![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat doe je dan met die 'gaven' die hij van bij aanvang claimde te bezitten ? je gaat me toch niet vertellen dat hij zich liet verleiden tot simpele goocheltruuks om net hetzelfde te doen ? Citaat:
Citaat:
bepaalde gevallen zouden nog niet ( of niet makkelijk ) verklaard zijn ... en onmiddellijk zet jij dat om in blahblahblah ( btw wat die laboratoriumomstandigheden betreft : Uri Geller heeft nooit te nimmer onvoorwaardelijk op de vele voorstellen ingegaan om dat wetenschappelijk gecontroleerd te laten onderzoeken .... overigens 'het is gedaan in labo's of onder laboratoriumomstandigheden' is niet meteen synnoniem voor een deftig wetenschappelijk onderzoek, maar dat wist je al ) eens te meer zet je hier je eigen 'goedgelovigheid' wat betreft het bestaan en de manisfestatie van bovennatuurlijke daardoor in de verf Citaat:
( ik heb het hier uiteraard oa over zijn meest bekende truuk van het lepels buigen waardoor hij uiteindelijk beroemd is geworden ) verloor hij die 'gaven' vanwege zijn levensstijl of hadden de buitenaardsen _waarvan hij beweerde dat hij die gaven had gekregen_ plots geen interesse meer in hem ? Citaat:
![]() 'k peins dat je link niet juist is, exodus ![]() Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2008 om 20:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit doet mij concluderen dat Geller weldegelijk over paranormale gaven bezit, maar hij natuurlijk zoals aangetoont ook gewoon goochelaarstruucs gebruikte. Geller ging namelijk voor het geld en faam en blijkbaar schuwde hij het niet van de "gemakkelijke weg" te kiezen. Hier is de correcte link voor de video van telekinese; http://www.youtube.com/watch?v=4jgMz...ion&emb=0&aq=f
Laatst gewijzigd door exodus : 1 oktober 2008 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Zie trouwens het filmpje in bovenstaande post waar ze de lucifers bewegen wanneer er een glazen bokaal over staat. Sceptici kunnen niets anders dan beweren dat er hier vals spel bezig is. Alhoewel telekinese ook een valabele optie is.
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Vreemd toch dat ze de Randi-prijs(1.000.000 $) aan zich laten voorbijgaan...Ze moeten het gewoon een keer herhalen.
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 1 oktober 2008 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
Wat wèl een feit is, dat hij zijn zgn. paranormale krachten nooit kan herhalen onder streng gecontroleerde voorwaarden. Dat is op zijn minst ernstig verdacht. Indien ik Geller was en ik beschikte absoluut over bovennatuurlijke krachten, ik had al láng de criticasters de mond gesnoerd door enkele ondubbelzinnige bewijzen van mijn krachten te tonen. PS : we wijken af van het onderwerp, een trend waar ook ik gedeeltelijk voor verantwoordelijk ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien blijken deze paranormale gaven zeer grillig. Ze hangen sterk af van de stemming, moeheid, emotionele toestand, omgeving etc... Ze zijn zeer moeilijk te repliceren in streng gecontrolleerde omstandigheden. Maar Geller is het toch gelukt in een aantal gevallen. Je hebt al een zeer buitengewone "psychic" nodig om zeer goed te presteren in gecontrolleerde omstandigheden. Meestal werken paranormale gaven op hun best als het subject gerelaxed is. Dit is niet altijd evident in labo's waar er wetenschappers druk in de weer zijn, verwachtingen hebben, met elektrodes aan je hoofd zitten etc, wat de psychic zelf dan nog eens angst kan hebben om te falen of het gevoel heeft dat hij "moet" presteren, enz...
