Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 28 december 2007, 09:24   #141
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De partij van Niets Voor de Anderen?
Tja, zo heten ze in het zuiden ALLEMAAL he...

.
Eddy B is offline  
Oud 28 december 2007, 09:25   #142
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Chipie is offline  
Oud 29 december 2007, 20:49   #143
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
De transfers zijn veel minder dan gedacht en komen vooral uit de Brussel en de verfranste rand.

http://www.knack.be/belga/politiek/a...icle28451.html

http://www.trends.be/nl/4-1528-43760...else-rand.html
Brussel verdient geen zak, hun economie trekt op niks en wordt gesponsord door Vlaams geld, hoe zouden zij nu aan omgekeerde transfers kunnen doen als ze niks hebben. Maar als Meneer graag met grafiekjes werkt, ok:

Laten we dit even kritisch bekijken: Vlaanderen dat overmatig goed presteerd en zelfs reserves heeft, Wallonië dat net een tikkeltje slecht presteert, maar dit kan opgelost worden met het Vlaamse overschot, en dan uw Brussel, dat zogezegd de grootste transfers zou verzorgen, bijna nog 3 keer verlieslatender dan Wallonië. Wel, applaus zou ik zo zeggen, u heeft alweer een belachelijk standpunt de wereld ingestuurd..

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 29 december 2007 om 20:53.
Ongetemde Leeuw is offline  
Oud 29 december 2007, 21:19   #144
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Wel, applaus zou ik zo zeggen, u heeft alweer een belachelijk standpunt de wereld ingestuurd..
Pas op man, subiet verliezen de VL BR en de rand!

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 29 december 2007, 21:23   #145
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
CD&V - N-VA gaat uitéén eind maart en dan is er plaats voor een gezond rechts Vlaams-nationalistisch kartel: N-VA/LDD.

Het Vlaams Kartel heeft de padstelling van België blootgelegd, CD&V durft daar echter geen conclusies uit trekken. Het is dus tijd voor een écht Vlaams Kartel dat dat wél durft.
Een echt Vlaams Kartel is een kartel Vlaams Belang/NVA. Maar dan nog zullen we iemand nodig hebben om de meerderheid in Vlaanderen te halen.
Wie is er het minst onbetrouwbaar ? Leterme, Dedecker, Gennez, Vogels of Verhofstadt ?

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 december 2007 om 21:25.
Max van Dietschland is offline  
Oud 29 december 2007, 22:16   #146
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een echt Vlaams Kartel is een kartel Vlaams Belang/NVA.
Dat was de Volksunie tot Karel Dillen vertrok.
straatrue is offline  
Oud 29 december 2007, 23:46   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of hoe u blijkbaar gewoonweg niets van de geschiedenis van de Volksunie afweet...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 30 december 2007, 08:11   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een echt Vlaams kartel is een kartel dat resultaten boekt.

Daar is inbegrepen, het resultaat dat het Blok als zweeppartij bereikt. Geen probleem voor mij om dit te herhalen.

Maar voor sommigen wel moeilijk om toe te geven: alleen al het bestaan van een kartel tussen een separatistische partij en een klassieke machtspartij, is een faktor waar je niet omheen kunt. (Het zou zo wel eens kunnen dat zonder de hete adem van het kartel, de andere grote partijen het nooit gewaagd zouden hebben om tot de kaakslagstemming van bhv te komen !!)

En vanaf hier kan je verder redenenen: wie kan waar, op realistische basis (zeker de uitslag van de verkiezingen in acht houden) Vlaamse resultaten boeken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 december 2007, 08:36   #149
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een echt Vlaams kartel is een kartel dat resultaten boekt.

Daar is inbegrepen, het resultaat dat het Blok als zweeppartij bereikt. Geen probleem voor mij om dit te herhalen.

