Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 13:33   #141
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Weer eentje die de draad niet volgt en/of aparte icoontjes nodig heeft om de ondertoon van een posting te begrijpen.
Weer eentje die slecht kan tegen kritiek.
Ik heb heel de thread gelezen
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:34   #142
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Alleen een monster kan een monster vernietigen.
Ah ja? We zullen een Saudi-beul uitnodigen voor de terechtstellingen.Die met zijn zweep.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:38   #143
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Ah ja? We zullen een Saudi-beul uitnodigen voor de terechtstellingen.Die met zijn zweep.
U mag dat altijd van mij, maar ik ben tegen doodstraf vandaar mijn uitdrukking.
Een Dutroux ombrengen vanwege zijn straf zou veel te makkelijk zijn voor zo iemand.
We zouden ze wel moeten kunnen gebruiken om lastig werk te doen, een nieuw kanaal graven ofzo
Oud 8 oktober 2007, 13:44   #144
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Ik heb in 2002 twee maanden vastgezeten, en ik moet zeggen dat het eten nog één van de weinige aspecten was aan de gevangenis die ik nog vond meevallen. ’s Morgens kregen we als we wilden 4 boterhammen, s’ middags warm eten met een degelijke portie vlees en soms een kom soep, en ’s avonds terug boterhammen, maar opnieuw met de mogelijkheid om 4 stuks te pakken.
Een feestmaal heb ik ginder nooit gegeten, maar ik heb praktisch nooit mijn eten laten staan, en ik kan mij niet herinneren ooit honger te hebben geleden. Bovendien kan je via de kantine ook nog een paar bussen melk bijbestellen om de gebrekkige voedingswaarde wat te compenseren. Vergeet ook niet dat een gevangene maar een paar uur per dag beweegt dus dat zijn calorieverbruik waarschijnlijk ook een stuk lager ligt.
Nu moet ik wel zeggen we maar met een man of 50 over de capaciteit zaten, en als je hoort welke proporties de overbevolking in de begijnenstraat soms kan aannemen dan zou dat nog moeten meevallen. En ik weet ook niet of de verschillende administraties vrijheid krijgen in het toewijzen van de budgetten of het opstellen van het dagrantsoen.
Oud 8 oktober 2007, 13:47   #145
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Ik heb in 2002 twee maanden vastgezeten, en ik moet zeggen dat het eten nog één van de weinige aspecten was aan de gevangenis die ik nog vond meevallen. ’s Morgens kregen we als we wilden 4 boterhammen, s’ middags warm eten met een degelijke portie vlees en soms een kom soep, en ’s avonds terug boterhammen, maar opnieuw met de mogelijkheid om 4 stuks te pakken.
Een feestmaal heb ik ginder nooit gegeten, maar ik heb praktisch nooit mijn eten laten staan, en ik kan mij niet herinneren ooit honger te hebben geleden. Bovendien kan je via de kantine ook nog een paar bussen melk bijbestellen om de gebrekkige voedingswaarde wat te compenseren. Vergeet ook niet dat een gevangene maar een paar uur per dag beweegt dus dat zijn calorieverbruik waarschijnlijk ook een stuk lager ligt.
Nu moet ik wel zeggen we maar met een man of 50 over de capaciteit zaten, en als je hoort welke proporties de overbevolking in de begijnenstraat soms kan aannemen dan zou dat nog moeten meevallen. En ik weet ook niet of de verschillende administraties vrijheid krijgen in het toewijzen van de budgetten of het opstellen van het dagrantsoen.
De budgetten voor voeding worden toegekend op het aantal gevangenen vorig jaar. Als er dit jaar meer volk zit - wat de laatste tien jaar zo is, dan is er te weinig. Als de chefs nog mee eten is er zeker tekort.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:47   #146
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
U mag dat altijd van mij, maar ik ben tegen doodstraf vandaar mijn uitdrukking.
Een Dutroux ombrengen vanwege zijn straf zou veel te makkelijk zijn voor zo iemand.
We zouden ze wel moeten kunnen gebruiken om lastig werk te doen, een nieuw kanaal graven ofzo
Een dode dutroux kan geen kwaad meer aanrichten.Een dutroux die een kanaal graaft zou kunnen ontsnappen.
Kanalen graven is trouwens een eerlijk werk, en als je de mensen daar goed voor betaalt, zal dat zeker enkele werklozen interresseren.
Oud 8 oktober 2007, 13:53   #147
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer eentje die slecht kan tegen kritiek.
Ik heb heel de thread gelezen

Ik wou je vooral het stukje "begrijpen" besparen. Spijtig dat je ook dat niet gesnopen hebt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 13:54   #148
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Een dode dutroux kan geen kwaad meer aanrichten.Een dutroux die een kanaal graaft zou kunnen ontsnappen.
Kanalen graven is trouwens een eerlijk werk, en als je de mensen daar goed voor betaalt, zal dat zeker enkele werklozen interresseren.
Ben er mee akkoord dat het eerlijk werk is maar er zijn genoeg van die werkjes waar geen budget wordt voor vrijgemaakt.

Ja hij zou kunnen ontsnappen inderdaad, maar ze ontsnappen ook als ze in de gevangenis zitten, had er een bus van de Lijn gestopt hadden ze ook nog allemaal op hun gemak kunnen instappen dus dat is geen argument.
Oud 8 oktober 2007, 13:55   #149
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik wou je vooral het stukje "begrijpen" besparen. Spijtig dat je ook dat niet gesnopen hebt.
U kan het ons ook besparen van deze nutteloze info mede te delen.
Oud 8 oktober 2007, 14:00   #150
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben er mee akkoord dat het eerlijk werk is maar er zijn genoeg van die werkjes waar geen budget wordt voor vrijgemaakt.

