Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2007, 23:51   #141
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Ik vind dat het volk machtig moet zijn, zodat het het veld kan innemen zonder daarbij door een staatsapparaat, rijke kapitalisten of multinationals - die we geen van allen kunnen verdenken van democratische gezindheid - gehinderd te worden.

2. Het zou al een hele vooruitgang betekenen mocht de 'vrije markt' nu eindelijk eens, na al die eeuwen van schijnvertoning, ècht tot stand worden gebracht, op wereldschaal.

Daarvoor zou het volgens mij wel eens noodzakelijk kunnen blijken �*lle overgeërfde 'privé-bezit' van grondstoffen en productiemiddelen ongedaan te maken, de wetgeving betreffende auteurs-, patent- en productierechten te herzien en nogal wat 'naamloze' organisatiestructuren 'illegaal' te maken.

En voor de rest moet er vooral naar gestreefd worden mensen tot vrije, sterke, zelfbewuste, geestrijke, groothartige en verantwoordelijke individuën te laten opgroeien, die zonder angst- of haatgevoelens kunnen en zullen overgaan tot vrijwillige samenwerking waar en wanneer dat kan.

Samenwerking/coöperatie is immers meestal niet alleen veel efficiënter, maar ook véél plezanter/bevredigender dan onderlinge strijd/concurrentie.
Met het volk bedoelt U waarschijnlijk niet het Vlaamse Volk…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 00:36   #142
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u hier een grapje probeerde te maken.

Als u dit méént, vraag ik mij toch wel af wat voor soort 'liberalisme' en wat voor soort 'filosofie' u voorstaat.
Het zal hoe dan ook niet my cup of tea zijn.
Ik stel voor dat je een cursus 'ironie en het internet' volgt.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 04:44   #143
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ik vind dat het volk machtig moet zijn, zodat het het veld kan innemen zonder daarbij door een staatsapparaat, rijke kapitalisten of multinationals - die we geen van allen kunnen verdenken van democratische gezindheid - gehinderd te worden.

2. Het zou al een hele vooruitgang betekenen mocht de 'vrije markt' nu eindelijk eens, na al die eeuwen van schijnvertoning, ècht tot stand worden gebracht, op wereldschaal.

Daarvoor zou het volgens mij wel eens noodzakelijk kunnen blijken �*lle overgeërfde 'privé-bezit' van grondstoffen en productiemiddelen ongedaan te maken, de wetgeving betreffende auteurs-, patent- en productierechten te herzien en nogal wat 'naamloze' organisatiestructuren 'illegaal' te maken.

En voor de rest moet er vooral naar gestreefd worden mensen tot vrije, sterke, zelfbewuste, geestrijke, groothartige en verantwoordelijke individuën te laten opgroeien, die zonder angst- of haatgevoelens kunnen en zullen overgaan tot vrijwillige samenwerking waar en wanneer dat kan.

Samenwerking/coöperatie is immers meestal niet alleen veel efficiënter, maar ook véél plezanter/bevredigender dan onderlinge strijd/concurrentie.

En de smurfen leefden nog lang en gelukkig in hun smurfendorp in harmosmurf.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 04:44   #144
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
helaas niet.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 december 2007 om 04:45.
Oud 13 december 2007, 08:45   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals in de rode paradijzen?...
Néén, en niet 'oops' !!

Zoals in een rechtsstaat die naam waardig, als het even kan, graag.

Weet u, zelfs een 'anti-kapitalist' bewandelt soms liever het pad van de wettelijkheid en de redelijkheid, vooral als-ie rekening houdt met de mogelijkheid dat èlke maatschappijvorm kan ontaarden in het exacte tegendeel van wat de organisatoren ervan voor ogen hadden.

De kans op ontaarding van een 'dictatuur van het proletariaat' is zo goed als 100%, en daarom zal je mij niet tot de voorstanders daarvan kunnen rekenen. Nooit.

Maar dat hoeft niet te betekenen dat ik mij zomaar ga neerleggen bij de ontaarding van de 'dictatuur van de vrije markt', toch ?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 08:51   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hangt er van af wie u tot 'het Vlaamse Volk' wil rekenen, en vooral wie niet.

Ik hou niet van 'tribalisme', integendeel. Dat soort ideeëngoed heeft al genoeg ellende voortgebracht. Ik hoop dat 'we' daar toch wel eens lessen uit zullen trekken, en liever vandaag nog dan morgen pas.

Oud 13 december 2007, 08:56   #147
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En de smurfen leefden nog lang en gelukkig in hun smurfendorp in harmosmurf.
Bent u dan bang voor vrije, sterke, zelfbewuste, geestrijke, groothartige en verantwoordelijke individuën ?

Heeft u het niet begrepen op vrijwillige samenwerking en coöperatie, waar en wanneer dat maar kan ?

Wilt u ècht een 'dictatuur van het proletariaat', en alles wat zo'n utopie onvermijdelijk met zich meebrengt ?

Paranoïa tot in de eeuwigheid ? Neen, bedankt !

Oud 13 december 2007, 09:04   #148
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik stel voor dat je een cursus 'ironie en het internet' volgt.
Graag hoor, als ik er goede leermeesters voor kan vinden.

Ik heb eens rondgeneusd op filosofie.be, en het is duidelijk dat ik daar niet zal worden geholpen.

Misschien heeft u wel een bruikbare tip ?

Laatst gewijzigd door djimi : 13 december 2007 om 09:04.
Oud 13 december 2007, 12:14   #149
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u dan bang voor vrije, sterke, zelfbewuste, geestrijke, groothartige en verantwoordelijke individuën ?

Heeft u het niet begrepen op vrijwillige samenwerking en coöperatie, waar en wanneer dat maar kan ?

Wilt u ècht een 'dictatuur van het proletariaat', en alles wat zo'n utopie onvermijdelijk met zich meebrengt ?

Paranoïa tot in de eeuwigheid ? Neen, bedankt !
Ik wil dat ook, alleen is het een utopie, je gaat immers uit van de goedheid van alle mensen.
Oud 13 december 2007, 17:44   #150
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

We'll be back... .

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 18:30   #151
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
We'll be back... .
Dat denk ik ook, maar het zal nog een tijdje duren en niet meer in dezelfde vorm als vroeger.
Oud 13 december 2007, 20:44   #152
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
We'll be back... .
Gekken zijn er nochtans altijd geweest...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 20:52   #153
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Wat had je gedacht?
Still waiting...

Citaat:
En ik vind dat we niet in een democratie leven zolang het volk niet de controle heeft over de basis van uw samenleving - namelijk de economie.
Controlefreaks raken verloren in de details.

Citaat:
Vrije markt staat haaks op doorgedreven democratie.
Communisme staat haaks op democratie tout court. Alles wat doorgedreven is is verderfelijk overgins.

Citaat:
Wat een schoon systeem...
Dát is geen systeem, het is gewoon massapsychologie. Het systeem is wat je erop toepast.

Citaat:
Mensen met de neem reinaert zijn nu eenmaal niet druk bezaait, zeker niet als ze met politiek bezig zijn...
Wel op dit forum blijkt nog een reinaert te zitten, hence de 68 achter mijn naam. De wereld is klein!

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 13 december 2007 om 20:53.
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2007, 21:31   #154
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

[quote=reinaert68;3144859]Controlefreaks raken verloren in de details.[/quot]

Dus jij vind economie een detail in de samenleving?

Citaat:
Communisme staat haaks op democratie tout court. Alles wat doorgedreven is is verderfelijk overgins.
Waarom? ... Ik had mijn stelling wel verantwoord, jij in deze niet.
Oud 14 december 2007, 13:59   #155
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus jij vind economie een detail in de samenleving?
Neen, ik zeg dat door alles te willen controleren en vooruit te willen plannen er teveel aandacht moet worden besteed aan details waardoor het geheel eronder lijdt.