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
|
![]() Citaat:
Voor meer achtergrondinformatie over de testen die Uri Geller onderging, zie hieronder. Je zult zien dat ze heel erg discutabel zijn. http://en.wikipedia.org/wiki/Uri_Geller Citaat:
Het feit dat niemand een dergelijke uitspraak kan controleren, is nog handiger zelfs. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=QlfMsZwr8rc
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerlijk gezegd dank ik persoonlijk dat je niet goed realiseert hoeveel goocheltruuks ( steeds minder en minder en 't raakt stilaan ook allemaal wat afgezaagd ... dus die hele business van uitdokteren, verkopen, patenten etc is niet meer zo geweldig) er nog steeds niet uit te doeken gedaan zijn als al deze goochelaars zich dus ipv illusionist te noemen zichzelf dopen tot bovennatuurlijk begaafd dan behoef jij die dus naar analogie resp. ieder tot op het bot te geloven tot resp. ieders laatste truuk verklaard is da's toch te gek om op te noemen zolang dat heerschap weigert zulke zaken in gecontroleerde omstandigheden ( da's dus ook zonder voorwaarden te stellen ) over te doen lijkt me zijn vermeende bovennatuurlijke begaaftheid erg betwijfelbaar maar antwoord ook eens op de opmerking jij stelt enerzijds dat Uri Geller onder de toenemende faam misschien in de verleidng kwam 'ordinaire' goocheltruuks aan te wenden als anderszijds geldt dat van in het begin af _ dus voor zijn bekendheid nog moest beginnen _ hij uitpakte met die spectaculaire lepelbuigtruuk waar achteraf van bleek dat het eveneens om een goocheltruuk ging Laatst gewijzigd door praha : 2 oktober 2008 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
|
![]() Citaat:
Typische voor sceptici: het kan niet dus ze geven een mogelijke verklaring van vals spelen en voila het is bewezen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veronderstellende dat er gevallen zijn waarin Uri Geller deze goocheltruuk heeft gebruikt heb ik ook een geval gezien waar hij een lepel doet buigen op een manier die deze goocheltruuk uitsluit. Wederom, het wil niet zeggen dat hij deze goocheltruuk gebruikt dat al zijn lepel-buigingen goocheltruuks zijn. Het stuk dat ik gezien hebt komt uit de documentaire "5th dimension: mind over matter", te downloaden op torrent sites. Zoals ik al zei, het kan zijn dat Geller zich verlaagde tot goocheltruuks om altijd consistentie te hebben om niet te falen voor de cameras waar de verwachtingen hoog gespannen zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Het stuk met Geller komt in de eerste 2 minuten. Hier is het duidelijk dat de lepel niet op voorhand gebogen is, dat er geen extra lepel aan te pas komt of geen extra steel achter zijn vingers zit (zoals in de goocheltruuk), en dat hij zijn vingers tijdens het buigen ook soms loslaat van de lepel, en dat hij geen kracht gebruikt bij het uiteindelijke buigen van de lepel. De lepel buigt door zwaartekracht omdat het staal blijkbaar het buigzaam is geworden. http://video.google.nl/videoplay?doc...93298065941184
Laatst gewijzigd door exodus : 3 oktober 2008 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
![]() Meen je dat nu echt ? Dat filmpje is zo fake als maar kan zijn. Je ziet Geller een lepel buigen met de snelheid van het licht - weg met de stress plotseling, hoe handig - maar wie garandeert mij dat die lepel niet reeds voorbewerkt was ? Hij laat een lepel zien (ongetwijfeld de eerste beste lepel, zo uit de winkel), en dan verspringt het beeld - wat is er gebeurd ondertussen ? - en zie je hem wrijven over die lepel, en die wordt slap. Geen publiek, geen wetenschappers, enkel een lepel die hij al had en twee scènes die aan elkaar gemonteerd zijn. Zo kan ik het ook hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Dit in tegenstelling tot de "wow ik persoonlijk kan het niet één twee drie verklaren, dus het moet wel iets bovennatuurlijks zijn" van de believers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'almost like plastic' zegt Geller zelf. Ik zou de man op zijn woorden nemen. Dan komt bij mij de vraag op: bestaat er een stof (of combinatie van stoffen), een soort van plastiek misschien, die solied is op kamertemperatuur maar bij een kleine verhoging van de temperatuur (door wrijving van de vingers) 'slap' wordt? Bepaalde soorten was zouden aan die eigenschappen kunnen voldoen vermoed ik. Als je daarvan de nek van de lepel vervaardigt... (Let er op hoe hij de lepel steeds bij de nek vastheeft voordat de lepel gebogen is.) Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 oktober 2008 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister
|
![]() Touché
![]() |
#160 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik confronteer je enkel met de feiten dat jij dan even gedwee zou moeten meelopen ipv dat te erkennen laat je 't hier overkomen alsof ik insinueer dat alles dan maar een truuk moet zijn Citaat:
geef dan alvast toe dat men iemand ( btw dat gaat over velen over vele jaren ) feilloos in de lurven legt Citaat:
![]() komaan, laat me dat met een korreltje zout nemen aub hoe kan je dat nu uitsluiten ? zonder dat dat degelijk gecontroleerd wordt ? ik ben echt benieuwd welk geval je je voorhoudt.... vermoedelijk net dezelfde brol maar zag je het toen niet en in de andere gevallen ( nadat je het wist ) het wel eens temeer verraadt je hiermee je innige wens dat Geller op de één of andere manier toch begaafd was Citaat:
maar dat brengt hem weer net op hetzelfde niveau als eender wie die wat claimt dus waarom die speciale status dan hoog houden ? Citaat:
![]() hoe jij je toch steeds weer kunt laten vangen door filmpjes ed veel kans dat het oipzettelijk vaag gehouden is of le moment suprême er uitgeknipt... weet ik veel Citaat:
leg me dan eens uit waarom hij nooit faalde _en dat ook voor het oog van miljoenen kijkers en onder de gloeihete spotlights _ wanneer hij de kans kreeg om te kunnen goochelen en steeds heeft gefaald wanneer hij die kans niet kreeg ? Laatst gewijzigd door praha : 8 oktober 2008 om 00:15. |
||||||
![]() |
![]() |