Ja hij zou kunnen ontsnappen inderdaad, maar ze ontsnappen ook als ze in de gevangenis zitten, had er een bus van de Lijn gestopt hadden ze ook nog allemaal op hun gemak kunnen instappen dus dat is geen argument.
Ja, ook uit de gevangenis kan dutroux ontsnappen. D�*�*rom ben ik ook voor de doodstraf voor monsters van dit kaliber.
Oud 8 oktober 2007, 14:05   #151
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doet Hamers in het lijstje van gestoorde moordenaars ? Bij mijn weten was dat geen krankzinnige ?En VDB ontvoeren verdient nu ook weer niet de vergeetput, vind ik. Over HVT weet ik nog niet of men hem bij de gekke killers moet voegen, de twee anderen moet men gewoon dood doen.
Hamers heeft wel wat meer op zijn kerfstok hoor.
Hij is een onverbeterlijke inbreker en schuwd daarvoor geen geweld.
En HVT, wel hij is een koelbloedige moordenaar, of het nu ziek is of niet, dat is nog geen reden om zijn daden te moeten aanvaarden.

Zo kan je steeds opnieuw inbreken ook gaan beschouwen als te vergeven, maar dat is het dus niet. Als je niets leert uit je straf, wel dan hoor je niet in de maatschappij thuis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 14:21   #152
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, ook uit de gevangenis kan dutroux ontsnappen. D�*�*rom ben ik ook voor de doodstraf voor monsters van dit kaliber.
Tot de dag dat er een onschuldige wordt geëxcuteerd.
Ik denk niet dat het aan de staat/gerecht is om te bepalen wie mag leven en wie niet.
Oud 8 oktober 2007, 14:22   #153
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gevaar in de doodstraf is dat ze steeds nieuwe toepassingen zullen zoeken om hem te kunnen gebruiken.
Eerst een pedofiel a la dutroux, geen mens die daar echt een probleem in ziet.
Daarna een lustmoordenaar, gaande weg een gewone moordenaar a accidenté, dan een passionele moordenaar.
We zijn aan het schuiven hé jongens.
Wat daarna, een cannabis gebruiker verkoper?
Kortom met die manieren van redeneren kun je ze wel allemaal opknopen feitelijk.
Oud 8 oktober 2007, 15:32   #154
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gevaar in de doodstraf is dat ze steeds nieuwe toepassingen zullen zoeken om hem te kunnen gebruiken.
Daarna een lustmoordenaar, gaande weg een gewone moordenaar a accidenté, dan een passionele moordenaar.
Kortom met die manieren van redeneren kun je ze wel allemaal opknopen feitelijk.
Zo'n dingen worden meestal op voorhand in de wet vastgelegd. Drugsdealers mogen van mij trouwens idd opgeknoopt worden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 15:43   #155
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een moordenaar is en blijft een moordenaar en geen enkel reden is goed genoeg om een moord te rechtvaardigen.
En een drugsverkoper is indirect ook een moordenaar, dus deze mag van mij ook opgeruimt worden.
Oud 8 oktober 2007, 15:46   #156
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een moordenaar is en blijft een moordenaar en geen enkel reden is goed genoeg om een moord te rechtvaardigen.
En een drugsverkoper is indirect ook een moordenaar, dus deze mag van mij ook opgeruimt worden.
Zodus, als de Nederlandse staat drugverkoop toelaat, moet dan de regering daar de doodstraf krijgen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 15:48   #157
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zodus, als de Nederlandse staat drugverkoop toelaat, moet dan de regering daar de doodstraf krijgen?
Ja, die verdiend idd ook opgeruimt te worden.
Oud 8 oktober 2007, 15:55   #158
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, die verdiend idd ook opgeruimt te worden.
En gij verdient een cursus nederlands.
Maar goed, ik denk de houding rond soft-drugs in nederland beter werkt dan die in belgie.Er zijn inderdaad punten die nog verbetering kunnen verdragen maar zero tolerance tov soft-drugs is een hopeloze zaak. We zouden beter onze politie diensten inzetten voor serieuze zaken.
Haal soft-drugs uit de illegaliteit en bouw er een wettelijk en sociaal kader rond.
Oud 8 oktober 2007, 16:53   #159
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alcohol is ook een drug, een harddrug zelfs en veel verslavender dan bijv cannabis. Er zijn trouwens een pak meer alcohol-verslaafden dan verslaafden aan andere drugs. En of je je nu zat drinkt of stoned rookt, het resultaat blijft hetzelfde : je functioneert niet meer zoals het hoort.
Cafés dus dicht op straffe van opgeknoopt te worden ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 17:14   #160
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Alcohol is ook een drug, een harddrug zelfs en veel verslavender dan bijv cannabis. Er zijn trouwens een pak meer alcohol-verslaafden dan verslaafden aan andere drugs. En of je je nu zat drinkt of stoned rookt, het resultaat blijft hetzelfde : je functioneert niet meer zoals het hoort.
Cafés dus dicht op straffe van opgeknoopt te worden ??
Er is geen enkel zinnig mens die dat links gelul over "alcohol is een harddrugs, weed is niet verslavend" serieus neemt. Iemand die trouwens systematisch alcohol aan bijv minderjarigen verkoopt dient ook zwaar gestraft te worden, net zoals drugsdealers die drugs verkopen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be