![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1581 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weinig complottheorieën zijn "op zich niet zo ongeloofwaardig" is. Er zit natuurlijk wel gradatie in de ongeloofwaardigheid van complottheorieën. Een voorbeeld van een "op zich niet zo ongeloofwaardige" complottheorie is de moord op Kennedy. Uiteraard zijn de indianenverhalen rond de n (n>1) schutters, "magic bullets", grassy knoll ed weerlegde onzin. Maar het kan best zo zijn dat Oswald in opdracht van handelde. Er is daar weliswaar niet de minste aanwijzing voor, maar het zou kunnen. De reden dat deze theorie "op zich niet zo ongeloofwaardig" is dat het op zich niet ondenkbaar is dat een groep de president van de VS zou willen vermoorden. Andere complottheorieën missen zelfs dit principieel "niet zo ongeloofwaardig" attribuut. Maanlandinghoax, 9/11-inside job, NWO, enz.: gemakkelijk weerlegbare onzin, meestal zelfontkrachtend voor wie consistent, logisch en eerlijk met feiten en argumenten kan en wil omgaan. Maar samenzweringen bestaan natuurlijk wel. In tegenstelling tot een saaie stropopredenering van de conspiracisten is er niemand die dat ontkent. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat de recente financiële crisis aanleiding gaf tot heelwat geheime manoeuvres. Misschien kan men ook de 'gesprekken van Poupehan' als een soort samenzwering zien. Er zijn ook gebeurtenissen waarvan ik best wil geloven dat er meer mee aan de hand is dan officieel bekend (al komen ook hier de conspiracisten vaak met indianenverhalen). Voorbeelden: - Het verhaal van de Bende van Nijvel. Misschien was het inderdaad ordinair banditisme, maar evengoed kon er meer achter zitten. - Wie zat er echt achter de aanslag in Bologna in 1980? - Waren de appartement-aanslagen in Rusland in 1999 een inside-job? - De moord van Alexander Litvinenko is een bijzonder vreemd verhaal. - Achter bepaalde UFO's zullen wellicht geheime militaire projecten zitten. - Het Bielefeldcomplot uiteraard.
![]() |
![]() |
#1582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Schoolachtig" is voor mij prima. Bedankt voor de link, zal de inleiding eens lezen en zien of ik die tenminste al begrijp.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 1 december 2009 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1583 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1584 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja, kijk: http://www.amazon.co.uk/Sociology-Du...9677495&sr=8-1
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 1 december 2009 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1585 |
Minister-President
|
![]() Dat is snel.
![]() |
#1586 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat een aantal keren overwogen, maar het is er nog niet van gekomen. Vooral omdat ik geen goed thema vind. Het moet een beetje origineel zijn, het moet meer mensen dan mijn man en ouders interesseren, ik moet er voldoende van weten om aan de blog enige meerwaarde te geven. Een blog met een relaas van mijn persoonlijke wederwaardigheden is uitgesloten wegens veel te gewoon.
![]() |
![]() |
#1588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1589 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Mooi voorbeeld van stopopredenering en selectief lezen. (Leer dat toch eens af, het pakt niet, echt niet.) Graag citeer ik voor jou wat vollediger (met een beetje vet erbij om het nog duidelijker te maken): Citaat:
Het is net het onderzoek van de feiten dat elke echte onderzoeker ertoe leidt deze complottheorieën naar de prullenbak te verwijzen. Om een theorie te verdedigen moet men degelijke bewijzen op tafel leggen en op de tegenargumenten ingaan. Net wat de verdedigers van complottheorieën niet kunnen. Maar soit, dit is niet de plaats om in detail op deze idiote complottheorieën in te gaan. Ik verwijs graag naar de relevante threads waar mijn geachte en gewaardeerde collega's met plezier de nepargumenten van de conspiracisten aan hun (virtuele) degens rijgen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 1 december 2009 om 17:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1590 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1591 |
Minister-President
|
![]() Stel dat je iemand tot dictator voor het leven mag (moet) benoemen. Wie kies je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#1593 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zo maar uit de biecht klappen over familie, bazen en vrienden?
![]() Wel, enkele jaren geleden speelden een collega en ik inderdaad met het idee een Nederlandstalige 911myths te maken. Na enig onderzoek en levensgevaarlijk undercoverwerk zijn we tot de conclusie gekomen dat het de moeite niet was. Het hele 9/11-inside job gedoe is beperkt tot een kleine verwaarloosbare Internetvijver, zonder enige betekenis in de reële wereld.
![]() |
#1594 |
|
![]() Dat is totaal onwaar. Kijk naar het succes van de grassroots movement in Amerika in alle staten en het succes van Bv. Alex Jones' documentaires op youtube (miljoenen views). En het feit dat hij en anderen meer en meer in de maintream media aan bod komen en/of aangevallen worden.
![]() |
![]() |
#1595 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1596 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1597 |
Minister-President
|
![]() Woowooland?
Edit: lap, onze NWO-vrienden hebben de thread ook ontdekt ![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 2 december 2009 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee hoeveel bezoekers de doorsnee blog per dag lokt.
Maar ik heb geen blog nodig om het contact met mijn naaste familie en vrienden te onderhouden. Citaat:
Uit mijn niet voltooid roman-experiment van enkele jaren geleden volgt dat ik niet tot de grote auteurs behoor. Ttz, nog niet. ![]() Maar geef toe, hiermee maak je geen spannende blog: xxx, goeie morgen ... zou ik vandaag mijn nieuwe Louboutin-bottekes aantrekken? ... is het fruitpapke niet lekker? ... merde, weer die griezel in de lift ... oef, een zitplaats in de tram ... een idiote mail van die onnozelaar in New York ... hoe is dié vandaag weer gekleed? ... daar is hij met zijn niet-wetenschappelijkheid van mens was een niet-mens ... waar is Yucagira die smoel gaan zoeken? ... neen, ik maak daar geen globale variabele voor ... die prijs heeft hij gisteren zelf aangepast ... zeg hem dat ik er niet ben ... in php lukt dat wel, hoor ... schatje, breng je straks een doos Pampers mee? ... oef, een zitplaats in de tram ... xxx, ben je braaf geweest vandaag? ... xxx, het eten is bijna klaar ... ja, ik kom, nog vlug die makkie van Knipp afhandelen ... xxx, slaapwel ... ah, nog niet meteen slapen ... xxx ... xxx, goeie morgen ...
![]() |
![]() |
#1599 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik mezelf niet mag benoemen dan benoem ik Kama Chinen.
![]() |
![]() |
#1600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opletten. Ze zouden een Oswald kunnen sturen.
On-topic: Wat is je favoriete icoontje (ff zeggen: voor op fora)? |
![]() |
![]() |