![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wil je me dan trouwens eens uitleggen hoe ik de snelheid van die vallende appel kan "doordenken" en een betere uitkomst bekomen dan als ik ze zou berekenen volgens de theorieen van Newton en Einstein? Laatst gewijzigd door Rizzz : 19 mei 2011 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 |
Parlementslid
|
![]() En neem je tijd, ik zie je antwoord morgen wel, het is hier ondertussen alweer 0:52.
Tijd om te gaan slapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb u al voorgesteld om nuttig werk te verrichten, zoals het opruimen van zwerfafval langs autowegen bijvoorbeeld. Wat houdt u tegen om dat te doen? Je zal er in elk geval meer succes mee oogsten dan met holle nepfilosofie hele draden volspammen. Dan zullen de mensen misschien zeggen : "Daar komt Harry, een fijne kerel" en je een klopje op de schouder geven en misschien een pilsje trakteren op een mooie dag. Zou je dat niet eens willen ervaren? Laatst gewijzigd door parcifal : 19 mei 2011 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal hetzelfde herhalen als voordien: een dergelijk statement is futiel in de relativiteitstheorie. Je kan wel zeggen dat je een snelheid =c hebt VOOR BOSONEN, waaronder fotons. Maar dan ook alléén maar in het referentiekader van dat soort deeltjes die alléén met de snelheid van het licht kunnen reizen. Alle andere deeltjes kunnen nooit de lichtsnelheid bereiken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je dat na zoveel posten nog steeds niet hebt begrepen. Jammer toch. Citaat:
En als je er toch graag een appel van wilt maken (om jou een plezier te doen) dan zul je het wel met mij eens zijn dat een voortvliegende appel voor ons een contractie heeft. Hoe ziet* die appel dan zichzelf? a - gewoon b - plat* Hoe ziet die appel ons dan? a - juist dikker omdat ie zelf platter is? of: b - ook afgeplat, zodat we zowel gewoon als plat zijn, want voor ons zelf zijn we niet plat maar gewoon. Of is ons plat zijn voor die appel slechts relatief en dus niet werkelijk zo en slechts schijn? *Even aannemende dat die appel kan zien. *met plat bedoel ik de contractie voor het geval je daar weer over gaat zeuren. Laatst gewijzigd door harriechristus : 19 mei 2011 om 16:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor zichzelf staat het licht stil. Zo niet dan komt de hele relativiteitstheorie op losse schroeven te staan. Ja: er klopt dan niks meer van. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |||||||||||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) in het universum: omdat het heelal 4-dimensionaal is en niet 3-dimensionaal ("gekromd"). 3) de kortste afstand tussen 2 punten is een rechte. Als begin- en eindpunt van een elastiek vasthoudt en je maakt het rechte stuk ertussen krom, dan heb je automatische een langere afstand. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je begrijpt dus je eigen foutieve interpretatie niet eens. Lollig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Snelheid = afstand/tijd. Voor een foton is afstand=tijd=0. Dus snelheid=0/0; wat onbepaald is. Er bestaat geen snelheid meer in het referentiekader van het foton. Ze is zelfs niet oneindig groot. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snelheid is relatief, dus iemand die met een snelheid gaat van pak weg: 299.999 km/seconde, mag zichzelf als zijnde in stilstand beschouwen. Hij zal dan ook het heelal plat zien, want voor hem heeft het heelal die snelheid die hij zelf heeft. Dus zou ie de snelheid van C kunnen halen dan zal hetzelfde principe van kracht zijn en niet plotseling anders zijn of Einstein kent zijn eigen theorie niet. Maar goed: met die fotonen heet ie ook al zo zitten draaien dus hier zal ie ook wel uitvluchten zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() futiel als je om de pot wil draaien en geen antwoord weet
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet alleen is dat theoretisch onjuist, maar ook ridicuul (zie uitleg in andere post) en ook nog eens nooit bewezen. Opnieuw is Einsteins theorie op dit punt gespleten. Het is niet consequent doorgedacht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je draait in het rond en ik heb niet de indruk dat je het weet. Enfin: Einstein is ook niet duidelijk wat dat betreft. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook in de richting waarin hij beweegt. Laatst gewijzigd door parcifal : 19 mei 2011 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede maak je een capitale fout (èn is uw zin weer ambigu): dezelfde snelheid hebben wil zeggen met dezelfde snelheid voortbewegen in dezelfde richting, en dus zouden er geen relativistische effecten zijn. Je moet één assenstelsel kiezen en u daar bij houden. Kies je als nulpunt het centrum van het universum, dan staat het universum stil en bewegen wij voort. Neem je "hem" als middelpunt, dan beweegt het universum rond hem en staat hij zelf stil. Dat heeft zelfs niks te maken met de relativiteitstheorie, wel met Galilei. Citaat:
Citaat:
Waar haal je het trouwens dat de theorie anders is bij C? De wiskunde wordt perfect gevolgd TOT EN MET de lichtsnelheid. Merk op dat fotonen wel aan de lichtsnelheid kunnen (en moeten) reizen omdat ze geen rustmassa hebben. Maar OK, die verklaring is veel later gekomen, want ten tijde van het ontstaan van de R.T. had men nog niet het concept van golf-deeltjesdualiteit uit de quantummechanica ontdekt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 19 mei 2011 om 21:37. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 |
Europees Commissaris
|
![]() Arm zwijn, wie had dat gedacht dat ons zwijn terug naar het 1e middelbaar gestuurd zou worden
![]() |
#1659 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Je mag filosoferen zo veel je wil over de consequenties van bovenstaande "veldvergelijking" (of elke andere vergelijking) van Einstein, maar als je ze wil betwisten zal je dat met wiskunde of proefondervindelijk moeten doen. In de (bijna) 100 jaar dat die vergelijkingen bestaan hebben ze al elke proef of wiskundig tegenagrument met glans doorstaan. Zeggen dat een wiskundige/natuurkundige theorie filosofisch tegenstrijdig is slaat helemaal nergens op. Dat is even dom als zeggen dat een filosofische uitspraak zoals "ik denk dus ik ben" wiskundig niet zou kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt mij van niet. Citaat:
Het is immers onmogelijk vast te stellen wie er in het heelal beweegt en wie stil staat. Citaat:
Hier is echter de waarnemer een persoon in een raket met 299,999 km/sec. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Relatief gezien moet dat ook voor ons gelden. Volgens mij hebben we dan ook een oneindige massa, vandaar dat een trein de aarde onder zijn wielen weg kan rijden en wij de aarde onder onze voeten weg kunnen lopen. Ook is het heelal voor ons visueel plat. Dat we toch tijd ervaren zal komen omdat er even zo goed vele eeuwigheidmomenten zijn. Dus we leven eigenlijk in de hemel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je wiskundige en niets zeggende trucjes achterwege laat. Het is een teken van onmacht iets te begrijpen en duidelijk uit te leggen. Oftewel: de bekende wetenschappelijke arrogantie. |
|||||||||||
![]() |
![]() |