Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2012, 14:03   #1581
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Evenals het flamingantisme.
Het flamingantisme is vanzelfsprekend een product van het Belgicisme, dat nog lang niet aan sterven toe is zoals het Belgicisme, maar dat terzijde.
Oud 12 januari 2012, 14:05   #1582
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sluit geenszins buitenlanders uit. Vergelijk het met de attitude van Antwerpenaars. Onder elkaar zitten ze wel het beleid te bekakken. Maar als iemand van buiten Antwerpen op de man speelt in kritiek op bijvoorbeeld het justitiepaleis dan zitten ze op hun paard.
Wel, ik vind dat niet alleen een verderfelijke, maar ook een kortzichtige mentaliteit omdat buitenstaanders vaak een scherper zicht hebben.

Citaat:
Een beetje meer van dergelijk chauvinisme zou ons zeker geen kwaad kunnen. We zullen zelf wel onze heren/dames politici bekakken.
Nogmaals: er is geen "ons".
Oud 12 januari 2012, 14:06   #1583
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom ik een land zou moeten ophemelen dat zo snel mogelijk afgebroken moet worden.
²

Om ons te behoeden van de ondergang;
Oud 12 januari 2012, 14:08   #1584
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar toch ook niet vergeten dat België een soevereine staat is en blijft.
Leuk dat de EU ons helpt om de Belgitude af te breken. Dat zal vermoedelijk heel wat efficiënter zijn dan het Vlaamsnationalisme.
Oud 12 januari 2012, 19:42   #1585
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wees er van overtuigd dat ik gezien mijn goed hart doch slecht karaktertje niet aan de verleiding zal kunnen weerstaan om uw ontboezeming inzake “fonkelende edelstenen waarvan de aangeslepen facetten scherp zichtbaar worden in de gloed van uw pc-schermen en de subtiele schoonheid ervan onweerstaanbaar uw irissen penetreert”, ook al is het een fel verbloemende opsmuk van de middelmatigheid der realiteit, bij de eerste de beste gelegenheid te misbruiken ten aanzien van mijn vriendinnen, tot meerdere glorie van het (onterecht) vermoeden mijner welhaast onbeperkte talenkennis, dat nu reeds in hun misvatting bestaat.
Ik gun het u alleszins, zowel voor uw groot hart als voor uw slecht karaktertje.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 19:57   #1586
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent zelf een steenezel. De weg naar verbetering bestaat er niet uit om te kakken op ons beleid ad hominem en buitenstaanders aan te moedigen dit spel mee te spelen.
De Belgische overheid kakt al 180 jaar op de grootste bevolkingsgroep van dit land en verkochten dit aan buitenstaanders als normaal bestuur.

Ik voel me alvast niet betrokken bij ‘ons beleid’, gezien er niet echt sprake is van een beleid hoe dan ook.
Als u uw huishouden op dezelfde leest schoeit als ‘onze beleidsmensen’, staat er binnen de kortste keren een deurwaarder in uw living.
Trouwens, over ‘buitenstaanders’ gesproken, anno 2011 is er zelfs iemand van ‘kweeniwaar die de Belgische overheid sommeert, om dringend haar financiele zaakjes op orde te brengen…
Niet tegen de Vlaamse overheid, beste VLB, nee, de overheid van uw land.
Hoe zou dat toch komen ?

Citaat:
Als je een beetje begrijpend leest dan zie je wel degelijk dat ik dezelfde problematiek zie en deze zeker niet ontken.
Tuurlijk lees ik dat tussen uw regels door en ik leef daarin een beetje met u mee.
Het moet voor u dan ook niet gemakkelijk zijn, om de Belgische partijen keer op keer te zien blunderen, maar helaas kan de bestaande problematiek niet opgelost worden, vanuit hetzelfde denkkader als waarmee de problemen geschapen zijn.
Het is alsof men een hedendaagse kernreactor zou besturen, met een meegeleverde handleiding uit 1830.
Vroeg of laat z�*l het fout aflopen, dat moet ge toch ook een beetje begrijpen.
Citaat:
Gwylan heeft soms zwakkere posts waarin ze haar drang om actief cheerleader te spelen niet kan weerstaan. Deze zijn in de minderheid.
Edelstenen en glasscherven matchen niet echt goed, de échte haal je d’r nl zo uit.
Goed dat u hier zelf toegeeft dat haar zwakkere posts in de minderheid zijn, wat dus betekent dat de meeste ervan op z’n minst zo goed zijn, dat u haar liever buiten de discussie houd dan er onderbouwd tegen in te gaan.

