![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Zullen we dan ook meteen de Chinees, de Italiaan en de wok-restaurants sluiten? Waarom die niet en kebab- en pitazaken wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mens de reden dat veel frietkoten weg moeten, heeft te maken met de veiligheid.
Deze barakken bestaan voor het grootste deel uit hout en zijn dus zeer brandgevaarlijk. Daar komt bij dat kokend frituurvet op zichzelf al licht ontvlambaar is. Weet dan dat de meeste frietkoten nog met butaangasflessen werken en dat een kleine menselijke fout of een mechanisch defect voldoende is om een frietkot om te toveren in een toorts, waar niemand nog uit weg komt. En hoewel er nog niet veel frietkoten afgebrand zijn, is dit dus wel de reden waarom ze verdwijnen, samen met het ethische zicht in de straten natuurlijk. Al de rest hierover is gewoon onzin. De meeste frietkotbazen behoren trouwens tot de rijkste van hun wijken en dorpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() heb ik een paar weken terug geen uitzending gezien waarin 't antwerps gemeentebestuur juist verkondigd het frietkot terug naar waarde te willen waarderen? En dat het idd geen omgebouwde caravans meer mogen zijn, maar een frietzak (PUNT) van zo'n losstaand kraam is nog steeds de beste friet van't land!
en de beste staan naast het station van Etterbeek: Chez leon, toutes est bon! ![]()
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() al die smeerlapperij die in die kebab zit, en die niet langs vanonder uw lichaam verlaat, gaat langs uw poriën terug naar buiten. Mogelijk raken die dan verstopt, en verzweren= acné.Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat als u elke dag friet eet, dat u dan ook zo iets kan overkomen.Of teveel charcuterie...Maar in kebab is het afvalgehalte bijzonder hoog, dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar mocht u bezorgt zijn om mijn velletje, ik hou het meestal bij fêtakaas tussen mijn broodje. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Ik maak mij niet bezorgd om uw vel, wat mij betreft mag u gerust één grote acné-etterpuist worden. Maar u vroeg mij raad, en ik heb daar eerlijk op geantwoord.Verder, wel, u bent volwassen nietwaar ? U moet zelf maar weten welk vergif u in de heilige tempel die uw lichaam is binnenlaat.En de gevolgen dragen: bezint eer ge begint!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat uw crèmkes en uw schilderdoos schadelijker zijn dan een zak vette frieten of een Kebab voor uw velleke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er steeds minder friet of andere gelegenheden zijn omdat de jongeren massaal weigeren nog iets in die richting open te houden.
t' is een tendens niks meer open te doen. Verder zijn de frietkoten op openbare markten onderworpen aan soms waanzinnige aanbesteding vergunningen. Wat op hun beurt er voor zorgt dat ze voor niks frieten staan te bakken. Doe je een frietkot open in een gesloten huis moet je eerst al een huis vinden waar dat mag, of kopen of bouwen, en vergunningen krijgen en in orde zijn voor brandveiligheid en in orde zijn met het aantal maximum stoeltjes in de zaak en in orde zijn ....etc. etc. Voor de rest ging het over frietjes dacht ik.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 oktober 2007 om 05:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Frietkotes die dag en nacht open zijn veroorzaken ook nogal wat overlast: overal weggesmeten half- of lege zakken frieten, amokmakende zatte studenten en jongeren die de buurt wakker houden en de boel (of je brievenbus) onderzeiken, de stank die fritkotes verspreiden van verbrand frituurvet enz... Vraag het maar aan iemand die in de buurt van een fritkot woont. Dat zal de eerste zijn die blij is dat het fritkot verdwenen is. Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 17 oktober 2007 om 05:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Ik woonde in de buurt van een frietkot en kan bevestigen dat ge uit uw nek lult
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kebap is lekkerder dan ordinaire frit. En pakken gezonder.
Ok, sommige zaken zijn bekend voor sperma in de looksaus bvb. Maar pita is gewoon lekkerder en gezonder. Meer keus, vers vlees (sommige zaken toch), ik kan mij niet voortellen dat vlees van een frietkot beter is. En ze verspreiden een betere geur. Mijn keuze is gemaakt. Laatst gewijzigd door Bhairav : 17 oktober 2007 om 05:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger waren het allemaal belgen die frietjes lusten. Nu niet meer.
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |