![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1581 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Amai dan, als uw religie voorschrijft dat ge alleen maar olifantenvlees moogt eten.
|
|
|
|
|
|
#1582 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zal dus de kettingzaag moeten gebruiken. Maar alles is in orde hoor , het is namelijk mijn godsdienst. Laatst gewijzigd door Pericles : 27 december 2011 om 17:07. |
|
|
|
|
|
|
#1583 | |
|
Banneling
|
Zo wordt de wet ook overtreden bij het bepalen van "moslim-only" slachters om aan halal vlees te geraken; Ik heb daarover klacht ingediend bij het CGKR en kreeg een antwoord terug:
Citaat:
Ik vraag me af hoe het CGKR zou reageren indien ik in een personeelsadvertentie behalve de M/V ook "christelijk" zou zetten omdat ik meen dat voor de arbeidsbetrekking het christelijk geloof van de medewerker een wezenlijke en bepalende beroepsvereiste is. Ik kan dus moslims volstrekt weren omdat ik weet dat volgelingen van het islamgeloof de koran als leidraad volgen en die koran bol staat van haat en geweldverzen in bijzonder tegenover niet-moslims. De apartheidshouding die door de koran vereist wordt is niet bevordelijk voor de teamspirit van bij vb mijn sales team, terwijl verdraagzaamheid en respect, elementen die in het christendom centraal staan, dat wel zijn. Voor de vacature is respect en verdraagzaamheid alvast een wezenlijke en bepalende beroepsvereiste. Molisma's met hoofddoekeisen kennen geen respect en verdraagzaamheid mits ze persé hun geloof willen opdringen aan anderen zonder het minste respect voor alle anderen die hun geloof niet opdringen met uiterlijke kenmerken. (Iemand ooit al medewerkers in kostuum met een opzichtig kruis boven hun stropdas zien showen? Ik niet.) Ik zou het eens moeten proberen gewoon om de reactie van Youssouf De Witte te zien. |
|
|
|
|
|
|
#1584 | ||||
|
Banneling
|
Wat is het nu?
Ga je akkoord met "De katholieke kerk overtreedt de arbeidswetgeving en dit wordt gedoogd."? Of toch niet? Citaat:
Ik ben voor regulering van drugs, en het ritueel slachten is vastgelegd in de wet. Niets gedogen. Citaat:
Ik stel enkel vast, en haal dit aan om aan te tonen dat niet alle religies gelijk behandeld worden door de overheid. Citaat:
Citaat:
Ja, ik heb je bezwaren gelezen, maar dat doet er niets van af dat de katholieke kerk de arbeidswet overtreedt, en dat dit gedoogd wordt. Het ging in deze niet over de wetsovertreding van de KK, maar over je bewering dat religie thuishoort in de private sfeer. Niet dus. |
||||
|
|
|
|
|
#1585 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1586 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Nu ook niet over alles klagen he artisjok. Moslima's mogen een hoofddoekje dragen voor een pasfoto. Dieren mogen lijden bij een rituele slachting en soft drugs worden gedoogd. Of bent u een van die mensen die altijd maar door blijven eisen nadat er wat toegevingen worden gedaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 december 2011 om 18:48. |
||||||
|
|
|
|
|
#1587 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
De katholieke kerk overtreedt de arbeidswetgeving en dit wordt gedoogd. Citaat:
Jij gaf mijn mening verkeerd weer, en vroeg "Of ben ik hier mis?" Je verweet me dat ik selectief was i.v.m. gedogen. Is het nu duidelijk dat ik niet selectief ben? Citaat:
Waarop baseer jij je? Citaat:
Daarom vind ik het geen goed idee om te tornen aan de wetten die de vrijheid van godsdienst en beleving garanderen. Je weet nooit waar dat eindigt. Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1588 |
|
Banneling
|
En daar zijn de meesten het mee eens. Dat principe wordt ook gehuldigd door de autochtonen. Neem ik nu mijn collega's, dan is daar geen ene waarvan ik de (geloofs)overtuiging van ken. En vice versa. En iedereen is daar happy mee. Niemand heeft de behoefte zoals de hoofddoekextremisten om aan religieus exhibitionisme te doen.
|
|
|
|
|
|
#1589 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
ofwel gaat men de RKK vervolgen (waarbij u nog steeds niet kan antwoorden hoe u dat praktisch wil aanpakken) ofwel gaat men de wet aanpassen zoals dat voor bepaalde zaken zoals het ritueel slachten van dieren al gebeurd is Ik weet waar u op aanstuurt artisjok, u wil het mij gewoon horen zeggen zodat u een kruisje kan gaat zetten bij uw statistiekjes die u bijhoudt over alle discussies die u voert op dit forum. Als u dat spelletje wil spelen gaat u uw gang. Maar dan gaat u zich wel bezondigen aan het door u verfoeide binaire denken. Citaat:
Voor de RKK pleit u niet voor een soortgelijke wettelijke inkadering maar wil u meteen rechtsvervolging. Dus ja, u bent wel degelijk selectief in uw verontwaardiging. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#1590 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat ritueel slachten bestaat naar het schijnt al zeer lang : http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/16/...ce=syndication Citaat:
Ik haalde dit aan om aan te tonen dat in dit geval, 1 religie een andere behandeling krijgt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is geen enkele religie die mijn goedkeuring wegdraagt. Ik ben niet aan religies. Aan geen enkele. Maar ik verdedig wel de vrijheid van religie/levensovertuiging. Citaat:
Eigenlijk zou een katholieke vrouw die priester wil worden dit voor de arbeidsrechtbank moeten brengen. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#1591 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat kan dat mens liegen. |
|
|
|
|
|
|
#1592 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
De huidige Belgische wetgeving rond de bescherming en het welzijn van dieren (wet van 14 augustus 1986) stelt als algemene regel dat dieren voor het slachten dienen te worden ‘bedwelmd’. Hierop wordt binnen de wet een uitzondering gemaakt wanneer het gaat om een slachting uitgevoerd in het kader van de ritus van een godsdienst, een zogenaamde ‘rituele slachting’. In België komen deze rituele slachtingen voor bij de moslims (‘halal’ vlees) en de joden (‘kosjer’ vlees). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar zijn er al pogingen tot georganiseerd verzet. Wat belet hen om verdere stappen te ondernemen? |
|||||||||
|
|
|
|
|
#1593 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou alvast haar forumgedrag verklaren. Maar dit geheel terzijde uiteraard. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1594 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Elbow : 27 december 2011 om 21:56. |
|
|
|
|
|
|
#1595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1596 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1597 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Legalisatie van drugs is zo'n (aantrekkelijke) manier en met een gedrogeerde bevolking, is het westen een vogel voor de islamitische kat. Als A. (nog) geen bekeerde moslima is, dan is ze er alleszins rijp voor. En die zijn meestal erger dan degenen die erin geboren zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1598 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De rechtvaardiging die de Islamitische overheersers in Afghanistan gaven voor de overvloedige klaproosoogsten was net dat het voor export naar het decadente westen was.
En daar zijn een aantal van die talibandebielen aan voorbij gegaan. Of ze waren bang dat de drugs ook "moslimmetjes" zouden kunnen bereiken.
|
|
|
#1599 | ||||||||
|
Banneling
|
Als "selectief" "afwegen" betekent dan ben ik selectief, ja.
Citaat:
Je toont helemaal niet aan dat dit tot stand kwam onder druk van de islam. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik dacht al dat je meer leest dan er staat. Citaat:
Ik zie er het nut niet van in om de beleving en uiting in het openbaar te verbieden. Citaat:
Maar ook godsdienstvrijheid moet gegarandeerd blijven. Ik wil mijn vrijheid behouden om de levensovertuiging aan te hangen van mijn keuze. Die godsdienstvrijheid garandeert nu net dat een sharia-wetgeving niet kan. Dit aan iedereen opleggen is tegen die godsdienstvrijheid. Daarom wil ik niet dat er getornd wordt aan die wetgeving. Citaat:
Natuurlijk is de godsdienstbeleving ondergeschikt aan de andere wetten. Daarom worden uitzonderingen in de wet vastgelegd. Om die uitzonderingen vast te leggen, moet men steeds wetten tegen elkaar afwegen. Je begrijpt toch ook wel dat gelijkheid tussen man en vrouw veel belangrijker is, dan een onbedekt hoofd op de pasfoto. Citaat:
Zo"n kritiek/veranderingen moeten komen van binnen, van de gelovigen zelf. |
||||||||
|
|
|
|
|
#1600 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Waar verplicht de wet het evenredig verdelen van imams en imama's? rabbi's en rabbessen (zoiets?) priesters en priesteressen? Moet er verplicht positief gediscrimineerd worden zoals bij de kieslijsten? Citaat:
Ook heeft Allah de vrouwenhandjes zo subtiel gemaakt dat zij haar man niét mag afkloppen, terwijl hij zijn vrouw wèl mag tuchtigen. nog wat voorbeeldjes? de muzelman mag vier vrouwen huwen en tomeloos anderen die zijn rechterhand bezit gaan penetreren, maar als een vrouw dat doet wordt ze gestenigd. Allemaal voorbeeldjes uit de muzelmaanse ideologie/religie die niet onder het westerse begrip godsdienstvrijheid kunnen vallen, omdat de vrijheid van godsdienst ondergeschikt is aan de westerse democratische wetten. |
||
|
|
|