Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2003, 20:25   #1601
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Geef eens een aantal psychische afwijkingen weer die bij homo's voorkomen, uiteraard met bewijzen graag.
Het grootste en eerste van allemaal: homofilie en daaruit meestal voortvloeiende homoseksualiteit. Een grotere afwijking bestaat er in dat verband niet. Normale mensen met een evenwichtige geest voelen zich immers tot het ander geslacht aangetrokken. Dat is heel natuurlijk; het omgekeerde echter niet.
Graag een aantal afwijkingen weergeven aub. Wat versta je onder normale mensen. Het is nooit of te nooit bewezen dat een mens zich automatisch aangetrokken voelt tot het andere geslacht.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 20:26   #1602
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homo's bedrijven liefde met elkaar, ze kussen elkaar, ze knuffelen elkaar, alles wat ze doen komt bij hetero's ook voor! Dus ontregeling is hier al niet op zijn plaats.
Toch, en dat is heel duidelijk. Een man wordt met een vrouw intiem, niet met een andere man. Als dat wel gebeurt, dan is het natuurlijk evenwicht bij die man duidelijk verbroken. Bij normale, gezonde mannen gaat de drift naar het andere geslacht. Daarom is homofilie een verstoring van de natuurlijke ordening.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 20:28   #1603
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Niet van toepassing dus.
Toch wel, beste vriend. De apostolische vaders (de opvolgers van de apostelen) en de latere kerkvaders zijn er het anoniem over eens dat de door Godfried geciteerde verzen weldegelijk over homoseksualiteit gaan. De heilige Johannes Chrysostomos bijvoorbeeld omschrijft het als een "belediging aan de natuur", "erger dan een met pestbuilen overdekt lichaam", "tegen de natuur en de Wet". In een vroeg christelijk anoniem document uit de 5e eeuw wordt homoseksualiteit als "verderfelijk en goddeloos" omschreven. En Cyprianus van Carthago beschrijft heel goed de geestestoestand van de homoseksuelen: naarmate ze hun zonde meer en meer beoefenen, achten ze zichzelf beter en beter. De beroemde Eusebius van Cesarea omschrijft het als een verziekt en besmet land. En Augustinus noemt het de zonde van Sodom, altijd te verachten en te bestraffen.
Ik dat dat er door zo'n mannen als gij he Jan,vrouwen lesbisch geworden zijn...
Oud 29 april 2003, 20:29   #1604
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is nooit of te nooit bewezen dat een mens zich automatisch aangetrokken voelt tot het andere geslacht.
Neen? Ga morgen eens om vier of halfvijf aan de schoolpoorten staan. Dan zult u zien hoe jongens meisjes aantrekken en omgekeerd. Niets natuurlijker in deze wereld dan dit oeroud patroon, eigen aan de menselijke natuur. En dat heeft natuurlijk te maken met de voortplantingsdrift die in ieder van ons sluimert, en die natuurlijk op het ander geslacht gericht is (anders is voortplanting nogal moeilijk ).
Oud 29 april 2003, 20:29   #1605
bartje
Minister-President

Standaard

Wie zegt dat, ik ben ook een normale supergezonde man maar ik voel me aangetrokken tot een andere man. Problemen mee? Ja, pech voor jou. Het is niet bewezen dat het pervers is en dat zal het nooit.
Een man met een man, een vrouw met een vrouw, een man met een vrouw, so what?? Als je maar gelukkig bent. Geluk komt op de allereerste plaats.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 20:30   #1606
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus nogmaals graag bewijzen aub ipv de rollen om te draaien wat betekent dat je eigenlijk geen argumenten voorhanden hebt.
Zie boven. Daar staan de bewijzen netjes al opgesomd. Aan u nu om aan te tonen dat het wel natuurlijk is. En dat moet in uw optiek niet zo moeilijk zijn.
Oud 29 april 2003, 20:39   #1607
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Niet van toepassing dus.
Toch wel, beste vriend. De apostolische vaders (de opvolgers van de apostelen) en de latere kerkvaders zijn er het anoniem over eens dat de door Godfried geciteerde verzen weldegelijk over homoseksualiteit gaan. De heilige Johannes Chrysostomos bijvoorbeeld omschrijft het als een "belediging aan de natuur", "erger dan een met pestbuilen overdekt lichaam", "tegen de natuur en de Wet". In een vroeg christelijk anoniem document uit de 5e eeuw wordt homoseksualiteit als "verderfelijk en goddeloos" omschreven. En Cyprianus van Carthago beschrijft heel goed de geestestoestand van de homoseksuelen: naarmate ze hun zonde meer en meer beoefenen, achten ze zichzelf beter en beter. De beroemde Eusebius van Cesarea omschrijft het als een verziekt en besmet land. En Augustinus noemt het de zonde van Sodom, altijd te verachten en te bestraffen.
Vind jij wat een paar idioten vele eeuwen geleden geschreven en gezegd hebben nog relevant voor onze huidige maatschappij?

