Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven
een heldendaad 12 17,39%
een (misbegrepen) idealisme 13 18,84%
een louter strategische blunder 15 21,74%
een morele fout 12 17,39%
een criminele praktijk 30 43,48%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2015, 04:01   #1641
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Precies ne slag van Tourette...
Wel vreemd dat je nooit degenen vernoemt, die miljoenen Europeanen en Amerikanen als slachtvee gebruikten, om hun natte woestijndroom mogelijk te maken en voor WO-2 zelfs collaboreerden met Snorremans.
Je weet wel...:

Bijlage 98347

Vertel eens welke koosnaampjes je dan zoal in petto hebt, voor degene aan wie dit document gericht is en die in ruil voor die belofte ervoor zorgde dat de VS mee in de oorlog gesleurd werd ?

Ben benieuwd hoe je dit staaltje zuiver volksverraad gaat vernoemen.
Of gaat je blinde vlek hier weer opspelen ?

2!

Slechts het puntje van de ijsberg trouwens.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=97500

Ik link hier nogmaals. Niet dat velen het ding zullen doornemen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 04:36   #1642
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad daar trekt het meer op.
Kan je hier iets meer toelichting bij geven waarom dat zo is?

Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 04:37.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 06:28   #1643
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Misselijke grapjes maken over een afgedwongen document, dat aan miljoenen mensen het leven gekost heeft, KakiJack ? Waar zelfs velen van dit forum hun grootouders door gestorven zijn, terwijl daar helemaal geen noodzaak toe was ? Enfin, doe maar sicko, veel ruimte om te zakken had je toch al niet meer. Nu nog effe wachten op Pandadinges...
Was gewoon een accidentje Diego, miljoenen gefolterde en opgebrande lijken omwille van veronachtzaming en schuldig verzuim is nu niet iets waar mensen van opkijken vandaag.

Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 06:28.
Oud 3 juni 2015, 07:47   #1644
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Misselijke grapjes maken over een afgedwongen document, dat aan miljoenen mensen het leven gekost heeft, KakiJack ?
Waar zelfs velen van dit forum hun grootouders door gestorven zijn, terwijl daar helemaal geen noodzaak toe was ?
Enfin, doe maar sicko, veel ruimte om te zakken had je toch al niet meer.

Nu nog effe wachten op Pandadinges...
Zou je de scheldnamen willen laten aub?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 07:49   #1645
Peche
Banneling

Standaard

Is dat je eerste one liner vandaag? Ik ben teleurgesteld...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 08:05   #1646
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zou je de scheldnamen willen laten aub?
Nog een prentje dan, je optreden werkt als een boemerang maar daar had je natuurlijk eerder al eens over kunnen nadenken. Blijf rustig de dood van miljoenen mensen om absurde redenen negeren door alles te verdonkeremanen wat hiernaar verwijzen wil. Je staat al veel langer geseind maar toch blijft je destructie zegevieren, het heeft ook een voordeel voor de lezer, dat is het 'leuke'.

Oud 3 juni 2015, 11:42   #1647
tandem
Banneling

Standaard

Als het gaat over die Grote Leugen dan kunnen we stilaan ook gaan denken dat het om een geesteziekte gaat, interessante materie in het kader van collaboratie. Dan spreekt men over 'herinneringsvervalsingen', 'narcisme' kan natuurlijk niet ontbreken in het verhaal.

Citaat:
Bij de geestesziekte pseudologia fantastica worden herinneringsvervalsingen zo sterk, dat ze voor de lijder als waarheid geaccepteerd worden. Als hij deze onware "herinneringen" vervolgens uitspreekt, liegt hij niet in de strikte zin van het woord. Hetzelfde geldt voor lijders aan wanen. Het beweerde is volgens hen immers waar. Slechts door een specifieke manier van vragen toe te passen (trechteren) kan het geloof in een eigen waarheid worden doorbroken.

Daarnaast bestaat het zogenaamde pathologisch liegen. Een pathologische leugenaar weet, in tegenstelling tot de pseudologische leugenaar, heel goed dat zijn beweringen niet waar zijn, maar kan de impuls om te liegen niet bedwingen. Bij de narcistische persoonlijkheidsstoornis vertelt de leugenaar over zijn behoeftes of grootste plannen die tot succes kunnen leiden, terwijl zijn plannen echter vaak niet haalbaar zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leugen

Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 11:43.
Oud 3 juni 2015, 11:47   #1648
tandem
Banneling

Standaard

Wie het schoentje past
Citaat:
Typen leugenaars

Uit onderzoek is het volgende gebleken[1]:
  • 1% van de bevolking bestaat uit radicaal eerlijken.
  • 94% bestaat uit gewone mensen die liegen binnen de grenzen van de betamelijkheid.
  • 5% bestaat uit pathologische leugenaars: narcisten en psychopaten.
ook is bekend welke mensen uitbundiger liegen dan andere mensen:
  • Extraverte mensen liegen meer dan introverte mensen.
  • Intelligente mensen liegen makkelijker dan minder intelligente mensen.
  • Populaire kinderen liegen meer dan minder populaire kinderen.
  • Machtigen liegen makkelijker dan mensen met minder macht.
  • Psychopaten en narcisten liegen meer dan psychologisch gezonde mensen.
  • Politici liegen makkelijker en meer dan burgers.
  • Excellente leugenaars neutraliseren het kritische vermogen van anderen door het geven van charmante complimenten en andere vriendelijkheden.

Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 11:49.
Oud 3 juni 2015, 12:18   #1649
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je bent niet alleen. 9 op 10 denken er zo over.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 12:34   #1650
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Je bent niet alleen. 9 op 10 denken er zo over.
Minder charmant dan je zou denken, door herhaling valt dat steeds meer op natuurlijk.

Citaat:
Excellente leugenaars neutraliseren het kritische vermogen van anderen door het geven van charmante complimenten en andere vriendelijkheden.
Oud 3 juni 2015, 12:37   #1651
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Precies ne slag van Tourette...
Wel vreemd dat je nooit degenen vernoemt, die miljoenen Europeanen en Amerikanen als slachtvee gebruikten, om hun natte woestijndroom mogelijk te maken en voor WO-2 zelfs collaboreerden met Snorremans.
Je weet wel...:

Bijlage 98347

Vertel eens welke koosnaampjes je dan zoal in petto hebt, voor degene aan wie dit document gericht is en die in ruil voor die belofte ervoor zorgde dat de VS mee in de oorlog gesleurd werd ?

Ben benieuwd hoe je dit staaltje zuiver volksverraad gaat vernoemen.
Of gaat je blinde vlek hier weer opspelen ?

Wat valt er eigenlijk te besluiten uit een kopie van een brief uit 1917 die uitgaat van een onbekende persoon die in zijn tekst beweert namens de kroon en met instemming van het kabinet die laatste hun sympathie voor het zionistisch ideaal van een joodse staat in israël op te richten, met zin voor de rechten van de niet-joden. Deze onbekende persoon schrijft zijn brief naar een niet nader gepreciseerde 'Rotschild' , en als bij wonder toeval vergeet de scribulent om zijn naam onder de brief te typen zoals iedereen doet. De onleesbare krullen onderaan de brief zullen daar in elk geval niet veel licht over laten schijnen.
Dat heeft dus allemaal geen zak te maken met WO II, met de miljoenen doden die daarin vielen. Je fantaseert erop los als je schrijft dat dit de amerikanen in de oorlog mee sleurde. En strooien met termen als "volksverraad" om die dan niet te onderbouwen is even futiel als een avondje yogisch vliegen samen met andere verdwaasde geesten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 12:39   #1652
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat valt er eigenlijk te besluiten uit een kopie van een brief uit 1917 die uitgaat van een onbekende persoon die in zijn tekst beweert namens de kroon en met instemming van het kabinet die laatste hun sympathie voor het zionistisch ideaal van een joodse staat in israël op te richten, met zin voor de rechten van de niet-joden. Deze onbekende persoon schrijft zijn brief naar een niet nader gepreciseerde 'Rotschild' , en als bij wonder toeval vergeet de scribulent om zijn naam onder de brief te typen zoals iedereen doet. De onleesbare krullen onderaan de brief zullen daar in elk geval niet veel licht over laten schijnen. Dat heeft dus allemaal geen zak te maken met WO II, met de miljoenen doden die daarin vielen. Je fantaseert erop los als je schrijft dat dit de amerikanen in de oorlog mee sleurde. En strooien met termen als "volksverraad" om die dan niet te onderbouwen is even futiel als een avondje yogisch vliegen samen met andere verdwaasde geesten.
Ontken je dat economische herstelplannen destijds genegeerd werden waardoor - aan beide zijden - miljoenen slachtoffers gevallen zijn? Ontken je dat je doelbewust hebt geprobeerd om van een 'niet (genegeerd) uitgevoerd' plan een 'gefaald' plan hebt proberen te maken?

Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 12:44.
Oud 3 juni 2015, 12:41   #1653
Another Jack
Banneling

Standaard

Mmmm, mijn collaborerende chakra's voelen weer retro-actief vreemd aan...
Oud 3 juni 2015, 12:43   #1654
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mmmm, mijn collaborerende chakra's voelen weer retro-actief vreemd aan...
Ontken je het bestaan van onderstaand plan?

Citaat:
At the height of the Great Depression a number of leading U.S. economists advanced a proposal for monetary reform that became known as the Chicago Plan. It envisaged the separation of the monetary and credit functions of the banking system, by requiring 100% reserve backing for deposits. Irving Fisher (1936) claimed the following advantages for this plan:

(1) Much better control of a major source of business cycle fluctuations
(2) Complete elimination of bank runs
(3) Dramatic reduction of the (net) public debt
(4) Dramatic reduction of private debt

We study these claims by embedding a comprehensive and carefully calibrated model of the banking system in a DSGE model of the U.S. economy. We find support for all four of Fisher's claims. Furthermore, output gains approach 10 percent, and steady state inflation can drop to zero without posing problems for the conduct of monetary policy.

http://www.imf.org/external/pubs/ft/wp/2012/wp12202.pdf
Oud 3 juni 2015, 12:46   #1655
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Je kan steeds al mijn vorige berichten opvragen als je ze graag leest...
Oud 3 juni 2015, 12:49   #1656
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misselijke grapjes maken over een afgedwongen document, dat aan miljoenen mensen het leven gekost heeft, KakiJack ?
Waar zelfs velen van dit forum hun grootouders door gestorven zijn, terwijl daar helemaal geen noodzaak toe was ?
Enfin, doe maar sicko, veel ruimte om te zakken had je toch al niet meer.

Nu nog effe wachten op Pandadinges...
Blijf jij maar lekker grossieren met je illuminati, jew bankers conspiracy, NWO en andere bullshit.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 12:57   #1657
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Blijf jij maar lekker grossieren met je illuminati, jew bankers conspiracy, NWO en andere bullshit.
Twee eenvoudige vragen voor Pandareus
  • Ontken je dat economische herstelplannen destijds genegeerd werden waardoor - aan beide zijden - miljoenen slachtoffers gevallen zijn?
  • Ontken je dat je in dit debat doelbewust hebt geprobeerd om van een 'niet (genegeerd) uitgevoerd' plan een 'gefaald' plan hebt proberen te maken?
Oud 3 juni 2015, 15:35   #1658
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knappe posts, Johan, gewaardeerd.
Werpt een ander licht op de motieven van de Vlaamse collaboratie én op de hedendaagse Belgohaat.
Denkt u dat een simpel relaas van de
Belgische geschiedenis dan noodzakelijkerwijze tot Belgohaat dient te leiden, of eerder dat het vermelden die geschiedenis noodzakelijkerwijze geboren dient te zijn uit Belgohaat. Misschien is de liefde voor België dan wel gebaseerd op een leugen ook?

Ik haat België niet. Ik ben zelfs ooit nog gaan aanschuiven en janken met mijn toen Boudewijn stierf (een niet erg rationele reflex). Sindsdien ben ik wel van mening verandert. Ik zou met de oude onderdrukking van Vlaanderen en haar taal kunnen leven indien tenminste de mentaliteit waaruit die geboren werd niet meer aanwezig is. Maar dat is dus niet het geval. In plaats van verontschuldigingen krijgen we pogingen tot geschiedsvervalsing (ook op dit forum).

