Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie groentje-18
1 1 5,00%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 2 10,00%
8 3 15,00%
8.5 1 5,00%
9 2 10,00%
9.5 3 15,00%
10 8 40,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2007, 23:06   #141
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Mijn aantal smileys verdubbelt bij vrouwen, dat is toch iets eh. Misschien probeer ik me aan hun niveau aan te passen!
Ik denk gewoon dat je natuurlijke instincten die je in real live ook hebt en die gebruikt worden bij het flirten (nl allerlei gezichtsexpressies zoals knipogen) spontaan boven komen drijven.

Oud 21 november 2007, 23:55   #142
Tavek
Banneling

Standaard

Groentje,

Ik heb ooit eens een discussie gehad met een oud klasgenoot van mij, nota bene nu ook een psychologe, en die was compleet anti-ruimtevaart.

Hoe sta jij ten opzichte van de investeringen die de overheid maakt in de ruimtevaartindustrie ? Voor Belgie loopt dit op tot 160 miljoen euro per jaar (een peuleschil nb) en voor ESA tot enkele miljarden euros.

Ik kreeg het verwijt te horen dat er met die 160 miljoen euro enorm veel kon gedaan worden aan armoedebestrijding, ontwikkelingshulp, ed. In princiepe kwam het er op neer dat men vond dat we eerst moesten zorgen voor de situatie hier op aarde en dan pas verder moest denken. Ik kan er wel iets in zien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 00:15   #143
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Groentje,

Ik heb ooit eens een discussie gehad met een oud klasgenoot van mij, nota bene nu ook een psychologe, en die was compleet anti-ruimtevaart.

Hoe sta jij ten opzichte van de investeringen die de overheid maakt in de ruimtevaartindustrie ? Voor Belgie loopt dit op tot 160 miljoen euro per jaar (een peuleschil nb) en voor ESA tot enkele miljarden euros.

Ik kreeg het verwijt te horen dat er met die 160 miljoen euro enorm veel kon gedaan worden aan armoedebestrijding, ontwikkelingshulp, ed. In princiepe kwam het er op neer dat men vond dat we eerst moesten zorgen voor de situatie hier op aarde en dan pas verder moest denken. Ik kan er wel iets in zien.

Ben je zeker dat je die discussie niet met mij hebt gevoerd?
Ik herinner me deze discussie hier ook eens ooit te hebben gevoerd, op dit forum. Er waren een aantal heel hevige voorstanders van ruimtevaart. Ik was één van de tegenstanders. En mijn argumenten waren dezelfde als die van je vriendin. Ik dacht ook dat jij één van de grote voorstanders was.
Ik geef die vriendin van je dus gelijk. Mijn argumenten zijn dezelfde.
Er zijn op aarde problemen genoeg die dringend aandacht vereisen, laten we daar eerst eens wat geld en energie insteken ipv het in de ruimte te schieten.
Ik weet dat er bepaalde satellieten zijn die gemaakt zijn om het milieu te inspecteren. Maar ik denk dat we onszelf iets wijsmaken door te denken dat we een Envisat nodig hebben om te kijken of er iets misgaat met ons milieu.
Ik weet ook dat er in de ruimtevaart vaak uitvindingen worden gedaan of experimenten uitgevoerd die de bedoeling hebben om dingen op aarde efficiënter en dus milieuvriendelijker uit te voeren. (Dat waren enkele van de argumenten pro.) Maar ook dat kan mij niet overtuigen.
Het is wraakroepend dat een deel van de wereld hieraan miljarden spendeert terwijl er niet zo ver vandaag kinderen omkomen van de honger en dorst. Globale prioriteiten stellen is blijkbaar heel erg moeilijk. Daarom was ik vroeger een grote voorstander van een soort wereldregering.
Oud 22 november 2007, 05:13   #144
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zou ook cursussen organiseren waarin mensen vaardigheden worden aangeleerd om efficiënter met geld om te gaan, met omgevingsdruk, met vragen van je kinderen om iets, enz.
ga je mensen verplichten om die cursussen bij te wonen? Of is het voldoende dat ze georganiseerd worden (zodat de inrichters zich op de borstjes kunnen kloppen).
Wat ga je doen met mensen die geen tijd hebben om die cursusjes bij te wonen? Of zijn ze enkel bedoeld voor renteniers?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 05:16   #145
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat het groentje-18 het duveltje382 van 25 jaar geleden is,bravo
duveltje382, is dat als een complement bedoeld?
Oud 22 november 2007, 05:19   #146
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

