Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2007, 21:10   #141
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Als psychiater ken ik gerust al die dingen, maar de manier waarop dit bij jou gebeurt toont duidelijk aan dat jij teveel films kijkt. Zowel houding bij het wakker worden als de geproduceerde beelden worden zeer sterk beïnvloed door het bekijken van films.
als psychiater sleep jij er veel te veel films bij
En als je echt psychiater bent, dan heb je hier ook wel al opmerkingen gemaakt in het forum die een psychiater onwaardig zijn.
Het beeld dat ik tot nu toe van je had is een jeugdig ventje van rond de 20.
Oud 23 december 2007, 21:12   #142
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Als psychiater ken ik gerust al die dingen, maar de manier waarop dit bij jou gebeurt toont duidelijk aan dat jij teveel films kijkt. Zowel houding bij het wakker worden als de geproduceerde beelden worden zeer sterk beïnvloed door het bekijken van films.
Ik kijk bijna nooit naar films en volgens mij bent u als psychiater niet veel waard als dit uw diagnose is bij hulpbehoevende patiënten. Ik wil uw hulp trouwens niet, want u kan mij niet helpen.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 21:14   #143
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben

Kan je zo'n droom niet lucide proberen maken? Daar bestaan oefeningen voor.
Hoe? Welke oefeningen?
Oud 23 december 2007, 21:19   #144
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Hoe? Welke oefeningen?
Er zijn technieken om aan te leren hoe je dromen lucide kan maken. Om dus totale controle te krijgen over je droom. Dit kan ook gebruikt worden (en wordt soms aangeraden) tegen nachtmerries.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 23 december 2007 om 21:19.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 21:31   #145
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Dit komt uit jouw link:

Word jij ook verkracht door een incubus? of komt hij enkel op je zitten?
Hij probeert bij me binnen te dringen of mij te verkrachten maar ik heb hem altijd verhinderd (denk ik) omdat ik om één of andere reden begon te bidden.

Ik weet zeker dat ik niet werd of wordt verkracht door een ander menselijk wezen.
Oud 23 december 2007, 21:51   #146
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Hij probeert bij me binnen te dringen of mij te verkrachten maar ik heb hem altijd verhinderd (denk ik) omdat ik om één of andere reden begon te bidden.

Ik weet zeker dat ik niet werd of wordt verkracht door een ander menselijk wezen.
Laat hem eens zijn goesting doen, god weet is het de aarsengel gabriel wel, en dan krijg je mss een half-bevlekte ontvangenis.
Oud 23 december 2007, 21:58   #147
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Bah Uh-Huh, ik ben jaloers. Ik wil ook interessante dromen hebben
Sorry, maar dit is in mijn ogen een typisch mannelijke klote-opmerking waarom ik écht niet kan lachen. De dag dat ik helemaal weggekwijnd of dood ben, zal het lachen je wel vergaan. Of niet; misschien wens je me stiekem wel dood.
Oud 23 december 2007, 21:59   #148
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat hem eens zijn goesting doen, god weet is het de aarsengel gabriel wel, en dan krijg je mss een half-bevlekte ontvangenis.
Jij bevestigt ook maar eens dat mannen echte schoften én nietsnutten zijn.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 23 december 2007 om 21:59.
Oud 23 december 2007, 22:06   #149
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dit is in mijn ogen een typisch mannelijke klote-opmerking waarom ik écht niet kan lachen.
? Ik lach daar niet mee, ik ben serieus.

Citaat:
De dag dat ik helemaal weggekwijnd of dood ben, zal het lachen je wel vergaan. Of niet; misschien wens je me stiekem wel dood.
Waarom die schreeuw om aandacht? Ik geef met goede intenties de raad eens te kijken naar lucide dromen en krijg daarvoor enkel verwijten naar mijn hoofd geslingerd?
Oud 23 december 2007, 22:14   #150
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
? Ik lach daar niet mee, ik ben serieus.
Tuurlijk.
Citaat:
Waarom die schreeuw om aandacht? Ik geef met goede intenties de raad eens te kijken naar lucide dromen en krijg daarvoor enkel verwijten naar mijn hoofd geslingerd?
Dit forum is de enige plek waar ik dit (= 'zwarte geest-gedoe') kwijt kan. En het mag misschien egoïstisch klinken, maar ik maak me er veel zorgen om. Daarom.

Maar bedankt voor de raad over lucide dromen. Ik heb jou daarover ook niets verweten.
Oud 23 december 2007, 22:15   #151
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Jij bevestigt ook maar eens dat mannen echte schoften én nietsnutten zijn.
Mannen zijn dit vrouwen zijn dat ....
Het was maar een grapje hoor
Als je niet met jezelf kan lachen dan neem je jezelf veel te serieus, en dat is nergens goed voor.
Oud 23 december 2007, 22:19   #152
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Mannen zijn dit vrouwen zijn dat ....
Het was maar een grapje hoor
Als je niet met jezelf kan lachen dan neem je jezelf veel te serieus, en dat is nergens goed voor.
Bon, de volgende keer als ik zo'n 'zwarte geest' zie, zal ik eens goed naar hem en daarna ook eens goed met mezelf lachen. Ja, dat zal zeker ergens goed voor zijn.
Oud 23 december 2007, 22:27   #153
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Tuurlijk.
Da's niet echt overtuigend.

Ik zie die ervaring echter niet als iets negatiefs maar als een opportuniteit. Ik heb zelf van die dingen geen angst, dus het zou nogal onnozel zijn om te doen alsof.
Oud 23 december 2007, 22:47   #154
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's niet echt overtuigend.

Ik zie die ervaring echter niet als iets negatiefs maar als een opportuniteit. Ik heb zelf van die dingen geen angst, dus het zou nogal onnozel zijn om te doen alsof.

Een opportuniteit waarvoor...?

1. Heb jij ooit al zo'n 'incubus-ervaring' gehad? Het voelt over het algemeen helemaal niet positief aan (dat een andere 'entititeit' je lichaam probeert binnen te dringen).
2. Jij bent een man en ik ken geen mannen die 'bezeten' waren of zijn door 'een demon'.
3. Ik heb er ook geen (extreme) angst voor omdat ik weet wat er mij te wachten staat bij zo'n ervaring. Maar ik zou gewoon liever niet steeds (als ik ga slapen) op mijn hoede willen zijn.
Oud 23 december 2007, 23:08   #155
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Bon, de volgende keer als ik zo'n 'zwarte geest' zie, zal ik eens goed naar hem en daarna ook eens goed met mezelf lachen. Ja, dat zal zeker ergens goed voor zijn.
Dat je tijdens die ervaring zelf niet gaat lachen begrijp ik wel, maar als er een grapje over gemaakt word dan moet je dat niet zo serieus nemen.
Oud 23 december 2007, 23:11   #156
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd. Wat weet je eigenlijk allemaal over die 'incubus' of 'incubi'?
ikke ?
niet bijster veel... buiten 'geen wat ik hier en daar gelezen heb ... maar ik zeg het nadat ik het zelf per ongeluk ( of is dat omdat het me toen intrigeerde ) tegenkwam in een boekje dat ging over drugs ... titel, iets met kruiden van hemel en hel ofzo...een historisch, culturele kijk op de zaak en hoe verschillende maatschappijen ermee omgingen of het trachten aan banden te leggen

Citaat:
Ik heb net ergens gelezen dat als je zo'n ervaring(en) vaak meemaakt, er een grote kans bestaat dat je erdoor gaat sterven. Sommigen beweren dat je dan ook bezeten kan zijn door die 'demon'. Klopt dit?
wel, dat is precies de gedachte die ik had nadat ik die bewuste nacht had doorstaan maar verder nog in het ongewisse bleef
want het gekke is dat ik dat linkte met allerhande andere 'euveltjes' tijdens m'n slaapperiode die ik daarvoor totaal niet kende

dat van die 'bezetenheid'... zou kunnen nog nooit tegengekomen behalve als verhaal in een tijdperk waarin men er dus heilig van overtuigd was dat het om een nachtelijk bezoek van een demon ging, 'k zal eens wat verder zoeken op 't net... lijkt me wel interessant

Citaat:
Ik kan me geen 'speciale' gebeurtenis herinneren die zoiets zou kunnen hebben getriggerd. (Maar ik zal hier wel nogeens diep over nadenken.)
als je dat zou willen
Citaat:
De eerste keer dat ik die 'zwarte geest' zag is zo'n 2 jaar geleden, geloof ik. En ik ben nu 22 jaar oud. Doet mijn leeftijd ertoe?
ik weet het niet precies... ikzelf heb me dat steeds voorgenomen dat leeftijd gecombineerd met andere zaken een rol zou kunnen spelen
ik ben nu zelf 41 en ik denk dat ik dat zo'n 7-tal jaar geleden heb meegemaakt, beperkt tot die ene keer dus, en dat na een periode van 'intensief' wiet-gebruik

Citaat:
Of stelde je deze vraag gewoon om je eigen nieuwsgierigheid te bevredigen?
misschien ook
neen serieus, toch altijd wat 'beladen' zo'n vragen ... vandaar dat ik op voorhand al vroeg of je dat niet erg zou vinden

Laatst gewijzigd door praha : 23 december 2007 om 23:13.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 23:13   #157
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
als psychiater sleep jij er veel te veel films bij
En als je echt psychiater bent, dan heb je hier ook wel al opmerkingen gemaakt in het forum die een psychiater onwaardig zijn.
Het beeld dat ik tot nu toe van je had is een jeugdig ventje van rond de 20.
Als psychiater kan ik op iedereen lijken, ik kan makkelijke een oude zak van 80 spelen, net zoals ik makkelijk een Vlaming zou kunnen spelen. That's the trick.

BTW; ik ben geen poco psychiater, mijn diagnoses zijn harder, correcter, zo meer het face it gevoel. Deze manier is vaak kwetsend maar is veel effectiever dan de softe aanpak van de poco psychiaters. En ja, ik moet het toegeven, zo één op de 100 keer loopt het fout en heb ik een zelfmoord op mijn geweten.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2007, 23:14   #158
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je van slaapverlamming sterven? Dat weet ik niet, heb er nog niets over gelezen.
ik ook niet... buiten de overtuiging dan dat het zo zou zijn
Oud 23 december 2007, 23:16   #159
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:

Een opportuniteit waarvoor...?
Om dit te bestuderen.

Citaat:
1. Heb jij ooit al zo'n 'incubus-ervaring' gehad? Het voelt over het algemeen helemaal niet positief aan (dat een andere 'entititeit' je lichaam probeert binnen te dringen).
Ik kan mij inbeelden dat dat niet positief aanvoelt, maar dat intrigeert mij juist. Uiteindelijk is het ook een opportuniteit om een zekere angst voor het onbekende te overwinnen.

Ik heb nog nooit een incubus-ervaring gehad of een andere nachtmerrie. Als ik mij een droom kan herinneren is het meestal over iets triviaals, zoals de kleur blauw ofzo :/ Misschien dat mijn hybris mij iets opleverd vanacht.

Citaat:
2. Jij bent een man en ik ken geen mannen die 'bezeten' waren of zijn door 'een demon'.
Hoezo? Voor mannen heb je trouwens ook de Succubus/Lilith/Old Hag. Dat zijn gelijkaardige ervaringen.

Citaat:
3. Ik heb er ook geen (extreme) angst voor omdat ik weet wat er mij te wachten staat bij zo'n ervaring. Maar ik zou gewoon liever niet steeds (als ik ga slapen) op mijn hoede willen zijn.
Dat kan ik mij inbeelden, ik heb dan ook makkelijk praten.
Oud 23 december 2007, 23:19   #160
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit komt uit jouw link:

Word jij ook verkracht door een incubus? of komt hij enkel op je zitten?
héhé
kijk, naast dat dit zou kunnen van die verkrachters ... is het niet meer dan logisch dat zo'n 'demon die op je komt zitten' iets seksueels zou toegedeeld krijgen vandaar ook de beide varianten ervan
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be