Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 november 2007, 16:53   #141
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Lees dit eens, Schoofzak: CD&V trekt persbericht in

Ook de commentaren in deze draad kunnen een licht werpen.
Hebt gij die zelf wel aandachtig gelezen?
Zo ja, dan heb ik wel een ander gedacht van wat een hard bewijs is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2007, 17:02   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik vraag mij echt af hoe hier nog een regering van kan komen.

...

Het is onwaarschijnlijk dat de Franstaligen nog veel zin hebben om te onderhandelen. Een volgende crisis is bovendien in aantocht, nu de waarnemende FDF-burgemeesters van de faciliteitengemeenten openlijk aangeven de Vlaamse wetten niet meer te willen respecteren, voor zover ze dat tot nu toe nog wel deden.
...
.
Ik zie het ook moeilijk zitten dat er nog vriendschap kan groeien tussen de "tot met mekaar regeren veroordeelde partners".
De nva-ziel diep in mij, bejubelt deze gedachte.

Maar praktisch: de walen moeten doen wat hun roi de Laeken hen oplegt: er moet rap een regering komen, dus zij moeten niet te lang janken, zij moeten onderhandelen.

Verder zegt de roi de Laeken niet dat hetgeen de voorzitters van de kamers brouwen, niet in de regeerverklaring mag komen. De roi zegt ook niet wat de parlementairen moeten beslissen ...

De roi heeft wel iets gezegd over de kohesie tussen de gemeenschappen ... en daar staat niets van in de kiesprogrmamma's van de partijen die gewonnen hebben.
Daar is hij in de (zoveelste) fout gegaan. Den dommerik. Hij bezit zoveel mogelijkheden om neutraal te blijven, door andere mensen dingen te laten zeggen en doen. Hij had die voorzitters eerst kunnen roepen en hen een beoordeling van de situatie laten maken en een ontwerp van aanpak in kamer en senaat. Demokratischer zou niet kunnen.
Wie is verantwoordelijk voor de uitspraken van de roi en wie is verantwoordelijk voor de kwaliteit van zijn raadgevers? Verafstoot. Niemand anders. Tot er een nieuwe premier is.
Eerst zat de roi in Frankrijk op zijn dure bootje. Verafstoot had niet mogen toestaan dat dit gebeurde; nu zit Verafstoot waarschijnlijk zelf op een bootje of onder een olijfboompje: fout van hem, hij moet de roi blijven dekken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 november 2007 om 17:04.
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2007, 18:09   #143
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
... en werd buitengepest bij de VLD wegens zijn Vlaamse en liberale standpunten.

'n Goed punt, om te beginnen.

Overigens is Kortaf ook een blauwe.
Tiens, onlangs heb je hier op dit eigenste forum beweerd dat je een linkse was en al je goede vrienden ook.

Conclusie : Kortaf is een spiritist!

Komt d�*t tegen..
robert t is offline  
Oud 9 november 2007, 18:13   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Tiens, onlangs heb je hier op dit eigenste forum beweerd dat je een linkse was en al je goede vrienden ook.

Komt d�*t tegen..
LOL!
Oud 9 november 2007, 19:06   #145
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Dat JMDD géén Flamingant is, tiens!
Het "bewijs" dat je daarvoor aanlevert is wel erg mager.
Montalcino is offline  
Oud 9 november 2007, 19:09   #146
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Iemand de reactie van Bartje Somers al gehoord: 'ja we willen wel een staatshervormingen maar garanties hebben we daarvoor niet nodig' :dixit somers
Oud 9 november 2007, 19:14   #147
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Iemand de reactie van Bartje Somers al gehoord: 'ja we willen wel een staatshervormingen maar garanties hebben we daarvoor niet nodig' :dixit somers
Dat had O-VLD al van in het begin duidelijk gemaakt,en zij zijn ook niet met een zware communautaire agenda naar de kiezer getrokken....

B.Somers heeft wel duidelijk gezegd dat er "hoe dan ook" Staatshervormingen zullen nodig zijn.....

Ik onthou er uit dat,als puntje bij paaltje komt,O-VLD "op de lijn" zal blijven.....hun minder gewicht dwingt hen er ook toe.....
kelt is offline  
Oud 9 november 2007, 19:26   #148
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
De VLD kan zich nu niet permitteren om het Vlaamse front te doorbreken, ze zouden snel de rekening gepresenteerd krijgen. Het is trouwens ondenkbaar dat ook daar niet meer en meer leden en kiezers geradicaliseerd zijn de afgelopen weken.

