![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel, leen dan niét. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die 15% interest niet te duur vinden voor het onmiddellijke genot van een TV, auto of wasmachine.
![]() |
![]() |
#142 |
|
![]() Bakkers willen ook winst maken, ik hoor je nochtans niet roepen om een verbod op bakkerijen?!
![]() |
![]() |
#143 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, serieus: wat jij voorstelt, is simpelweg dat mensen minder zouden consumeren. Het is een keuze die mensen nu echter ook hebben: iemand kan nu perfect beslissen om twee jaar géén auto te hebben en binnen twee jaar cash te betalen. Maar ze doen het niet; ze kiezen er voor om nu een auto te hebben. En ze zijn blijkbaar bereid om daar iets meer voor te betalen. Daarvoor hoef je dus kredieten niet af te schaffen. Als je kredieten afschaft, dwing je mensen om twee jaar te wachten - ook de mensen die gerust meer willen betalen om nu meteen 'n auto te kopen. Zij die de interesten te hoog vinden, kunnen gerust twee jaar wachten. En kom niet af met het argument dat ze niet kunnen: onder jouw voorstel zouden ze wel twee jaar moéten wachten.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Percalion,
even een kort vraagje: ik wil gebruik maken van jou inzicht. Wat gebeurt er met de vastgoedprijzen als de rente sterk stijgt ? Gaan de woningprijzen dan niet automatisch omlaag ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk nogal gek om juist nu deze discussie te voeren, nu dat in de vs de leningen, die om welke reden ook, niet terugbetaald worden, de pan uitswingen. Blijkbaar loopt het in de vs toch vol met mensen die niet beseffen wat 10% intrest betekent (of nog beter gezegd, die geen realistisch afbetalingsplan hebben), en die lenen wat er te lenen valt, en later wel zullen zien of ze het kunnen terugbetalen of niet. Toegegeven, het probleem zit hem daar vooral in de hypothecaire leningen, maar de persoonlijke leningen beginnen daar ook te haperen. Nu "lenen of niet" zal dan wel een attitude zijn, maar ik heb nu eenmaal geen behoefte aan een auto, als ik hem zelf niet kan betalen (en als ik er werkelijk ene nodig moest hebben dan zal ik wel proberen van iets goedkoop op de kop te tikken). Maar kom, uiteindelijk doet iedereen wat hij wil, zolang hij maar zorgt dat hij een realistisch afbetalingsplan heeft. Laatst gewijzigd door Bob : 27 november 2007 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve dan dat je spullen koopt met geld dat je nog niet hebt verdiend. Aankopen waar je later niets voor terugkrijgt.
Adrian wees nu reëel. Er zijn argumenten tegen te bedenken, maar behalve het feit dat alles zou moeten mogen; zijn er geen argumenten pro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom je iets zou willen verbieden, puur omdat sommigen daar niet mee overweg kunnen. Zoals Percy hier aan't uitleggen is. Als ik NU een auto wil kopen, waar ik op termijn méér over ga betalen - puur omdat ik het genot NU al heb - waarom zou jij mij dat mogen verbieden? Leg me dat nu eens uit? Je weet toch dat je je gehele economie zo nekt, hé? Het hele concept 'tijdsvoorkeur' wordt compleet uit je economie gehaald. Iedereen MOET het geld hebben VOOR hij iets koopt. Het enige dat je doet is een zwarte markt voor krediet creeëren.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 27 november 2007 om 18:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij maken immers misbruik van het vertrouwen van de kredietverlener in hun. Groot gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() En hoe ga je ze straffen ? Het zijn meestal mensen die geen rotte frang hebben om aan hun gat te krabben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie weigert, wordt neergeschoten. Elitarisme mag af en toe.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u denkt dat wij in ons gezin op alle grillen en nukken ingaan en onbezorgd het geld uitgeven, dan heeft u het wel heel verkeerd voor. Hier wordt gepland. En voor luxeproducten als een tv, dvd-recorder, computer, een nieuw salon (omdat de oude wat slijtageplekken vertoont), enz., enz. levenen we niet. Nooit. Desnoods sparen we een tijdje, stellen we de zaak uit of voeren we het idee gewoon af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben een bescheiden woning en doordat er nog een belastingsvermindering voorzien is voor kinderen en personen ten laste, komen we aan een bedrag dat lager is dan honderd euro op jaarbasis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |