Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 21:23   #141
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Als je dergelijke zaken niet ineens bij de bron aanpakt (zijnde ouders en opvoeding) zal je zelfs met een dwangbuis niet ver komen...
De staat zou ze beter tijdelijk beslag leggen op het kindergeld, zodra de kinderen een strafblad hebben.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 21:34   #142
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De staat zou ze beter tijdelijk beslag leggen op het kindergeld, zodra de kinderen een strafblad hebben.

Daar pleit ik al lang voor. Verder camera's installeren op elke bus en zowel de ouders als de zondaars zwaarder straffen. Desnoods gewoon risico-trajekten afschaffen maar hierdoor straf je dan de brave reizigers.

Laatst gewijzigd door longhorn : 18 oktober 2007 om 21:34.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 21:50   #143
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De definitie van aanpassen volgens AdrianHealey : je door allochtonen laten in elkaar slaan en vervolgens ze zeker hartelijk bedanken voor het verrijkend intercultureel onderonsje.
juist voor op de knieën te gaan zitten met blote kont omhoog.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 21:52   #144
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Doet me denken aan die linkiewinkie op de tram onlangs. Nieuw studentje, niet van het stad. Die begreep helemaal niet waarom 5 Marokkaanse pubers hem begonnen lastig te vallen voor zijn portefeuille.
Als er dan nog mensen hem wilden helpen, werd hij kwaad. We waren racisten volgens hem, die de arme Marokkaantjes geen kansen gaven. Enfin: het was zijn portefeuille en zijn verrijking.
ah ? Er zijn toch nog mensen die willen helpen? Er is nog hoop?
Oud 18 oktober 2007, 21:52   #145
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Daar pleit ik al lang voor. Verder camera's installeren op elke bus en zowel de ouders als de zondaars zwaarder straffen. Desnoods gewoon risico-trajekten afschaffen maar hierdoor straf je dan de brave reizigers.
Gewapende bewakers a la De Joeri op elke bus.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 22:02   #146
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Nu goed. Iemand die geen 'normen en waarden' heeft, zal niet bepaald lang mijn vriend blijven.

'Mijn' definitie van aanpassen is heel simpel. Wie zich aan de wet houdt - en dat bedoel ik in de brede zin van het woord - is welkom. Wie dat neit doet, wordt bestraft. Al dan niet met een terugsturing.

'eigen volk eerst' en 'Aanpassen of terugkeren'

Ik zou zeggen; schaf de overheid af

Als jongelui lastig doen op de bus, reageer
@ Adriaan: Uw betoog was wat lang, dat leest niemand helemaal. Ik heb er het belangrijkste/beste uitgevist.
Tot uw dienst.

Laatst gewijzigd door forumspook : 18 oktober 2007 om 22:03.
Oud 18 oktober 2007, 22:06   #147
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweld met geweld oplossen is ook zo'n 'schitterende' manier.

Ik bied zeker een oplossing. Alleen geen realistische voor overheidsslaafjes zoals u zelve en vele anderen.
U bied mischien een oplossing, maar het is een zeer slechte: iedereen wenst niet om een rechteloze slaaf te worden, die men naar willekeur kan molesteren en beroven.
Oud 18 oktober 2007, 22:07   #148
migrantenjong
Banneling

Standaard

AdrianHealey,

Je hebt nog steeds niet op mijn vragen geantwoord.
Oud 18 oktober 2007, 22:18   #149
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Wil je uw oplossing kort samenvatten dan?

Kijk he, er is een fout in heel veel linkse redeneringen. Ik noem het de "wat als-fout". Wat als wij nu allemaal verstandig zouden zijn, de jongeren ineens volwassen zouden zijn en de Islamieten gematigd zouden worden. Zou toch mooi leven zijn he?

Ik vind dat ook. Begrijp mij niet verkeerd, maar ik hou niet van geweld. Ik heb in de tijd een paar dingen gezien die mij hebben geleerd dat geweld niet "cool" is, en zeker niet moet worden gebruikt als een oplossing als het anders kan.

Maar er is een probleem in de wat als-redenering. Want terwijl wij hier oude bebaarde grieken citeren en praten over als het wel juist of fout is volgens de predicaatlogica om een bepaalde handeling uit te voeren, denken andere heel anders.
Hun gedachten zijn vaak in de vorm van:

"Ik ben sterk, en ik heb 10 vrienden. Ik doe wat ik wil".

Deze mensen kunnen niet redeneren, en ze zullen ook geen paradigmewisseling ondergaan.

Daarmee is het gerechtwaardigd om jezelf sterk te houden tegen zo'n menen, en waar nodig ingrijpen.

Si vis pacem,

Para bellum
Een gezonde manier van de wereld te bekijken.De énige eigenlijk, om in vrede te leven.Het is beter om één keer geweld met geweld te beantwoorden, dan om voor altijd, door iedereen, als een lafaard beschouwd te worden.Heeft Adriaan dat niet geleerd op school ? Het bange ventje van de klas, die dat niet durft vechten, die word door iedereen gepest.Toen ik op school was, ging het toch zo. Elk jaar in september, werd er veel gevochten.Men moest zien wie de sterkste was, wie goed kon vechten, wie dat er schrik had, wie slap was enz enz. Eens de hiërarchie in plaats werd het kalmer.De strafste voorvechter werd door niemand gepest, maar hij lette wel op voor een paar minder sterken, die echter toch goed nijdig konden worden,en zich desnoods bundelen konden om hem met twee, of drie aan te pakken.De grote verliezers waren de broekschijters, die waren vogelvrij verklaard.
Met die onnozel kutmarokkaantjes is dat nu eens net hetzelfde: zo lang die zien dat de mensen schrik hebben, gaan die verder en verder gaan.
Oud 18 oktober 2007, 22:21   #150
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
(Gelieve mij niet tot uw 'volk' te rekenen. Danku.)
Da's OK, adriaan.U word vanaf nu beschouwd als "blanke renegaat" door mij.
Oud 18 oktober 2007, 22:39   #151
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

de chauffeur mag elke passagier op zijn bus aanklagen wegens schuldig verzuim. Daar ligt het grote probleem.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 23:02   #152
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
ik heb aan mijn dochter zo een politiefluitje gegeven:
...
De flikken zelf komen daar ook op af , op dat geluid,het is immers het signaal dat ze aan mekaar geven als ze in nood zijn, of iemand achterna zitten.
Hebben die serieus nog altijd een fluitje bij? Ik wist dat niet.

