Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2022, 21:51   #16121
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zo zwak leek hij me toch niet. Wat had hij meer kunnen doen ?
Dit is in feite hetzelfde verhaal als Georgië..Valse hoop geven en offeren. Wat nu gebeurt is onze fout! Europa gedraagd zich als de bitch van Amerika. Voor hun maakt dit conflict geen zak uit, gegokt en verloren...pech. Europa daarentegen zit met de shit. Rusland komt hier sterker uit en wordt een interessante bondgenoot voor Peking.
Bravo voor Biden.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 21:51   #16122
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zo zwak leek hij me toch niet. Wat had hij meer kunnen doen ?
Oekraïne uitsluiten van NAVO lidmaatschap.
Al was dat was geen garantie voor een ander scenario
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 22:24   #16123
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
'waren onderdeel'...

Sinds 1940. Met geweld veroverd.
In die tijd vroeg niemand iets. Bvb. de Congolezen werd niet gevraagd of ze wilden uitgebuit worden door Belgie, en Donbas werd niet gevraagd of ze bij Oekraine of Rusland wilden horen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 22:31   #16124
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waarom precies is medelijden nodig als moordende provocateurs worden tegengehouden en snelrecht krijgen?

Als het Oekraiense leger een russische tank raakt die Kharkov omsingelt en de russische soldaten verbranden, moet ik daarvoor ook excuses vragen?
Moet het Oekraiense leger daarvoor zijn verontschuldigingen aanbieden?

DAT is wat jij en Poetin-fluffer nr 10 blijkbaar vragen, maar zoals ik al talloze malen heb gezegd : De oorlog tussen Rusland en Oekraiene is gestart in februari 2014, Odesa was een militaire (hybride) operatie , een russische aanval via agenten waar Oekraiene de bovenhand haalde.

Pech voor die soldaten en voor die provocateurs in Odesa indertijd dat ze in die penibele situatie zaten, maar verwacht geen medelijden.
Ik heb al mijn medelijden al gebruikt voor de echte slachtoffers : de soldaten en burgers van Oekraiene, er is niets meer over.
Als de demonstranten in Odesa "Russische provocateurs" waren dan waren de demonstranten op Maidan westerse provocateurs die hun lot verdienden... geen medelijden...

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik de Russische reactie begrijp. Oekraine kreeg 7 jaar om Minsk toe te passen.
Tot mijn grote verwondering hopen mijn vrienden in Odesa dat de Russen komen. Ze verwerpen de inval helemaal niet maar juichen ze toe! En zo zouden er nogal wat zijn in Oekraine. Ik denk dat, moesten de Russen naar Odesa komen, ze door de familie van de slachtoffers met open armen ontvangen zullen worden. En het neonazi ongedierte dat hen vermoordde doet er in dat geval best aan om te verhuizen naar West-Oekraine

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2022 om 23:01.
Oud 24 februari 2022, 22:34   #16125
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Heeft iemand een beredeneerd beeld van wat het einddoel zou kunnen zijn? Is het nog mogelijk om de boel te herleiden tot 'even de tanden tonen' om vervolgens tot een redelijke etnisch-linguïstische opdeling te komen (een onafhankelijk Oost-Oekraïne dat al dan niet kan aansluiten bij Rusland) of wil hij 'alles'?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 februari 2022 om 22:34.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 22:36   #16126
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Dit is in feite hetzelfde verhaal als Georgië..Valse hoop geven en offeren. Wat nu gebeurt is onze fout! Europa gedraagd zich als de bitch van Amerika. Voor hun maakt dit conflict geen zak uit, gegokt en verloren...pech. Europa daarentegen zit met de shit. Rusland komt hier sterker uit en wordt een interessante bondgenoot voor Peking.
Bravo voor Biden.
Door de huidige sancties hebben de Russen geen keuze meer. Trouwens het Westen wordt ook steeds meer anti-Chinees.
Rusland en China zijn de hoop om een andere wereldorde, dus niet de hypocriete neo-koloniale orde waar de meridiaan door het gat van de Anglo-Amerikanen loopt.

Oekraine was nooit een Russische kolonie. De levensstandaard van Oekraine was zelfs pakken hoger toen het nog bij de Sovjet-Unie hoorde.
Oud 24 februari 2022, 22:38   #16127
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Heeft iemand een beredeneerd beeld van wat het einddoel zou kunnen zijn? Is het nog mogelijk om de boel te herleiden tot 'even de tanden tonen' om vervolgens tot een redelijke etnisch-linguïstische opdeling te komen (een onafhankelijk Oost-Oekraïne dat al dan niet kan aansluiten bij Rusland) of wil hij 'alles'?
Een Russisch-gezind regime installeren, dat is duidelijk.

Maar hoe het daarna verder moet ?
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 22:39   #16128
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is vanaf 24/02/22 ook perfect duidelijk dat de aanhechting van de Krim aan de Russische Federatie nooit Internationaal zal mogen aanvaard worden en bij gelegenheid weer ongedaan gemaakt......

Grondgebied inpikken mag NOOIT beloond worden....het leidt alleen maar,we moeten niet speculeren vanaf vanochtend,tot MEER....
Dus Kosovo terug bij Servie, en Oekraine terug bij de Sovjet-Unie? Ah ja en natuurlijk Texas en Californie terug bij Mexico, want "grondgebied inpikken mag nooit beloond worden"

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2022 om 22:39.
Oud 24 februari 2022, 22:41   #16129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
Een Russisch-gezind regime installeren, dat is duidelijk.

Maar hoe het daarna verder moet ?
Ik begin er zelfs op te hopen. Al zal dat regime nul autoriteit hebben in West-Oekraine dus op dat vlak ben ik het niet eens met Putin.

Dat de Russen zich concentreren op de pro-Russische gebieden. Heel Oekraine is "too much to chew on". Als dat de bedoeling is sta ik daar niet achter. Laat Lviv en desnoods ook Kiev zich maar bij NAVO aansluiten. Maar dan wel zonder de pro--Russische gebieden. Rusland heeft duidelijk gemaakt dat ze niet meer met hun voeten zullen laten spelen.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2022 om 22:46.
Oud 24 februari 2022, 22:43   #16130
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed nog steeds dat het vooral over Donbas gaat. Maar inderdaad even de tanden tonen en Kiev duidelijk maken dat ze Donbas kwijt zijn.
Oud 24 februari 2022, 22:45   #16131
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik begin er zelfs op te hopen. Al zal dat regime nul autoriteit hebben in West-Oekraine dus op dat vlak ben ik het niet eens met Putin.
Is dat behalve bedenkelijk niet hoogmoedig? Ik denk dat Europa Oost-Oekraïne nog zou laten passeren, maar met een regelrechte regime-change wordt iedereen voor het blok geplaatst en verdwijnt ook het voordeel van de redelijke kritiek op het Amerikaanse imperialisme. Dan zit je met een pure machtspolitiek die je altijd maar voorlopig wint.
Oud 24 februari 2022, 22:48   #16132
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In die tijd vroeg niemand iets. Bvb. de Congolezen werd niet gevraagd of ze wilden uitgebuit worden door Belgie, en Donbas werd niet gevraagd of ze bij Oekraine of Rusland wilden horen.
Laat ons stellen dat Makhno het schijt had aan het rode en het witte leger..akkoord ?
Er is wel een reden waarom je communisten vriendjes een hongersnood gecreeërd hebben in Oekraïne.
Men noemt dat eigenlijk een genocide.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 22:50   #16133
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat behalve bedenkelijk niet hoogmoedig? Ik denk dat Europa Oost-Oekraïne nog zou laten passeren, maar met een regelrechte regime-change wordt iedereen voor het blok geplaatst en verdwijnt ook het voordeel van de redelijke kritiek op het Amerikaanse imperialisme. Dan zit je met een pure machtspolitiek die je altijd maar voorlopig wint.
Ja idd dan doen ze net hetzelfde als de Amerikanen. En op lange termijn onhoudbaar.
In het huidige scenario is het beter dan Oekraine splitst.
West-Oekrainers haten alles dat Russisch is, en de gebeurteniszen van vandaag zullen daar zeker geen verandering in brengen. Laat de EU dat armoedige en achterlijke stukje rand-Europa maar inlijven. Kunnen ze er een lage loon land van maken zoals Bulgarije. West-Oekraieners kuisen nu al Poolse toiletten terwijl Polen onze toiletten kuisen.
Ze kunnen dan ruzie maken met de Polen over Bandera (in Polen is verering van Bandera strafbaar, logisch hij heeft 100000'en Poolse vrouwen en kinderen laten ombrengen) in plaats van met de Russen.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2022 om 22:53.
Oud 24 februari 2022, 22:59   #16134
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Laat ons stellen dat Makhno het schijt had aan het rode en het witte leger..akkoord ?
Er is wel een reden waarom je communisten vriendjes een hongersnood gecreeërd hebben in Oekraïne.
Men noemt dat eigenlijk een genocide.
De Holodomor is een westerde uitvinding. (meer specifiek ern nazi uitvinding)
Niemand in Oekraine had daarvan gehoord tot Iuchtchenko daar ineens mee af kwam.

Ja er voltrok zich in hongersnood in de jaren 30, net als in Zuid-Rusland en Kazachstan. Gevolg van de te snelle omschakeling naar collectivisering. Maar tot de jaren 20 waren hongersnoden jaarlijks terugkerende rampen on deze gebieden. Er was bvb. ook hongersnood in West-Oekraine, dat toen tot Oostenrijk-Hongarije behoorde, begin 20ste eeuw.
De allerergste hongersnoden vonden plaats begin jaren 20 en eind 19de eeuw.

Hongersnood van 1920 in Rusland, was veel dodelijker dan de zogenaamde Holodomor.

Hongersnood van 1892 die grote delen van Rusland en Oekraïne teisterde was ook zeer dodelijk. Hier zie je Amerikaanse NGO's (bestond toen ook al) die voedsel uitdelen op het verhongerende Russische platteland.

https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...1%E2%80%931892

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2022 om 23:27.
Oud 24 februari 2022, 23:04   #16135
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zonder woorden.

Er zijn al tientallen doden gemeld en dat worden er honderden vandaag alleen al, mogelijk duizenden de volgende dagen.

Kijk naar wat jouw fuhrer uitricht, vandaag, in een Europees land, 2000 km van Belgie.

Al je verhaaltjes van de voorbije weken zijn vals en leugenachtig gebleken : Dit is PURE RUSSISCHE AGRESSIE, tegenover een "broedervolk".

Dit is wat jij gesteund en verdedigd hebt. Own it.
Als dit avontuur leidt tot vrede ben ik er voor.
Oekraine is nu wel duidelijk gemaakt dat raketten op Donbas richten GEEN goed idee is.
Als het de bedoeling is een pro-Russisch regime in heel Oekraine in het zadel te helpen, dan veroordeel ik dit. Nee, ik ben het niet altijd eens met Putin.
Oud 24 februari 2022, 23:07   #16136
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yolanda Bekijk bericht
De burgerdoden die daar ongetwijfeld bij vallen zullen we het maar niet over hebben.

Er vallen altijd burgerdoden. In tegenstelling tot NAVO in Servie heeft Rusland nog niet bewust burgerdoelen gebombardeerd.
In Donbas vielen al 14000 doden. Als die interventie ervoor zorgt, met minimaal bloedvergieten, dat dit stopt was het het waard.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2022 om 23:37.
Oud 24 februari 2022, 23:12   #16137
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Holodomor is een westerde uitvinding. (meer specifiek ern nazi uitvinding)
Niemand in Oekraine had daarvan gehoord tot Iuchtchenko daar ineens mee af kwam.

Ja er voltrok zich in hongersnood in de jaren 30, net als in Zuid-Rusland en Kazachstan. Gevolg van de te snelle omschakeling naar collectivisering. Maar tot de jaren 20 waren hongersnoden jaarlijks terugkerende rampen on deze gebieden. Er was bvb. ook hongersnood in West-Oekraine, dat toen tot Oostenrijk-Hongarije behoorde, begin 20ste eeuw.
De allerergste hongersnoden vonden plaats begin jaren 20 en eind 19de eeuw.
Je spreekt jezelf tegen, proficiat !

Ik wacht nog op je input van rode en witte leger indertijd ... o ja je gebruikte het "nazisme" argument... dan stopt alles !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 24 februari 2022 om 23:16.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2022, 23:12   #16138
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Heeft parcifal de feiten in Odessa al veroordeeld? Ik dacht het niet. Hij heeft het over barbecue.
Mensenrechten zijn een privilege voor de "mensen zoals ons" vindt parcival en bij uitbreiding het hele Westen.
Oud 24 februari 2022, 23:14   #16139
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen, proficiat !
Nee toch niet. Hongersnoden waren jaarlijks terugkerende fenomenen. In de jaren 30 was de situatie van de boer al veel verbeterd maar foute beslissingen hebben dus toch geleid tot een hongersnood. Met uitzondering van WOII was dat ook meteen de laatste.
Oud 24 februari 2022, 23:28   #16140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dit avontuur leidt tot vrede ben ik er voor.
Oekraine is nu wel duidelijk gemaakt dat raketten op Donbas richten GEEN goed idee is.
Als het de bedoeling is een pro-Russisch regime in heel Oekraine in het zadel te helpen, dan veroordeel ik dit. Nee, ik ben het niet altijd eens met Putin.
Kan het cynischer? Deze oorlog van Goliath tegen David voorstellen als "een avontuur".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be