![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
komt daarbij de mateloze transfers die jaarlijks naar wallonië verhuizen zonder resultaat. 2) uiteraard, maar de franstaligen respecteren die taalgebieden niet! Laatst gewijzigd door luc broes : 1 december 2007 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2007 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() zozo, er is dan geen cordon sanitair meer nodig mijnheer de filosoof?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn waarde Born, Het cordon is nodig en zal in de toekomst meer dan ooit nodig zijn. Ik twijfel er niet aan dat de winnaars van toekomstige verkiezingen wel eens weinig scrupules aan de dag leggen zouden kunnen leggen, wat het vormen van een coalitie met het blok aangaat. Dit is - vanuit mijn standpunt, vaneigens - een jammerlijke zaak. Die kwalijke evolutie - zie hiervoor - is al ingezet. Naar de feiten toe ligt het cordon aan diggelen. De respectieve feiten zijn: de stemming over BHV in de commissie binnenlandse zaken en de stemming naar aanleiding van het hoofddoeken reglement in de Gentse gemeenteraad. Zonder ooit te regeren, maakte oranje-blauw er netjes een puinhoop van. Een goed bestuur, is blijkbaar ook een virtueel bestuur. Het puinruimen daartegen zal des te reëler zijn. bewilderd, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 december 2007 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Aldus de belgische 'democraten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Beste Luc, Mag ik er U even op wijzen dat voor zover mij bekend de uitslag van komende verkiezingen niet vast ligt. Het Blok, U welbekend, nam en neemt wel vaker zijn dromen voor waar. Ik zou het een jammerlijke zaak vinden dat in toekomstige coalities, het Blok opgenomen zou worden. Die kans bestaat: partijen in het rechtsee spectrum zullen stemmenwinst halen, de dédain voor wisselmeerderheden gevormd met het Blok kalft nu al af (zie BHV stemming, de voorbije Gentse gemeenteraad) en het goede bestuur dat we het laatste halfjaar mochten voorproeven is hét petrischaaltje voor de anti-politiek en de anti-democratie, die U overduidelijk belijdt en waar U tuk op bent. Ondertussen vind ik het helemaal geen jammerlijke, laat staan een kwalijke, zaak; dat het Blok totdusver bijlange niet betrokken wordt bij eender welk scenario van coalitievorming. Verre van. Ik draag dus met enige trots de titel van Belgisch democraat. Dat een notoir anti-democraat mij die titel aanreikte, maakt het voor mij des te meer een te koesteren goed. Aldus, met de U verschuldigde dank, virmiljoen
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 december 2007 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Bertold Brecht schreef ooit in een bui van sarcasme:
"En als de regering nu eens het volk ontbond en een ander volk koos?" Dat is wat de politici nu doen: Belgen doen te "moeilijk", dus kiezen de machthebbers gemakkelijkheidshalve voor "Vlamingen" en "Walen". Divide ut impera Laatst gewijzigd door filosoof : 2 december 2007 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 2 december 2007 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat men in Europa zo niet reageert of anders binnen de kortste keren weer oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
burgeroorlog ex-joegoslavië muur op de taalgrens trams en bussen tegenhouden nooit meer vakantie in de ardennen hitler holocaust ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Alleen is me niet duidelijk waarom jij democraat, en ik anti-democraat zou zijn. Hebben anti-democraten BHV goegekeurd? Zijn de ondersteuners van het hoofddoekverbod in Gent anti-democraten, en die in Antwerpen goede democraten? Of is er maar één maatstaf meer in de Belgische politiek? Als het VB iets goedkeurt is dat vederfelijk , en dan moeten dus alle anderen tegenstemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn beste Jazeker, U haalt zoals zo vaak verschillende zaken dooreen. De kiezer heeft vooreerst de heer Leterme geplebisciteert. Niks mis mee. Maar daarnaast is evenwel zo dat de diezelfde meneer Leterme tot dan toe nooit de proeve afleverde tot "goed bestuur" in staat te kunnen zijn. Voor alle duidelijkheid de heer Letermes bestuurlijke functie was het departement landbouw binnen een goed-geöliede regionale regering. Diezelfde heer Leterme trok de verkiezingen in met een inhoudelijk niet te verwezenlijken programma (de voorbije 175 dagen weet-u-wel), een campagne taktiek gestoeld op afbraak ("wie gelooft die mensen nog", toegeschreven aan de heer "voor een lichte lunch, ben ik uw man" Vandendriessche ), het agiel inspelen op de aversiteit tussen bevolkingsgroepen en het degraderen van het ambt van Vlaams minister-president tot pre-electoraal propaganda middel. Dit vind ik allemaal uitermate onkies, doch dat maakt mij er niet minder democraat om. Integendeel, mijn beste.
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 december 2007 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Dus democraten tussen aanhalingstekens, en daarvoor heb ik inderdaad zo mijn redenen. Of kent u de betekenis niet van aanhalingstekens? Laatst gewijzigd door luc broes : 2 december 2007 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Leterme trok de verkiezingen in met de minimale eisen van het voltallige vlaamse parlement (en dus de meerderheid in dit land). Die minimale eisen gaan niet over Wallonië, wij eisen geen waals grondgebied of rechten voor de vlamingen in Wallonië. Neen dit gaat enkel over hoe vlaanderen zichzelf wil besturen. In het in feite unitaire belgië, gevangen door allerlei ondemocratisch grendels en reglementen, is dit inderdaad een inhoudelijk niet te verwezenlijken programma. Daarom ben ik dus separatist opdat Vlaanderen zou kunnen bestuurd worden volgens de unanieme wensen van het vlaamse parlement. Kan het democratischer? Laatst gewijzigd door luc broes : 2 december 2007 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |