![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
Bekijk resultaten enquête: tweetalig forum frans-nederlands | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
40 | 41,67% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 58,33% |
Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie zoiets zéér zeker zitten. Een soort taalanarchisme waarbij iedereen zijn eigen moedertaal hanteert, zolang het een landstaal is.
Persoon A formuleert iets in het Nederlands terwijl persoon B replikeert in het Frans, waarop persoon A terug in het Nederlands antwoordt (het Duits houden we buiten beschouwing). Franstaligen die Nederlands hebben geleerd zouden weinig problemen hebben onze schriftelijke taal passief te begrijpen en vice versa. Mensen die de boodschap niet hebben begrepen, hebben pech en dienen maar te studeren. Zeker mijn generatie heeft een voorkeur voor Engels boven Frans als communicatietaal, en ikzelf heb Frans altijd enkel interessant gevonden als culturele taal. Ik geef toe, ik beheers ze mondeling niet erg goed, want ik kom er gewoon niet voldoende mee in contact. Zéér zeker radicale flaminganten zouden dit interessant dienen te vinden; de interessantste en hevigste discussies die voor ons het gevoeligst liggen, vind je vooral terug op francofone fora. De idee van een discussieplatform voor tegengestelden is wat ik dan ook bevorderd wil zien.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 november 2007 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
je mag japans schrijven maar dan moet je wel een ontvanger vinden oftewel zal je tegen de muren schrijven vrees ik...
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk ben ik tegen taalregels tout court, van mij mag er tijdens hoogtepunten in discussies over de islam - zoals vaak gedaan wordt - tussen de lijnen Arabisch gehanteerd worden. Yahya en lincoln zijn altijd gewillig geweest uitleg te bieden waar nodig. Ze bevorderen nog steeds de discussie door hun gewilligheid te tonen te participeren in dit forum.
Ik betwijfel dat dat Arabisch trouwens hun echte moedertaal is, tijdens zo'n momenten. Het is veel formeler en plechtiger dan dat en dan is het zeer zeker geoorloofd. Soms wordt je gewoon gedreven een taal te gebruiken die op het moment het toepasselijkst is. Gewoon afschaffen die taalregels! maar dit forum blijft verder gericht op politiek vanuit de Belgische visie. Iedereen die wil bijdragen tot de discussie mag hier zijn woord geven, zolang men de ettiquette respecteert. De VS heeft zo ook geen officiële taal, en toch zie ik hun fora niet hispaniseren, hoewel er occasioneel een Spaanstalig topic geopend wordt met zowel Engelse als Spaanse antwoorden. Dit systeem werkt!
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 november 2007 om 00:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Met vriendelijk groeten
http://www.youtube.com/watch?v=PlV_i...eature=related Laatst gewijzigd door Axel de Waal : 23 november 2007 om 00:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In verschillende staten is Engels wel de enige officiële ambtelijke taal. En sedert enige tijd zijn er belangengroepen actief die het Engels in de Amerikaanse grondwet willen opnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er voldoende Franstalige participatie was, dan zou er wel een Franstalige software voorzien zijn..
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 23 november 2007 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel gewoon dit vast, nl. op Franstalige fora zie je ook Vlamingen, terwijl je op Nederlandstalige fora bijna geen Franstaligen zien (er proberen hier soms een paar mensen als Franstalige uit te geven maar ze vallen algauw door de mand...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister
|
![]() Een Belg die doormidden gesneden wordt omdat hij zich niet aan de taalwetten houdt. Het is dan gebruikelijk om de ene helft in het Vlaamse taaldeel te leggen en de andere helft in het Waalse deel. Dat gebruik is overigens al jaren verboden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |