Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2007, 01:42   #141

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
48.000 euro : door 4 = 12.000 euro per persoon per jaar daar gaat al minstens 3000 euro af van elektriciteit en gas,minstens 600 euro aan water,minstens 1500 euro aan verzekeringen,600 euro aan kadastraal inkomen,telefoon+adsl +/-1000 euro,belastingen en taksen 2000 euro,
Onderhoud wagen +autotaks + brandstof 1700 euro,provincielasten,huisvuil,gemeentelasten,kabel ,vervuilingstaksen op water,enz..enz... ik vergeet nog veel.
Dan heb je nog genen boterham gegeten,nog gaan broek versleten,en nog geen stappeke in de wereld gezet,dan heb je nog geen zeep,waspoeder,en andere hygienische produkten gebruikt,mag er niemand ziek worden of medicatie nodig hebben.
hoeveel reken je per persoon voor 3 maal per dag te eten? per week 200 euro voor 4 mensen =tussen de 800 en de 900 euro per maand?
Onvoorziene uitgaven reken die er ook maar bij!
Vakantie is voor 4 mensen 3000 euro veel?
Kleding,reken maar uit he voor 4 personen,jassen broeken,ondergoed hemden,truien,kousen,schoenen.
onderhoud van de tuin,verbeteringen aan het huis,kado's voor verjaardagen en nieuwjaar ik ben zeker dat ik nog heel wat vergeet.
Ja ik kom toe,en heb gene frank of euro schuld,maar veel overhouden kan ik niet meer,vroeger toen ik mijn huis nog aan het afbetalen kon ik dat wel,nu niet meer.
En ik ben geen dooie mus he,ik leef zonder grote chichi maar het leven mag wel een zekere voldoening geven vind ik.
Tenslotte nog dit,het is moeilijk om huiselijke situaties in te schatten,hobby's kosten geld zoals abbonementen van de voetbal bv.of af en toe een snakske gaan eten of een uitstap maken is goed gaan eten of een terrasje doen.
Ge kunt dat allemaal laten,of het niet kunnen en ik kan dat begrijpen,maar zeg niet dat het leven goedkoop is he.
't leven is inderdaad niet goedkoop maar gij trekt er toch wat aan hoor. Om even uw redenering te volgen (dus uw rekening zoals jij het voorstelt)
48000 min 3000 min 600 min 1500 min 600 min 1000 min 2000 min 1700 en laat ons zeggen nog eens min 1000 van alles wat men is vergeten maakt dus uiteindelijk 36.600 en laat ons zeggen dat men er nog eens 3000 aftrekt voor vakantie zoals jij het stelt is uiteindelijk nog 33.600 over. Laat ons zeggen dat men er nog eens 3600 aftrekt voor kledij, tuin en andere diversen. Dan blijft er nog steeds 30.000 over om van te leven een heel jaar. 30.000 gedeeld door twaalf is nog altijd 2500 per maand dat er overschiet he. Da's voor vier man meer dan royaal denk ik.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 08:09   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ik, oude man, op mijn werk zie hoe (bijna alle) jonge gasten (m/v) met een beperkt inkomen (ambtenaren nivo D en C) toch liever 's middags een broodje van 3€ gaan kopen, in plaats van zoals ik enkele sneetjes brood met beleg van thuis gemaakt, dan denk ik dat ze toekomen. Met minder dan 1500 € per maand.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 08:49   #143
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleszins geen duizend euro per persoon en per maand...

Mij is nog steeds niet duidelijk hoe u er niet in slaagt gemakkelijk rond te komen met duizend euro per persoon en per maand. U moet toch wel heel kwistig omgaan met geld.
U hebt waarschijnlijk uw huis al lang afbetaald en dergelijke, ook uw auto en hoeft geen aankopen meer te doen.
Maar neem een jonge mens, of een oudere die dat wel allemaal moet doen dan kom je gewoon niet rond of zeer nipt.
Gewoon huur en nutsvoorzieningen mag ja al op circa 500 �* 600€ per maand rekenen en dat is dan allemaal nog te zien in welke streek of stad. Nog een auto op krediet van toch al minstens 200€ (zal dan nog een 2hands zijn) , wat benzine toch rap 100 �* 150€ , een telefoon rap 40€ en de steeds terug kerende rekeningen van verzekeringen en noem maar op.
Wel u zal al af en toe moeten krabben om alles rond te krijgen en daar zullen geen fantasietjes moeten tussenkomen.
Uw budget zal al minderen naar wat? 50€ per week of zo? Waarschijnlijk nog minder dan dat.
Dat is armoede hoor.
Kinderen hebben meestal al meer drinkgeld dan dat.
Oud 18 november 2007, 10:30   #144
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees post 126 en reken eens alles samen van verplichte kosten,reken daarna per persoon uw eten per dag,als ge de prijzen weet van vlees en vis en groenten ga je verschieten.
Aangezien ik op die post heb gereageerd, had ik die al gelezen. Die popst nog eens lezen gaat dus niets veranderen aan mijn opmerking. Als jij met 4000€ per maand geen gezin van 4 kan onderhouden, dan heb je domweg geen flauw benul van geldbeheer.
Daar mag jij nog zoveel berekeningen tegenover zetten als je wil, dat verandert niets aan de zaak.

Laatst gewijzigd door Sfax : 18 november 2007 om 10:30.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 10:41   #145
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
48.000 euro : door 4 = 12.000 euro per persoon per jaar daar gaat al minstens 3000 euro af van elektriciteit en gas,
Elektriciteit en gas gaat niet maal 4, wanneer je in een gezin van 4 woont. Als jij 3000*4 = 12000€ per jaar ophoest aan gas en elektriciteit, dan zou ik eens dringend overwegen om een industriële account bij electrabel open te doen; 3000€ halen wij hier met twee zelfs niet op jaarbasis voor gas en elektriciteit (en op verwarming wordt hier nooit bezuinigd)

Citaat:
minstens 600 euro aan water,
Idem dito als hierboven; als jij 600€ per persoon uitgeeft aan water, begin dan maar een industriële account te openen bij je watermaatschappij...

Citaat:
minstens 1500 euro aan verzekeringen,
Dus, je vier gezinsleden rijden allemaal met een uit de kluiten gewassen sportwagen rond? Anders komt je niet aan zulke bedragen; verplichte verzekeringen zoals gezinspolis en brandverzekering komen bijlange zo hoog niet en al helemaal niet per persoon.

Citaat:
600 euro aan kadastraal inkomen,
De 4 gezinsleden hebben dus allemaal een eigen huis?

Citaat:
telefoon+adsl +/-1000 euro,
Per persoon? Houden die er gedurende de dag allemaal een job als telefonist(e) aan over?

Citaat:
belastingen en taksen 2000 euro,
De vier gezinsleden hebben dus allemaal een inkomen? Hoe wil je anders dat die belastingen gaan betalen?

Citaat:
Onderhoud wagen +autotaks + brandstof 1700 euro,
En ze hebben dus allemaal een eigen wagen...

Citaat:
provincielasten,huisvuil,gemeentelasten,kabel,verv uilingstaksen op water,enz..enz... ik vergeet nog veel.
Allemaal zaken die niet per persoon worden berekend...

Citaat:
Dan heb je nog genen boterham gegeten,nog gaan broek versleten,en nog geen stappeke in de wereld gezet,dan heb je nog geen zeep,waspoeder,en andere hygienische produkten gebruikt,mag er niemand ziek worden of medicatie nodig hebben.
hoeveel reken je per persoon voor 3 maal per dag te eten? per week 200 euro voor 4 mensen =tussen de 800 en de 900 euro per maand?
Onvoorziene uitgaven reken die er ook maar bij!
Vakantie is voor 4 mensen 3000 euro veel?
Kleding,reken maar uit he voor 4 personen,jassen broeken,ondergoed hemden,truien,kousen,schoenen.
onderhoud van de tuin,verbeteringen aan het huis,kado's voor verjaardagen en nieuwjaar ik ben zeker dat ik nog heel wat vergeet.
Ja ik kom toe,en heb gene frank of euro schuld,maar veel overhouden kan ik niet meer,vroeger toen ik mijn huis nog aan het afbetalen kon ik dat wel,nu niet meer.
En ik ben geen dooie mus he,ik leef zonder grote chichi maar het leven mag wel een zekere voldoening geven vind ik.
Tenslotte nog dit,het is moeilijk om huiselijke situaties in te schatten,hobby's kosten geld zoals abbonementen van de voetbal bv.of af en toe een snakske gaan eten of een uitstap maken is goed gaan eten of een terrasje doen.
Ge kunt dat allemaal laten,of het niet kunnen en ik kan dat begrijpen,maar zeg niet dat het leven goedkoop is he.
Dat alles verandert weinig aan het feit dat je een ongelooflijk groot gat in je hand hebt, als je met 4000€ per maand niet zonder moeite toekomt voor een gezin van 4. Dat je zoiets wil gaan onderbouwen met ireële cijfers, toont dat alleen nog maar extra aan.
Oud 18 november 2007, 13:41   #146
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Elektriciteit en gas gaat niet maal 4, wanneer je in een gezin van 4 woont. Als jij 3000*4 = 12000€ per jaar ophoest aan gas en elektriciteit, dan zou ik eens dringend overwegen om een industriële account bij electrabel open te doen; 3000€ halen wij hier met twee zelfs niet op jaarbasis voor gas en elektriciteit (en op verwarming wordt hier nooit bezuinigd)

Idem dito als hierboven; als jij 600€ per persoon uitgeeft aan water, begin dan maar een industriële account te openen bij je watermaatschappij...

Dus, je vier gezinsleden rijden allemaal met een uit de kluiten gewassen sportwagen rond? Anders komt je niet aan zulke bedragen; verplichte verzekeringen zoals gezinspolis en brandverzekering komen bijlange zo hoog niet en al helemaal niet per persoon.

De 4 gezinsleden hebben dus allemaal een eigen huis?

Per persoon? Houden die er gedurende de dag allemaal een job als telefonist(e) aan over?

De vier gezinsleden hebben dus allemaal een inkomen? Hoe wil je anders dat die belastingen gaan betalen?

En ze hebben dus allemaal een eigen wagen...

Allemaal zaken die niet per persoon worden berekend...

Dat alles verandert weinig aan het feit dat je een ongelooflijk groot gat in je hand hebt, als je met 4000€ per maand niet zonder moeite toekomt voor een gezin van 4. Dat je zoiets wil gaan onderbouwen met ireële cijfers, toont dat alleen nog maar extra aan.
Man toch doe uw ogen open ik reken per 4 man,voorts zal ik toch wel weten dat 4000 Euro : door 4 per man 1000 euro is zeker.
Men stelt hier de vraag of men per persoon toekomt met 1500 euro.
De gemeenschappelijke(elektr.telefoon,gas,water ,dokter,medicatie enz..) delen die te betalen zijn betalen wij als ouders,voor de rest zijn de kosten als uitgaan,vakantie,cultuur,sport of hobby hun zaak.
u vind het maar normaal dat een iemand met 1000 a 1200 euro last heeft om toe te komen,en dan zegt u maar dat ik een gat in mijn hand heb omdat we gemeenschappelijk wonen en we met gemiddeld genomen 1000 euro per man niet genoeg meer overhouden.
Heeft u 2 volwassen kinderen?
Stelt u zich nooit de vraag waarom volwassen kinderen thuis blijven wonen?
Heeft u ooit stilgestaan bij de uitspraak dat ieder kind een eigen huis kost?
IK zeg dat ik vroeger veel meer overhield dan nu,en daarmee basta.
Ik weet wat ik in mijn brievenbus krijg aan betalingen en het is aan mij om de rekening te maken,grow up man en live in the reality!
Oud 18 november 2007, 16:03   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
48.000 euro : door 4 = 12.000 euro per persoon per jaar daar gaat al minstens 3000 euro af van elektriciteit en gas,minstens 600 euro aan water,minstens 1500 euro aan verzekeringen,600 euro aan kadastraal inkomen,telefoon+adsl +/-1000 euro,belastingen en taksen 2000 euro,
Onderhoud wagen +autotaks + brandstof 1700 euro,provincielasten,huisvuil,gemeentelasten,kabel ,vervuilingstaksen op water,enz..enz... ik vergeet nog veel.
600 euro kadastraal inkomen? Ja, wablieft!? Dat betekent dan ook dat u wel ruim woont. Wij betalen hier ietsje minder dan 300 euro voor een huis met drie slaapkamers, grote woonkamer, kelder, keuken, een grote en een kleine zolder, badkamer, inkomhall, bergruimte, traphall. Buiten dit KI hebben we nog twee grote garages en natuurlijk de in Vlaanderen obligate "koterijen".

