![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1581 | |||||||||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar nu spreek je plots van een onderscheid tussen niets en 0: Citaat:
Trouwens, als je dit altijd al bedoeld had, had je dit ook in die tientallen vorige posts moeten melden want daar stond je erop "dat 0 niets is", punt. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#1582 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niets is ook een algemeen begrip, dat niet alleen voor getallen gebruikt wordt, maar ook voor andere zaken. Zo zegt men: ik zie niets (niet: ik zie nul) Hier heeft niets niet de betekenis van een ontbreken van kwantiteit, maar van kwaliteit. Dus nul en niets zijn ook verschillende begrippen. Je kunt wel zeggen: 0 is niks, maar niet: ik zie nul, of: niets is nul (kan wel, maar behoeft niet). Niets is het algemene begrip dat ook voor nul gebruikt kan worden, maar nul omgekeerd niet voor niets*, want nul is een specifiek begrip voor het ontbreken van een aantal. *Niets kan nul zijn, maar behoeft niet. Om dat niets als begrip duidelijk van nul te onderscheiden heeft Tafelpoot NULL gevonden, wat onjuist is, want NULL benadrukt juist de nul in plaats van niets. Het zou dus eigenlijk NIETSS moeten zijn. Maar goed, om te kunnen zeggen dat nul niks is, heb je toch even een ander woord nodig en dat is gewoon niets, en dat is duidelijk voor iedereen. Beter zou dan zijn: nul is het ontbreken van een aantal, dus is het geen getal, voor als je dat woordje niets niet wil gebruiken. Maar dat is natuurlijk allemaal veel te moeilijk voor jou om te begrijpen, maar ik vertel het toch maar even voor al die andere mensen die deze draad ook lezen. |
|
|
|
|
|
|
#1583 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
"nul is niets maar er is een onderscheid tussen nul en niets" Je geraakt er niet meer uit he harrie?! Nogmaals is bewezen dat jij de dingen gewoon "on the fly" uitvindt, net zoals je dat doet met je "atoomtheorie" Laatst gewijzigd door Rizzz : 30 juli 2012 om 00:46. |
|
|
|
|
|
|
#1584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals bijvoorbeeld: ik zie niets. Dat je zoiets simpels niet kunt begrijpen, dat verbaast me. Maar oké, simpele zielen moeten er ook zijn: van mij krijg je een 10 voor je volharding in je onnozelheid..... Ga zo door...... |
|
|
|
|
|
|
#1585 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als je zegt “nul is niets”, “nul is niets”, “nul is niets”, “nul is niets”, “nul is niets”, ... En dan zeg je: “Maar er is ook een onderscheid tussen nul en niets” Dan spreek je jezelf tegen, zo simpel is dat. Je kan nu blijven doordrammen dat het in het ene geval wel zo is en het andere geval niet, dat verandert niets (nul Citaat:
Die 10 krijg je van mij onmiddelijk terug |
||
|
|
|
|
|
#1586 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om nog eens een voorbeeld te noemen: een vrouw is een mens, maar er is ook een onderscheid, want een mens kan ook een man zijn. Zo is nul niets, maar niets kan ook iets anders zijn, bijvoorbeeld: ik zie niets. Als je zoiets niet kunt begrijpen dan heb je pech gehad. Citaat:
Dat maak jij ervan omdat je er niks van begrijpt. Nul is inderdaad niets, dat wil zeggen:het is geen aantal en dus geen getal. Ook heeft niets nog een andere ruimere betekenis, maar wat niks af doet aan het feit dat 0 niets is. Citaat:
Maar goed: van mij mag je eindeloos doorzeuren om te laten merken dat je er helemaal niks van begrijpt. Ik heb geduld, zowel met jou als met deze mensheid. |
|||
|
|
|
|
|
#1587 |
|
Lokaal Raadslid
|
Harry heb je een bewijs van die ruimteschepen?
Ben je trouwens Harry weggelaar? Over die 0 en oneindig ga ik verder niet op in, aangezien jouw subjectieve werkelijkheid daar fundamenteel botst met mijn subjectieve werkelijkheid |
|
|
|
|
|
#1588 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je spreekt jezelf tegen, daar heb ik het over, want wat hierboven staat is een verdraaing van wat je eerder beweerde. En als je me nu telkens weer gaat uitleggen waarom nul niets is maar er ook een verschil is tussen nul en niets (althans volgens jou) verandert dit niets aan het feit dat dit laatste een nieuwe ontwikkeling is in je verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#1589 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ga eens door zijn posts in deze draad (vooral de vroegere waar het nog ging over Einstein’s relativiteitstheorie) en let op hetvolgende: - Het intelligentie niveau van harrie schommelt ongelofelijk, zo blijkt hij bvb. te weten wat een Lorentz-Fitzgerald transformatie is maar dan wat later is het simpele begrip “versnelling” uit de natuurkunde te moeilijk voor hem. - De stellingen en reacties die hij neerzet zijn echt gericht reacties uit te lokken, in sommige posts is dit wel heel duidelijk. - Je kan hem bijgevolg echt alles laten zeggen en hem trollen als het ware. - Hij spreekt zichzelf voortdurend tegen, z’n verhalen worden telkens weer aangepast naargelijk wij er gaten in prikken. - Hij vindt telkens nieuwe dingen uit “on the fly”, zoals een “abstracte 1 die gelijk is aan 0”, om toch maar verder te kunnen trollen. En zo zijn er nog veel meer trekjes in het gedrag van “harriechristus” die wijzen op het feit dat hij een rolletje speelt, als je even met hem bezig bent zal je zien wat ik bedoel. Volgens mij zijn er dus 2 mogelijkheden, Ofwel is de persoon achter harriechristus niet de echte Harrie maar speelt die gewoon dat rolletje om de fora te trollen, Ofwel is het weldegelijk de echte Weggelaar maar dat betekent dat de echte Weggelaar fake is en niet iemand is die gelooft in wat ie schrijft, hij trolt niet alleen de fora maar alle vormen van media, hij is een trol in het echte leven, een megatrol noemen ze zo iemand (Egmond Codfried staat ook algemeen bekend als zo’n megatrol te zijn). Hoe dan ook, ik ga nog wat verder de trol trollen, Best wel leuk en gezien de moderatie van dit forum eerder stelde niet op te treden tegen trollen omdat ze van mening zijn dat we zo goed als allemaal trollen zijn, doe ik hiermee niks verkeerd, ook al draag ik bij tot het vervuilen van een forum dat zou moeten politieke en maatschappelijke topics zou moeten aanpakken. Laatst gewijzigd door Rizzz : 1 augustus 2012 om 00:54. |
|
|
|
|
|
|
#1590 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan het filosofisch bewijzen.
KORT OVERZICHT BEWIJSVOERING 1 - de microkosmos is een hogere wereld. (gezien het feit dat een atoom ingewikkelder in elkaar zit dan een zonnestelsel en daarbij ook nog eens de hogere natuurwetten van de microkosmos : elektromagnetisme, kwantummechanica, de kernenergie(sterkere kracht) enz enz ) 2 - in de toekomst gaan wij het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld. 3 - dan is het best mogelijk dat de microkosmos als hogere wereld ook een ruimtevaartcultuur is en dan komt het heelal (bij verder doordenken) als een logisch systeem in elkaar te zitten. (Oftewel : en die mogelijkheid stijgt tot een zeer grote mate van zekerheid als daardoor het heelal als een logisch systeem in elkaar komt te zitten) Want de microkosmos is dan een eindeloze reeks van steeds hogere ruimtevaartculturen als ruimtelijke realiteit van een eeuwige evolutie. Een evolutie die wij dan ook zelf in de toekomst gaan doorlopen. 4 - En dan kun je ook verklaren hoe ons lichaam zo subliem kan functioneren, namelijk op basis van een hogere intelligente ruimtevaartcultuur in de microkosmos. 5 - Dan heb je ook een heelal uit levende wezens in plaats van een dood mechaniek van de wetenschap. 6 - En dan kun je ook nog het bestaan van GOD bewijzen. 7 - En omgekeerd kan ik uit het Godsidee ook mijn atoomtheorie bewijzen. Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat Niets als begrip ook nog iets anders betekent is goed om dat ook te weten. Geeft begrip in de algemene filosofie, anders wordt het zo saai steeds maar weer hetzelfde te moeten vertellen wat je toch niet begrijpt: oneindig is een getal en 0 juist niet. Dus precies andersom dan wat de mensen denken. "Umwertung aller Werte" zou Nietzsche zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#1592 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Typisch voor de domme massamens die niet kan verdragen dat er iemand boven het maaiveld uitsteekt. |
|
|
|
|
|
|
#1593 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En zou de contractie theorie waar zijn dan zou de aarde plat moeten zijn als een raket ons met grote snelheid nadert. Dat laatste moet dan maar eens bewezen worden..... Citaat:
Maar ook dat is veel te moeilijk voor Rizz. |
||
|
|
|
|
|
#1594 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dan maar naast de kwestie zeveren... |
|
|
|
|
|
|
#1595 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
En alweer probeer je zo snel mogelijk de aandacht te verleggen. Er zit dus wellicht een waarheid in mijn stelling. |
||
|
|
|
|
|
#1596 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb aan mijn verhaal gewoon iets toegevoegd om het niet al te vervelend te maken omdat ik voor jou alles eindeloos moet herhalen en je er dan nog steeds niks van begrijpt.... |
|
|
|
|
|
|
#1597 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1598 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie dat ik er een ben vergeten en dat is deze: excuses.
