![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 |
Banneling
|
![]() Met alle respect, is dat wel wijs in deze gemediatiseerde wereld?
U kunt toch ook selectief te werk gaan en de TV aanzetten wanneer u dit verkiest. Ik heb twee satelieten op mijn schotel staan. Dat impliceert nog niet dat ik veel TV kijk. Maar men dient wel op de hoogte te blijven van wat er loos is in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat U geen Walen kent behalve een paar onverzettelijke Franstaligen in Brussel. U zou wat meer uit uw kot moeten komen en eens naar Luik afzakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik dat gezegd? Een deel van mijn familie woont in Zwitserland (Franstalige kant) en ze zijn ook meer gericht op Frankrijk dan op Zwitserland, wat het culturele vlak betreft. Het heeft niets te maken met rattachisme. Feit is dat Franstalig België of Franstalig Zwitserland op de culturele vlak toch veel met Frankrijk leeft. En dat is logisch.
Laatst gewijzigd door Everytime : 13 maart 2009 om 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u hebt wel een punt dat het francofone superioriteitsgevoel over andere talen, die beter de weg zouden ruimen, een vorm van fascisme is : De "elite" bepaalt wel wat het beste is voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2009 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk verkies ik België. Dat is voor mij een evidentie zelf. Ik wil een open blik houden op de wereld, een open visie op mensen van een andere taalgroep.En niet opgesloten zitten in een nationalistische staat die de hele tijd aan navelstaren doet zoals u. U bent misschien heel content onder uw kerktoren. En misschien wenst u ook nog AVV-VVK. Wel, u doet ook maar, edoch zonder mij dan. Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2009 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar denken eerder verfranste vlamingen niet zo vreselijk over die verfransing van hun. Ik vind dat niet goed of niet slecht. Ik wil gewoon maar zeggen dat wat verdedigd wordt, een *abstract idee* is en niet het welzijn van specifieke individuen. Maar nog meer: een verfranste *gemeente* is nog minder erg, want het gaat er nu om dat er nu *andere mensen* wonen. Die gemeentevloer zelf heeft geen zeer, he. Citaat:
Ik ga niet *pleiten* voor enige verfransing, ik ben daar noch voor- noch tegenstander van. Ik beschouw dat gewoon als een socio-culturele dynamica, die nu eenmaal gebeurt. Ik zeg alleen dat het niet specifiek een "kwaadaardig" fenomeen is dat dient "bestreden" te worden, evenmin als bijvoorbeeld de katholieke kerk op haar terugweg is, bijvoorbeeld. Ik vind het ook niet specifiek aan te moedigen, of wat dan ook. Het is gewoon een maatschappelijk fenomeen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dit neemt niet weg dat je fier mag zijn over je identiteit zoals anderen fier zijn op de hunne. Gaat de topic hier eigenlijk niet over "welke taal op FEDERAAL niveau" ? En vind je soms niet dat je op FEDERAAL niveau het recht heb om in je eigen taal te aangesproken te worden, eender waar je woont ? Ik bedoel hiermee dat dokumenten uitgaande van de FEDERALE overheid in de taal van de bestemmeling moeten gebeuren. Mag dat volgens jou en indien niet, waarom ?
![]() |
![]() |
#1656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik een navelstaarder zijn? Wat komt die kerktoren en dat AVV-VVK hier nu eigenlijk doen? Wat weet u eigenlijk over mij dat u toelaat tot dergelijke omschrijving te komen? U weet omtrent mij totaal niets, en toch haalt u dergelijk discours boven. Doet u dat met iedereen die niet akkoord gaat met uw achterlijke Belgicistische standpunten? Ik zou u eens willen aanraden u grondig te informeren omtrent al wie in Vlaanderen voorstander is van een grondige staatshervorming in confederalistische richting. U zult dan wel moeten tot de bevinding komen dat uw kijk op de zaken, op zijn zachtst gezegd, enige vertraging heeft opgelopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U predikt dus tegen de verkeerde parochie.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Regios bestaan voor een beter bestuur. Gemeenschappen bestaan voor taal en cultuur. Als regionale grenzen nu ver van de realiteit zijn ... moeten ze verandert worden ! Zo simpel is het. Iets positief : een Brusselse uitbreiding betreft niet meet enkel Vlaams Brabant maar ook Waals Brabant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij pleit voor een aanhechtig van Nederlands Limburg bij Belgie en geeft voortdurend af op Nederlanders wat in beide gevallen typisch belgicistisch is.
|
![]() |
![]() |