Geen tegenargumenten hebben.., tsjj, word u dat nooit moe ?
Citaat:
Een beetje meer chauvinisme zou je sieren.
In een heel ver verleden heb ik me wel eens Belg gevoeld, ja, maar dat was in een tijd toen de dieren nog konden spreken.
Echter, het decennialange non-beleid van ‘uw land’, heeft me ondertussen al lang verlost van elk spoor van chauvinisme dat ik nog mocht bezitten.
Plaatsvervangende schaamte is nu precies wat ik voel, bij het aanschouwen van zoveel pertinente bestuursonkunde en corrupte postjespakkers.

Ik zou geen enkele van die onbekwamen in mijn zaak tewerk willen stellen. En u ?
Citaat:
Welke rekening mag "mijn land" ( jouw woorden) dan verwachten ?
De rekening bij een eventuele splitsing van ‘uw land’, zal zoals gewoonlijk Vlaanderen mogen ophoesten, maar hierna zal Belgique/Belgie in de geschiedenisboeken worden opgetekend, als de laatste ondemocratische staat in Europa.
Dat is de moreel-etische rekening, die alle dan nog échte Belgen zullen mogen ophoesten, al zult u hier niet van wakker liggen.
Citaat:
Je anti-gevoelens tegen wat jij "Belgique" noemt zitten blijkbaar diep.
Vlaanderen ligt u ook precies niet zo goed.
Citaat:
Misschien eens goed om wat zielsgenoten op te zoeken en de Vlaamse leeuw uit volle borst te zingen. Dat zal je meer opluchting geven dan op een forum op zoek te gaan naar emotionele gelijkgezindheid van buitenstaanders in over wat jij "Belgique" noemt.
Ik ken de tekst zelfs niet van het Vlaamse volkslied, maar zie vandaag wel de gevolgen van een Belgische haat tegen alles wat Vlaams was en is en voel me als individu dus verbonden, met het niet verdiende lot van dit landsgedeelte door de tijden heen tot vandaag de dag.

Mochten Belgen wat minder hautain chauvinisme betonen over ‘hun land’, gezien er echt niks is om daar lyrisch over te doen en wat meer respect hadden opgebracht voor de grootste bevolkingsgroep én de grootste belastingbetaler van dit land, dan was het nooit zover gekomen dat er nu 2 bevolkingsgroepen diametraal over mekaar staan.
Belgen bijten al 180 jaar in de hand die jullie al die tijd gevoed heeft en zijn dan ook de schaamte al lang voorbij.

Zo, en nu mag jij voor het slapengaan de Brabançonne nog eens uit volle borst zingen, maar maak de buren niet wakker, éh.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 20:54   #1587
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De Belgische overheid kakt al 180 jaar op de grootste bevolkingsgroep van dit land en verkochten dit aan buitenstaanders als normaal bestuur.
Bron ?

Citaat:
Ik voel me alvast niet betrokken bij ‘ons beleid’, gezien er niet echt sprake is van een beleid hoe dan ook.
Als u uw huishouden op dezelfde leest schoeit als ‘onze beleidsmensen’, staat er binnen de kortste keren een deurwaarder in uw living.
Dat soort houding heeft toe geleid dat België zich laten rollen door de Fransen in het geval Dexia. Ze hebben gewoon geprofiteerd van de verdeeldheid van de Belgische aandeelhouders van Dexia en het rookgordijn van de communautaire luik van het federale regeerakkoord dat blijkbaar dringender was voor onze heren/dames politici dan de aan gang zijnde bankrun op Dexia Bank België.

Citaat:
Trouwens, over ‘buitenstaanders’ gesproken, anno 2011 is er zelfs iemand van ‘kweeniwaar die de Belgische overheid sommeert, om dringend haar financiele zaakjes op orde te brengen…
Niet tegen de Vlaamse overheid, beste VLB, nee, de overheid van uw land.
Hoe zou dat toch komen ?
Deze gaan nooit ad hominem ( uitgezonderd Merckozy met betrekking tot Berlusconi) en ze nemen geen politieke standpunten in.

Citaat:
Tuurlijk lees ik dat tussen uw regels door en ik leef daarin een beetje met u mee.
Het moet voor u dan ook niet gemakkelijk zijn, om de Belgische partijen keer op keer te zien blunderen, maar helaas kan de bestaande problematiek niet opgelost worden, vanuit hetzelfde denkkader als waarmee de problemen geschapen zijn.
Waarom zou dat ?

Het meest frustrerende is dat Bart De Wever op dit moment zo'n persoonlijk momentum heeft gecreëerd dat hij zelfs impopulaire maatregelen verkocht krijgt aan het publiek en dat hij geen premier is.

Citaat:
Het is alsof men een hedendaagse kernreactor zou besturen, met een meegeleverde handleiding uit 1830.
Vroeg of laat z�*l het fout aflopen, dat moet ge toch ook een beetje begrijpen.

Edelstenen en glasscherven matchen niet echt goed, de échte haal je d’r nl zo uit.
Goed dat u hier zelf toegeeft dat haar zwakkere posts in de minderheid zijn, wat dus betekent dat de meeste ervan op z’n minst zo goed zijn, dat u haar liever buiten de discussie houd dan er onderbouwd tegen in te gaan.
Ze moet gewoon niet komen kakken als buitenstaander op onze politici. Dat zullen we zelf wel doen.

Citaat:
Geen tegenargumenten hebben.., tsjj, word u dat nooit moe ?
Neen. Een debat afsluiten geeft voldoening. Ik heb de indruk dat jij liever debateert "just for the sake of the debate".

Citaat:
In een heel ver verleden heb ik me wel eens Belg gevoeld, ja, maar dat was in een tijd toen de dieren nog konden spreken.
Echter, het decennialange non-beleid van ‘uw land’, heeft me ondertussen al lang verlost van elk spoor van chauvinisme dat ik nog mocht bezitten.
Plaatsvervangende schaamte is nu precies wat ik voel, bij het aanschouwen van zoveel pertinente bestuursonkunde en corrupte postjespakkers.

Ik zou geen enkele van die onbekwamen in mijn zaak tewerk willen stellen. En u ?
De Belgen zijn nooit hard chauvinistisch geweest. Als je trouwens afstand wil nemen van ons land raad ik je absoluut aan om te emigreren. Politiek kan je nu eenmaal niet vergelijken met een bedrijf. In politiek gaat alles traag om het met een cliché te zeggen. De reden waarom we met politieke vertegenwoordiging werken is juist omdat we geen voorbeeld mogen nemen aan onze politiekers. Dan zou gewoon heel de economie op zijn gat gaan. Dat is geen typisch Belgisch fenomeen.

Citaat:
De rekening bij een eventuele splitsing van ‘uw land’, zal zoals gewoonlijk Vlaanderen mogen ophoesten, maar hierna zal Belgique/Belgie in de geschiedenisboeken worden opgetekend, als de laatste ondemocratische staat in Europa.
Dat is de moreel-etische rekening, die alle dan nog échte Belgen zullen mogen ophoesten, al zult u hier niet van wakker liggen.
De geschiedenis wordt nu eenmaal geschreven door de overwinnaars. Wie zijn de échte Belgen ?

Citaat:
Vlaanderen ligt u ook precies niet zo goed.
We zitten nu eenmaal op een politiek forum vallen waar harde woorden vallen. Wat mij betreft heb ik nog altijd geen betere plek op aarde gevonden om te leven dan onder mijn eigen kerktoren. Ik heb nochtans een stukje van mijn wereld gezien.

Citaat:
Ik ken de tekst zelfs niet van het Vlaamse volkslied, maar zie vandaag wel de gevolgen van een Belgische haat tegen alles wat Vlaams was en is en voel me als individu dus verbonden, met het niet verdiende lot van dit landsgedeelte door de tijden heen tot vandaag de dag.
Van wie komt die "Belgische haat" jegens al wat Vlaams is ? Ik heb die nooit ervaren.

Het lot dat wij nu hebben hebben wij dankzij de vorige generaties die uit het puin van WO II onze welvaart hebben opgebouwd. Wij zijn deze generaties schatplichtig om onze huidige welvaart zo veel mogelijk door te geven aan de volgende generaties.

Citaat:
Mochten Belgen wat minder hautain chauvinisme betonen over ‘hun land’, gezien er echt niks is om daar lyrisch over te doen en wat meer respect hadden opgebracht voor de grootste bevolkingsgroep én de grootste belastingbetaler van dit land, dan was het nooit zover gekomen dat er nu 2 bevolkingsgroepen diametraal over mekaar staan.
Nogmaals de Belgen zijn erg weinig chauvinistich. Dit is ook te bewijzen door het feit dat er amper Belgische ( of Vlaamse, Waalse of Brusselse) multinationals zijn en dat onze infrastructuur ( energie, Telenet, ...) in buitenlandse handen is. We zijn nochthans vertrokken van een andere vertrekbasis dat bijvoorbeeld Hongarije. Waar gewoonweg na de val van de Berlijnse muur niet voldoende binnenlands kapitaal of een goed draaiende export economie was om de uitverkoop van Hongaarse activa aan het buitenland tegen te gaan.

Citaat:
Belgen bijten al 180 jaar in de hand die jullie al die tijd gevoed heeft en zijn dan ook de schaamte al lang voorbij.
Ik weet niet wie jij met "jullie" bedoelen. Wat mij persoonlijk betreft kan ik enkel zeggen dat ik me schaam om te verzinken in de Vlaamse zelfgenoegzaamheid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 20:58   #1588
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron ?
Negationisme is niet alleen ongezond, het is ook geen goede basis om een politieke overtuiging op te bouwen.
Oud 12 januari 2012, 21:06   #1589
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Negationisme is niet alleen ongezond, het is ook geen goede basis om een politieke overtuiging op te bouwen.
Och, zoals Jean Luc Dehaene het verwoordde: België is een land met 2 minderheden waarvan één ervan de meerderheid speelt. Daar zijn nu tekenen van verandering in aan het komen en dat is een goed teken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 21:08   #1590
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, zoals Jean Luc Dehaene het verwoordde: België is een land met 2 minderheden waarvan één ervan de meerderheid speelt. Daar zijn nu tekenen van verandering in aan het komen en dat is een goed teken.
Als België wil blijven bestaan, moet het niet alleen over de hele lijn bestuurd worden door de Vlaamse meerderheid, maar moet er eerst ook een (minstens morele) Wiedergutmachung komen.
Oud 12 januari 2012, 21:45   #1591
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ze stemmen in met die begroting PLUS de bevriezing TOT de herziening in Februari. Dat is NIET hetzelfde als de begroting aanvaarden.

De originele begroting is afgeschoten echter staat Europa België toe om deze te hanteren tot de herziening en nieuwe begroting.
Vandaag heeft minister Paul Magnette op een gezonde manier gereageerd op de schoonmoeder-manieren van de Commissie.
(Hij is trouwens één v.d. weinigen die de titel van minister waard is)
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 22:23   #1592
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich, er zijn namelijk naast de Duitstaligen en Franstaligen ook nog Nederlandstaligen. Maar die was u zeker even vergeten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 22:25   #1593
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vandaag heeft minister Paul Magnette op een gezonde manier gereageerd op de schoonmoeder-manieren van de Commissie.
Inderdaad, wat is dat nu voor onzin, geen schulden mogen maken? De schulden zijn er vanzelf gekomen en ze zullen vanzelf wel weggaan. Wat weten die idiote eurocraten nu van economie en financiën?
Nog een geluk dat we nu terug een superman van het kaliber van Guy Mathot hebben.

Laatst gewijzigd door fonne : 12 januari 2012 om 22:30.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 00:47   #1594
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad, wat is dat nu voor onzin, geen schulden mogen maken? De schulden zijn er vanzelf gekomen en ze zullen vanzelf wel weggaan. Wat weten die idiote eurocraten nu van economie en financiën?
Nog een geluk dat we nu terug een superman van het kaliber van Guy Mathot hebben.
Fonne, ik vind je spot een beetje misplaatst, vooral dat laatste.
Kijk eens op Google naar het curriculum vitae van P. Magnette.

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 01:34   #1595
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik ben niet gekant tegen het feit dat Europa een oogje in het zeil houd mbt de begrotingen van de lidstaten. Ik vind dit zelfs positief. Maar toch ook niet vergeten dat België een soevereine staat is en blijft.
Ach u wordt mooi gecounterd...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Voorig jaar in september hebben ze dat nochtans allemaal gestemd.
En nog eens....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, dat was een extra bekrachtiging en nadere uitwerking van de Verdragen van Maastricht en van Lissabon.
en nog eens...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Belgie heeft in al haar soevereiniteit gestemd om begrotingstoezicht van Europa te aanvaarden.
En werd het gelijk stilletjes...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 04:30   #1596
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Magnette's "gezonde" manier om te reageren heb ik hier eens doorgenomen zie.

Een dubbele en intern incoherente verdediging ("ik was daar niet, ik heb het niet express gedaan, en de andere is begonnen, meester") en een leugen.

De leugen is dat de commissie besparingen zou opdringen, wat ze niet doet. Hij zaait express verwarring door de bevriezingen opgedrongen besparingen te noemen, terwijl de bevriezingen een manier waren om een garantie te krijgen voor maatregelen die de regering niet klaar liggen had op tijd.

Die maatregelen moeten niet noodzakelijk besparingen zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 06:13   #1597
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst een verdrag afsluiten en de uitvoering daarvan "schoonmoeder-manieren" noemen: belachelijk.
Oud 13 januari 2012, 07:41   #1598
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst een verdrag afsluiten en de uitvoering daarvan "schoonmoeder-manieren" noemen: belachelijk.
En het strafste van al is dat niet N-VA, maar de 'roepers' van nu dat verdrag hebben afgesloten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:24   #1599
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Citaat:
Dictatuur van een minderheid

In dit land zijn er meer Vlamingen dan Franstaligen en logischer wijze dus ook meer Vlaamse volksvertegenwoordigers dan Franstalige. 88 Vlaamse volksvertegenwoordigers en 62 Franstalige om precies te zijn.

Dit houdt in dat de Vlamingen hun wil zouden kunnen opleggen aan de Franstaligen. Maar in een democratie betaamt het niet dat de meerderheid constant haar wil oplegt aan de minderheid, deze discrimineert of - nog erger - onderdrukt; zeker niet wanneer dit gebeurt op basis van bijvoorbeeld taalaanhorigheid, geslacht, religieuze overtuiging of etnische afkomst. Gebeurt dat in het buitenland, dan stuit dat tegen onze Vlaamse inborst. Waarom zouden we in België doen wat we veroordelen wanneer het in het buitenland gebeurt?

De essentie van het Belgische samenlevingsmodel is dat de Vlamingen hun meerderheid niet misbruiken zolang de Franstalige minderheid bereid is om constructief mee te werken aan oplossingen. Om dat te garanderen, werden in het verleden grendels in het Belgische systeem geschoven. We hebben het dan over tweederde meerderheden die nodig zijn om de grondwet en bijzondere wetten te kunnen wijzigen. We hebben het dan over de mogelijkheid om belangenconflicten in te roepen of om alarmbelprocedures op te starten.

We moeten nu vaststellen dat de Franstaligen deze grendels misbruiken om Vlaamse voorstellen af te blokken. We hebben dus niet met een dictatuur van de meerderheid van doen, maar wel met een dictatuur van de minderheid. Dit legt een fundamentele hypotheek op het Belgische samenlevingsmodel en het voortbestaan van België. In juni zijn het verkiezingen. We mogen hopen dat die in de beste omstandigheden verlopen. Enkel en alleen verkiezingen zijn een democratische uitweg voor een politieke crisis. Daarna krijgen het nieuw verkozen parlement en de nieuwe regering een nieuwe kans om dit land alsnog op een democratische wijze opnieuw te ordenen. We mogen hopen dat de Franstaligen zich dan constructief zullen opstellen. Niet met woorden, wel met daden. Is dat niet het geval, dan heeft dit land ook geen zin meer en is scheiding de enige uitweg.

We weten niet of België nog een toekomst heeft. Regeren is vooruitzien. Daarom zou het goed zijn mochten alle Vlaamse partijen én de Vlaamse regering nu al onze Vlaamse onafhankelijkheid voorbereiden. Is het uiteindelijk niet nodig, ook goed. Is het wel nodig, dan kan de scheiding op een ordentelijke manier gebeuren. Dat is in het belang van alle Vlamingen.

Eric Donckier
hbvl

Laatst gewijzigd door Jakko : 13 januari 2012 om 09:40.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:59   #1600
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
magnette slaat de bal volledig mis

in de jaren '70 kon men met investeren nog eens autostrades bouwen, of iets nuttigs doen
we kunnen dat nog altijd doen hoor, we hebben nog altijd een pak zwarte wegen die we moeten vervangen door snelwegen

er zitten een pak grote fouten in onze economie
We moeten het rendement opkrikken, en dat doe je door iedereen NUTTIGER werk te doen doen. IN de privé is er nuttig gewerkt, dus overheidsbedrijven privatise"ren en overheidstaken privatiseren kan ook het nut verhogen.

Slank de overheid gewoon 10% af, en iederene die bij de overheid werkt moet 10% meer werken, en iedereen die naar de privé werkt gaat in een 'hoger rendementskader' gaan werken dus ook die formule moet werken

EN dan heb je drie grote richtingen
1° ecologie, productiviteit per energieeenheid omhoog, maar ook efficienter verwarmen vooral, naast efficienter rijden en ecologischer rijden , en efficienter vliegen en efficienter energieproductie. Er bestaat een duits werk die droomt van 5x meer per energieeenheid.

2° iedereen verder opleiden en doen specialiseren en doen studeren naar een hogere toegevoegde waarde job. En vooral entrybarriers wegnemen en verlagen om die hogere toegevoegde waardejobs te bereiken. Het is wel essentieel dat iedereen zoekt om meer te verdienen, inderdaad hebzucht als drijfveer. Dus kunstmatige overheidsjobs minder rendabel maken, stempelen minder rendabel maken, prepensioen minder rendabel maken en laat de mensen maar beter betaald werk zoeken. SOwieso moet dat een kantelelement geven in de economie. Want als je 1miljoen stempelende belgen doet werken, maakt dat een verschil op de begroting van 30miljard... wat in feite 3 keer meer is dan het overheidstekort !

3° en vooral IT, en communicatietechnolige, verder informatiseren van de overheid. De jobs zouden IT moeten zijn bij de overheid, en de budgetten zijn relatief groot zelfs; Stop met dat budgettair denkkader, en denk in kader van investeren en geld verdienen, personeel ander werk doen doen, personeel wegsaneren, personeel meer werk doen verzetten, alle informaite en alle papierkes moeten geautomatiseerd worden, alle documenten moeten online met een android app kunnen ingevuld worden, alle databases moeten in een cloud georganiseerd zitten, etc.. IK denk vooral aan de kruispuntdatabank ontsluiten voor de privésector. en hoge toegevoegde waarde apps laten schrijven in 'open source' efforts die toelaten om versneld en open en transparant data uit te wisselen tussen applicaties zodat alles veel verder en sneller geintegreerd wordt. Zowat alles bij de overheid is automatiseerbaar. Dus DOEN.

Laatst gewijzigd door brother paul : 13 januari 2012 om 10:02.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be