164 - Het kruis. Die vier: eindig en oneindig, eindeloosheid en niets, die kun je je ook schematisch als een kruis voorstellen, en wel in de vorm van twee tegenstellingen: oneindig en niets in een verticale verhouding van de oneindigheid boven en niets beneden en dan eindig en eindeloosheid in een horizontale verhouding met links eindig en rechts de eindeloosheid. Het limiet van de eindigheid (steeds kleiner) is dan het niets, en de limiet van de eindeloosheid (steeds groter) is dan de oneindigheid. De progressieve volgorde is dan: niets, eindig, eindeloos, oneindig. Waarbij het niets de natuur is, de eindigheid het individu(de mens), de eindeloosheid de veelheid van individuen (het volk) en de oneindigheid is God. |
|
|
|
|
|
#1599 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En dan komt deze als vervolg van 166.
167 - God als eeuwig en oneindig. Ook kwalitatief gezien is de natuur nog Niets, want deze heeft zelf geen bewustzijn. En daarom bestaat de natuur nog niet werkelijk. Ze bestaat slechts voor ons, omdat wij de natuur waarnemen. Maar ons bewustzijn als bewustzijn zintuiglijk der natuur is nog slechts eindig. Pas met het denken begint het ware bewustzijn der oneindigheid en eeuwigheid, dus van God. Maar dit bewustzijn der oneindigheid projecteert de mens aanvankelijk nog buiten zich, zodat God als oneindig en eeuwig de andere is. Nog een fase verder wordt de mens bewust zelf eeuwig en oneindig te zijn, dus God zelf te zijn. De Mens is zelf de Geest die hij denkt, want hij is zelf een geestelijk, dat wil zeggen: denkend wezen. En nog een fase verder wordt de Mens bewust dat er toch ook wel degelijk een God is die nog boven hem bestaat, en dat zijn de microwezentjes. Alle Goden daarvoor waren slechts min of meer menselijke fantasie, hoewel: de Gods Idee an sich was wel juist en ook veel wat de mens daar nog bij dacht was juist zoals het bestaan van een hemel en een eeuwig leven, maar de hemel werd nog als een plaats gedacht die ergens hier boven zou moeten zijn, inplaats van in het innerlijk van de mens zelf, en men wist ook niet hoe en waar God precies bestond: eerst in en als de natuur, toen in de hemel en nog later als een abstracte, dus onzichtbare Geest. Hoe het nou precies zat wist men niet en dat is met de atoomtheorie opgelost. Gods Rijk bestaat in de microkosmos en God zelf bestaat als een oneindig aantal microwezentjes. En de zogenaamde Geest is het denken. |
|
|
|
|
|
#1600 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
"dat kan niet want nul is niets ..." "dat kan niet want nul is niets ..." "dat kan niet want nul is niets ..." "dat kan niet want nul is niets ..." "dat kan niet want nul is niets ..." En dan spreek je plots van een onderscheid tussen nul en niets, dan is dat niet iets "toevoegen" aan je verhaal. Dat is je verhaal verdraaien en jezelf tegenspreken. Dat staat nu eenmaal als een paal boven water en je kan nu nog zo veel proberen uitleggen waarom volgens jou nul niets is maar er wel een onderscheid is tussen nul en niets, dat verandert niets aan het feit dat je je verhaal plots verdraaid hebt (en niet iets "toegevoegd"). |
|
|
|
|