Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 15 juli 2004, 01:33   #16021
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Hehe, juist!

Allee slaapwel eh!
slaapwel !

en hoe noemen ze dan een verkeerde woordkeuze van woorden die sterk op elkaar lijken maar niet hetzelfde willen zeggen en de eigenlijke betekenis van een zin zodoende totaal kunnen veranderen.
Oud 15 juli 2004, 01:45   #16022
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

acryologie
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 15 juli 2004, 01:52   #16023
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Ik wil trouwens toch - louter omwille van informatieve redenen - even opmerken dat het antwoord op de vorige vraag niet echt correct was. De uitdrukking mal a propos bestond in het Frans immers reeds lang voorheen het malapropisme als stijlfiguur werd geintroduceert in de literatuur. Die introductie vond immers pas plaats in de 18de eeuw toen Sheridan zijn Mrs. Malaprop op de planken liet opdraven.
Een malapromisme is dus een flagrante fout die optreed als gevolg van het proberen intellectueel te doen.
Een meer algemene definitie stelt dat een malapromisme het onbewust gebruiken van een verkeerde woordvorm is als gevolg van het bestaan van verwarring met een ander, erop lijkende, woordvorm.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 15 juli 2004, 01:53   #16024
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
acryologie
nope, daarbij wordt er meestal bewust een woord fout gebruikt, wat ik zoek is eigenlijk een beetje door onwetendheid, fout woordgebruik.

vb van acryologie : Welgefeliciflapstaat

tip: vb geregeld en regelmatig
lijken op mekaar maar vaak fout gebruikt.
geregeld is vaak
regelmatig is met weerkerend ritme

iemand die geregeld te laat komt daar kan weken tussen zitten, tegenover iemand die regelmatig te laat komt dat dan veel vaker doet met een terugkerend ritme op vaste tijdstippen.
En toch worden beide vaak als synoniemen foutief gebruikt.
Oud 15 juli 2004, 01:56   #16025
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil trouwens toch - louter omwille van informatieve redenen - even opmerken dat het antwoord op de vorige vraag niet echt correct was. De uitdrukking mal a propos bestond in het Frans immers reeds lang voorheen het malapropisme als stijlfiguur werd geintroduceert in de literatuur. Die introductie vond immers pas plaats in de 18de eeuw toen Sheridan zijn Mrs. Malaprop op de planken liet opdraven.
Een malapromisme is dus een flagrante fout die optreed als gevolg van het proberen intellectueel te doen.
Een meer algemene definitie stelt dat een malapromisme het onbewust gebruiken van een verkeerde woordvorm is als gevolg van het bestaan van verwarring met een ander, erop lijkende, woordvorm.
daarom zei ik toch ook uit dommigheid (intellectueel willen overkomen is volgens mij heel dom, doe maar gewoon zeg ik altijd )
uw uitleg is idd uitgebreider daar niet van en nou nou was blijkbaar tevreden met de mijne
Oud 15 juli 2004, 02:05   #16026
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
nope, daarbij wordt er meestal bewust een woord fout gebruikt, wat ik zoek is eigenlijk een beetje door onwetendheid, fout woordgebruik.
Bwa, een acrylogie is meestal toch geen volledig bewust gemaakte fout hoor, maar goed het zal dan wel een contextfout zijn zeker?

Citaat:
uw uitleg is idd uitgebreider daar niet van en nou nou was blijkbaar tevreden met de mijne
Bwa geen probleem hoor. Maar ik doelde eigenlijk op het gegeven dat het een stijlfiguur is dat zijn ontstaan dankt aan een 18de eeuws toneelstuk, maar soit genoeg gezeurd.
Dies is offline  
Oud 15 juli 2004, 02:06   #16027
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bwa, een acrylogie is meestal toch geen volledig bewust gemaakte fout hoor, maar goed het zal dan wel een contextfout zijn zeker?

Citaat:
Bwa geen probleem hoor. Maar ik doelde eigenlijk op het gegeven dat het een stijlfiguur is dat zijn ontstaan dankt aan een 18de eeuws toneelstuk, maar soit genoeg gezeurd.
yep, een contextfout dat was 'm
Oud 15 juli 2004, 02:15   #16028
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

De meest geliefde onderwerpen van discussie op dit forum zijn zonder twijfel het Vlaams Blok, allochtonen/Islam en homoseksuelen. Aangezien er aan die eerste al woorden genoeg worden vuil gemaakt en we over die tweede groep niet zouden weten wat te vragen, een vraagje in verband met homoseksualiteit: Studies tonen aan dat homoseksuele ouders vrezen voor stigmatisering omwille van hun seksuele geaardheid.
Hoeveel % gaat omwille van homofoob gedrag op zoek naar een andere kinderopvang?
Dies is offline  
Oud 15 juli 2004, 02:23   #16029
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
De meest geliefde onderwerpen van discussie op dit forum zijn zonder twijfel het Vlaams Blok, allochtonen/Islam en homoseksuelen. Aangezien er aan die eerste al woorden genoeg worden vuil gemaakt en we over die tweede groep niet zouden weten wat te vragen, een vraagje in verband met homoseksualiteit: Studies tonen aan dat homoseksuele ouders vrezen voor stigmatisering omwille van hun seksuele geaardheid.
Hoeveel % gaat omwille van homofoob gedrag op zoek naar een andere kinderopvang?
zuivere gok : 12%
Oud 15 juli 2004, 02:43   #16030
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Tip: 8% geeft aan moeilijkheden te hebben ondervonden bij het
zoeken naar kinderopvang
Dies is offline  
Oud 15 juli 2004, 11:22   #16031
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Ik ga de zaak nog wat verergeren door te zeggen dat Dies gelijk heeft.

Dat was bovendien ook nog eens wat ik zocht, ( http://www.fun-with-words.com/malapropisms.html ) alleen ik had te lang doorgewerkt, en ik ging er min of meer van uit dat Oriana het wel goed had en ik wou gaan slapen en zag veel tekst dus tja... allemaal geen excuses en mea maxima culpa... nu goed, het is gepasseerd, misschien kunnen we het punt overslaan (of pak er een van mij en steek het bij Dies )... Zie maar, ik leg me neer bij gelijk welke beslissing (behalve uitsluiting van de kwis of verbeurd verklaren van mijn score ...

Excuses, and may the kwis be with you.

[size=1]goeiemorgen iedereen ook[/size]
nou nou is offline  
Oud 15 juli 2004, 11:48   #16032
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

[size=2]Klassement:

[271]Antoon
[267] Yucagira
[266] Spetsnaz
[134] Nou nou
[80] Dies
[73] The Paulus Experience
[69] Astenblieft mensen
[69] Oriana
[57] Jozef Ostyn
[51] Brabo
[48] Raf
[42] Griffin
[38] dejohan
[35] Herman Desmedt @ HD
[35] Ke Nan
[32] StevenNr1
[30] Dimitri
[30] Garga
[29] boer_bavo
[28] Vlaamse Leeuw
[26] Distel
[26] Mieke 79
[25] DaBlacky
[25] Straddle
[21] Flemish_patriot
[21] Gentenaar
[20] Starlight
[17] Beer
[17] FT
[17] TomB
[16] Aangebrande Phönix
[15] Sato
[13] De Garde
[13] Het Groene Leeuwtje
[13] Vryko
[12] Flippend Rund
[12] Spelev
[10] Maus
[09] C uit W
[09] Eniotna
[09] Philips Inc.
[08] Jules
[07] jan hyoens
[07] Peter De Ryck
[07] Rogier
[07] Seba
[07] Groot bakkes
[06] Superstaaf
[05] Het Chill Effect
[05] Rainman
[04] Numarx
[04] Percalion
[04] Phalanstere
[04] Pietje
[04] Prien G.
[04] Vlaanderen Boven
[03] Hen3que
[03] Jorge
[03] Eichmann
[03] Muys
[03] Véronique
[03] Zarathustra
[02] Jeroen Vanden Berghe
[02] Katteke
[02] Niels!
[02] Patriot!
[02] Rudy Van Nespen
[02] Xnorf
[02] Zeno!
[01] Fervent Nationaal
[01] Heeten Tsjeef
[01] Jorisjeroen
[01] Kotsmos
[01] Mystical
[01] Pyramus
[01] Resistant 3000
[01] Ronin
[01] Sufragette
[01] Turkje
[01] Uwagan
[01] Zwartzak [/size]
Oud 15 juli 2004, 11:50   #16033
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zijn nog bezig met de vraag van Dies.
Oud 15 juli 2004, 12:30   #16034
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

4%
Starlight is offline  
Oud 15 juli 2004, 12:47   #16035
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

20%
Oud 15 juli 2004, 13:10   #16036
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
4%
Dat is correct.
Dies is offline  
Oud 15 juli 2004, 13:10   #16037
Starlight
Burgemeester

Standaard

Onder welke omstandigheden is het genie uit Parijs dat in 1858 werd geboren, in 1913 overleden? (En geeft mss ook direct de naam van dat genie )
Starlight is offline  
Oud 15 juli 2004, 13:35   #16038
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Dhr. Diesel slaat overboord bij reis met de kanaalboot Dresden.
Oud 15 juli 2004, 13:36   #16039
Starlight
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga
Dhr. Diesel slaat overboord bij reis met de kanaalboot Dresden.
juist
Starlight is offline  
Oud 15 juli 2004, 13:37   #16040
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Rudolph Diesel, verdwenen op zee op weg naar Engeland... ofwel verdronken ofwel in zee gegooid...
nou nou is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be