![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk ook dat elke allochtoon zijn 'rabijns' geloof in middeleeuwse regels mag afzweren en eindigen als geintegreerde burger die vooral bereid is de waarden van onze belgische maatschappij waarop het gebouwd is te aanvaarden en toe te passen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie hier niet kan binnenkomen, kan hier ook niet zijn. En wie hier niet is, kan hier ook geen problemen maken. Simple like that. Wat begrijp je er niet aan? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....33#post6030533 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16165 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 maart 2012 om 21:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16166 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In bijvoorbeeld Nederland en de VS wordt voor zo ver mij bekend godsdienstonderwijs gegeven met een visie op meerdere godsdiensten en/of kritiek op de moderne maatschappij er naast. Zoiets was ook de begrepen in de klassieke of fundamentele grondrechten. Namelijk: Citaat:
Het behoeft volgens mij verder geen betoog dat van godsdienstonderwijs geen sprake kan zijn zonder vrijheid van godsdienst en het fundamentele recht van vrijheid van meningsuiting. In de Belgische grondwet wordt deze link ook gelegd volgens de samenvatting in wikipedia: Het onderwijs is vrij. De gemeenschap waarborgt de keuzevrijheid van de ouders. De gemeenschap richt neutraal onderwijs in. De neutraliteit houdt onder meer in, de eerbied voor de filosofische, ideologische of godsdienstige opvattingen van de ouders en de leerlingen. Ieder heeft recht op onderwijs, met eerbiediging van de fundamentele rechten en vrijheden. De toegang tot het onderwijs is kosteloos tot het einde van de leerplicht. (art. 24)De eerbiediging van de fundamentele rechten in het onderwijs werkt nmm naar twee kanten. Het garandeert de vrijheid een godsdienst te onderwijzen en het verplicht de eigen mening van leerlingen te respecteren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat ik er Brother Paul op wijs dat we het hadden over godsdienstlessen en niet over godsdienstbeleving in het algemeen. Jij ziet je ook al genoodzaakt om deze toer op te gaan. http://forum.politics.be/showthread....87#post6027287 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16168 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16170 |
Banneling
|
![]() Bedankt lieverd voor uw steun. Straks mag je ne keer komen 'voelen'
met vriendelijke groeten uw tweelingzus A. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 maart 2012 om 07:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correcte analyse?
Wat ik niet begrijp, is dat ze steevast beweert de islam niet te verdedigen, en tegelijkertijd, niet wil erkennen dat de islam een racistische godsdienst is, ondanks de vele bewijzen die daarvoor werden geleverd. Ze heeft er anders geen enkel probleem mee, om pakweg het Vlaams Belang en zelfs medeforummers van racisme te beschuldigen voor veel minder. Maar ze verdedigt de islam niet, zegt zij. Jij doet klak hetzelfde. Of: hoe hypocriet kan een mens zijn? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gezien die overlappende focus, bestaan er toch regels in de godsdienst die indruisen tegen de grondwet ? Er bestaan praktijken onder de kerk die discriminatie zijn ? Voorbeeld: een priester is zowat obligaat een man ? druist in volgens mij tegen de gelijkheid van beroepen. Moest de kerk een privébedrijf zijn, dan hadden ze het al tegen hun oren van de inspectie. Voorbeeld2: hun business wordt gegroepeerd in kerkfabrieken en vzw's en betaalt geen btw en belastingen. Moest dat een privébedrijf zijn, dan hadden ze ook weeral al de zonden van egypte op hun dak gehaald, en tegen hun oren gekregen als fraudeurs ??? In feite als je een bordeel uitbaat als 'kerkgemeenschap' dan heb je ook geen belastingen te betalen, en pasop dat is niet eens gelogen wat ik hier vertel. Je kunt als hoofdpriester nog subsidies aanvragen voor uw kerk (jammergenoeg is dat uiteraard beperkt tot een paar geloven... wat ook weral discriminatie is van de hindoes) Voorbeeld3: regelkes die zeggen dat priesters niet mogen huwen, en als ze openlijk uitkomen voor hun status worden ze geschorst.... Ik denk in het bedrijfsleven dat dit ook weeral not done zou zijn... In een liberale geest: waarom zou die paster nu niet mogen trouwen ?? Voorbeeld4: Behandeling van pedolfilie dossier, als een vijgen na pasen , zeg maar 30 jaar na de feiten kunnen ze het allemaal uitbrengen... Hello waar is de gelijkheid ? Voorbeeld5: regels maken dat je alleen mag huwen met mensen van hetzelfde geloof ??? Hallo ???? Waar is uw vrijheid van geloof... En leuke is: ik heb mij nog maar beperkt tot het katholieke geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16173 |
Banneling
|
![]() Er is zelfs een forummer die wakker wordt met mij in gedachten.
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=16117 Laatst gewijzigd door artisjok : 16 maart 2012 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16177 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16178 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat zoiets als kerkelijk recht, en niemand verplicht je om priester te worden en al evenmin wordt je bedreigd wanneer je het priesterschap wil verlaten, bovendien geldt de beperking om niet te trouwen bijvoorbeeld niet voor dominee's. De relatie kerk en staat behoort ook tot cultuur, Hun voordelen ontstonden door het afstaan van gronden en macht aan de staat. Je kunt dus niet dit gelijkstellen aan burgelijke verplichtingen, ookal vind het idee om te steven naar gelijkstelling, ook voor de kerk zeker een goede zaak. De kerk verbiedt trouwens niet een huwelijk met een niet katholiek! |
|
![]() |
![]() |