Maingain als kartelpartner van de MR is de perfecte katalysator voor die radicalisering, laat de man maar roepen, het is hij die uiteindelijk de boekjes zal ingaan als de man die België deed splitsen door zijn opruiende taal.

Laatst gewijzigd door Ovidius : 9 november 2007 om 19:27.
Ovidius is offline  
Oud 9 november 2007, 19:31   #149
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees dit eens, Schoofzak: CD&V trekt persbericht in

Ook de commentaren in deze draad kunnen een licht werpen.
Dit is net zoals het voorstel van Leterme inzake BHV, één van de minpunten deze week. Wellicht waren ze te opgetogen dat Leterme formateur kon blijven, dat ze donderdag een steek hebben laten vallen. Na een raadpleging van de achterban is dit opgelost.

Verhofstadt zou dit nooit tegenkomen, want die raadpleegde nooit zijn achterban.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 9 november 2007, 21:17   #150
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard All's well that ends well

Citaat:

vrijdag 09 november 2007 | Bron: belga

CD&V op één lijn met verklaring kartelvoorzitters

ZELLIK - Het partijbestuur en de fracties van Kamer en Senaat hebben zich vrijdagavond achter de verklaring van de voorzitters van CD&V en N-VA eerder op de dag geschaard. ‘Er was veel appreciatie’, stelde CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen na afloop van de vergadering vast.
Vandeurzen en N-VA-voorzitter De Wever bevestigen vrijdagmiddag dat het kartel pas tot een regering toetreedt als er waarborgen zijn voor een staatshervorming. Volgens de CD&V-voorzitter was dat na de verklaringen van zijn MR-collega Didier Reynders en de krantenkoppen van vrijdagmorgen nodig.

Voor Vandeurzen hield de mededeling van het Paleis in dat er een kader zou gecreëerd worden om over de communautaire thema’s te praten. Maar dat werd volgens hem niet door iedereen zo begrepen. ‘Woensdag - de stemming in de Kamercommissie over de splitsing van BHV - was een heel moeilijk moment’, zegt Vandeurzen. De boodschap naar de Franstaligen was volgens hem dat het niet opgaat dat men neen blijft zeggen. Toen Didier Reynders dan na de mededeling van het Paleis een gebaar van de Vlamingen vroeg, moest het kartel zijn houding verduidelijken, meende Vandeurzen. ‘Het status-quo is geen optie’, benadrukte hij.

Vandeurzen zei nog te begrijpen dat er binnen de N-VA grote vragen waren over de staatshervorming, maar in de kartelovereenkomst staat duidelijk dat de staatshervorming deel uitmaakt van de onderhandelingen. ‘Daarom was het zo belangrijk dat we dit in een gezamenlijk standpunt bevestigden’, besloot de CD&V-voorzitter. lob
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 21:20   #151
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

vrijdag 09 november 2007 | Bron: belga

CD&V op één lijn met verklaring kartelvoorzitters

ZELLIK - Het partijbestuur en de fracties van Kamer en Senaat hebben zich vrijdagavond achter de verklaring van de voorzitters van CD&V en N-VA eerder op de dag geschaard. ‘Er was veel appreciatie’, stelde CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen na afloop van de vergadering vast.
Vandeurzen en N-VA-voorzitter De Wever bevestigen vrijdagmiddag dat het kartel pas tot een regering toetreedt als er waarborgen zijn voor een staatshervorming. Volgens de CD&V-voorzitter was dat na de verklaringen van zijn MR-collega Didier Reynders en de krantenkoppen van vrijdagmorgen nodig.

Voor Vandeurzen hield de mededeling van het Paleis in dat er een kader zou gecreëerd worden om over de communautaire thema’s te praten. Maar dat werd volgens hem niet door iedereen zo begrepen. ‘Woensdag - de stemming in de Kamercommissie over de splitsing van BHV - was een heel moeilijk moment’, zegt Vandeurzen. De boodschap naar de Franstaligen was volgens hem dat het niet opgaat dat men neen blijft zeggen. Toen Didier Reynders dan na de mededeling van het Paleis een gebaar van de Vlamingen vroeg, moest het kartel zijn houding verduidelijken, meende Vandeurzen. ‘Het status-quo is geen optie’, benadrukte hij.

