![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een Dutroux ombrengen vanwege zijn straf zou veel te makkelijk zijn voor zo iemand. We zouden ze wel moeten kunnen gebruiken om lastig werk te doen, een nieuw kanaal graven ofzo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb in 2002 twee maanden vastgezeten, en ik moet zeggen dat het eten nog één van de weinige aspecten was aan de gevangenis die ik nog vond meevallen. ’s Morgens kregen we als we wilden 4 boterhammen, s’ middags warm eten met een degelijke portie vlees en soms een kom soep, en ’s avonds terug boterhammen, maar opnieuw met de mogelijkheid om 4 stuks te pakken.
Een feestmaal heb ik ginder nooit gegeten, maar ik heb praktisch nooit mijn eten laten staan, en ik kan mij niet herinneren ooit honger te hebben geleden. Bovendien kan je via de kantine ook nog een paar bussen melk bijbestellen om de gebrekkige voedingswaarde wat te compenseren. Vergeet ook niet dat een gevangene maar een paar uur per dag beweegt dus dat zijn calorieverbruik waarschijnlijk ook een stuk lager ligt. Nu moet ik wel zeggen we maar met een man of 50 over de capaciteit zaten, en als je hoort welke proporties de overbevolking in de begijnenstraat soms kan aannemen dan zou dat nog moeten meevallen. En ik weet ook niet of de verschillende administraties vrijheid krijgen in het toewijzen van de budgetten of het opstellen van het dagrantsoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kanalen graven is trouwens een eerlijk werk, en als je de mensen daar goed voor betaalt, zal dat zeker enkele werklozen interresseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wou je vooral het stukje "begrijpen" besparen. Spijtig dat je ook dat niet gesnopen hebt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja hij zou kunnen ontsnappen inderdaad, maar ze ontsnappen ook als ze in de gevangenis zitten, had er een bus van de Lijn gestopt hadden ze ook nog allemaal op hun gemak kunnen instappen dus dat is geen argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is een onverbeterlijke inbreker en schuwd daarvoor geen geweld. En HVT, wel hij is een koelbloedige moordenaar, of het nu ziek is of niet, dat is nog geen reden om zijn daden te moeten aanvaarden. Zo kan je steeds opnieuw inbreken ook gaan beschouwen als te vergeven, maar dat is het dus niet. Als je niets leert uit je straf, wel dan hoor je niet in de maatschappij thuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat het aan de staat/gerecht is om te bepalen wie mag leven en wie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gevaar in de doodstraf is dat ze steeds nieuwe toepassingen zullen zoeken om hem te kunnen gebruiken.
Eerst een pedofiel a la dutroux, geen mens die daar echt een probleem in ziet. Daarna een lustmoordenaar, gaande weg een gewone moordenaar a accidenté, dan een passionele moordenaar. We zijn aan het schuiven hé jongens. Wat daarna, een cannabis gebruiker verkoper? Kortom met die manieren van redeneren kun je ze wel allemaal opknopen feitelijk.
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een drugsverkoper is indirect ook een moordenaar, dus deze mag van mij ook opgeruimt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zodus, als de Nederlandse staat drugverkoop toelaat, moet dan de regering daar de doodstraf krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() En gij verdient een cursus nederlands.
Maar goed, ik denk de houding rond soft-drugs in nederland beter werkt dan die in belgie.Er zijn inderdaad punten die nog verbetering kunnen verdragen maar zero tolerance tov soft-drugs is een hopeloze zaak. We zouden beter onze politie diensten inzetten voor serieuze zaken. Haal soft-drugs uit de illegaliteit en bouw er een wettelijk en sociaal kader rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cafés dus dicht op straffe van opgeknoopt te worden ??
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |