![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we al familie zouden zijn, dan toch wel héél verre. Vriendelijke groeten, den djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te weinig vreemdelingen.
Te veel wielertoeristen. Te weinig levensvreugde. Te veel 'nouveaux riches'. Te weinig gevoel voor humor. Te veel controle-freaks. Te weinig ruimte. Te veel gekanker. ... ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 16 december 2007 om 01:26. |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Ardennen zijn er nochtans heel wat "nouveaux riches" die een oud hoevetje e.d. opkopen, late restaureren en er nadien al dan niet blijvend gaan wonen.
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in het Brusselse heb ik god zij dank het Zoniënwoud vlakbij, en daar heb ik ondertussen een paar heerlijke 'schuilplaatsen' gevonden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() @ Debian Fox
Alle, dankzij jou kan ik nog een wat zever van Van den Berghe lezen: Citaat:
Ik ben nog lid geweest van Band. Die deden niets en zijn er gewoon mee gestopt wegens te weinig leden. Buiten wat geld kregen zij ook amper steun vanuit VL en mochten zij nog lid zijn van VIW, dan doen zij daar NIETS. VIW wil zelfs dat Vlamingen die buiten België wonen ook mogen meestemmen voor de regionale verkiezingen. Dus een VL die in Patagonië woont en niets weet over de VL politiek zal mogen meestemmen en een Vlaming die in Moeskroen woont (2 cm voorbij de taalgrens), en in VL werkt en uitgaat, enz...; zal geen stemrecht hebben in VL. |
|
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen zal wel beslissen wie er stemrecht heeft. Straatrue mag altijd eens op zijn kop gaan staan of op een paal gaan zitten, kwestie van zijn ongenoegen wat kracht bij te zetten.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 december 2007 om 07:34. |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw vogeltjes misschien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven heeft VIW helemaal niet gesteld wat straatrue eens te meer in de daarop volgende regels op een leugenachtig suggestieve manier beweerd. Men stelt gewoon dat het tijd wordt dat er een oplossing voor deze anomalie komt. Lees meer daarover op: http://www.viw.be/enquete_verkiezingen02.htm Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 16 december 2007 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf was en ben vrij behoorlijk twee-en-meer-talig, mijn vrouw niet. Zij heeft aan den lijve ondervonden wat diskriminatie is. Ik heb gewaar geworden dat als je bereid bent om altijd maar Frans te spreken, je helemaal niets gewaar wordt van die diskriminatie. Ik ben dus erg overtuigd Vlaams-nationalist geworden tijdens die twee jaren. En mijn kontakten als ambtenaar, met franstalige ambtenaren, hebben dit alleen maar versterkt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 december 2007 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() Voor de liefhebbers:
Ik ben geabonneerd geweest op BAND, het blad voor de VL in WL, ongeveer tot het werd opgedoekt. Het zag er in de jaren 80 zo uit; aan de lelijkheid kun je nagaan hoeveel geld ze ontvingen van de VL overheid: http://kadoc.kuleuven.be/nl/actu/enb...04_01/band.jpg |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het tijdschrift is inderdaad opgedoekt, maar de vereniging niet. Daarenboven, zoals ik reeds stelde, is het nu lid van VIW dat als overkoepelende organisatie een algemeen tijdschrift heeft. Toch wel toevallig dat straatrue ook nu dat witte konijn tevoorschijnt: ook hij was een abonnee... |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je viseert om te beginnen de verkeerde groep mensen. Wat bedoel je feitelijk? Dat de onverzettelijke houding van de Franstaligen te wijten is aan het fanatisme van de door jou verfoeide separatisten? Dat we een zware prijs zullen betalen indien we ons niet toegeeflijker zullen opstellen? Begrijp me a.u.b. niet verkeerd. Ik heb alle begrip en waardering voor het werk dat je doet, voor de inspanningen die je levert om in Brussel je Franstalige leerlingen kennis, respect en waardering voor het Nederlands bij te brengen, en aldus de samenleving tussen de verschillende gemeenschappen te bevorderen. Dit gezegd zijnde moet ik tot mijn spijt bekennen dat je omfloerste dreiging dat we, indien we ons niet redelijker zullen opstellen (lees : verregaande toegevingen zullen doen aan de Franstalige imperialisten), we wel eens Brussel en sommige randgemeenten zullen verliezen, geen indruk maakt op deze jongen. Je kan immers iets dat je allang kwijt bent, geen tweede keer verliezen. Om te beginnen is Brussel een middelgrote stad die door de lamlendige houding van de Vlaamse politici (ook deze van de voormalige VU) opgeblazen werd tot een min of meer volwaardig gewest. Eerste kapitale vergissing. Vervolgens hebben we, in ruil voor een schijnvertegenwoordiging in het beheer ervan, moeten instemmen met allerlei grendels en blokkeringsmechanismen op federaal niveau waarvan we nu de fatale gevolgen dragen. Daar bovenop komt nog het feit dat de meeste Franstalige Brusselaars, niet in het minst de talloze verfranste Vlamingen, onze taal en cultuur misprijzen en verachten. Iedereen die zijn ogen niet sluit voor dit fenomeen kan dit alle dagen vaststellen. Is het dan verwonderlijk dat vele Vlamingen, waaronder mezelf, onze "hoofdstad" definititief afgeschreven hebben? Ik voel me verdomme beter thuis in Rijsel. Je hoort dikwijls de stelling verkondigen "Een onafhankelijk Vlaanderen, allemaal goed en wel, maar wat doen we met Brussel?" Wel, ik ben niet bereid mijn onafhankelijksheididee te laten varen voor dit, ik geef het toe, immens probleem. De oplossing heb ik niet op zak en niemand, vrees ik. Laar het dan een belgisch compromis worden, daar is deze onstaat tenslotte op gebouwd. Maar niet alleen en uitsluitend te betalen door Vlaanderen. Dit stadium zijn we voorbij. Dag Jimmy! |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu weet ik zeker dat ik de schrijfsels van Meester Jan niet meer moet lezen. Meester Jan weet zelfs op welke tijdschriften is geabonneerd ben (geweest). Wat kan ik daar nog aan toevoegen? Jammer voor de leerlingen en collega's van betweter Jan. Enkel hij is overal al geweest, spreekt alle talen, enz... |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politiekers van het slag Maingain. De 'gevestigde belangen' en de 'heersende machten' in het land. Gebeurtenissen uit de geschiedenis : Libanon, Joegoslavië. Het begint met een mug, en dan wordt dat een olifant. Het begint met een scheet, en dan wordt dat een donderslag. Echt bang ben ik natuurlijk (nog) niet, maar ik begin mij steeds ongemakkelijker te voelen. Soms kan één heethoofd/idioot volstaan om de lont in het kruitvat te krijgen, en dan is het : BOEM ! En ik hou niet zo van BOEM. Tenzij het een paukenslag is.
|
![]() |
![]() |
#158 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want het kruitvat gaat natuurlijk ontploffen als er niets veranderd. Dus de keuze is simpel, veranderen of BOEM. Mij maakt het niet uit, als belgie maar stopt. |
|
![]() |
![]() |
#159 |
Minister-President
|
![]() Maar dan zonder Brussel voor VL.
|
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris