![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Europa, pro of contra? | |||
Pro |
![]() ![]() ![]() |
22 | 44,90% |
Contra |
![]() ![]() ![]() |
27 | 55,10% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementslid
|
![]() tja, het is nu eenmaal zo dat beslissingen veel democratischer en legitiemer zouden zijn als ze door het volk geevalueerd werden, maar ik vraag me af of dat wel altijd wenselijk is. soms moet een regering onpopulaire beslissingen nemen. als een staat failliet dreigt te gaan en nieuwe belastingen nodig zijn, wie gaat daar dan voor stemmen? als mensen langer moeten gaan werken om de pensioenen te kunnen financieren, wie gaat daar dan voor stemmen? Als men besluit dat een aantal fabrieken moeten sluiten omdat het grondwater vervuild raakt, maar waardoor er 2000 mensen hun baan verliezen, wie gaat daar voor stemmen?
niemand natuurlijk, want iedereen houdt zijn eigenbelang voor ogen. maar de gevolgen op lange termijn zijn vaak veel erger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En mensen moeten gewoon zo lang werken als ze zin hebben of nodig vinden. Daar heb ik geen eurocratenleger voor nodig, dankuwel Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 december 2007 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Burger
|
![]() Wat heeft iedereen toch tegen belastingen? Zo werkt onze samenleving nu eenmaal. Zolang mijn geld goed besteed wordt en bijdraagt tot een betere samenleving betaal ik met veel plezier belastingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() goed voor u. betaal mijn deel maar als ik u daar een plezier mee doe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gelukkig is er het herenvolk van burocrats een politiekers die altijd het beste doen tot heil van het algemeenn belang (belastingen) alleen...ik vraag me af hoeveel burgers hun financien zo slecht beheren als uw weledele leiders, en zichzelf zo diep in dde schulden werken dat je het bijna niet voorr mogelijk houdt. Het zullen er niett zoveel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, den textiel van South Carolina, heeft België al niet meer dan 150 jaar traditie om daar harde handel mee te doen?
Jean-Baptiste Nothomb en zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach zowel (export-)subsidies als (import-)tarieven(/heffingen) belemmeren vrijhandel.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nu nog protectionisme in het Zuiden en het zal al een pak beter gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
idd, in het zuiden zouden ze wat protectionisme moeten kweken. ik vind trouwens ook dat we in de eerste plaats importheffingen ( gedeeltelijk ) moeten afschaffen en dit totdat de afrikaanse 'economie' er een beetje staat. al moet alles wel op europees niveau gebeuren. dit moeten we laten samengaan met een stop op afrikaanse immigratie ( hen toelaten etc) of slechts als er aan strenge eisen voldaan is.
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Protectionisme is per definitie slecht, omdat het protectionisme uitlokt.(!) In een geval zonder protectionisme zullen producten worden geproduceerd daar waar dat het beste kan. (Dat kan voor bepaalde producten 'het zuiden' zijn). Ofwel 'goedkopere' (eigenlijk optimalere) producten (geproduceerd daar waar voor dat product laagste kosten, kennis etc. zijn), meer handel en hogere totale welvaart, dan in een situatie met protectionisme (kunstmatige handelbelemmeringen en bevorderingen). Daarbij kost het bereiken van deze kunstmatige situatie welvaart, zowel om maatregelen te bekostigen als mensen een suboptimaal consumptiepatroon op te dringen (simpel ze kunnen niet kopen wat ze in de ideale omstandigheid hadden gekocht of tegen hogere prijzen, kortom ze kunnen minder verwerven; willen ze dit toch dan kans op meer/langer werken, minder vrije tijd.....)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor je voedselproductie wil je echt niet afhankelijk zijn van China. Net zoals het beter is niet afhankelijk te zijn van Rusland op het vlak van Energievoorziening. En je in een onveilige wereld toch beter je eigen leger en wapenindustrie hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() Akkoord, maar wat voedselvoorziening betreft kan je wel stellen dat zowel de EU als de VS hun doel voorbij schieten. De situatie in de EU is nu dusdanig dat in bepaalde landbouwsectoren (vooral) er veel meer geproduceerd word dan wat de EU nodig zou hebben. Kortom ik ben niet tegen zelfvoorziening op vlak van voedsel maar overproductie en onnodige overschotten (excessen) moeten wel geminimaliseerd worden. Verder moet ik inderdaad erkennen dat er voor strategische sectoren uitzonderingen kunnen gelden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en wat die belasingen betreft: voor mijn part stop je met werken op je 30e, maar dan moet je niet komen zagen dat je een flutpensioentje krijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een verhofstadt (en alle anderen) die de helft vd tijd bezig is met de volgende carrierestap,, op onze kosten...ja dat zijn gasten die onns gaan voortstuwen in de vaart der volkeren enne... de mensen hbben geen zelfbeschikkingsrecht om te kiezen wanneer ze op pensiooen gaan...te vroeg mag niet, te laat mag niet...het moet exact gebeuren wanneeer die profiteurs van politici hen goedkeuring geven...alles is geoptimaliseerd om bedrijjven en het volk zo goed mogelijk uit te persen. heel dat apparaaat vernietigt wellvaart Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 januari 2008 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Parlementslid
|
![]() ik beoordeel een regering liever op het geheel van besluiten die ze neemt in plaats van elke beslissing apart te evalueren in een referendum.
trouwens, persoonlijke macht van politici en de belangen van een land hangen in veel gevallen vast aan elkaar. Hoe sterker en invloedrijker een staat, hoe machtiger de politici die de staat leiden. Politici zullen er bijna per definitie naar streven hun land zo sterk mogelijk te maken of te houden (al hebben ze elk wel hun eigen visie over de manier waarop). vandaag gebeurt dat voornamelijk via de economie. dat wil zeggen, de economie van heel het land, en niet enkel un eigen portemonnee. Dat lukt weliswaar niet altijd, en elke partij heeft haar eigen visie op wat het algemeen belang is, maar de uiteindelijke bedoeling van elke partij is om tot meer welvaart te komen voor de gehele samenleving en voor elk individi op zich. Dat is niet van toepassing voor de gehele bevolking: als burger heb je geen direct belang bij een grotere welvaart van anderen, en die zullen in veel gevallen hun eigen persoonlijke belangen en portemonnee voor ogen houden, en niet die van de gemeenschap als geheel. Ik zeg niet dat dat bij politici niet meespeelt, maar zij hebben er, in tegenstelling tot een gewoon burger, OOK direct belang bij als de samenleving als geheel welvarender en dus sterker is, want zij staan aan het hoofd van die samenleving en dat ken hen dus meer macht opleveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het verleden heb ik daar al eens een wat uitgebreider stuk over geschreven: http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=35 |
|
![]() |
![]() |