Je kan sirenes kopen die rond de 90 decibels produceren, op batterijen of met busjes gecomprimeerde lucht, die passen in je handpalm.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 23:08   #153
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius Bekijk bericht
Hebben die serieus nog altijd een fluitje bij? Ik wist dat niet.

Je kan sirenes kopen die rond de 90 decibels produceren, op batterijen of met busjes gecomprimeerde lucht, die passen in je handpalm.
Beter een busje gecomprimeerde diffusie van bijtende stoffen. Pepperspray, met andere woorden.

Ik vind het schandalig dat het illegaal is. Het is het enige manier van veiligheid in een grote stad van veel meisjes die ik ken, en de slimme overheid wilt dit recht afnemen omdat ze niets kunnen doen aan de criminaliteit, en zo schijnbaar het geweld bestrijden door de legale wapens af te nemen.
Oud 18 oktober 2007, 23:12   #154
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Een gezonde manier van de wereld te bekijken.De énige eigenlijk, om in vrede te leven.Het is beter om één keer geweld met geweld te beantwoorden, dan om voor altijd, door iedereen, als een lafaard beschouwd te worden.Heeft Adriaan dat niet geleerd op school ? Het bange ventje van de klas, die dat niet durft vechten, die word door iedereen gepest.Toen ik op school was, ging het toch zo. Elk jaar in september, werd er veel gevochten.Men moest zien wie de sterkste was, wie goed kon vechten, wie dat er schrik had, wie slap was enz enz. Eens de hiërarchie in plaats werd het kalmer.De strafste voorvechter werd door niemand gepest, maar hij lette wel op voor een paar minder sterken, die echter toch goed nijdig konden worden,en zich desnoods bundelen konden om hem met twee, of drie aan te pakken.De grote verliezers waren de broekschijters, die waren vogelvrij verklaard.
Met die onnozel kutmarokkaantjes is dat nu eens net hetzelfde: zo lang die zien dat de mensen schrik hebben, gaan die verder en verder gaan.
Zo werkt de wereld, van speelplaats tot internationale politiek.

Overigens heb ik gemerkt dat in de internationale politiek niets gebeurt wat niet op een speelplaats gebeurt.

Ik relativeer historische en hedendaagse gebeurtenissen altijd met speelplaatsen.
Oud 18 oktober 2007, 23:20   #155
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Zo werkt de wereld, van speelplaats tot internationale politiek.

Overigens heb ik gemerkt dat in de internationale politiek niets gebeurt wat niet op een speelplaats gebeurt.

Ik relativeer historische en hedendaagse gebeurtenissen altijd met speelplaatsen.
Natuurlijk: kleine kindertjes worden groot. Zelfs de meest wreedaardige dictators zijn kleine kinderen geweest.
Oud 18 oktober 2007, 23:41   #156
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Waarom ben ik blij dat ik een rijopleiding buschauffeur volgt in Vlaams-Brabant?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 23:50   #157
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Het probleem is dat ze hier precies schrik hebben om effectieve maatregelen ertegen te ondernemen. Gewoon een duidelijke no nonsense aanpak zou het probleem onmiddellijk oplossen.
Oud 18 oktober 2007, 23:53   #158
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zolang de politiek voorbij de problemen met jongeren in wijken kijkt, zal er niets veranderen. Wat fout loopt is de anonimiteit, er zit bij die groepen jongeren een gevoel van straffeloosheid, dus denken ze dat alles kan. Ook in Borgerhout was het weer raak, maar weldenkend links kijkt de andere kant op!Iedereen hier lijkt te vinden dat burgers moeten tussen komen en dat is wel zo maar mensen zijn bang en niet onterecht. hoeveel op die bus waren jongeren en bejaarden? Vrouwen? Niet iedereen durft zich tussen vier agressieve jongerne te smijten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 23:56   #159
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zolang de politiek voorbij de problemen met jongeren in wijken kijkt, zal er niets veranderen. Wat fout loopt is de anonimiteit, er zit bij die groepen jongeren een gevoel van straffeloosheid, dus denken ze dat alles kan. Ook in Borgerhout was het weer raak, maar weldenkend links kijkt de andere kant op!Iedereen hier lijkt te vinden dat burgers moeten tussen komen en dat is wel zo maar mensen zijn bang en niet onterecht. hoeveel op die bus waren jongeren en bejaarden? Vrouwen? Niet iedereen durft zich tussen vier agressieve jongerne te smijten!
Er zullen toch ongetwijfeld ook wel wat gewone mannen op hebben gezeten die hadden kunnen ingrijpen. Net zoals bij dat incident in Oostende trouwens. Maar nee, in beide gevallen hielp niemand een fluit.
Oud 19 oktober 2007, 07:11   #160
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

en dat is het probleem want de denkwijze hoort andersom te zijn: als we allemaal reageren kan niemand ons aan.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be