![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allee, zo een vogelbekdier, dat kan toch helemaal niet bestaan he. Je kan zo zien aan de beweging, dat dat een gemotoriseerde pop is. hier en daar komt er zelfs vulling uit. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juni 2015 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samenvattend het gaat hier om een recreatie via Computer graphics van 1 foto van Apollo 11, die waar Aldrin van de ladder stapt. Via 1 lichtbron die de zon voorstelt en verder 'global illumination' technieken (Johny Blaze kan dat waarschijnlijk beter uitleggen dan ik) kan men dan vrij precies de foto recreëren. Dat wil op zich niet zeggen dat er mensen naar de maan geweest zijn natuurlijk, hoogstens dat er geen tweede lichtbron gebruikt geweest is...'t is te zeggen geen tweede directe lichtbron. Enkele opmerkingen hierbij: Analyses door Hoax gelovers beperkt zich niet tot 1 foto. Er wordt op tientallen anomalieën gewezen van diverse aard in heel wat foto's. Toch is deze ene foto een van de meest beroemde en daarom de moeite waard te analyseren. De originele foto was niet digitaal maar film (ektachrome geloof ik). Russische hoax onderzoekers recreërden diezelfde scene met effectieve modellen en fotografeerden het met effectieve film. Zij kwamen tot de conclusie dat er een grote reflector (de tweede lichtbron) diende gebruikt geweest te zijn om Aldrin te doen oplichten als een fakkel. Dat de reflectie van het oppervlakte niet voldoende zou geweest zijn. Zij onderzochten wel niet de reflectie van het ruimtepak van Armstrong. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in een repliek van de hoax onderzoekers op dit Nvidea experiment: RE: GAME24: Debunking Lunar Landing Conspiracies with Maxwell and VXGI |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is totaal niet moeilijk om de maanlanding te faken. Die astronauten hingen aan dunne kabels die zelfs op hoger resolutie (want 16mm betekent ongeveer kwaliteit bluray) nauwelijks te zien zijn. Ze hebben die beelden op veel lagere kwaliteit uitgezonden en in die tijd trokken de tv's op niets. Die kabels waren onmogelijk te zien. Géén beeldmanipulatie nodig eigenlijk. Kijk eens naar 2001 a space odyssey en besef dat ze 1 jaar eerder al zo'n maanstudio hadden. Laatst gewijzigd door Frank51 : 26 juni 2015 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe geen uitspraken over wie eventueel die beelden zou gefaked hebben. Dat Kubrick verhaal is erg speculatief heb ik de indruk. En uiteindelijk is dat ook niet zo belangrijk wie het gefilmd zou hebben in samenwerking met NASA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zitten de kabeltjes of elastiekjes? Vragen of alles duidelijk? ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 26 juni 2015 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn meerdere verklaringen voor dit experiment, of is het een goocheltrucje, te vinden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juni 2015 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zie je dat aan het verschoven zwaartepunt uiteraard, de veer zal dus tollen in vrije val. En de valsnelheid, hoe zou je die faken? Overcranken zoals Collins al zei? Dan kom je namelijk op dat terrein terecht, exit kabeltjes. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 26 juni 2015 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() How was the hoax pulled off?
Volgens Hoax onderzoeker White (een van de meest exhausteive): Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb over dat experiment ooit eens een uitleg gezien en een nabootsing ervan op aarde. Ik herinner me de details niet meer zo. Ik zal eens zien of ik het terug vindt. Of een gevulde/verzwaarde veer zou tollen?...kwestie van testen. Dat was maar een eerste gedacht dat bij me opkwam. Niet iets dat ik gelezen heb. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juni 2015 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan de kabels zelf niet zien met die resolutie. Maar wat anders verklaart die reflecties? Steeds juist boven hun hoofd. Steeds verticaal. Nooit elders in het beeld. En die uitleg past dan 'toevallig' net perfect bij experimenten met kabels waarmee men de bewegingen van astronauten exact kan nadoen (mits vertraging beeld tot 66 %), zelfs inclusief de eigenaardige armbeweging bij het neerkomen na een sprong. Zeer opmerkelijk.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 juni 2015 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 |
Banneling
|
![]() Tiens tiens...
![]() Zeg mij 1 ding: wat is het nut om steentjes rapen te simuleren?? Laatst gewijzigd door Frank51 : 28 juni 2015 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 juni 2015 om 01:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grappig parcifal ... bij deze toon je aan dat Johan gelijk heeft
![]() |
#1660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |