![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga jullie daarin gelijk moeten geven. Maar ik kan evengoed zeggen: toon mij dat ze dat wel doen en dan draaien we rond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet wel wetenschappelijk bewijs van een gestelde theorie.. jij moogt dat een onbewezen hypothese blijven nomen als je wilt maar dat verandert niks aan de zaak Maar kom ... als je ven leest in datzelfde artikel dan staat daar uitdrukkelijk te lezen dat het vandaag de dag zo goed als triviaal is mutaties vast te stellen en zeer precies te gaan vertellen wat er veranderd is. Wat wel is ... we kennen de precieze consequenties ( de logica erachter dus ) niet van al die veranderingen... maar datzelfde probleem stelt zich ook bij het door elkaar haspelen ( misschien wel in minder mate omdat ge daar veel vlugger alles in kaart kunt brengen ) Laatst gewijzigd door praha : 6 februari 2016 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja ... even in je redenering meegaande .. betekent dit dat de poten van diegenen, die de invloed van mutatie niet erkennen (of niet willen inzien) en alles willen terugbrengen op genetische drift, evenzeer zijn afgezaagd. Ik hoop dat je de consequenties daar dan ook van aanvaard als je nog eens afkomt met die 'hypothese' Het is niet omdat ge dat stukje in mijn vorige post bewust selectief hebt weggelaten dat ge daar plots niet meer met hetzelfde probleem zit ![]() Laatst gewijzigd door praha : 6 februari 2016 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
fout peche Wieroe heeft nu het antwoord ontwikkeld na tien jaar mediteren en Katten MIaauw TM doen in zijn luie, warme mandjes hier thuis bij ons. en het nieuwe model van Wieroe over dit probleem is erg mooi, hij is nog bezig het verder uit te werken. nee het is niet simpel, ook kwantum fysica heeft te maken met dit vraagstuk dus het is niet simpel. denk aan de Schrodinger kat dan zal je ontdekken dat het niet simpel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een hypothese blijft een hypothese en geen bewijs he. Geef eens concrete voorbeelden, doorverwijzingen... Citaat:
Citaat:
![]() Welke mutaties dragen nu evolutionaire bij bij organismes? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom... weer opnieuw dus Begrijp je het verschil tussen een hypothese, een theorie, een (subtheorie), etc ? Ik vrees er nog steeds voor. Dus opnieuw : De (sub)theorie stelt dat door oa mutaties de genetische code verandert naarmate de generaties vorderen. Om het niet moeilijker te maken dan het al is ... draai het even om om te weten met welk stukje nu precies last hebt Dus kan je me even wijzen waar dat niet waar zou zijn...ik ben zeer benieuwd Citaat:
Er is nooit iemand die stelde dat mutaties de richting bepaald MAAR wat is het organisme ? Dat is toch de genetische code, niet ? Die is verkregen door genetische drift + alle mogelijke mutatie Citaat:
Ten eerste : als je niet aanvaard dat mutaties ook de genetische code kunnen veranderen en dit in een totaal nieuwe combinatorische set dan ben je hier ronduit gewoon aan het trollen. Dan ga je terug richting twee jaar geleden waar ge het bestaan ervan betwijfelde, bleef beweren dat het steeds desastreus zou uitdraaien, of niet verder gezet zou worden door uitfilteren. Dat zou gewoon bijzonder flauw zijn en je eigenste artikel zegt net in zovele woorden dat daar totaal geen twijfel meer over is Ten tweede : Het artikel zegt ook dat de logica ( de juiste uitdraai ) niet bekend is. Geen probleem voor de evolutietheorie... er is nergens iets dat zegt dat de volgende stap er zus of zo zou moeten uitzien. Wil je dan toch een probleem maken van die volledige berekenbaarheid dan geldt dit probleem niet alleen voor variatie verkregen door mutatie maar ook voor alle variatie ( dus ook voor genendrift ) capice ? Of om het nog anders te stellen zal ik de vraag veralgemenen : Welke variatie ( dus ook door genendrift ) dragen nu precies bij tot de evolutie van organismen ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wie zegt nu dat de 'race' zou afgelopen zijn ? Toch ook maar de creationisten hé die stellen dat evolutie-biologen vastgeroest zouden zitten terwijl het net omgekeerd is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 |
