![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
48000 min 3000 min 600 min 1500 min 600 min 1000 min 2000 min 1700 en laat ons zeggen nog eens min 1000 van alles wat men is vergeten maakt dus uiteindelijk 36.600 en laat ons zeggen dat men er nog eens 3000 aftrekt voor vakantie zoals jij het stelt is uiteindelijk nog 33.600 over. Laat ons zeggen dat men er nog eens 3600 aftrekt voor kledij, tuin en andere diversen. Dan blijft er nog steeds 30.000 over om van te leven een heel jaar. 30.000 gedeeld door twaalf is nog altijd 2500 per maand dat er overschiet he. Da's voor vier man meer dan royaal denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik, oude man, op mijn werk zie hoe (bijna alle) jonge gasten (m/v) met een beperkt inkomen (ambtenaren nivo D en C) toch liever 's middags een broodje van 3€ gaan kopen, in plaats van zoals ik enkele sneetjes brood met beleg van thuis gemaakt, dan denk ik dat ze toekomen. Met minder dan 1500 € per maand.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar neem een jonge mens, of een oudere die dat wel allemaal moet doen dan kom je gewoon niet rond of zeer nipt. Gewoon huur en nutsvoorzieningen mag ja al op circa 500 �* 600€ per maand rekenen en dat is dan allemaal nog te zien in welke streek of stad. Nog een auto op krediet van toch al minstens 200€ (zal dan nog een 2hands zijn) , wat benzine toch rap 100 �* 150€ , een telefoon rap 40€ en de steeds terug kerende rekeningen van verzekeringen en noem maar op. Wel u zal al af en toe moeten krabben om alles rond te krijgen en daar zullen geen fantasietjes moeten tussenkomen. Uw budget zal al minderen naar wat? 50€ per week of zo? Waarschijnlijk nog minder dan dat. Dat is armoede hoor. Kinderen hebben meestal al meer drinkgeld dan dat.
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar mag jij nog zoveel berekeningen tegenover zetten als je wil, dat verandert niets aan de zaak. Laatst gewijzigd door Sfax : 18 november 2007 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men stelt hier de vraag of men per persoon toekomt met 1500 euro. De gemeenschappelijke(elektr.telefoon,gas,water ,dokter,medicatie enz..) delen die te betalen zijn betalen wij als ouders,voor de rest zijn de kosten als uitgaan,vakantie,cultuur,sport of hobby hun zaak. u vind het maar normaal dat een iemand met 1000 a 1200 euro last heeft om toe te komen,en dan zegt u maar dat ik een gat in mijn hand heb omdat we gemeenschappelijk wonen en we met gemiddeld genomen 1000 euro per man niet genoeg meer overhouden. Heeft u 2 volwassen kinderen? Stelt u zich nooit de vraag waarom volwassen kinderen thuis blijven wonen? Heeft u ooit stilgestaan bij de uitspraak dat ieder kind een eigen huis kost? IK zeg dat ik vroeger veel meer overhield dan nu,en daarmee basta. Ik weet wat ik in mijn brievenbus krijg aan betalingen en het is aan mij om de rekening te maken,grow up man en live in the reality!
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
600 euro aan water... Wel, dan moeten jullie wel heel veel water gebruiken. Hier komen we nog niet aan 100 euro, ook al omdat bad, toiletten, wasmachine en afwas op put- en regenwater staan. Ook zomerzwembad wordt met putwater gevuld, en de auto wordt steeds met regenwater gewassen. Hetzelfde voor de ruiten en als er gedweild en geschuurd wordt. Telefoon en internet, 1000 euro. Ook hier stel ik mij wel vragen over. Hier hebben we drie gsm-abonnementen en één vaste lijn. Door de gekozen formules komen we aan nog geen 500 euro. Verzekeringen. Ook daar scoren jullie wel heel hoog. Hier gaat dat niet over de 700 euro, maar ook dit hebben we in de hand gehad: vergelijken en met de verzekeringsmakelaar stevig onderhandelen over een combinatie van verzekeringen. Dit resulteerde in een vermindering van zomaar eventjes 30% in de bestaande autoverzekering bijvoorbeeld. Eigelijk zitten jullie ook voor het overige allemaal in de top. 1 700 euro voor onderhoud en gebruik van de wagen. Dat is echt wel veel. Onderhoud ligt hier nauwelijks aan 300 euro en voor de wegenbelastingen hoesten wij maar 260 euro op. 500 euro diesel zal al veel zijn: wij rijden tamelijk veel met de fiets, als we de wagen gebruiken combineren we steeds allerlei zaken, voor lange afstanden als een bezoek aan Antwerpen nemen we bijna steeds de trein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() <P>
Citaat:
<P> </P> <P>Provincielasten zijn uiteindelijk minimaal; ik zou moeten nakijken hoeveel het ook alweer is in West-Vlaanderen. Huisvuil, met 60 euro en enkele euro's voor de zakken hebben wij het gehad (composthoop; folies en pmd apart houden en zelf naar het containerpark brengen; kipjes die de restjes, schillen... opvreten... verminderen onze afvalberg sterk). Gemeentelasten zijn reeds verrekend in de personenbelasting. Kabel hebben we niet, maar hebben gekozen voor satelliettv. De taksen op waterverbruik worden tegenwoordig rechtstreeks op de waterfactuur verrekend.</P> <P> </P> |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() <P>
Citaat:
<P> </P> <P>Ik denk dat we uiteindelijk niet aan dat bedrag komen, omdat we sedert jaar en dag gericht winkelen. Zelden kopen we merkproducten (tenzij de ervaring ons geleerd heeft dat het discountproduct slechter is of minder goed smaakt). Is er iets in promotie (geen neppromoties wel te verstaan, want er zijn soms wel supermarkten en winkels die een fictieve hogere prijs hanteren waarop ze dan korting geven...), dan kopen we ietsje meer in. Een aantal keer per jaar kopen we bij familie een grote hoeveelheid vlees, wat een heel grote besparing betekent.</P> |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verbetering van de woning kost inderdaad geld, maar dat zijn nu eenmaal zaken die niet in het vakje van maandelijks en per persoon kunnen worden geduwd. Binnenkort gaan wij hier over tot isolering van muren en dak, en dat zal een flinke duit kosten maar dat is nu eenmaal een investering die nu wel geld kost maar algauw zal renderen en uiteindelijk meer zal opbrengen dan kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 18 november 2007 om 17:32. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1700 voor de wagen veel? brandstof 100 euro per maand en onderhoud,net 4 nieuwe banden gekocht 600 euro. bijna 400 euro autotaks. Ik heb een regenton,geen regenput!
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie 400 euro autobelasting betaalt, rijdt met niet alleen een wagen uit de duurdere prijsklasse maar ook met een met een krachtige motor. En die verbruiken natuurlijk meer. Dit heb je toch in de hand: koop een lichtere auto (en ja, voor een gezin van vier personen bestaan er wagens die minder pk's hebben), betaal minder belastingen en dan moet je ook niet zoveel tanken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maak uw eigen rekening jongske en spreek eens met uw omgeving,als de kinderen in hun kamer zitten zal ik ze een beetje in de kou laten zitten zeker,en ik zal volwassen kinderen om 8u naar bed sturen oke zonder tv of pc,en als ze een bad willen nemen zal ik ze buiten in de regen zetten. Ik heb u trouwens niks te bewijzen kinderen die thuis wonen kosten nu eenmaal geld. Voor de rest heb ik u niks te zeggen,alleen dat ik jaarlijks ook nog ongeveer 1700 euro betaal voor staanplaats voor mijn caravan aan de kust,en dat volwassen kinderen wel eens ergens anders(buitenland) naartoe willen ,als u dat beschouwd als luxe het zij zo. Voorts is mijn oudste zoon +66% mindervalide,niet dat het u iets aangaat maar mss zal u dan het nodige respect opbrengen voor mijn onwaarschijnlijke geldverslinding in uw ogen,hij heeft al genoeg moeten missen,net zoals ik uw commentaar kan missen. ga een beetje met uw eigen lachen!
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wassen x 4,bad nemen x 4.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 november 2007 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |