Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2007, 21:05   #141
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
1) Dat is gelukkig al lang verleden tijd. We moeten het verleden achter ons laten en naar de toekomst kijken.
2) Dat is er naar mijn mening over, de taalgebieden en het federalisme zijn een goede zaak voor België.
1) Maar dat gaat nog altijd door. De franstaligen weigeren echte tweetaligheid in Brussel, en om de zoveel jaar willen zijn nieuwe vlaamse randgemeenten rond brussel aanhechten.
komt daarbij de mateloze transfers die jaarlijks naar wallonië verhuizen zonder resultaat.
2) uiteraard, maar de franstaligen respecteren die taalgebieden niet!

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 december 2007 om 21:05.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 21:11   #142
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
En uiteindleijk heeft dat tot niets opgeleverd;het vb bestaat nog en met dezelfde mensen en we hebben onze grootste verkiezingsoverwinning behaald dan nog met het vlaams belang.
En een partij moet je bekampen in de stembusgang en niet via een rechtbank en de manier alleen al waarop is een schande.
Dat proces en die veroordeling hadden niet de bedoeling het Vlaams Blok af te schaffen, maar om hen uidelijk te maken dat hun racistische propaganda onaanvaardbaar is. Dat resultaat werd bereikt.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2007 om 21:12.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2007, 21:13   #143
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat proces en die veroordeling hadden niet de bedoeling het Vlaams Blok af te schaffen, maar om hen uidelijk te maken dat hun racistische propaganda onaanvaardbaar is. Dat resultaat werd bereikt.
zozo, er is dan geen cordon sanitair meer nodig mijnheer de filosoof?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 08:35   #144
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
zozo, er is dan geen cordon sanitair meer nodig mijnheer de filosoof?

Mijn waarde Born,

Het cordon is nodig en zal in de toekomst meer dan ooit nodig zijn. Ik twijfel er niet aan dat de winnaars van toekomstige verkiezingen wel eens weinig scrupules aan de dag leggen zouden kunnen leggen, wat het vormen van een coalitie met het blok aangaat. Dit is - vanuit mijn standpunt, vaneigens - een jammerlijke zaak.
Die kwalijke evolutie - zie hiervoor - is al ingezet. Naar de feiten toe ligt het cordon aan diggelen. De respectieve feiten zijn: de stemming over BHV in de commissie binnenlandse zaken en de stemming naar aanleiding van het hoofddoeken reglement in de Gentse gemeenteraad.
Zonder ooit te regeren, maakte oranje-blauw er netjes een puinhoop van. Een goed bestuur, is blijkbaar ook een virtueel bestuur. Het puinruimen daartegen zal des te reëler zijn.

bewilderd,
virmiljoen

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 december 2007 om 08:37.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 09:31   #145
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mijn waarde Born,

Het cordon is nodig en zal in de toekomst meer dan ooit nodig zijn. Ik twijfel er niet aan dat de winnaars van toekomstige verkiezingen wel eens weinig scrupules aan de dag leggen zouden kunnen leggen, wat het vormen van een coalitie met het blok aangaat. Dit is - vanuit mijn standpunt, vaneigens - een jammerlijke zaak.
Die kwalijke evolutie - zie hiervoor - is al ingezet. Naar de feiten toe ligt het cordon aan diggelen. De respectieve feiten zijn: de stemming over BHV in de commissie binnenlandse zaken en de stemming naar aanleiding van het hoofddoeken reglement in de Gentse gemeenteraad.
Zonder ooit te regeren, maakte oranje-blauw er netjes een puinhoop van. Een goed bestuur, is blijkbaar ook een virtueel bestuur. Het puinruimen daartegen zal des te reëler zijn.
bewilderd,
virmiljoen
Rekening houden met de uitslag van democratische verkiezingen is jammerlijk, een kwalijke zaak, een puinhoop !!??

Aldus de belgische 'democraten'.
Oud 2 december 2007, 10:29   #146
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Rekening houden met de uitslag van democratische verkiezingen is jammerlijk, een kwalijke zaak, een puinhoop !!??

Aldus de belgische 'democraten'.
Mijn waarde heer Broes,
Beste Luc,

Mag ik er U even op wijzen dat voor zover mij bekend de uitslag van komende verkiezingen niet vast ligt. Het Blok, U welbekend, nam en neemt wel vaker zijn dromen voor waar.
Ik zou het een jammerlijke zaak vinden dat in toekomstige coalities, het Blok opgenomen zou worden. Die kans bestaat: partijen in het rechtsee spectrum zullen stemmenwinst halen, de dédain voor wisselmeerderheden gevormd met het Blok kalft nu al af (zie BHV stemming, de voorbije Gentse gemeenteraad) en het goede bestuur dat we het laatste halfjaar mochten voorproeven is hét petrischaaltje voor de anti-politiek en de anti-democratie, die U overduidelijk belijdt en waar U tuk op bent.
Ondertussen vind ik het helemaal geen jammerlijke, laat staan een kwalijke, zaak; dat het Blok totdusver bijlange niet betrokken wordt bij eender welk scenario van coalitievorming. Verre van.
Ik draag dus met enige trots de titel van Belgisch democraat. Dat een notoir anti-democraat mij die titel aanreikte, maakt het voor mij des te meer een te koesteren goed.