Vandeurzen zei nog te begrijpen dat er binnen de N-VA grote vragen waren over de staatshervorming, maar in de kartelovereenkomst staat duidelijk dat de staatshervorming deel uitmaakt van de onderhandelingen. ‘Daarom was het zo belangrijk dat we dit in een gezamenlijk standpunt bevestigden’, besloot de CD&V-voorzitter. lob
Garantie dat er nu belgen zijn die een poepje beginnen ruiken.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 november 2007, 21:25   #152
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hebt gij die zelf wel aandachtig gelezen?
M'n beste, het is heel simpel. Na de poging tot staatsgreep van de koning gisteren heeft de Belgicistische ACV-vleugel binnen de CD&V gemeend dat het moment aangebroken was om de macht naar zich toe te trekken. Onder leiding van Leterme hebben ze enthousiast en zonder omkijken de partij meegesleurd in de koninklijke piste van "een snelle regeringsvorming zonder staatshervorming". Van Deurzen wilde de 180 graden bocht niet verdedigen en dus werd Cathy Berckx naar Terzake gestuurd om de smerige klus te klaren. Er kwam een persbericht op de CD&V site om die machtsgreep te verheerlijken. Dat bericht is nu verdwenen maar nog steeds te lezen op lvb.net dank zij de onvolprezen Luk Van Braekel.

Deze morgen heeft de Vlaamsgezinde vleugel samen met de NVA op tafel geslagen en is de ACV machtsgreep van tafel geveegd. Het persbericht verdween van de partijsite en Van Deurzen en De Wever gaven samen een persconferentie waarin ze precies het omgekeerde zegden van wat de CD&V gisterenavond had uitgekraamd.

U kan dit alles mooi volgen in het bericht op lvb.net. Dat u dat "geen bewijs" zou vinden, is irrelevant. Wat geeft het of de kat zwart of wit is, als ze maar muizen vangt.

En nu ga ik op uw gezondheid een sigaretje rollen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 21:34.
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 21:31   #153
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
M'n beste, het is heel simpel. Na de staatsgreep van de koning gisteren heeft de Belgicistische ACV-vleugel binnen de CD&V gemeend dat het moment aangebroken was om de macht naar zich toe te trekken. Onder leiding van Leterme hebben ze enthousiast en zonder omkijken de partij meegesleurd in de koninklijke piste van "een snelle regeringsvorming zonder staatshervorming". Van Deurzen wilde de 180 graden bocht niet verdedigen en dus werd Cathy Berckx naar Terzake gestuurd om de smerige klus te klaren. Er kwam een persbericht op de CD&V site om die machtsgreep te verheerlijken. Dat bericht is nu verdwenen maar nog steeds te lezen op lvb.net dank zij de onvolprezen Luk Van Braekel.

Deze morgen heeft de Vlaamsgezinde vleugel samen met de NVA op tafel geslagen en is de ACV machtsgreep van tafel geveegd. Het persbericht verdween van de partijsite en Van Deurzen en De Wever gaven samen een persconferentie waarin ze precies het omgekeerde zegden van wat de CD&V gisterenavond had uitgekraamd.

U kan dit alles mooi volgen in het bericht op lvb.net. Dat u dat "geen bewijs" zou vinden, is irrelevant. Wat geeft het of de kat zwart of wit is, als ze maar muizen vangt.

Dat kan zo gebeurd zijn na de koninklijke bemoeienis, maar dat de stemming van BHV een oranje blauw complot is, daar geloof ik geen snars van.

Zo een machtstrijd is normaal en de wet van de sterkste zal uitmaken wie er de macht zal overnemen binnen CD&V en dan zullen we zien of er politieke daden al dan niet zullen volgen.

Oud 9 november 2007, 21:32   #154
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Fout. Ik schreef dat ik als rechtse nogal wat linkse vrienden had. Je archief is lang niet zo precies als dat van Knuppel, Robert.

Citaat:
Als ik je niet beter kende, zou ik denken dat het je bedoeling was me te beledigen.

Voor eens en voor altijd: Kortaf is een partijloze libertair, een doorgedreven democratie-aanhanger, een vlaamsgezinde met Lode Claes-gedachten en een voorstander van een Confederatie der Lage Landen.

Een kartel van LDD en NVA zou op dit moment mijn favoriete partij zijn, als het bestond.

Allé, de speculaties mogen nu stoppen.
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 21:32   #155
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M'n beste, het is heel simpel. Na de staatsgreep van de koning gisteren heeft de Belgicistische ACV-vleugel binnen de CD&V gemeend dat het moment aangebroken was om de macht naar zich toe te trekken. Onder leiding van Leterme hebben ze enthousiast en zonder omkijken de partij meegesleurd in de koninklijke piste van "een snelle regeringsvorming zonder staatshervorming". Van Deurzen wilde de 180 graden bocht niet verdedigen en dus werd Cathy Berckx naar Terzake gestuurd om de smerige klus te klaren. Er kwam een persbericht op de CD&V site om die machtsgreep te verheerlijken. Dat bericht is nu verdwenen maar nog steeds te lezen op lvb.net dank zij de onvolprezen Luk Van Braekel.

Ik ben ook een sigaret aan het roken, maar dit terzijde. Wat ik wou vragen is wat nu met de figuur Leterme? Ik bedoel maar als die van de ACV-vleugel maar met de vingers te knippen hebben en Leterme plooit direkt, dat is toch geen goed nieuws?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 november 2007 om 21:32.
HAMC is offline  
Oud 9 november 2007, 21:33   #156
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dit is net zoals het voorstel van Leterme inzake BHV, één van de minpunten deze week. Wellicht waren ze te opgetogen dat Leterme formateur kon blijven, dat ze donderdag een steek hebben laten vallen. Na een raadpleging van de achterban is dit opgelost.
Dat is een iets te idealistische visie, imho.

De ware toedracht ziet er volgens mij zo uit: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=152
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 21:36   #157
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout. Ik schreef dat ik als rechtse nogal wat linkse vrienden had. Je archief is lang niet zo precies als dat van Knuppel, Robert.

Als ik je niet beter kende, zou ik denken dat het je bedoeling was me te beledigen.

Voor eens en voor altijd: Kortaf is een partijloze libertair, een doorgedreven democratie-aanhanger, een vlaamsgezinde met Lode Claes-gedachten en een voorstander van een Confederatie der Lage Landen.

Een kartel van LDD en NVA zou op dit moment mijn favoriete partij zijn, als het bestond.

Allé, de speculaties mogen nu stoppen.
Wie beschouwt u precies als de lage landen? Zo een echte confederatie dan is misschien geen slecht idee.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 november 2007 om 21:38.
HAMC is offline  
Oud 9 november 2007, 21:36   #158
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wat ik wou vragen is wat nu met de figuur Leterme?
Niet dat ik plots een Leterme-autoriteit geworden ben, maar als ge mijn mening wilt: Leterme heeft het zeer hard verkorven. Weg met die handlanger die kritiekloos koninklijke staatsgrepen steunt en bereid was de NVA een dolk in de rug te steken. Leve Jo Van Deurzen. En wat de formatie betreft: die moet nu eindelijk naar Reynders gaan.

(steekt nog een Drummetje op)

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 november 2007 om 21:37.
Kortaf is offline  
Oud 9 november 2007, 21:37   #159
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Dat is een iets te idealistische visie, imho.

De ware toedracht ziet er volgens mij zo uit: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=152
Dat kan inderdaad zo zijn, zie paar bericht meer naar boven. Ik was er niet bij. In plaats van al dat gespeculeer dienen we misschien beter te kijken naar de politieke feiten en daden.

Echter dat de gewone achterban van CD&V voor een grote meerderheid Vlaams gezind is, daar twijfel ik niet aan. Een consultatie van de gewone achterban kan wel degelijk een rol gespeeld hebben.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 9 november 2007 om 21:38.
Oud 9 november 2007, 21:39   #160
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Echter dat de gewone achterban van CD&V voor een grote meerderheid Vlaams gezind is, daar twijfel ik niet aan. Een consultatie van de gewone achterban kan wel degelijk een rol gespeeld hebben.
Eerder een zeer boze dreigtelefoon van de Wever, neem ik aan.

Zoiets van "Jo, als ge dat laat passeren zijt ge morgen uw vijf NVA-zetels kwijt".
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be