Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 december 2007, 20:53   #141
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Gewoon. Een federalistisch België met ruime bevoegdheden voor de verschillende gewesten.
Denkt u echt dat dit mogelijk is met de Walen?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 22 december 2007, 21:01   #142
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

25 jaar: schepen en al kamerlid, enkel omwille van zijn naam. En dat terwijl het een politiek intellectuele nul is.
Oud 22 december 2007, 21:18   #143
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wat is Belgique �* papa?

Wat kan (terug)komen is dat de NL- en FR-belgen niet meer met getrokken messen tegenover elkaar staan; zoals de Cd&V &C° ons doet geloven.

Vroeger had je veel ruzies (zelfs oorlogen) tussen dorpen en steden (Brugge-Gent bijv.) en landen (Frankrijk -Duitsland).
Veel van die ruzies lijken nu wel belachelijk en Frankrijk en Duitsland werken binnen Europa goed samen.

Misschien komt de dag dat er beter (zelfs goed samengewerkt wordt). Als het binnen Noord-Ierland kan, waarom bij ons niet?
Een redenering om een boer mee van zijn paard te slaan...

Geen enkele van voornoemde achteraf belachelijk lijkende ruzies is ook maar in het minst vergelijkbaar met de belgische politieke situatie.

Over een eeuw of zo zal men, terugkijkend op de creatie en het terug uiteenvallen van België, inderdaad ook vinden dat dit alles slechts un détail de l'histoire betrof.

Men zal, denk ik, zich vooral afvragen hoe het mogelijk is dat men het zich op een gegeven moment (1830, om precies te zijn) in het hoofd haalde van dergelijke staat in mekaar te steken, wijl het logischerwijs toen al duidelijk moest zijn dat dit tot constante spanningen tussen de diverse bevolkingsgroepen zou leiden, en uiteindelijk tot het terug uiteenvallen van die artificiële constructie.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 22 december 2007 om 21:19.
Hallebarde is offline  
Oud 22 december 2007, 21:49   #144
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
25 jaar: schepen en al kamerlid, enkel omwille van zijn naam. En dat terwijl het een politiek intellectuele nul is.
jepz, helaas wel, dat hij verkozen is dan. dat hij een intellectuele nul is, is een feit dat niemand kan ontkennen.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 23 december 2007, 01:57   #145
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
jepz, helaas wel, dat hij verkozen is dan. dat hij een intellectuele nul is, is een feit dat niemand kan ontkennen.

De "intellectuele nul" heeft anders al meer onderbouwde teksten geschreven dan sommige parlementaire fracties op 4 jaar doen.
solidarnosc is offline  
Oud 23 december 2007, 08:38   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De "intellectuele nul" heeft anders al meer onderbouwde teksten geschreven dan sommige parlementaire fracties op 4 jaar doen.
Sorrie, maar zijn zogenaamde onderbouwde teksten zijn slechts een herkauwsel van poko-dinges, op het nivo van een hoger middelbaar.
Hij is jurist (meen ik me te herinneren), maar in geen duizend jaar zou ik hem raadplegen in een ernstige zaak.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 december 2007, 08:44   #147
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sorrie, maar zijn zogenaamde onderbouwde teksten zijn slechts een herkauwsel van poko-dinges, op het nivo van een hoger middelbaar.
Hij is jurist (meen ik me te herinneren), maar in geen duizend jaar zou ik hem raadplegen in een ernstige zaak.
De weinige bijdragen die ik al eens van hem heb gelezen, konden mij alvast niet bekoren. Ik meen mij een vrije tribune in De Standaard te herinneren en daarin kwam hij inderdaad niet veel verder dan het herkauwen van wat gemeenplaatsen en dooddoeners. Maar goed, hij heeft alles in zich om de gewezen eerste clown van het land, Herman DC, met glans te vervangen in diens rol van hofnar van het Koninkrijk.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 23 december 2007 om 08:45.
den ambetantsten is offline  
Oud 23 december 2007, 14:23   #148
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Geen kwaad woord over Mathias De Clercq! Eindelijk jong talent met inhoud dat van zich laat horen. Zijn voorbeeld zou beter gevolgd worden door de voltallige kamer. In tegenstelling tot het kruim van de verzuurde, misnoegde en altijd beter wetende Flaminganten gaat hij het nog ver schoppen.
"Mathias de Clerque" dat is toch die van ons kent ons
Oud 23 december 2007, 15:24   #149
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bespeur ik daar enige jaloezie? We zullen eens zien waar u tegen de volgende verkiezingen staat. Laten we voor u hopen dat het niet met een kluitje in het riet is.
Superlux is offline  
Oud 23 december 2007, 17:07   #150
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
Geen kwaad woord over Mathias De Clercq! Eindelijk jong talent met inhoud dat van zich laat horen. Zijn voorbeeld zou beter gevolgd worden door de voltallige kamer. In tegenstelling tot het kruim van de verzuurde, misnoegde en altijd beter wetende Flaminganten gaat hij het nog ver schoppen.
Ochgottekes. Dit stuk franskiljons onbenul dat nog alles moet bewijzen behalve het feit dat hij de de kleinzoon is van, wordt hier de hemel ingeprezen omdat hij eed aflegde in de drie landstalen, alleen en uitsluitend om zich te laten opmerken. En fier dat hij was op zijn historisch moment de gloire, wellicht het enige wapenfeit waarmee hij zich zal laten opmerken, deze windbuil eerste klas.
robert t is offline  
Oud 23 december 2007, 17:10   #151
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ochgottekes. Dit stuk franskiljons onbenul dat nog alles moet bewijzen behalve het feit dat hij de de kleinzoon is van, wordt hier de hemel ingeprezen omdat hij eed aflegde in de drie landstalen, alleen en uitsluitend om zich te laten opmerken. En fier dat hij was op zijn historisch moment de gloire, wellicht het enige wapenfeit waarmee hij zich zal laten opmerken, deze windbuil eerste klas.
Enkel een mening, geen onderbouwde argumentatie.
straatrue is offline  
Oud 23 december 2007, 17:21   #152
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Deklerk die sukkels
oeps waar wordt die naam nog genoemd
froude corupt
Gelijk welke taal ook ze zijn corupt de clerks
Oud 23 december 2007, 18:34   #153
anakin
Partijlid

anakin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel een mening, geen onderbouwde argumentatie.
Welke argumentatie is nodig voor zo een "fait diverske"? Declerque wil de klok terug draaien, ik dacht dat politici in de toekomst moesten kijken.
Oud 24 december 2007, 00:01   #154
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De CAP'ers herkennen hun bondgenoten in de strijd weer eens, zie ik. Anti-nationalisme is blijkbaar nog steeds belangrijker dan anti-liberalisme.
Herr Oberst is offline  
Oud 24 december 2007, 00:48   #155
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De CAP'ers herkennen hun bondgenoten in de strijd weer eens, zie ik. Anti-nationalisme is blijkbaar nog steeds belangrijker dan anti-liberalisme.
Als ik zeg dat Rommel een goed strateeg was maakt me dat ook een aanhanger van nazi-Duitsland? Ik dacht het niet.
solidarnosc is offline  
Oud 24 december 2007, 00:56   #156
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Matthias De Clercq

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het staat in de blauwe sterren geschreven: Mathias De Clercq zet de blauwe hegemonie van de familie De Clercq verder. Nadat Verhofstadt zijn politieke vader Willy De Clercq opvolgde aan het hoofd van de liberale partij, wordt Matthias de opvolger van Guy. Ook Matthias is net als Guy geen groot licht als advocaat (bevriende professoren hielpen wat met het diploma), maar kan over de blauwe loper naar de top van de partij.

Net als zijn grootvader Willy en Guy toont Matthias zich de vertegenwoordiger van de Franskiljonse Gentse bourgeoisie, al is die na decennia al flink uitgedund. Maar het voorbeeld van Guy geeft aan dat het ook nog nuttig kan zijn om in de gunst te staan van roi en "Belgique de papa".
Pol is offline  
Oud 24 december 2007, 02:28   #157
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Bespeur ik daar enige jaloezie? We zullen eens zien waar u tegen de volgende verkiezingen staat. Laten we voor u hopen dat het niet met een kluitje in het riet is.
Ik zal waarschijnlijk lokaal opkomen. Ik ben nog student, maar ééntje die al overal tussenzit

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 24 december 2007 om 02:29.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 24 december 2007, 07:45   #158
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zal waarschijnlijk lokaal opkomen. Ik ben nog student, maar ééntje die al overal tussenzit

en vergeet niet:

Wie de hele tijd met een vlag voor zijn hoofd staat te zwaaien, ziet de werkelijkheid niet meer.
straatrue is offline  
Oud 24 december 2007, 11:30   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en vergeet niet:

Wie de hele tijd met een vlag voor zijn hoofd staat te zwaaien, ziet de werkelijkheid niet meer.
maar wie niet met een vlag zwaait, wordt niet opgemerkt door de werkelijkheid (hetzelfde geldt voor een zwart-geel-rode vlag hoor, maar ge moet er dan ook mee zwaaien hé, die oudstrijders vallen niet genoeg op hoor)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 december 2007, 17:09   #160
Bertt
Vreemdeling

Bertt's schermafbeelding

Standaard

Veel respect voor Matthias.
Iedereen zou in het federale parlement de eed moeten afleggen in de 3 officiële landstalen, te beginnen met de taal van je eigen kiesgebied.
Getuigt enkel van respect t.o.v. andere gemeenschappen in het land.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be