Aldus, met de U verschuldigde dank,
virmiljoen

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 december 2007 om 10:34.
Oud 2 december 2007, 10:36   #147
filosoof
Banneling

Standaard

Bertold Brecht schreef ooit in een bui van sarcasme:
"En als de regering nu eens het volk ontbond en een ander volk koos?"

Dat is wat de politici nu doen: Belgen doen te "moeilijk", dus kiezen de machthebbers gemakkelijkheidshalve voor "Vlamingen" en "Walen".
Divide ut impera

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 december 2007 om 10:43.
Oud 2 december 2007, 10:37   #148
filosoof
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 december 2007 om 10:43.
Oud 2 december 2007, 10:48   #149
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bertold Brecht schreef ooit in een bui van sarcasme:
"En als de regering nu eens het volk ontbond en een ander volk koos?"

Dat is wat de politici nu doen: Belgen doen te "moeilijk", dus kiezen de machthebbers gemakkelijkheidshalve voor "Vlamingen" en "Walen".
Divide ut impera
Is inderdaad wel zo; de VL ondervinden wat weerstand van de FRbelgen en hop, we doen het op ons eentje.

Gelukkig dat men in Europa zo niet reageert of anders binnen de kortste keren weer oorlog.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 10:50   #150
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Mijn waarde heer Broes,
Beste Luc,

Mag ik er U even op wijzen dat voor zover mij bekend de uitslag van komende verkiezingen niet vast ligt. Het Blok, U welbekend, nam en neemt wel vaker zijn dromen voor waar.
Ik zou het een jammerlijke zaak vinden dat in toekomstige coalities, het Blok opgenomen zou worden. Die kans bestaat: partijen in het rechtsee spectrum zullen stemmenwinst halen, de dédain voor wisselmeerderheden gevormd met het Blok kalft nu al af (zie BHV stemming, de voorbije Gentse gemeenteraad) en het goede bestuur dat we het laatste halfjaar mochten voorproeven is hét petrischaaltje voor de anti-politiek en de anti-democratie, die U overduidelijk belijdt en waar U tuk op bent.
Ondertussen vind ik het helemaal geen jammerlijke, laat staan een kwalijke, zaak; dat het Blok totdusver bijlange niet betrokken wordt bij eender welk scenario van coalitievorming. Verre van.
Ik draag dus met enige trots de titel van Belgisch democraat. Dat een notoir anti-democraat mij die titel aanreikte, maakt het voor mij des te meer een te koesteren goed.

virmiljoen
Iemand die nu al > 170 dagen aan het foeteren is op wat de kiezer heeft beslist... die noemt zich een democraat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 10:51   #151
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Is inderdaad wel zo; de VL ondervinden wat weerstand van de FRbelgen en hop, we doen het op ons eentje.

Gelukkig dat men in Europa zo niet reageert of anders binnen de kortste keren weer oorlog.
Ah ja, die argumenten weer...

burgeroorlog
ex-joegoslavië
muur op de taalgrens
trams en bussen tegenhouden
nooit meer vakantie in de ardennen
hitler
holocaust

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 december 2007, 10:52   #152
luc broes

Standaard

Citaat:
Mijn waarde heer Broes,
Beste Luc,

virmiljoen
Zonder dank.

Alleen is me niet duidelijk waarom jij democraat, en ik anti-democraat zou zijn.
Hebben anti-democraten BHV goegekeurd?
Zijn de ondersteuners van het hoofddoekverbod in Gent anti-democraten,
en die in Antwerpen goede democraten?
Of is er maar één maatstaf meer in de Belgische politiek?
Als het VB iets goedkeurt is dat vederfelijk , en dan moeten dus alle anderen tegenstemmen.
Oud 2 december 2007, 11:18   #153
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Iemand die nu al > 170 dagen aan het foeteren is op wat de kiezer heeft beslist... die noemt zich een democraat.

Mijn beste Jazeker,

U haalt zoals zo vaak verschillende zaken dooreen.
De kiezer heeft vooreerst de heer Leterme geplebisciteert. Niks mis mee.
Maar daarnaast is evenwel zo dat de diezelfde meneer Leterme tot dan toe nooit de proeve afleverde tot "goed bestuur" in staat te kunnen zijn. Voor alle duidelijkheid de heer Letermes bestuurlijke functie was het departement landbouw binnen een goed-geöliede regionale regering. Diezelfde heer Leterme trok de verkiezingen in met een inhoudelijk niet te verwezenlijken programma (de voorbije 175 dagen weet-u-wel), een campagne taktiek gestoeld op afbraak ("wie gelooft die mensen nog", toegeschreven aan de heer "voor een lichte lunch, ben ik uw man" Vandendriessche ), het agiel inspelen op de aversiteit tussen bevolkingsgroepen en het degraderen van het ambt van Vlaams minister-president tot pre-electoraal propaganda middel. Dit vind ik allemaal uitermate onkies, doch dat maakt mij er niet minder democraat om. Integendeel, mijn beste.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 december 2007 om 11:25.
Oud 2 december 2007, 11:20   #154
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
de heer "voor een lichte lunch, ben ik uw man" Vandendriessche
, allee, het is eigenlijk zielig
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2007, 11:22   #155
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
, allee, het is eigenlijk zielig
Je sais:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=98780

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 december 2007, 11:23   #156
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zonder dank.