Wat nog belangrijker is: vind jij dat wat de bijbel voorschrijft onder alle omstandigheden STRIKT moet opgevolgd worden?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 20:40   #1608
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus nogmaals graag bewijzen aub ipv de rollen om te draaien wat betekent dat je eigenlijk geen argumenten voorhanden hebt.
Zie boven. Daar staan de bewijzen netjes al opgesomd. Aan u nu om aan te tonen dat het wel natuurlijk is. En dat moet in uw optiek niet zo moeilijk zijn.
Heel eenvoudig: de natuur heeft holebiseksualiteit mogelijk gemaakt, dus is het natuurlijk. Simpel toch?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 april 2003, 20:42   #1609
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig: de natuur heeft holebiseksualiteit mogelijk gemaakt, dus is het natuurlijk. Simpel toch?
Dus: de natuur heeft pedofilie mogelijk gemaakt, dus is het natuurlijk. Simpel toch?
Oud 29 april 2003, 20:45   #1610
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat nog belangrijker is: vind jij dat wat de bijbel voorschrijft onder alle omstandigheden STRIKT moet opgevolgd worden?
Zoals Hij zelf gezegd heeft, is Jezus de Wet komen vervolmaken. Hierdoor zijn bepaalde joodse voorschriften niet meer van toepassing in het christendom, daar ze niet in het NT worden herhaald en door de eerste generaties christenen ook op die manier ermee werd omgegaan. De afkeuring van homoseksualiteit staat niet alleen in het OT, maar ook in het NT. En de eerste generaties christenen, die dus nog heel dicht bij Jezus stonden (leerlingen van de apostelen), waren hierin unaniem: homoseksualiteit is een zonde, een gruwelijke zonde.
Oud 29 april 2003, 20:46   #1611
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus: de natuur heeft pedofilie mogelijk gemaakt, dus is het natuurlijk. Simpel toch?
Inderdaad, dat is het ook... met dien verstande dat pedofilie een misdrijf is en holebiseksualiteit niet.

Ga je nog met van die idioterieën blijven afkomen?

Probeer eens deugdelijke argumenten te vinden...

Citaat:
Oud 29 april 2003, 20:48   #1612
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet hoe jij je christelijke opvattingen kan rijmen met je Vb overtuiging, Jan.
Je hebt eerder al gezegd dat je Kardinaal Daneels maar zozo vindt, doch ik ben ervan overtuigd dat dit een héél intelligente man is.
Ben jij werkelijk zooooooooooooo conservatief??
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 20:49   #1613
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind jij wat een paar idioten vele eeuwen geleden geschreven en gezegd hebben nog relevant voor onze huidige maatschappij?
In de eerste plaats waren het geen idioten, maar dikwijls mensen die in de oude filosofie en wetenschap gevormd waren. Een heilige Augustinus bijvoorbeeld was ook een geleerde van zijn tijd, en had aan de grote academies van die tijd gestudeerd.

