Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 19:37   #141
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Iemand die niet veroordeeld is schuldig en onschuldig? Rare juridische begrippen gebruikt u daar.
Inderdaad, in dit land is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Of het tegendeel bewezen is of niet wordt door een rechtbank bepaald.

Zij die in voorarrest zitten zijn dus jruidisch gezien onschuldig...

PS: ik ga niet zo ver om te zeggen dat iedere flik corrupt is, maar er zitten er zeker meer tussen dan we zouden denken...
Oud 4 december 2007, 19:37   #142
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
En maar graven achter redenen voor een totalitair regime...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:41   #143
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die niet veroordeeld is schuldig en onschuldig? Rare juridische begrippen gebruikt u daar.
Neen, iemand die in voorarrest zit is schuldig noch onschuldig. Dat moet nog worden vastgesteld bij zo'n personen. Zo iemand is niet onschuldig en schuldig, maar één van de twee, wat nog moet worden vastgesteld.

Citaat:
Opnieuw rare logica dat u daar heeft.

In de stijl van die agente die vermoord is, maar in Turkije hebben ze 3 politieagenten vermoord dus zo erg is die moord op die vrouw niet, het valt best nogal mee.
Om te beginnen ben ik niet degene in deze thread die de tragische dood van dat jonge meisje probeert te minimaliseren.

Ten tweede, ik stelde dat de staat van onze gevangenissen best meevalt in vergelijking met sommige andere Europese gevangenissen, of de gevangenis in Turkije. Mensen in de Belgische gevangenissen hebben op dat vlak weinig te klagen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:41   #144
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm, de wapenwet is er niet gekomen om gangsters te ontwapenen maar om de burger te ontwapenen.
U heeft gelijk, zij hebben in een paniek reactie de verkeerde gestraft, en doet men niets aan al dat geweld, zij hebben alleen geld geroken.
Boppa47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:42   #145
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Zo kunde klagende mensen altijd de mond snoeren, Savatage...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 4 december 2007 om 19:42.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:47   #146
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47 Bekijk bericht
U heeft gelijk, zij hebben in een paniek reactie de verkeerde gestraft, en doet men niets aan al dat geweld, zij hebben alleen geld geroken.
Ik denk dat u onze politiekers onderschat. Niks paniekreactie, niks verkeerde gestraft.

De bedoeling van de wapenwet is de burgers te ontwapenen, doelbewust.

De Belgische regering betrouwd zijn burgers niet met wapens.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:49   #147
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Het werk van politieman of vrouw is niet altijd het werk van de wijkagent of de verkeerspolitie, als u denkt dat bv de bewaking van ambasades "leuk" is en de zeer vele uren dat ze moeten kloppen,als u denkt dat het transport van gedetineerden in een vuile celwagen waar er amper plaats is voor de begeleiders die er soms 10 uur inzitten en ze worden beschimd en bespot,waar er soms in overgegeven of geurineerd wordt door de gedetineerden......man u weet nog ni half wat deze mensen meemaken......

Wat u hier schrijft HAMC is rechtuit een schande ,
U spreekt precies uit ondervinding en moet zeggen, correct weergegeven!

Ordediensten zijn de pispaal van de linkse progressieve samenleving. voor hen is alles aanvaardbaar en zijn criminelen de sukkelaars, de kansarme, de misbegrepenen enz. Maar owee wanneer ze zelf in gevaar komen!

Misschien pijnlijk voor links progressief belgie, hopelijk vind men dit ongedierte snel en geeft men ze niet de gelegenheid om een huis van bewaring van binnen te bekijken waar progressief links ze kan betuttelen. Maar krijgen ze dezelfde behandeling als hun slachtoffers!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 19:50   #148
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, iemand die in voorarrest zit is schuldig noch onschuldig. Dat moet nog worden vastgesteld bij zo'n personen. Zo iemand is niet onschuldig en schuldig, maar één van de twee, wat nog moet worden vastgesteld.
Ik dacht dat rechtbanken schuld vaststelden, vroeger was iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen was, wanneer is dat juridisch begrip dan veranderd?

