![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geef aan hoe u de collaboratie van een deel van de Vlaamse beweging zou omschrijven | |||
een heldendaad |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een (misbegrepen) idealisme |
![]() ![]() ![]() |
13 | 18,84% |
een louter strategische blunder |
![]() ![]() ![]() |
15 | 21,74% |
een morele fout |
![]() ![]() ![]() |
12 | 17,39% |
een criminele praktijk |
![]() ![]() ![]() |
30 | 43,48% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2! Slechts het puntje van de ijsberg trouwens. http://forum.politics.be/showthread.php?t=97500 Ik link hier nogmaals. Niet dat velen het ding zullen doornemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 |
Banneling
|
![]() Kan je hier iets meer toelichting bij geven waarom dat zo is?
Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 04:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 06:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 |
Banneling
|
![]() Is dat je eerste one liner vandaag? Ik ben teleurgesteld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 |
Banneling
|
![]() Nog een prentje dan, je optreden werkt als een boemerang maar daar had je natuurlijk eerder al eens over kunnen nadenken. Blijf rustig de dood van miljoenen mensen om absurde redenen negeren door alles te verdonkeremanen wat hiernaar verwijzen wil. Je staat al veel langer geseind maar toch blijft je destructie zegevieren, het heeft ook een voordeel voor de lezer, dat is het 'leuke'.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 | |
Banneling
|
![]() Als het gaat over die Grote Leugen dan kunnen we stilaan ook gaan denken dat het om een geesteziekte gaat, interessante materie in het kader van collaboratie. Dan spreekt men over 'herinneringsvervalsingen', 'narcisme' kan natuurlijk niet ontbreken in het verhaal.
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
Banneling
|
![]() Wie het schoentje past
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat valt er eigenlijk te besluiten uit een kopie van een brief uit 1917 die uitgaat van een onbekende persoon die in zijn tekst beweert namens de kroon en met instemming van het kabinet die laatste hun sympathie voor het zionistisch ideaal van een joodse staat in israël op te richten, met zin voor de rechten van de niet-joden. Deze onbekende persoon schrijft zijn brief naar een niet nader gepreciseerde 'Rotschild' , en als bij wonder toeval vergeet de scribulent om zijn naam onder de brief te typen zoals iedereen doet. De onleesbare krullen onderaan de brief zullen daar in elk geval niet veel licht over laten schijnen. Dat heeft dus allemaal geen zak te maken met WO II, met de miljoenen doden die daarin vielen. Je fantaseert erop los als je schrijft dat dit de amerikanen in de oorlog mee sleurde. En strooien met termen als "volksverraad" om die dan niet te onderbouwen is even futiel als een avondje yogisch vliegen samen met andere verdwaasde geesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 3 juni 2015 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 |
Banneling
|
![]() Mmmm, mijn collaborerende chakra's voelen weer retro-actief vreemd aan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgische geschiedenis dan noodzakelijkerwijze tot Belgohaat dient te leiden, of eerder dat het vermelden die geschiedenis noodzakelijkerwijze geboren dient te zijn uit Belgohaat. Misschien is de liefde voor België dan wel gebaseerd op een leugen ook? Ik haat België niet. Ik ben zelfs ooit nog gaan aanschuiven en janken met mijn toen Boudewijn stierf (een niet erg rationele reflex). Sindsdien ben ik wel van mening verandert. Ik zou met de oude onderdrukking van Vlaanderen en haar taal kunnen leven indien tenminste de mentaliteit waaruit die geboren werd niet meer aanwezig is. Maar dat is dus niet het geval. In plaats van verontschuldigingen krijgen we pogingen tot geschiedsvervalsing (ook op dit forum). De druppel die me onverschillig gemaakt heeft voor het begrip België echter is niet iets communautair, maar het groeiend besef dat dit land een door en door rot hart heeft. Ik geloof niet meer in de Belgische democratie. Daarachter bevinden zich de werkelijke machthebbers en die worden gekenmerkt door immoraliteit. De bende van Nijvel en de Dutroux affaire zijn bv. zaken die me het einde van dit land soms doen wensen. Een justici systeem die lijkt op een maffiaorganisatie. Loges.... En nee het is niet overal zo erg. Voorlopig leef ik ver weg en kan ik me permitteren het me niet zo aan te trekken. Als ik in België kom voel ik dat de onvrijheid van dat land op me weegt. Ja, mensen leven er 'goed' zou je kunnen zeggen. Materieel. Maar dat is maar aan de oppervlakte. Ik weet niet of ik er me nog zou kunnen aanpassen. Ik kruip tegen de muren op bij wijze van spreken voor de media in België. Zo eenzijdig en gecontroleerd. En je kan er amper over spreken met iemand want mensen zitten er midden in en zien het niet. Ze zijn zo opgegroeid. Ik voel er me als een leeuw in een kooi. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juni 2015 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is trouwens: "justitie" Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juni 2015 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarbij is het toch niet moeilijk te zien dat de manier waarop men een standaardtaal in Limburg heeft pogen introduceren veel minder agressief is geweest dan hoe men dat probeerde met het Frans. Mijn ouders hebben de adviesen (gedeeltelijk) proberen te volgen en me pogen op te voeden in het ABN. Ouders van buren deden daar niet aan mee. Uiteindelijk hebben die laatsten het grootste gelijk gehad. Als het moet spreken de kinderen die in het dialect opgevoed werden thuis evenzeer goed ABN namelijk (via school en media). Van belang is hier vooral dat onze ouders wel konden blijven kiezen. Maar men kan toch ook wel begrijpen dat Vlaanderen heeft gepoogd een standaardtaal in te voeren als tegengewicht tegen de Franse overheersing. De veelvoud aan dialecten maakte het de Fransen gemakkelijk het Frans op te leggen. Jammer daarbij is zeker dat de Vlamingen dan hun heil zijn gaan zoeken in een randstad Nederlands (dat van zichzelf ten onrechte de indruk heeft dialectloos te zijn net als het Antwerps) dat uiteindelijk bleek weinig respect te hebben voor de geplogenheden van het Zuid Nederlands (maar dat is een respect dat de Vlamingen ook dienen te eisen...met 'goesting'). Die poging tot introductie van het Nederlands in Limburg was uiteindelijk niet zo agressief. Limburgers hebben het aan zichzelf te danken als hun dialect achteruit gaat. Daarbij heb ik niet die indruk hoor. Vorig jaar zat ik toevallig een uurtje op het bureau van de burgemeester van Lanaken en ik kan je zeggen dat zowat alle telefoontjes en interne contacten in het plat plaats vonden. Ik voelde me er de buitenstaander met mijn plat met haar op...Maar ik eindig wel altijd met 'danke' in plaats van 'dank u' dan begrijpen ze wel dat ik een half slachtoffer ben geweest van het opvolgen van niet voldoende doordachte overheidsadviezen door mijn ouders. Vergelijk de introductie van een standaard Nederlands met die van het Frans in Limburg. U weet toch ook dat nog niet zo lang geleden het Nederlands of Limburgs verboden was in officiële zaken, niet door Vlaanderen maar door een Franstalig België. Is dat niet nog een graatje erger dan? Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juni 2015 om 16:12. |
|||
![]() |
![]() |