![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1641 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1642 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1643 |
|
Banneling
|
Nee, om ze te harmonizeren met de Europese wetgeving: voor het blok kan geen uitzondering gemaakt worden op EU-regels.
|
|
|
|
|
|
#1644 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1645 |
|
Europees Commissaris
|
De wetten zijn herschreven omdat er dermate veel achterpoortjes waren dat meer dan 95 procent van de gevallen er geseponeerd werd en het zelden kwam tot een veroordeling. De antiracismewet was dus onbruikbaar , daarom is ze herschreven.
|
|
|
|
|
|
#1646 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en dan met terugwerkende kracht toegepast zeker!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1647 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad. Indien men iemand van racisme wil beschuldigen is het aan de beschuldigde om te gaan bewijzen dat hij/zij niet racistisch handelde.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#1648 |
|
Europees Commissaris
|
Dat is net het extreemrechtse calimerofabeltje dat jullie willen verkopen. De realiteit is dat het bijzonder moeilijk is om iemand voor racisme veroordeeld te krijgen (gelukkigen voor velen hier). Kijk , maar naar de hele Ferynhistorie. Ik dacht dat dat kat in het bakkie ging zijn . Zat ik er even naast.
edit: typo Laatst gewijzigd door moser : 2 augustus 2008 om 10:58. |
|
|
|
|
|
#1649 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
als iemand na zes grondwetswijzigingen gedurende pakwag 1990 tot 1995 en dan in 1996 wordt veroordeeld voor feiten gepleegd in 1985 die op dat moment niet strafbaar waren, hoe wil jij dat dan noemen? Het zou natuurlijk leuk kunnen worden: mijn ouders hadden géén rijbewijs nodig om met hun wagen op de openbare weg te rijden, vanaf pakweg 1970 was dat wel verplicht, zullen we nu eens al bestuurders die voor 1970 zonder rijbewijs rondreden een lekkere boete laten betalen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 augustus 2008 om 11:00. |
|
|
|
|
|
|
#1650 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1651 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
zie de aanpassingen die ik nog in mijn tekst maakte.
Het invoeren van het rijbewijs was op dat ogenblik ook nodig. Maar niemand die voor die tijd zonder rijbewijs rondreed werd m.i.daarvoor beboet.
|
|
|
|
|
#1652 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Indien men al eens begon om het cordon te stoppen en als volwassen democraten het VB mee aan de tafel te laten zitten en eens te luisteren naar wat ze te zeggen hebben , ipv. op voorhand te staan roepen en tieren dat alles slecht is ... 't Is alsof er een hoopje klein mannen voetbal aan't spelen zijn , en er ene niet mee mag doen omdat hij een bril opheeft, of omdat hij een ander kleurtje heeft ( Op voorhand volhouden dat het cordon blijft bestaan na een verkiezing = discriminatie met voorbedachte rade ...
|
|
|
|
#1653 |
|
Europees Commissaris
|
De racismewet is complexer dan jouw voorbeeldje. Het probleem met de racismewet was niet dat de daden gepleegd in de jaren 80 niet strafbaar waren , het probleem was dat de wet naar goede oude Belgische gewoon praktisch ontoepasbaar was en vol achterpoortjes zat. Hetgeen in de jaren '80 plaats vond mocht dus toen ook weldegelijk niet , terwijl zonder rijbewijs rijden in jouw vb'tje wel mocht. Het stond alleen niet goed op papier.
|
|
|
|
|
|
#1654 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nooit geweten dat men pre 1980 geen kritiek mocht leveren op vrouwenbesnijdenis.
Nu weet ik natuurlijk dat ik daar mijn mond over moet houden tot de "gerechtigde" personen er 'iets' over willen zeggen, op de JUISTE manier. Vooral dat laatst lijkt van belang te zijn. het VB gaf commentaar op de VERKEERDE manier... tja, dan laten we ze maar verdersnijden zeker . Want het belangrijkste vond ik toch wel dat het evenmin zozeer ging om w�*t er gezegd werd, maar dat het TE DIKWIJLS werd gezegd. Ik denk dat de rechters misschien teveel naar "Allo Allo" gekeken hadden? I' will only say this once?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 augustus 2008 om 11:24. |
|
|
|
|
|
#1655 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn oorspronkelijk bericht ging over de reden van de aanpassing op de antiracismewet. Iemand zei dat die er enkel gekomen is om het VB veroordeeld te krijgen. Die kwam er volgens mij omdat na tien jaar toepassing bleek dat de overgrote meerderheid van de gevallen geseponeerd werden. Dan is het toch duidelijk dat een wet niet goed werkt. In 1994 werd die wet versterkt. En in 2003 werd ie uitgebreid. Wat dat nu met het blok te maken heeft is me een raadsel. De antiracismewet werd gewoon verbeterd omdat men in de jaren '80 er geen fluit mee kon aanvangen. Laatst gewijzigd door moser : 2 augustus 2008 om 11:31. |
|
|
|
|
|
|
#1656 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het VB niét de ruimte of aandacht geven, heeft in het verleden herhaaldelijk geleid tot processen en klachten die de juridische dienst van het VB aanspant. Een aantal keren hebben ze ook hun gelijk gehaald. Ze haten zogezegd het naar hun zeggen 'bevooroordeelde en gepolitiseerde' justitieapparaat maar van alle politieke formaties blijkt dat het VB er de gretigste gebruikers (lees: misbruikers) van zijn. Kort samengevat: wij gaan inderdaad 'op voorhand te staan roepen en tieren dat alles slecht is', niet omdat we niet geïnformeerd zijn, maar daarentegen omdat we goed bekend zijn met VB en n�*dat we hebben kennisgenomen van haar standpunten (niet 'op voorhand' dus) die nagenoeg over de ganse lijn grondig gewikt en gewogen te hebben, ze voor de volle honderd pond van de hand hebben gewezen. Een democratisch beginsel. Laatst gewijzigd door roskam : 2 augustus 2008 om 11:35. |
|
|
|
|
|
|
#1657 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1658 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
![]() Het gaat over separatisme, niet over racisme. |
|
|
|
|
|
|
#1659 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die zitten wel allemaal rond de tafel , en het enige dat die gemeen hebben is het pro-belgische standpunt ... Raar dat de enige partij die 100% voor de Vlaamse onafhankelijkheid gaat een cordonneke krijgt hé ... 't Valt wel op ...
|
|
|
|
#1660 |
|
Banneling
|
|
|
|
|