Maar voor sommigen wel moeilijk om toe te geven: alleen al het bestaan van een kartel tussen een separatistische partij en een klassieke machtspartij, is een faktor waar je niet omheen kunt. (Het zou zo wel eens kunnen dat zonder de hete adem van het kartel, de andere grote partijen het nooit gewaagd zouden hebben om tot de kaakslagstemming van bhv te komen !!)

En vanaf hier kan je verder redenenen: wie kan waar, op realistische basis (zeker de uitslag van de verkiezingen in acht houden) Vlaamse resultaten boeken?
Dit klopt, het Vlaams kartel heeft al bereikt dat er over een staatshervorming gepraat wordt. Voor het invullen zullen we zeer allert moeten zijn. De Vlaamse kaart trekken hoger stellen dan postjes pakken, voorwaar geen simpele opdracht. Dat dit kan heeft het Vlaams kartel bewezen. Het is nu aan de anderen om te laten zien hoe ernstig ze deze crisis nemen, (België verkeerd nog steeds in een diepe crisis) en hoe ver ze met het Vlaams kartel willen meegaan.

Wordt vervolgd.
Oud 30 december 2007, 21:54   #150
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat mijn mening een vaststaand feit is en voor de rest veel verwijten en negatieve woorden op een kleine oppervlakte

Alsof een AKVSZ-studie een betrouwbare bron is.
Ja, Straatrue.
Soms lok je het ook uit he, net zoals ook Raf doet. Ik hou er ook niet van om beledigende woorden te gebruiken maar bij Raf wordt het me soms ook te sterk. ‘k Ben bij hem dan maar gestopt nog te reageren. Ik moet de stelling van Eddy hier wel bijtreden.
Garry is offline  
Oud 30 december 2007, 22:05   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dit klopt, het Vlaams kartel heeft al bereikt dat er over een staatshervorming gepraat wordt. Voor het invullen zullen we zeer allert moeten zijn. De Vlaamse kaart trekken hoger stellen dan postjes pakken, voorwaar geen simpele opdracht. Dat dit kan heeft het Vlaams kartel bewezen. Het is nu aan de anderen om te laten zien hoe ernstig ze deze crisis nemen, (België verkeerd nog steeds in een diepe crisis) en hoe ver ze met het Vlaams kartel willen meegaan.

Wordt vervolgd.
België zal eeuwig en altijd in een crisis zitten. België zat in een crisis, zit in een crisis en zal in een crisis zitten. Het is, eender hoe je het ook draait of keert, kompleet onlogisch dat een gemeenschap die afhankelijk is van een andere gemeenschap, daar de wetten gaat stellen. Zolang de Walen dat niet willen inzien, zolang zal België in een crisis zitten. En zie jij het al voor mogelijk dat de Walen tot inkeer zullen komen? Nog niet in de éérst volgende komende 177 jaar!
Garry is offline  
Oud 30 december 2007, 22:08   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al goed dat hij vertrok of er had nu geen sprake meer geweest van het VB, juist zoals van het VU geen sprake meer is.
Garry is offline  
Oud 30 december 2007, 22:21   #153
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
België zal eeuwig en altijd in een crisis zitten. België zat in een crisis, zit in een crisis en zal in een crisis zitten. Het is, eender hoe je het ook draait of keert, kompleet onlogisch dat een gemeenschap die afhankelijk is van een andere gemeenschap, daar de wetten gaat stellen. Zolang de Walen dat niet willen inzien, zolang zal België in een crisis zitten. En zie jij het al voor mogelijk dat de Walen tot inkeer zullen komen? Nog niet in de éérst volgende komende 177 jaar!
Schrap, schrap, Franstaligen (vooral dus Franstalige Brusselaars) i.p.v. enkel WL
straatrue is offline  
Oud 30 december 2007, 22:58   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrap, schrap, Franstaligen (vooral dus Franstalige Brusselaars) i.p.v. enkel WL
Het doet er niet toe welke naam je het geeft, "A of A+B", 't is de ziekte die telt, niets anders. En die ziekte is te vergelijken met de pest.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 december 2007 om 23:03.
Garry is offline  
Oud 31 december 2007, 07:00   #155
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het doet er niet toe welke naam je het geeft, "A of A+B", 't is de ziekte die telt, niets anders. En die ziekte is te vergelijken met de pest.
Het doet er wel toe.