De global change is een vreselijk iets en zou absoluut moeten tegengehouden worden. De om twee redenen die je niet los kan zien van mekaar:
Waarom is dat vreselijk? Het water komt gewoon wat hoger te staan, en de mens, met de neiging om zijn steden perse op het randje te bouwen, zal zich een beetje moeten aanpassen, en minder op de -huidige- rand gaan bouwen.
Wat is daar zo vreselijk aan?
Oud 22 november 2007, 05:25   #147
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
2. Veel meer liefdadigheid en geven om te geven in de wereld ipv geven om iets terug te krijgen of erger: te nemen. (Concreet bv: overschot van dit in de supermarkt gaat naar de plaatselijke armen, overschot op de ganse markt gaat naar Afrika, ...)
wat is er verkeerd als ik iets geef, en er iets voor terugkrijg? De 2 partijen zijn vooruit geholpen.
verwacht je perse van mij dat ik iets geef en niets terugkrijg, dwz ik moet iets geven en er noodzakelijk ook een schuldgevoel aan overhouden? Want dat schuldgevoel lijkt me wel essentieel in jouw redenering. De vraag is: voor wie is dat schuldgevoel van mij zo belangrijk: voor de amateur-filosofen in het westen of voor de armen in het zuiden? Ik heb een vermoeden. What say you?
Oud 22 november 2007, 05:29   #148
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
3. Een wondermedicijn dat alle zieken en gehandicapten waar tot nog toe geen oplossing voor is weer beter maakt.

Een wondermedicijn voor alle zieken..wat bedoel je daarmee?

Een medicijn dat iedereen onsterfelijk maakt? Is dat geen contradictie met je bezorgdheid ivm overbevolking? Of wil je aan iedereen condooms uitdelen omdt je wil dat er niemand bijkomt, en de mensen die per toeval nu leven het de wonderdrank toegediend krijgen?
Dan zitten we binnen 100 jaar met allemaal mensen tssn 101 en 200+.
Ik begrijp het niet goed.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 november 2007 om 05:29.
Oud 22 november 2007, 05:38   #149
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou misschien ook eens een mondeling examen willen afleggen, om te zien of ik mij gediscrimineerd voel jegens mijn vrouwelijke collega's.
Oud 22 november 2007, 07:03   #150
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel kilo afval maak je per week?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 07:03   #151
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Slaap je in een tweepersoonsbed?
Oud 22 november 2007, 07:04   #152
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoeveel lieven heb je al versleten?
Oud 22 november 2007, 07:04   #153
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is uw favoriete pizza?

Lap, 'k zit al aan 4

Nu wachten tot er iemand wakker is

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 22 november 2007 om 07:05.
Oud 22 november 2007, 08:46   #154
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ga je mensen verplichten om die cursussen bij te wonen? Of is het voldoende dat ze georganiseerd worden (zodat de inrichters zich op de borstjes kunnen kloppen).
Wat ga je doen met mensen die geen tijd hebben om die cursusjes bij te wonen? Of zijn ze enkel bedoeld voor renteniers?
Goh ... mensen die bij bv een ocmw of vdab komen aankloppen omwille van financiële problemen zou ik het wel zeer sterk aanraden en ze proberen te motiveren en de data niet uit het oog te laten verliezen waarop ze gegeven worden. Verplichten lijkt me overdreven. Ik denk dat als je zo'n cursus aangeraden wordt door iemand die de cursus kent het duidelijk genoeg is dat hij een leerzame hulp voor je kan zijn?
Het kan misschien eventueel wel verplicht worden indien iemand blijft schulden maken en op de verkeerde manier omgaat met allerhande vormen van reclame, promotie-acties ed., dat sluit ik niet uit. Maar ik ben niet voor verplichtingen in eerste instantie.
Die cursus zou dan op verschillende tijdstippen georganiseerd moeten worden en op de meest vreemde uren zodat iedereen de kans krijgt om deel te nemen. Misschien kan de praktische organisatie ervan gebeuren of bijgestuurd worden afhankelijk van de vraag.
Zo'n cursus lijkt me logischerwijze gratis.
Oud 22 november 2007, 08:54   #155
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom is dat vreselijk? Het water komt gewoon wat hoger te staan, en de mens, met de neiging om zijn steden perse op het randje te bouwen, zal zich een beetje moeten aanpassen, en minder op de -huidige- rand gaan bouwen.
Wat is daar zo vreselijk aan?
Het feit dat er mensen en dieren gestraft worden die helemaal geen uitstaans met die klimaatverandering hebben en nooit van de voordelen van al die extra broeikasgassen in de atmosfeer hebben kunnen profiteren, maakt het vreselijk.

Naast het feit dat er wel meer verandert als een gestegen zeespiegel moet je ook beseffen dat een gestegen zeespiegel veel meer impliceert dan enkel water dat wat hoger komt te staan.

Gebieden die aan zee of rivieren liggen zijn niet alleen vaak de dichtst bevolkte zodat er grote steden zijn met dito vervuiling, die allemaal onder water komt te staan indien het water daadwerkelijk tot daar stijgt, wat een enorme vervuiling van de zeeën en rivieren betekent. Maar ze zijn ook de meest vruchtbare landbouwgebieden die de mens ter beschikking heeft. Ik weet de exacte grootte van het percentage niet precies, maar stel je voor dat 50% van het voedsel op zo'n plaats geproduceerd wordt: dat betekent dat de toekomstige voedselvoorziening voor 50% onzeker is. Gezien we met een bevolking van zes miljard mensen zijn die voedsel nodig hebben lijkt me dat niet zo'n prettig vooruitzicht ... Er zullen wel nieuwe landbouwgebieden ontstaan en aangesproken kunnen worden, maar je snapt allicht dat dat niet op 1-2-3 kan gebeuren en een methode van 'trial and error' zal zijn, met tegenvallende oogsten en hun gevolgen.

Naast vervuiling en mogelijke voedseltekorten is er ook nog het watertekort of beter de vervuiling van zoet water door het insijpelen van zeewater die dan ontstaat, zodat het grondwater en oppervlaktewater ondrinkbaar wordt. Niet enkel op die plaats waar vroeger geen zee was, maar voor een gebied dat veel verder reikt. Zonder makkelijk bereikbaar drinkbaar water heeft de mens natuurlijk een groot probleem. Je hoeft niet ver te reizen van België om te zien tot welke uitwassen en wantoestanden dat kan leiden ...

De slagkracht van natuurrampen zal ook ontzettend toenemen, daar deze afhankelijk zijn van het aantal kubieke meter water wordt verplaatst. Dat getal neemt natuurlijk ontzettend toe wanneer je een stijging van de waterspiegel van bv. 10 �* 50 centimeter hebt over een oppervlakte van ... een meer, rivier, zee of oceaan.

Om maar te zeggen dat die simpele stijging van de zeespiegel veel meer impliceert dan enkel dat. En dan hebben we het nog niet over de overige effecten van 'global change' gehad.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 08:56.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2007, 08:59   #156
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Hoeveel kilo afval maak je per week?
Dat heb ik nooit bijgehouden.
Ik denk minder dan de gemiddelde mens. Ik let wel op wat ik koop. Maar het kan sowieso altijd beter.
Ik leef nu ook doorgaans alleen op kot, waardoor ik in verhouding tot een gezin waarschijnlijk ook relatief meer afval produceer.
Oud 22 november 2007, 09:00   #157
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Wat is uw favoriete pizza?

Lap, 'k zit al aan 4

Nu wachten tot er iemand wakker is
Toen ik dat las begon ik maar snel even aan uw vragen hé.

Ik kan nauwelijks kiezen tussen een pizza hawaï, zo eentje met champignons en hesp of een pizza al tonno. Maar liefst enkel degenen gebakken door een Italiaan (en dat liefst nog in Italië zelf), het kwalitetisverschil is enorm.
Oud 22 november 2007, 09:02   #158
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hoeveel lieven heb je al versleten?
Negen, als ik goed geteld heb.
Oud 22 november 2007, 09:03   #159
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Slaap je in een tweepersoonsbed?
Neen, in een éénpersoonsbedje.

Ik denk wel dat ik kan slapen in een tweepersoonsbed ja, als de vraag zo bedoelt is.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 09:04.
Oud 22 november 2007, 09:07   #160
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Een wondermedicijn voor alle zieken..wat bedoel je daarmee?

Een medicijn dat iedereen onsterfelijk maakt? Is dat geen contradictie met je bezorgdheid ivm overbevolking? Of wil je aan iedereen condooms uitdelen omdt je wil dat er niemand bijkomt, en de mensen die per toeval nu leven het de wonderdrank toegediend krijgen?
Dan zitten we binnen 100 jaar met allemaal mensen tssn 101 en 200+.
Ik begrijp het niet goed.
Neen, ik bedoel eigenlijk dat er nog heel veel ziektes zijn waarvoor geen medicijn bestaat. Ik denk bv. aan ernstige ziektes als aids, kanker, cardiovasculaire aandoeningen etcetera. Maar ook aan minder bekende chronische ziektes ofzo. Zo'n medicijn voor gehandicapten zou ook leuk zijn, jeweetwel... zodat de blinden weer zouden kunnen zien en de lammen weer zouden kunnen lopen.
Nogal utopisch en ambitieus maar gezien ik toch mocht wensen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 november 2007 om 09:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be