600 euro aan water... Wel, dan moeten jullie wel heel veel water gebruiken. Hier komen we nog niet aan 100 euro, ook al omdat bad, toiletten, wasmachine en afwas op put- en regenwater staan. Ook zomerzwembad wordt met putwater gevuld, en de auto wordt steeds met regenwater gewassen. Hetzelfde voor de ruiten en als er gedweild en geschuurd wordt.

Telefoon en internet, 1000 euro. Ook hier stel ik mij wel vragen over. Hier hebben we drie gsm-abonnementen en één vaste lijn. Door de gekozen formules komen we aan nog geen 500 euro.

Verzekeringen. Ook daar scoren jullie wel heel hoog. Hier gaat dat niet over de 700 euro, maar ook dit hebben we in de hand gehad: vergelijken en met de verzekeringsmakelaar stevig onderhandelen over een combinatie van verzekeringen. Dit resulteerde in een vermindering van zomaar eventjes 30% in de bestaande autoverzekering bijvoorbeeld.

Eigelijk zitten jullie ook voor het overige allemaal in de top. 1 700 euro voor onderhoud en gebruik van de wagen. Dat is echt wel veel. Onderhoud ligt hier nauwelijks aan 300 euro en voor de wegenbelastingen hoesten wij maar 260 euro op. 500 euro diesel zal al veel zijn: wij rijden tamelijk veel met de fiets, als we de wagen gebruiken combineren we steeds allerlei zaken, voor lange afstanden als een bezoek aan Antwerpen nemen we bijna steeds de trein.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 16:08   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

<P>
Citaat:
euro,provincielasten,huisvuil,gemeentelasten,kabel ,vervuilingstaksen op water,enz..enz... ik vergeet nog veel.
</P>
<P>&nbsp;</P>
<P>Provincielasten zijn uiteindelijk minimaal; ik zou moeten nakijken hoeveel het ook alweer is in West-Vlaanderen. Huisvuil, met 60 euro en enkele euro's voor de zakken hebben wij het gehad (composthoop; folies en pmd apart houden en zelf naar het containerpark brengen; kipjes die de restjes, schillen...&nbsp;opvreten... verminderen onze afvalberg sterk). Gemeentelasten zijn reeds verrekend in de personenbelasting. Kabel hebben we niet, maar hebben gekozen voor satelliettv. De taksen op waterverbruik worden tegenwoordig rechtstreeks op de waterfactuur verrekend.</P>
<P>&nbsp;</P>
Oud 18 november 2007, 16:12   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