Citaat:
Om te beginnen ben ik niet degene in deze thread die de tragische dood van dat jonge meisje probeert te minimaliseren.
Ik ook niet dacht ik. Ik meen zelfs gesteld te hebben dat het een treurige zaak was of zoiets.

Citaat:
Ten tweede, ik stelde dat de staat van onze gevangenissen best meevalt in vergelijking met sommige andere Europese gevangenissen, of de gevangenis in Turkije. Mensen in de Belgische gevangenissen hebben op dat vlak weinig te klagen.
Dat kan alleen maar gezegd worden door iemand die nog nooit binnen heeft gezeten en bijgevolg er niets van kent.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 19:59   #149
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Flik zijn heeft zo zijn nadelen.
Achterlijk zijn, heeft dat z'n voordelen? Indien u een probleem hebt met orde of personen die erop toezien, kunt u zich altijd terugtrekken in het riool. Zou kunnen dat er bij die bewoners weinig behoefte voor orde is en dus ook geen toezicht. Dus een paradijs voor personen met uw kronkel.

Oud 4 december 2007, 20:08   #150
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hiermee daal je tot op de bodem van mijn achtingsvermogen.

De meeste agenten verdienen namelijk veel minder dan ze zouden verdienen in de privé sectoren en hebben minstens een A2 plus een ver doorgedreven extraopleiding achter de rug waardoor ze in scholingsgraad evenhoog staan als iemand met een A1 uit het gewone schoolonderwijs.
En een agent niet werken zou ik ook niet direct beweren, want vele onder hen werken harder dan veel bediende en hoger geschoolden in andere instellingen en privé bedrijven.

Het zijn geen bouwvakkers of dokwerkers nee, maar er is iemand die even hard werkt als bouwvakkers en dokwerkers.
En je mag het ook eens doen, steeds beschikbaar zijn en dag en nacht werken.
Je minachtig is hier dus helemaal niet op zijn plaats.
Niemand belet hen om een poging te wagen deze studie's aan te vangen. Niemand belet hun om dagelijks gemotiveerd de job uit te oefenen en in vele gevallen zoals hier blijkt afgeschilderd te worden als pispaal. Er zullen er corrupte tussenlopen, er zullen er met criminele tussenlopen maar dan wel een "kleine" minderheid die snel zelf tegen de lamp lopen.

Indien iemand vindt dat men z'n geld als politieman/vrouw makkelijk verdient, wel niemand houd u tegen om hetzelfde te doen, wel gemotiveerd natuurlijk.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 4 december 2007 om 20:10.
Oud 4 december 2007, 20:15   #151
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Achterlijk zijn, heeft dat z'n voordelen? Indien u een probleem hebt met orde of personen die erop toezien, kunt u zich altijd terugtrekken in het riool. Zou kunnen dat er bij die bewoners weinig behoefte voor orde is en dus ook geen toezicht. Dus een paradijs voor personen met uw kronkel.
Hij zegt toch maar dat er risico's verbonden zijn aan sommige beroepen. Politie, brandweer, soldaten en dergelijke meer, soms loop het fout.

Hij is uitgesproken altijd, maar dat is toch nog niet verboden hoop ik.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 20:24   #152
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij zegt toch maar dat er risico's verbonden zijn aan sommige beroepen. Politie, brandweer, soldaten en dergelijke meer, soms loop het fout.

Hij is uitgesproken altijd, maar dat is toch nog niet verboden hoop ik.
Voor hen waar het vanacht voor fout is gelopen loopt het nogal dikwijls fout niet. is het niet tijdens supporter rellen, is het met allochtoonse rellen of zoals in een extreem geval zoals vanacht. Daar luchtig, grappig of geamuseerd willen overdoen getuigt van weinig, echt weinig gezond verstand.

Moet u eens een wereld voorstellen waar deze personen niet zouden in voorkomen wat dan, de wet van de sterkste of hij die het minste medeleven kent, wat denkt u?

Indien men op iemand wil afgeven, doe het dan op de politici die deze heren/dames die voor onze veilighied instaan niet de middelen en het respect geven dat deze verdienen.