Alleen is me niet duidelijk waarom jij democraat, en ik anti-democraat zou zijn.
Hebben anti-democraten BHV goegekeurd?
Zijn de ondersteuners van het hoofddoekverbod in Gent anti-democraten,
en die in Antwerpen goede democraten?
Of is er maar één maatstaf meer in de Belgische politiek?
Als het VB iets goedkeurt is dat vederfelijk , en dan moeten dus alle anderen tegenstemmen.
M'enfin, mijnheer Broes, u reikte mij de titel "belgisch democraat" aan. U zal er zo uw redenen voor gehad hebben. Niet dus, blijkt nu.

Oud 2 december 2007, 11:25   #157
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn beste Jazeker,

U haalt zoals zo vaak verschillende zaken dooreen.
De kiezer heeft vooreerst de heer Leterme geplebisciteert. Niks mis mee.
Maar daarnaast is evenwel zo dat de diezelfde meneer Leterme tot dan toe nooit de proeve afleverde tot "goed bestuur" in staat te kunnen zijn. Voor alle duidelijkheid de heer Letermes bestuurlijke functie was het departement landbouw binnen een goed-geöliede regionale regering. Diezelfde heer Leterme trok de verkiezingen in met een inhoudelijk niet te verwezenlijken programma (de voorbije 175 dagen weet-u-wel), een campagne taktiek gestoeld op afbraak ("wie gelooft die mensen nog", toegeschreven aan de heer "voor een lichte lunch, ben ik uw man" Vandendriessche ), het agiel inspelen op de aversiteit tussen bevolkingsgroepen en het degraderen van het ambt van Vlaams minister-president tot pre-electoraal propaganda middel. Dit vind ik allemaal uitermate onkies, doch dat maakt er mij er niet minder democraat om. Integendeel, mijn beste.
Geen gezever. Je was vlak na de verkiezingen hier al aan het janken over de keuze van de kiezer. Het is niet dat je dat nu al 175 dagen volhoudt dat het ineens iets nieuws moet zijn, he?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 2 december 2007, 11:37   #158
luc broes

Standaard

Citaat:
M'enfin, mijnheer Broes, u reikte mij de titel "belgisch democraat" aan. U zal er zo uw redenen voor gehad hebben. Niet dus, blijkt nu.
Inderdaad, kijk even terug: ik noemde u : de belgische 'democraten'.
Dus democraten tussen aanhalingstekens, en daarvoor heb ik inderdaad zo mijn redenen.
Of kent u de betekenis niet van aanhalingstekens?

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 december 2007 om 11:51.
Oud 2 december 2007, 11:49   #159
luc broes

Standaard

Citaat:
Diezelfde heer Leterme trok de verkiezingen in met een inhoudelijk niet te verwezenlijken programma
Dat is inderdaad een correcte inschatting.
Leterme trok de verkiezingen in met de minimale eisen van het voltallige vlaamse parlement (en dus de meerderheid in dit land).
Die minimale eisen gaan niet over Wallonië, wij eisen geen waals grondgebied of rechten voor de vlamingen in Wallonië. Neen dit gaat enkel over hoe vlaanderen zichzelf wil besturen.
In het in feite unitaire belgië, gevangen door allerlei ondemocratisch grendels en reglementen, is dit inderdaad een inhoudelijk niet te verwezenlijken programma.
Daarom ben ik dus separatist opdat Vlaanderen zou kunnen bestuurd worden volgens de unanieme wensen van het vlaamse parlement. Kan het democratischer?

Laatst gewijzigd door luc broes : 2 december 2007 om 11:50.
Oud 2 december 2007, 11:53   #160
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een correcte inschatting.
Leterme trok de verkiezingen in met de minimale eisen van het voltallige vlaamse parlement (en dus de meerderheid in dit land).
Die minimale eisen gaan niet over Wallonië, wij eisen geen waals grondgebied of rechten voor de vlamingen in Wallonië. Neen dit gaat enkel over hoe vlaanderen zichzelf wil besturen.
In het in feite unitaire belgië, gevangen door allerlei ondemocratisch grendels en reglementen, is dit inderdaad een inhoudelijk niet te verwezenlijken programma.
Daarom ben ik dus separatist opdat Vlaanderen zou kunnen bestuurd worden volgens de unanieme wensen van het vlaamse parlement. Kan het democratischer?
Prachtig verwoord.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be