De druppel die me onverschillig gemaakt heeft voor het begrip België echter is niet iets communautair, maar het groeiend besef dat dit land een door en door rot hart heeft. Ik geloof niet meer in de Belgische democratie. Daarachter bevinden zich de werkelijke machthebbers en die worden gekenmerkt door immoraliteit. De bende van Nijvel en de Dutroux affaire zijn bv. zaken die me het einde van dit land soms doen wensen. Een justici systeem die lijkt op een maffiaorganisatie. Loges....

En nee het is niet overal zo erg.

Voorlopig leef ik ver weg en kan ik me permitteren het me niet zo aan te trekken. Als ik in België kom voel ik dat de onvrijheid van dat land op me weegt. Ja, mensen leven er 'goed' zou je kunnen zeggen. Materieel. Maar dat is maar aan de oppervlakte. Ik weet niet of ik er me nog zou kunnen aanpassen. Ik kruip tegen de muren op bij wijze van spreken voor de media in België. Zo eenzijdig en gecontroleerd. En je kan er amper over spreken met iemand want mensen zitten er midden in en zien het niet. Ze zijn zo opgegroeid. Ik voel er me als een leeuw in een kooi.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juni 2015 om 16:00.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 15:44   #1659
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Denkt u dat een simpel relaas van de
Belgische geschiedenis dan noodzakelijkerwijze tot Belgohaat dient te leiden, of eerder dan het vermelden die geschiedenis noodzakelijkerwijze geboren dient te zijn uit Belgohaat. Misschien is de liefde voor België dan wel gebaseerd op een leugen ook?

Ik haat België niet. Ik ben zelfs ooit nog gaan aanschuiven en janken met mijn toen Boudewijn stierf (een niet erg rationele reflex). Sindsdien ben ik wel van mening verandert. Ik zou met de oude onderdrukking van Vlaanderen en haar taal kunnen leven indien tenminste de mentaliteit waaruit die geboren werd niet meer aanwezig is. Maar dat is dus niet het geval. In plaats van verontschuldigingen krijgen we pogingen tot geschiedsvervalsing (ook op dit forum).

De druppel die me onverschillig gemaakt heeft voor het begrip België echter is niet iets communautair, maar het groeiend besef dat dit land een door en door rot hart heeft. Ik geloof niet meer in de Belgische democratie. Daarachter bevinden zich de werkelijke machthebbers en die worden gekenmerkt door immoraliteit. De bende van Nijvel en de Dutroux affaire zijn bv. zaken die me het einde van dit land soms doen wensen. Een justici systeem die lijkt op een maffiaorganisatie. Loges....

En nee het is niet overal zo erg.

Voorlopig leef ik ver weg en kan ik me permitteren het me niet zo aan te trekken. Als ik in België kom voel ik dat de onvrijheid van dat land op me weegt. Ja, mensen leven er 'goed' zou je kunnen zeggen. Materieel. Maar dat is maar aan de oppervlakte. Ik weet niet of ik er me nog zou kunnen aanpassen. Ik kruip tegen de muren op bij wijze van spreken voor de media in België. Zo eenzijdig en gecontroleerd. En je kan er amper over spreken met iemand want mensen zitten er midden in en zien het niet. Ze zijn zo opgegroeid. Ik voel er me als een leeuw in een kooi.
Het complotdenken, variatie 247.
Het is trouwens: "justitie"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2015 om 15:46.
Oud 3 juni 2015, 15:52   #1660
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In Frans Vlaanderen sprak men geen AN, maar West-Vlaams.
De relevantie daarvan ontgaat me. Ik denk niet dat het voor de pogingen van de Fransen andere talen uit te roeien veel verschil uitmaakt of het gaat om dialecten of om meer gestructureerde standaardtalen. Ze hebben ook geprobeerd het Duits in Duitstalig België uit te roeien op zeker moment.

Citaat:
Mag ik u attent maken op een vergelijkbare situatie in uw en mijn geboortestreek.

In onze geboortestreek werd in mijn jeugd de oude Limburgse moedertaal door meer dan 95% van de bevolking gesproken.
Later als tiener op school werd het zelfs verboden (alhoewel het bij een poging bleef) Limburgs te spreken op de speelplaats. We moesten het zogezegd superieure ABN (Brabants) spreken. Geef mij eens een antwoord op de vraag hoeveel van onze jongere streekgenoten de streektaal nog machtig zijn.

Wat na eeuwenlange Franse overheersing niet gebeurd is hebben de Vlamingen op enkele decenia klaargespeeld. De oude Limburgse moedertaal, de taal die Henric van Veldeke al gebruikte, is grotendeels verdwenen voor de jongere generatie.
Als ik hier in eigen streek naar de winkel ga zijn er vele winkelbediendes die de streektaal niet meer verstaan. (vergelijk met Nederlands in Brussel)
Toen vertelde men ons dat we moesten streven naar een Nederlandse eenheidstaal, dat dit nodig om van onze regio een welvarende regio te maken. Wat is het gevolg. Onze mooie Limburgse taal is in de media bijna nooit te horen. Maar de standaardtaal ook niet. Je hoort vooral een afschuwelijk Brabants tussentaaltje.

Toen de provinciale overheid Limburgs, zoals in Nederland, wilde laten erkennen om alzo de Limburgse taalcultuur te beschermen, heeft men dat geweigerd. Een geslaagde poging om onze cultuur zo snel mogelijk te doen verdwijnen.

Ik ben dan ook van mening dat veel Vlamingen er een dubbel moraal op nahouden.
Wat u hier schrijft is toch niet in tegenspraak met wat ik schreef. Men hoeft niet te denken dat de vijand van mijn vijand mijn vriend is.

Daarbij is het toch niet moeilijk te zien dat de manier waarop men een standaardtaal in Limburg heeft pogen introduceren veel minder agressief is geweest dan hoe men dat probeerde met het Frans. Mijn ouders hebben de adviesen (gedeeltelijk) proberen te volgen en me pogen op te voeden in het ABN. Ouders van buren deden daar niet aan mee. Uiteindelijk hebben die laatsten het grootste gelijk gehad. Als het moet spreken de kinderen die in het dialect opgevoed werden thuis evenzeer goed ABN namelijk (via school en media). Van belang is hier vooral dat onze ouders wel konden blijven kiezen.

Maar men kan toch ook wel begrijpen dat Vlaanderen heeft gepoogd een standaardtaal in te voeren als tegengewicht tegen de Franse overheersing. De veelvoud aan dialecten maakte het de Fransen gemakkelijk het Frans op te leggen. Jammer daarbij is zeker dat de Vlamingen dan hun heil zijn gaan zoeken in een randstad Nederlands (dat van zichzelf ten onrechte de indruk heeft dialectloos te zijn net als het Antwerps) dat uiteindelijk bleek weinig respect te hebben voor de geplogenheden van het Zuid Nederlands (maar dat is een respect dat de Vlamingen ook dienen te eisen...met 'goesting').

Die poging tot introductie van het Nederlands in Limburg was uiteindelijk niet zo agressief. Limburgers hebben het aan zichzelf te danken als hun dialect achteruit gaat. Daarbij heb ik niet die indruk hoor. Vorig jaar zat ik toevallig een uurtje op het bureau van de burgemeester van Lanaken en ik kan je zeggen dat zowat alle telefoontjes en interne contacten in het plat plaats vonden. Ik voelde me er de buitenstaander met mijn plat met haar op...Maar ik eindig wel altijd met 'danke' in plaats van 'dank u' dan begrijpen ze wel dat ik een half slachtoffer ben geweest van het opvolgen van niet voldoende doordachte overheidsadviezen door mijn ouders.

Vergelijk de introductie van een standaard Nederlands met die van het Frans in Limburg. U weet toch ook dat nog niet zo lang geleden het Nederlands of Limburgs verboden was in officiële zaken, niet door Vlaanderen maar door een Franstalig België. Is dat niet nog een graatje erger dan?
Citaat:
PS de reacties die ik verwacht bevestigen mijn standpunt.
Op voorhand? Hmm.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juni 2015 om 16:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be