Door de (verfranste) Franstalige Brusselaars is er in BE een heel complexe situatie ontstaan in BE.

Daardoor is BE niet te vergelijken met Tsjecho-Slowakije met 2 volken die naast elkaar leven en gemakkelijk kunnen gescheiden worden.
straatrue is offline  
Oud 31 december 2007, 09:56   #156
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is omdat ze de politiek niet kennen:
Misschien, maar in elk geval blijft de perceptie van het voorbije jaar: "we kunnen ook zonder Belgische regering leven.

Citaat:
sociale zekerheid, justitie, defensie, enz... = allemaal federaal.
Precies, en vermits België langzaamaan tot stilstand aan het komen is, moeten die federale bevoegdheden dan ook dringend naar de gewesten gaan.
Kortaf is offline  
Oud 31 december 2007, 10:17   #157
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Door de (verfranste) Franstalige Brusselaars is er in BE een heel complexe situatie ontstaan in BE.
Dat is maar een deel van de waarheid. Het andere deel is dat de Walen zich geallieerd hebben met die racistische Brusselse kern, en zich samen met hen tegen Vlaanderen en de Nederlandse taal gekeerd hebben. Tot nu toe zie ik daar bij de Walen geen verandering in, al verwacht ik die wel. Er is geen oplossing voor België zolang de Walen niet rechtstreeks met de Vlamingen gaan praten, en de Franstalige Brusselaars voor hen laten spreken.

Doe daar eens wat aan in uw omgeving!

En pas op, ik ben ook bereid daar aan te werken, op burgerniveau. Ik heb daar concrete ideeën rond, maar vind tot nu toe geen partners aan Waalse kant.
Kortaf is offline  
Oud 31 december 2007, 10:28   #158
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Dat is maar een deel van de waarheid. Het andere deel is dat de Walen zich geallieerd hebben met die racistische Brusselse kern, en zich samen met hen tegen Vlaanderen en de Nederlandse taal gekeerd hebben. Tot nu toe zie ik daar bij de Walen geen verandering in, al verwacht ik die wel. Er is geen oplossing voor België zolang de Walen niet rechtstreeks met de Vlamingen gaan praten, en de Franstalige Brusselaars voor hen laten spreken.

En pas op, ik ben ook bereid daar aan te werken, op burgerniveau. Ik heb daar concrete ideeën rond, maar vind tot nu toe geen partners aan Waalse kant.
Dus, België is terminaal ziek. Het heeft een ondervoed orgaan in Wallonië, een zwaar gekwetst in Vlaanderen, en een kanjer van een kankergezwel in Brussel. Hoog tijd om de 11 u mis te bestellen.
Garry is offline  
Oud 31 december 2007, 10:33   #159
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus, België is terminaal ziek. Het heeft een ondervoed orgaan in Wallonië, een zwaar gekwetst in Vlaanderen, en een kanjer van een kankergezwel in Brussel. Hoog tijd om de 11 u mis te bestellen.
Neen, Brussel is terminaal ziek en zaait zijn kankers uit over Vlaanderen én Wallonië.

Het wordt hoog tijd dat de gezonde delen rechtstreeks met elkaar gaan praten, zonder Brusselaars bij.
Kortaf is offline  
Oud 31 december 2007, 12:03   #160
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

Zal nog lang duren. WL heeft maar 1 grote stad en dat is BRUX.
Charleroi zal veel tijd nodig hebben om weer op zijn plooi te komen en Charleroi en Luik zijn amper groter dan Gent???
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be