![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() En als je echt psychiater bent, dan heb je hier ook wel al opmerkingen gemaakt in het forum die een psychiater onwaardig zijn. Het beeld dat ik tot nu toe van je had is een jeugdig ventje van rond de 20.
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() Er zijn technieken om aan te leren hoe je dromen lucide kan maken. Om dus totale controle te krijgen over je droom. Dit kan ook gebruikt worden (en wordt soms aangeraden) tegen nachtmerries.
sin otra luz y guía sino la que en el corazón ardía. Laatst gewijzigd door Visjnu : 23 december 2007 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet zeker dat ik niet werd of wordt verkracht door een ander menselijk wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Sorry, maar dit is in mijn ogen een typisch mannelijke klote-opmerking waarom ik écht niet kan lachen. De dag dat ik helemaal weggekwijnd of dood ben, zal het lachen je wel vergaan. Of niet; misschien wens je me stiekem wel dood.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 december 2007 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Tuurlijk.
Citaat:
Maar bedankt voor de raad over lucide dromen. Ik heb jou daarover ook niets verweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het was maar een grapje hoor ![]() Als je niet met jezelf kan lachen dan neem je jezelf veel te serieus, en dat is nergens goed voor.
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Bon, de volgende keer als ik zo'n 'zwarte geest' zie, zal ik eens goed naar hem en daarna ook eens goed met mezelf lachen. Ja, dat zal zeker ergens goed voor zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() Da's niet echt overtuigend.
Ik zie die ervaring echter niet als iets negatiefs maar als een opportuniteit. Ik heb zelf van die dingen geen angst, dus het zou nogal onnozel zijn om te doen alsof.
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Een opportuniteit waarvoor...? 1. Heb jij ooit al zo'n 'incubus-ervaring' gehad? Het voelt over het algemeen helemaal niet positief aan (dat een andere 'entititeit' je lichaam probeert binnen te dringen). 2. Jij bent een man en ik ken geen mannen die 'bezeten' waren of zijn door 'een demon'. 3. Ik heb er ook geen (extreme) angst voor omdat ik weet wat er mij te wachten staat bij zo'n ervaring. Maar ik zou gewoon liever niet steeds (als ik ga slapen) op mijn hoede willen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Burgemeester
|
![]() Dat je tijdens die ervaring zelf niet gaat lachen begrijp ik wel, maar als er een grapje over gemaakt word dan moet je dat niet zo serieus nemen.
![]() |
#156 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet bijster veel... buiten 'geen wat ik hier en daar gelezen heb ... maar ik zeg het nadat ik het zelf per ongeluk ( of is dat omdat het me toen intrigeerde ) tegenkwam in een boekje dat ging over drugs ... titel, iets met kruiden van hemel en hel ofzo...een historisch, culturele kijk op de zaak en hoe verschillende maatschappijen ermee omgingen of het trachten aan banden te leggen Citaat:
want het gekke is dat ik dat linkte met allerhande andere 'euveltjes' tijdens m'n slaapperiode die ik daarvoor totaal niet kende dat van die 'bezetenheid'... zou kunnen nog nooit tegengekomen behalve als verhaal in een tijdperk waarin men er dus heilig van overtuigd was dat het om een nachtelijk bezoek van een demon ging, 'k zal eens wat verder zoeken op 't net... lijkt me wel interessant Citaat:
Citaat:
ik ben nu zelf 41 en ik denk dat ik dat zo'n 7-tal jaar geleden heb meegemaakt, beperkt tot die ene keer dus, en dat na een periode van 'intensief' wiet-gebruik Citaat:
![]() neen serieus, toch altijd wat 'beladen' zo'n vragen ... vandaar dat ik op voorhand al vroeg of je dat niet erg zou vinden Laatst gewijzigd door praha : 23 december 2007 om 23:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BTW; ik ben geen poco psychiater, mijn diagnoses zijn harder, correcter, zo meer het face it gevoel. Deze manier is vaak kwetsend maar is veel effectiever dan de softe aanpak van de poco psychiaters. En ja, ik moet het toegeven, zo één op de 100 keer loopt het fout en heb ik een zelfmoord op mijn geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
Minister
|
![]() Om dit te bestuderen.
Citaat:
Ik heb nog nooit een incubus-ervaring gehad of een andere nachtmerrie. Als ik mij een droom kan herinneren is het meestal over iets triviaals, zoals de kleur blauw ofzo :/ Misschien dat mijn hybris mij iets opleverd vanacht. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk, naast dat dit zou kunnen van die verkrachters ... is het niet meer dan logisch dat zo'n 'demon die op je komt zitten' iets seksueels zou toegedeeld krijgen vandaar ook de beide varianten ervan |
|
![]() |
![]() |