De Bijbelse geboden hebben een eeuwigheidswaarde: ze blijven in alle eeuwigheid, ongeacht wat sommigen in de maatschappij er ook van beginnen te denken. Jazeker, de Tien Geboden en de voorschriften in het NT zijn nog steeds brandend actueel. En in deze decadente tijden is het meer dan ooit nodig hierop te wijzen.
Oud 29 april 2003, 20:53   #1614
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Je hebt eerder al gezegd dat je Kardinaal Daneels maar zozo vindt, doch ik ben ervan overtuigd dat dit een héél intelligente man is.
Kardinaal Danneels is inderdaad een heel intelligent mens, maar hij heeft bijzonder grote moeite om krachtdadig op te treden. Meestal schuift hij problematische zaken op de lange baan en dat getuigt niet van een energiek beleid. Heel de zaak Borremans had onmiddellijk geregeld moeten worden en deze priester had hij terstond tot de orde moeten roepen.
Oud 29 april 2003, 20:57   #1615
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap niet hoe jij je christelijke opvattingen kan rijmen met je Vb overtuiging, Jan.
Dat kunt u inderdaad niet begrijpen omdat u met een totaal verkeerd beeld zit opgescheept over het christendom. In uw ogen is christendom blijkbaar een soort "lief-zijn-voor-elkaar" filosofietje. In onze tijd hebben bepaalden het christendom ook zo vervormd, maar dat is niet het echte christendom. Het christendom dat de apostelen, de apostolische vaders, de kerkvaders, de Kerk in de Oudheid en Middeleeuwen (in Oost als West) is wel iets anders. En ook nu nog is er zoiets als een officieel leergezag dat onverminderd steunt op de aloude overlevering. Net zoals Jezus zelfs zei: de liefde voor de medemens is gegrond op de liefde tot God. Het eerste en grootste gebod is de liefde tot God, wat ook het onderhouden van Zijn geboden inhoudt. In het verlengde van dit alles ligt dan de liefde voor de naaste. Maar een christen kan niet de zonde liefhebben en al evenmin goedkeuren, daar dit tegen het eerste gebod ingaat.
Oud 29 april 2003, 21:00   #1616
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Zoals Hij zelf gezegd heeft, is Jezus de Wet komen vervolmaken. Hierdoor zijn bepaalde joodse voorschriften niet meer van toepassing in het christendom, daar ze niet in het NT worden herhaald en door de eerste generaties christenen ook op die manier ermee werd omgegaan. De afkeuring van homoseksualiteit staat niet alleen in het OT, maar ook in het NT. En de eerste generaties christenen, die dus nog heel dicht bij Jezus stonden (leerlingen van de apostelen), waren hierin unaniem: homoseksualiteit is een zonde, een gruwelijke zonde.
De bijbel is dus een kneedbare materie, die je kan vervormen en verkrachten tot hij aan jouw wereldvisie voldoet. Wat een flauwekul. Bovendien is het bestaan van Jezus niet eens bewezen. Ik heb geen bende onverdraagzamen nodig om mij door middel van een hersenpsinsel komen vertellen wat goed en slecht is.

Citaat:
Oud 29 april 2003, 21:13   #1617
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bijbel is dus een kneedbare materie, die je kan vervormen en verkrachten tot hij aan jouw wereldvisie voldoet.
Helemaal niet. Even terloops: ook het NT is een deel van de Bijbel. Er staat heel duidelijk in zowel OT als NT dat homoseksualiteit een overtreding is van Gods geboden. Er valt hier niets te kneden: het staat er zwart op wit en zo heeft de Kerk de zaak ook door de eeuwen heen altijd verstaan.
Oud 29 april 2003, 21:15   #1618
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Kardinaal Danneels is inderdaad een heel intelligent mens, maar hij heeft bijzonder grote moeite om krachtdadig op te treden. Meestal schuift hij problematische zaken op de lange baan en dat getuigt niet van een energiek beleid. Heel de zaak Borremans had onmiddellijk geregeld moeten worden en deze priester had hij terstond tot de orde moeten roepen.
Dat komt omdat Mgr. Danneels een geweten heeft, Jan.
Ik ben geen christen, maar voor deze man heb ik toch bewondering.
Alhoewel hij soms wat zuur uit de hoek kan komen.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2003, 21:15   #1619
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien is het bestaan van Jezus niet eens bewezen.
En het bestaan van keizer Nero waarschijnlijk ook niet. Er zijn genoeg heidense en joodse bronnen die het bestaan van Jezus bevestigen. Zie ook:

http://www.newadvent.org/cathen/08375a.htm
Oud 29 april 2003, 21:17   #1620
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat Mgr. Danneels een geweten heeft, Jan.
Natuurlijk heeft kardinaal Danneels een geweten, net zoals ook de paus een geweten heeft en net zoals zovele honderden christenen allemaal een geweten hebben. Maar er zijn in de Kerk voorbeelden van veel krachtdadiger bisschoppen die woekerplanten die zo laten groeien. En daar heb ik bewondering voor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be