|
![]() Ik had de indruk dat jij vindt dat de huidige evolutietheorie het principe van evolutie volledig verklaart. Ik verwacht dat die zal worden uitgebreid. Daar zijn creationisten benauwd voor. Ze weten zich al geen raad met biochemische processen en de voortplanting omdat de hand van god daar qniet aan te pas komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mooi voorbeeld: een microgolf. Zonder te weten wat dit juist doet, kan je er voedsel in plaatsen en er koud terug uit nemen. Je kan ook voedsel inplaatsen en wat met de knopjes spelen om dan warm voedsel te krijgen. Je voorspellingen dat voedsel zal opwarmen als je het er 5 min inzet op 650W zal dus ook uitkomen. Ondertussen weet je nog steeds niet hoe het nu juist werkt maar wetenschappelijk is dit wel. Observaties, hypothese, voorspelling en hertesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb op jouw vraag waarom evolutie soms relatief snel gaat en soms relatief traag. Deze video legt het uit aan de hand van vorderingen in evolutionary developmental biology: https://www.youtube.com/watch?v=9sjwlxQ_6LI Komt er eigenlijk op neer dat er verschillende lagen zijn in ons DNA en afhankelijk op welk niveau de mutatie zich voor doet, hoe 'sneller' of 'trager' er veranderingen optreden. Ik ga het hier niet gans uitleggen. Video is vrij eenvoudig en legt het redelijk goed uit. Als er vragen zijn, wil ik die wel proberen te beantwoorden. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb random mutaties nu net geplaatst, maar dan anders zoals gij ze beschrijft. Waar de cell zich niet volledig identiek kopieert maar zich toch verder afwerkt nadat ze volledig gesplitst is. Soms kan ze zich niet meer identiek kopiëren en dan puzzelt ze een andere sequentie uit. Een alternatieve om toch maar "afgewerkt" te zijn. Zoiets... Maar hoe deze evolutionair bijdragen weet ik niet? Laatst gewijzigd door Peche : 8 februari 2016 om 03:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Peche : 8 februari 2016 om 03:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan zeker geen spontane random mutatie. Bezie het voorbeeld van hoeveel kleurpatronen er uit 2 cavia's hun nageslacht kan komen. Citaat:
Ik heb er moeite mee dat er "spontaan" een mutatie in een soort optreedt waardoor ze evolutionaire progress maakt. Ik heb de theorie binnestebuiten gedraaid om uit te klaren hoe zoiets kan manifesteren. Toen ik bij genetic drift uitkwam zag ik een mogelijke verklaring, maar is dat moeilijk als "mutatie" te zien zoals ik ze als kind tot mijn volwassenheid afgebeeld kreeg. Hoe men dat vandaag doet weet ik eerlijk gezegd niet. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar de set veranderen is degeneren zoals wij het observeren, juist? Het lichaam is zelfhelend en ijvert er naar zichzelf te blijven. Prachtig zou zijn als er meer voorbeelden aan bod kwamen. Benader het eens vanuit een paar voorbeelden. Citaat:
Ik heb geen probleem met de berekenbaarheid ervan. De genen bepalen de evolutie van het organisme Praha. Door drift bepaalt wat ze in zich mee hebben de verdere uitkomst. Doordat ze zich afzonderen van hun hoofdstam zullen ze minder variatie in zich meedragen. Deze settelt zich dan uit naargelang hun omgeving. Dat is genetic drift voor mij. En dat is hoe variatie duidelijk kenbaar wordt. Maar ik zie het nog langs veel meer wegen manifesteren zoals co evolutie en interbreeding. Het ene sluit het andere niet uit. |
|||||||
![]() |
![]() |