<P>
Citaat:
Dan heb je nog genen boterham gegeten,nog gaan broek versleten,en nog geen stappeke in de wereld gezet,dan heb je nog geen zeep,waspoeder,en andere hygienische produkten gebruikt,mag er niemand ziek worden of medicatie nodig hebben.</P>
<P>hoeveel reken je per persoon voor 3 maal per dag te eten? per week 200 euro voor 4 mensen =tussen de 800 en de 900 euro per maand?
</P>
<P>&nbsp;</P>
<P>Ik denk dat we uiteindelijk niet aan dat bedrag komen, omdat we sedert jaar en dag gericht winkelen. Zelden kopen we merkproducten (tenzij de ervaring ons geleerd heeft dat het discountproduct slechter is of minder goed smaakt). Is er iets in promotie (geen neppromoties wel te verstaan, want er zijn soms wel supermarkten en winkels die een fictieve hogere prijs hanteren waarop ze dan korting geven...), dan kopen we ietsje meer in. Een aantal keer per jaar kopen we bij familie een grote hoeveelheid vlees, wat een heel grote besparing betekent.</P>
Oud 18 november 2007, 16:17   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afgezien van kledij zijn we al niet meer bezig met het maandelijks uit te geven bedrag per persoon, maar komen we bij uitgaven die eenmalig zijn (cadeaus e.d.).

Verbetering van de woning kost inderdaad geld, maar dat zijn nu eenmaal zaken die niet in het vakje van maandelijks en per persoon kunnen worden geduwd. Binnenkort gaan wij hier over tot isolering van muren en dak, en dat zal een flinke duit kosten maar dat is nu eenmaal een investering die nu wel geld kost maar algauw zal renderen en uiteindelijk meer zal opbrengen dan kosten.
Oud 18 november 2007, 16:20   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het leven niet goedkoop, maar ieder maakt een keuze in wat hij of zij belangrijk vindt. Op restaurant gaan is voor mij bijvoorbeeld niet echt een heel grote meerwaarde: we zetten dan ook slechts enkele malen per jaar een stap in een restaurant (dan mag het trouwens ietsje meer zijn). Liefhebberijen zijn vaak niet goedkoop, en dat is bij ons zeker niet het geval. Er gaat daar een serieuze duit in.
Oud 18 november 2007, 16:32   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ik, oude man, op mijn werk zie hoe (bijna alle) jonge gasten (m/v) met een beperkt inkomen (ambtenaren nivo D en C) toch liever 's middags een broodje van 3€ gaan kopen, in plaats van zoals ik enkele sneetjes brood met beleg van thuis gemaakt, dan denk ik dat ze toekomen. Met minder dan 1500 € per maand.
Daar zit het inderdaad: vaak geeft men veel te veel uit, gewoon door gemakzucht. Hier zien we trouwens juist hetzelfde: jonge collega's gaan 's middags vlug naar een broodjeszaak, 's ochtends komen ze vaak toe met een zakje met enkele croissants of chocoladekoeken... Allemaal niet goedkoop, zeker als je dan de jaarrekening eens maakt.
Oud 18 november 2007, 17:30   #153
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Man toch doe uw ogen open ik reken per 4 man,voorts zal ik toch wel weten dat 4000 Euro : door 4 per man 1000 euro is zeker.
Dat weet je klaarblijkelijk wel ja; wat de reële levenskost is, weet je overduidelijk niet, getuige het kostenplaatje dat je opgetrokken hebt.

Citaat:
Men stelt hier de vraag of men per persoon toekomt met 1500 euro.
De gemeenschappelijke(elektr.telefoon,gas,water ,dokter,medicatie enz..) delen die te betalen zijn betalen wij als ouders,voor de rest zijn de kosten als uitgaan,vakantie,cultuur,sport of hobby hun zaak.
u vind het maar normaal dat een iemand met 1000 a 1200 euro last heeft om toe te komen,en dan zegt u maar dat ik een gat in mijn hand heb omdat we gemeenschappelijk wonen en we met gemiddeld genomen 1000 euro per man niet genoeg meer overhouden.
Klopt; als je met 1000€ per persoon of 4000€ per maand voor een gezin van 4 niet of maar net toekomt, dan heb je een groot gat ion je hand. Dat is pure realiteit en daar veranderen jouw onzinnige kostenplaatjes niets aan.

Citaat:
Heeft u 2 volwassen kinderen?
Nee, en dat hoeft ook niet om te weten dat jouw kostenplaatje onzinnig is; 3000€ per jaar en per persoon aan gas en elektriciteit bijvoorbeeld, is idiotie.

Citaat:
Stelt u zich nooit de vraag waarom volwassen kinderen thuis blijven wonen?
Het antwoord daarop ken ik al, dus die vraag stel ik me niet.

Citaat:
Heeft u ooit stilgestaan bij de uitspraak dat ieder kind een eigen huis kost?
IK zeg dat ik vroeger veel meer overhield dan nu,en daarmee basta.
Dan is het gat in uw hand enkel groter geworden.

Citaat:
Ik weet wat ik in mijn brievenbus krijg aan betalingen en het is aan mij om de rekening te maken,grow up man en live in the reality!
Leef jij liever wat in de realiteit; jouw rekening is ter plekke verzonnen om toch maar jouw dubieuze punt te onderbouwen...

Laatst gewijzigd door Sfax : 18 november 2007 om 17:32.
Oud 18 november 2007, 17:40   #154
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tussen de middag op een dergelijke manier geld wegsmijten, getuigt dat men niet in staat is met geld om te gaan. Het verbaast mij niet dat ze niet verder geraken dan niveau D of C.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2007, 18:00   #155
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
600 euro kadastraal inkomen? Ja, wablieft!? Dat betekent dan ook dat u wel ruim woont. Wij betalen hier ietsje minder dan 300 euro voor een huis met drie slaapkamers, grote woonkamer, kelder, keuken, een grote en een kleine zolder, badkamer, inkomhall, bergruimte, traphall. Buiten dit KI hebben we nog twee grote garages en natuurlijk de in Vlaanderen obligate "koterijen".

600 euro aan water... Wel, dan moeten jullie wel heel veel water gebruiken. Hier komen we nog niet aan 100 euro, ook al omdat bad, toiletten, wasmachine en afwas op put- en regenwater staan. Ook zomerzwembad wordt met putwater gevuld, en de auto wordt steeds met regenwater gewassen. Hetzelfde voor de ruiten en als er gedweild en geschuurd wordt.

Telefoon en internet, 1000 euro. Ook hier stel ik mij wel vragen over. Hier hebben we drie gsm-abonnementen en één vaste lijn. Door de gekozen formules komen we aan nog geen 500 euro.

Verzekeringen. Ook daar scoren jullie wel heel hoog. Hier gaat dat niet over de 700 euro, maar ook dit hebben we in de hand gehad: vergelijken en met de verzekeringsmakelaar stevig onderhandelen over een combinatie van verzekeringen. Dit resulteerde in een vermindering van zomaar eventjes 30% in de bestaande autoverzekering bijvoorbeeld.

Eigelijk zitten jullie ook voor het overige allemaal in de top. 1 700 euro voor onderhoud en gebruik van de wagen. Dat is echt wel veel. Onderhoud ligt hier nauwelijks aan 300 euro en voor de wegenbelastingen hoesten wij maar 260 euro op. 500 euro diesel zal al veel zijn: wij rijden tamelijk veel met de fiets, als we de wagen gebruiken combineren we steeds allerlei zaken, voor lange afstanden als een bezoek aan Antwerpen nemen we bijna steeds de trein.
ik woon in de provicie antwerpen wat kadastraal inkomen betreft,3 slaapkamer,1 badkamer,garage aan het huis en 1 keuken
1700 voor de wagen veel? brandstof 100 euro per maand en onderhoud,net 4 nieuwe banden gekocht 600 euro.
bijna 400 euro autotaks.
Ik heb een regenton,geen regenput!
Oud 18 november 2007, 18:06   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1700 voor de wagen veel? brandstof 100 euro per maand en onderhoud,net 4 nieuwe banden gekocht 600 euro.
bijna 400 euro autotaks.
Wie 400 euro autobelasting betaalt, rijdt met niet alleen een wagen uit de duurdere prijsklasse maar ook met een met een krachtige motor. En die verbruiken natuurlijk meer. Dit heb je toch in de hand: koop een lichtere auto (en ja, voor een gezin van vier personen bestaan er wagens die minder pk's hebben), betaal minder belastingen en dan moet je ook niet zoveel tanken.
Oud 18 november 2007, 18:08   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb een regenton,geen regenput!
Dat is jammer, want regen- of putwater kunnen gebruiken, is toch een leuke bespaarpost.

