he jongens
- die notionele aftrek is democratisch en niet discriminerend, want elk bedrijf mag het doen en iedereen mag een bedrijf oprichten... ik zie hier echt geen probleem. - die aftrek is niet liberaal of anders te noemen, ze is gewoon een maatregel van de laatste regering, en heeft meer succes dan geschat. want de economie werkt efficient ,want iedereen doet het met maximale efficientie dankzij de consultancy het is niet omdat liberalen van belastingen een punt maken, om in één adem erbij te vertellen dat de overheid ook minder moet ingrijpen in het burgerleven, en je hebt de liberale story, dat deze aftrek nu een voorbeeld is van liberalisme ![]() - terugverdieneffect heb je dus hier zeker niet te zoeken, tenzij op lange termijn misschien... |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die keuze ligt op tafel? Ah, ik wist niet dat ze de nachtwakersstaat gingen invoeren. Doeme, ik dacht toch echt dat ik het nieuws volgde.
Citaat:
'Ze hebben de belastingen verlaagd, om bedrijven aan te trekken, zodanig dat de economie aangezwengeld zou worden.' (Maar énkel de belastingen voor de bedrijven, hé, door die notionele aftrek.) Wat denk jij van de econoom Keynes? Citaat:
Als je dat kunt, please tell me so.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ahnee, wacht. Aftrekposten zijn dat niet. - Iedereen kan geven aan ontwikkelingshulp - Iedereen kan zijn huis verbouwen - Etc. Sure, sure.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Zijn ze hier nu nog altijd diefstal aan't goedpraten?
Moeten de gangsters van het VBO opgesloten worden als ordinaire criminelen? Het is niet omdat ze een website hebben, folders publiceren, en een kostuum dragen, dat ze geen bende krapuul zijn hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beter? Zeker en vast niet... Maar als je dit wil aanhangen mag je mij daar ook bewijzen voor leveren! ?? Minder rond dan ervoor want op langere termijn zal het bedrijf zijn werknemen meer betalen die dan meer zal uitgeven... Komkom ik hachte je kennis van de economie wel wat groter! Citaat:
Citaat:
Citaat:
jaja maar kom de publieke opinie telt ook voor iets. Zo zal je de mensen zien stijgeren eind van dit jaar als ze een begroting van -4miljard€ gaan zien... Dat beweegt altijd wat aan de top. En op lange termijn betekent dit dus minder uitgaven! |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
![]() Heeft leuke dingen geschreven en zo... Nuja het artificieel in stand houden van de economie door de overheid is uiteraard niet m'n sterkste kant neen! hahahahahaha maar daar heb je het... Ik zeg ook niet dat de overheid zijn uitgaven niet moet beperken in tegendeel ik zeg dat dit de enige optie zal zijn voor de staat als je beetje bij beetje al haar centjes afneemt! Verkopen van overheidsbedrijven is ook belangerijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar anderzijds de discriminatie zit eenvoudigweg hier 1° jehebt een bedrijf: je kunt een notionele aftrek genieten. je hebt geen bedrijf, dat gaat niet. 2) je hebt een bedrijf en je betaalt maar 30%, je bouwt een vermogensfonds op van 100M, en je verkoopt uw aandelen zonder meerwaardebelasting, en je mag uw inkomsten via interestenuitkeren voor 15% belastinge, en je mag uw inkomsten via huurinkomsten uitkeren met nauwelijks een roerende voorheffing als belasting etc... Niet elke boekhouding is groot genoeg om in die vorm van een bedrijfsboekhouding te gieten, dus het is een vorm van discriminatie, maar inderdaad een veredelde vorm van... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Je antwoorde hier nog niet op; wat vindt je hier van:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan dat niet bewijzen. Net zoals jij dat kan. Citaat:
![]() Dus. Waarom niet de belastingsverlaging in eerste instantie voor iedereen te laten gelden... Citaat:
Indien ja: dan is het er een. Indien nee: dan is het er niét een. Citaat:
Citaat:
Dat individu - die daarvan kan profiteren - betaalt idd minder. Een belastingsverlaging is dat niet. Citaat:
Maar goed, dat kunnen we enkel op termijn zien. Citaat:
Schandalig dat mensen al zover geïndoctrineerd zijn dat ze 'aftrekposten' zien als 'belastingsverlagingen'. Citaat:
Idd, ja. Keynes. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||||||||
|
![]() Citaat:
En neen jij kan dat niet bewijzen inderdaad ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik zou gedacht hebben dat je ze graag zou hebben "gelijkheid" en zo... ![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() largo
heb je dat hier in situ uitgevonden ? " vrijheid en diversiteit leiden alleen tot gelijkheid als ze gepaard gaan met verbondenheid, met samenhang, met een maatschappelijke omkadering waar iedereen telt en waar gelijke kansen gewaarborgd worden. " Ik vind uw zin nogal moeilijk, dus ik kan er niet snel op antwoorden. diversiteit is een natuurlijk gegeven. vrijheid is een menselijke wens, eerder een asociaal aspect zelfs gelijke kansen is een natte droom, je kunt geen gelijke kansen hebben als je geen gelijke talenten hebt het maatschappelijke kader is de uitvinding van de mens om voornamelijk allerlei oeverloze discussies te vermijden. Dus ik vind uw zin niet goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een belastingsverlaging noem ik geld teruggeven aan de mensen; jij niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zij 'mogen' die 'eigen' middelen gebruiken omdat anderen nog steeds betalen. Elke aftrekpost is in sé een subsidie vanuit de overheid. Niet meer dan dat. Omdat ánderen de compensatie betalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Citaat:
Iedereen krijgt 70% belastingen. Alleen mogen sommigen op basis van arbitraire (!) (natuurlijk is het arbitrair, het is niét door de markt geïnspireerd) beslissingen minder betalen. Dat betekent niet meer dan dat die 70% nodig is om te zorgen dat sommigen minder dan anderen kunnen betalen. Dat betekent dus niet meer dan dat de overheid bepaalt waar geld geïnvesteerd moét worden. (Bij de NA: in het bedrijf.) In plaats van - bijvoorbeeld - consumptie. Uiteindelijk is de NA niet meer dan een overheidsinmenging in de markt. Eentje waar Keynes voor stond. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
|
![]() Citaat:
De gangsters van het VBO, van de VLD en de SPa mogen dus blij zijn met levenslang. In China gaan ze anders om met zo'n criminelen. Herinner u de oplichter met z'n enzyme-bedrijf die omwille van zijn leugens, die duizenden aandeelhouders in de vernieling hebben gestort, iets minder rooskleurig te wachten stond. Daar pakken ze corrupte bureaucraten, bedrijfsleiders en politici veel rechtvaardiger aan.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 oktober 2007 om 19:02. |
||
![]() |
![]() |