Oud 4 december 2007, 20:41   #153
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Voor hen waar het vanacht voor fout is gelopen loopt het nogal dikwijls fout niet. is het niet tijdens supporter rellen, is het met allochtoonse rellen of zoals in een extreem geval zoals vanacht. Daar luchtig, grappig of geamuseerd willen overdoen getuigt van weinig, echt weinig gezond verstand.
Weinig gezond verstand, wordt men daar tegenwoordig dan op afgerekend? Men heeft toch maar het verstand dat men heeft en niet hetgeen men zou willen.

Citaat:
Moet u eens een wereld voorstellen waar deze personen niet zouden in voorkomen wat dan, de wet van de sterkste of hij die het minste medeleven kent, wat denkt u?
Kijk is naar de man die vanacht is neergeschoten, het slachtoffer waar ze de auto van hebben gepikt. Die man leeft in een wereld waar de politie wel in voorkomt, de wereld waar u dan de pleitbezorger van bent.
Leg is even uit hoe de man nu beter af is dan?

Citaat:
Indien men op iemand wil afgeven, doe het dan op de politici die deze heren/dames die voor onze veilighied instaan niet de middelen en het respect geven dat deze verdienen.
Kijk eens, de politie heeft het persoonlijk gemaakt met mij, bij monde van kapitein Verspeelt van de toenmalige rijkswacht. Die kwam op TV verklaren dat de Belgische rijkswacht wel eens even zou zorgenb dat er in Belgie geen Hells Angels kwamen. Toen de slimste van de klas dat kwam vertellen op het nieuws bestonden we al in Gent en Antwerpen. Die maakten zich dus onsterfelijk belachelijk. En dan hebben ze gezworen dat ze ons gingen vernietigen eenders hoe.

Als ze het persoonlijk maken moeten ze niet komen zeveren als ik dat dan ook doe.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 20:48   #154
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, gevangenen zijn geen mensen, politieagenten zijn wel mensen.

Weet u dan niet dat meer dan de helft van de gevangenen in Belgie in voorarrest zit en dus niet veroordeeld is? Als de stinkende beestenwagens goed genoeg zijn voor onschuldigen zijn ze goed genoeg voor de bende corrupte agenten.

En agenten zijn geen criminelen? Telt dat ook voor Debie? Of die rupelagentjes, ik heb er daar twee van peren zien krijgen op de wandeling in de begijnenstraat. Man man, die zagen eruit zeg. Bloeien zoals een varken deden ze.

Zeg, en die wijkagent die meer dan 300 mensen in hetzelde appartement had ingeschreven, hij werd betaalt door de huisbaas. Op zijn procces zei hij dat het geld verdeelt werd op het politiebureel. Begrijpt u, alle flikken daar op dat politiebureel hebben gedeeld in het corruptiegeld, dat wil zeggen dat ze allemaal corrupt zijn.

Ik vind het altijd bangelijk dat mensen zeggen de politie is niet corrupt. Ik heb er verdomme op mijn loonlijst gehad.
Onze celwagens zijn van de beste kwaliteit,het zijn de gedetineerden die er een beestenwagen van maken ,door er in te eten ,kotsen ,pissen enz.....
gewoon gebrek aan opvoeding denk ik .
Oud 4 december 2007, 20:58   #155
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze celwagens zijn van de beste kwaliteit,het zijn de gedetineerden die er een beestenwagen van maken ,door er in te eten ,kotsen ,pissen enz.....
gewoon gebrek aan opvoeding denk ik .
Onze celwagens zijn van de beste kwaliteit en de hele wereld benijdt ons die.

De realiteit is iets meer genuanceerd.

Eten om te beginnen, in de celwagen?
Dat is dan een luchpakket dat gevangenen meekrijgen ofwat bedoelt u? =D

Dat gelooft u werkelijk, dat gevangenen een luchpakket meekrijgen? zet dat maar rap uit uw hoofd.

Kotsen, ja als men ziek is kan dat gebeuren veronderstel ik. Medische begeleiding in de gevangenis is inderdaad schabouwelijk. Mensonwaardig.

Pissen, ook dat gebeurt soms als u een uur of drie in de wagen zit. Als u vraagt om even te stoppen zodat u naar een toilet kan gaan, zal men u vertellen dat dat verboden is. Wat gedaan dan? Op de grond pissen in de wagen he. Er is geen andere mogelijkheid.

Alleszins, waarom worden die wagens niet gereinigd? Zou dat dan niet het meest logische zijn?

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 21:05   #156
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boppa47 Bekijk bericht
idd, een strenge wapenwet straft enkel de gewone burger, de gangsters zullen altijd aan wapens geraken.

iedereen moet wapens kunnen dragen en deze mogen gebruiken.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 21:06   #157
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onze celwagens zijn van de beste kwaliteit en de hele wereld benijdt ons die.

De realiteit is iets meer genuanceerd.

Eten om te beginnen, in de celwagen?
Dat is dan een luchpakket dat gevangenen meekrijgen ofwat bedoelt u? =D

Dat gelooft u werkelijk, dat gevangenen een luchpakket meekrijgen? zet dat maar rap uit uw hoofd.

Kotsen, ja als men ziek is kan dat gebeuren veronderstel ik. Medische begeleiding in de gevangenis is inderdaad schabouwelijk. Mensonwaardig.

Pissen, ook dat gebeurt soms als u een uur of drie in de wagen zit. Als u vraagt om even te stoppen zodat u naar een toilet kan gaan, zal men u vertellen dat dat verboden is. Wat gedaan dan? Op de grond pissen in de wagen he. Er is geen andere mogelijkheid.

Alleszins, waarom worden die wagens niet gereinigd? Zou dat dan niet het meest logische zijn?
Beste,tijdens een overbrenging is er altijd eten voorzien en kan men bij de volgende halte (gevangenis) vragen om naar de wc te gaan ,dat is nog nooit iemand geweigerd,de chauffeur kan ook niet onderweg stoppen om te pissen ,deze heb ik nog nooit in zijn cabine weten pissen!Onze celwagens beschikken zelfs over airco mn beste ,wat wensen jullie nog meer ,een bar aan boord?In de celwagens mag er niet gerookt of gegeten worden (enkel in bepaalde gevangenissen) ,kom nu eens met argumenten.
Oud 4 december 2007, 21:07   #158
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan alleen maar gezegd worden door iemand die nog nooit binnen heeft gezeten en bijgevolg er niets van kent.
jij kan dus het tegendeel beamen ?

men mag zeggen wat men wel, onze gevangenissen zijn hotels vergeleken met andere gevangenissen, en meer bepaald met de gevangenissen van de landen waarvan er veel in de gevangenis zitten, meer bepaald deze landen waaruit de allochtonen afkomstig zijn.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 4 december 2007 om 21:08.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 21:12   #159
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste,tijdens een overbrenging is er altijd eten voorzien en kan men bij de volgende halte (gevangenis) vragen om naar de wc te gaan ,dat is nog nooit iemand geweigerd,de chauffeur kan ook niet onderweg stoppen om te pissen ,deze heb ik nog nooit in zijn cabine weten pissen!Onze celwagens beschikken zelfs over airco mn beste ,wat wensen jullie nog meer ,een bar aan boord?In de celwagens mag er niet gerookt of gegeten worden (enkel in bepaalde gevangenissen) ,kom nu eens met argumenten.
Ik zeg er mag niet gegeten worden in de celwagen waarop u dat beaamt en dan achter argumenten vraagt?

En uiteraard, er zijn gevangenen die gewoon in het rond pissen gewoon om u te kloten. Diegenen die in jullie nek spuwen het moment dat u zich omdraait. Dat is dan een risico van uwen job zeker.

Verschaeve
Oud 4 december 2007, 21:16   #160
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Ze zijken maar,ze kuisen het zelf op ook...... wat dat eten betreft ,u beaamt dat ze geen eten krijgen....dus een permanente leugen. En als ik moet overgeven vraag ik mij een plastiek zakje , ik laat het niet gewoon lopen ....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be