Trouwens, een regenput steken kost tegenwoordig echt geen geld. Je wint een dergelijke investering dus heel gauw terug.
Oud 18 november 2007, 18:17   #158
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat weet je klaarblijkelijk wel ja; wat de reële levenskost is, weet je overduidelijk niet, getuige het kostenplaatje dat je opgetrokken hebt.

Klopt; als je met 1000€ per persoon of 4000€ per maand voor een gezin van 4 niet of maar net toekomt, dan heb je een groot gat ion je hand. Dat is pure realiteit en daar veranderen jouw onzinnige kostenplaatjes niets aan.

Nee, en dat hoeft ook niet om te weten dat jouw kostenplaatje onzinnig is; 3000€ per jaar en per persoon aan gas en elektriciteit bijvoorbeeld, is idiotie.

Het antwoord daarop ken ik al, dus die vraag stel ik me niet.

Dan is het gat in uw hand enkel groter geworden.

Leef jij liever wat in de realiteit; jouw rekening is ter plekke verzonnen om toch maar jouw dubieuze punt te onderbouwen...
Ik betaal 233 euro per maand aan gas en elektriciteit,en u weet duidelijk niet wat kinderen kosten.
Maak uw eigen rekening jongske en spreek eens met uw omgeving,als de kinderen in hun kamer zitten zal ik ze een beetje in de kou laten zitten zeker,en ik zal volwassen kinderen om 8u naar bed sturen oke zonder tv of pc,en als ze een bad willen nemen zal ik ze buiten in de regen zetten.
Ik heb u trouwens niks te bewijzen kinderen die thuis wonen kosten nu eenmaal geld.
Voor de rest heb ik u niks te zeggen,alleen dat ik jaarlijks ook nog ongeveer 1700 euro betaal voor staanplaats voor mijn caravan aan de kust,en dat volwassen kinderen wel eens ergens anders(buitenland) naartoe willen ,als u dat beschouwd als luxe het zij zo.
Voorts is mijn oudste zoon +66% mindervalide,niet dat het u iets aangaat maar mss zal u dan het nodige respect opbrengen voor mijn onwaarschijnlijke geldverslinding in uw ogen,hij heeft al genoeg moeten missen,net zoals ik uw commentaar kan missen.
ga een beetje met uw eigen lachen!
Oud 18 november 2007, 18:20   #159
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie 400 euro autobelasting betaalt, rijdt met niet alleen een wagen uit de duurdere prijsklasse maar ook met een met een krachtige motor. En die verbruiken natuurlijk meer. Dit heb je toch in de hand: koop een lichtere auto (en ja, voor een gezin van vier personen bestaan er wagens die minder pk's hebben), betaal minder belastingen en dan moet je ook niet zoveel tanken.
Ik rij met een opel vectra diesel 2liter
Oud 18 november 2007, 18:21   #160
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is jammer, want regen- of putwater kunnen gebruiken, is toch een leuke bespaarpost.

Trouwens, een regenput steken kost tegenwoordig echt geen geld. Je wint een dergelijke investering dus heel gauw terug.
U zal wel gelijk hebben maar mijn regenton dient ook om buiten te kuisen en om de bloemen water te geven.

Wassen x 4,bad nemen x 4.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 18 november 2007 om 18:27.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be