Citaat:
Waarom? ... Ik had mijn stelling wel verantwoord, jij in deze niet.
Dat doorgedreven democratie niet werkt heb ik hierboven verantwoord. Voor andere voorbeelden van verwerpelijke doorgedrevenheid en de verantwoording voor de eerste zin van mijn citaat verwijs ik graag naar de glorieuze geschiedenis van het communisme.
Oud 14 december 2007, 22:41   #156
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Controle en machtsdrift hebben in het verleden al meermaals bewezen, beste colega's dat dit leid naar de totale ondergang. Van het Romeinse rijk tot bijna alle grote vorsten, keizerdommen tot éénmansdictatuur.
Je kan als leidinggevende nu éénmaal niet alles in de hand houden.

Vrijheid is een een grote waarde maar die heeft ook zijn consequenties.

Ongebreidelde luxe en rijkdom betaald vroeg of laat een prijs. Bittere armoede daarentegen is te mijden als de pest. Het is schipperen tussen deugden en genoegens!

De kunst is om de macht te depolariseren, diegene die macht en gezag bekleden moeten zich verantwoorden voor hun daden. Zij die niet langer ongestraft zullen blijven voor hun ijdelheid!

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 14 december 2007 om 23:08.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2007, 14:01   #157
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Neen, ik zeg dat door alles te willen controleren en vooruit te willen plannen er teveel aandacht moet worden besteed aan details waardoor het geheel eronder lijdt.
Waarom? De economie wordt onder het kapitalisme ook al gepland in de hoofdkantoren van de multinationals... Alleen gebeurd dat nu in het belang van de winsten van een kleine elite.

Citaat:
Dat doorgedreven democratie niet werkt heb ik hierboven verantwoord. Voor andere voorbeelden van verwerpelijke doorgedrevenheid en de verantwoording voor de eerste zin van mijn citaat verwijs ik graag naar de glorieuze geschiedenis van het communisme.
Dus u gaat he communisme gaan afschrijven aan de hand van het gedrocht dat de stalinisten ervan gemaakt hebben?

Dan hadden we beter de burgerlijke democratie ook afgeschreven omdat de Franse Revolutie niet bepaald voor watjes was...
Oud 16 december 2007, 14:03   #158
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Controle en machtsdrift hebben in het verleden al meermaals bewezen, beste colega's dat dit leid naar de totale ondergang. Van het Romeinse rijk tot bijna alle grote vorsten, keizerdommen tot éénmansdictatuur.
Je kan als leidinggevende nu éénmaal niet alles in de hand houden.
???

Dit is een redenering waar ik kop noch staart aan krijg... Ze is op zijn zachtst gezegd 'verward'... Leg eens uit?
Oud 16 december 2007, 19:00   #159
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom? De economie wordt onder het kapitalisme ook al gepland in de hoofdkantoren van de multinationals... Alleen gebeurd dat nu in het belang van de winsten van een kleine elite.
'De economie' wordt niet gepland. Als er organen zijn die veel macht hebben dan zijn dat misschien de centrale banken, waar ik geen voorstander van ben, maar in multinationals worden enkel strategiëen uitgezet om zoveel mogelijk marktaandeel te verwerven. Die multinationals worden bestuurd door bekwame mensen, opgeleid voor hun verantwoordelijkheid, verkozen door een algemene vergadering die de aandeelhouders vertegenwoordigd en met een wel afgelijnde bevoegdheidsverdeling. Onlangs nog is de CEO van British Petroleum na meer dan 20 jaar succes afgezet omdat hij een vliegtuig van het bedrijf voor privé doeleinden had gebruikt en daarover had gelogen. Er zijn daar weldegelijk waarden en principes. Het is gemakkelijk om over 'hoge pieten' en 'elites' te praten maar deze mensen moeten zich dag in dag uit bewijzen met een torenhoge druk.

Citaat:
Dus u gaat he communisme gaan afschrijven aan de hand van het gedrocht dat de stalinisten ervan gemaakt hebben?
U gaat het verdedigen aan de hand van een boek van 150 jaar geleden dat zich sinds dan ten dienste heeft gesteld van de grootste dictators en volkerenmoorden in de geschiedenis? Erg naief... crimineel haast

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 16 december 2007 om 19:03.
Oud 16 december 2007, 19:02   #160
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Ik begrijp toevallig wel wat ruben tracht te zeggen. Misschien ben jij wat verward. Botsing tussen waarheid en illusies?

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 16 december 2007 om 19:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be