![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denkt u echt dat dit mogelijk is met de Walen?
|
![]() |
![]() |
#142 |
Europees Commissaris
|
![]() 25 jaar: schepen en al kamerlid, enkel omwille van zijn naam. En dat terwijl het een politiek intellectuele nul is.
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen enkele van voornoemde achteraf belachelijk lijkende ruzies is ook maar in het minst vergelijkbaar met de belgische politieke situatie. Over een eeuw of zo zal men, terugkijkend op de creatie en het terug uiteenvallen van België, inderdaad ook vinden dat dit alles slechts un détail de l'histoire betrof. Men zal, denk ik, zich vooral afvragen hoe het mogelijk is dat men het zich op een gegeven moment (1830, om precies te zijn) in het hoofd haalde van dergelijke staat in mekaar te steken, wijl het logischerwijs toen al duidelijk moest zijn dat dit tot constante spanningen tussen de diverse bevolkingsgroepen zou leiden, en uiteindelijk tot het terug uiteenvallen van die artificiële constructie. Laatst gewijzigd door Hallebarde : 22 december 2007 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
#144 |
Minister
|
![]() jepz, helaas wel, dat hij verkozen is dan. dat hij een intellectuele nul is, is een feit dat niemand kan ontkennen.
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "intellectuele nul" heeft anders al meer onderbouwde teksten geschreven dan sommige parlementaire fracties op 4 jaar doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is jurist (meen ik me te herinneren), maar in geen duizend jaar zou ik hem raadplegen in een ernstige zaak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#147 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De weinige bijdragen die ik al eens van hem heb gelezen, konden mij alvast niet bekoren. Ik meen mij een vrije tribune in De Standaard te herinneren en daarin kwam hij inderdaad niet veel verder dan het herkauwen van wat gemeenplaatsen en dooddoeners. Maar goed, hij heeft alles in zich om de gewezen eerste clown van het land, Herman DC, met glans te vervangen in diens rol van hofnar van het Koninkrijk.
Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 23 december 2007 om 08:45. |
![]() |
![]() |
#148 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#149 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#152 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Deklerk
![]() ![]() oeps waar wordt die naam nog genoemd ![]() froude corupt Gelijk welke taal ook ze zijn corupt de clerks ![]()
#153 |
Partijlid
|
![]() Welke argumentatie is nodig voor zo een "fait diverske"? Declerque wil de klok terug draaien, ik dacht dat politici in de toekomst moesten kijken.
#154 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De CAP'ers herkennen hun bondgenoten in de strijd weer eens, zie ik. Anti-nationalisme is blijkbaar nog steeds belangrijker dan anti-liberalisme.
|
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#156 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Net als zijn grootvader Willy en Guy toont Matthias zich de vertegenwoordiger van de Franskiljonse Gentse bourgeoisie, al is die na decennia al flink uitgedund. Maar het voorbeeld van Guy geeft aan dat het ook nog nuttig kan zijn om in de gunst te staan van roi en "Belgique de papa". |
|
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 24 december 2007 om 02:29. |
|
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar wie niet met een vlag zwaait, wordt niet opgemerkt door de werkelijkheid (hetzelfde geldt voor een zwart-geel-rode vlag hoor, maar ge moet er dan ook mee zwaaien hé, die oudstrijders vallen niet genoeg op hoor)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#160 |
Vreemdeling
|
![]() Veel respect voor Matthias.
Iedereen zou in het federale parlement de eed moeten afleggen in de 3 officiële landstalen, te beginnen met de taal van je eigen kiesgebied. Getuigt enkel van respect t.o.v. andere gemeenschappen in het land.