![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,49% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
60 | 84,51% |
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 |
Minister
|
![]() 'Door alle desinformatie is het nodig om de puntjes op de i te zetten', schrijft premier Charles Michel (MR) in een bericht op zijn Facebookpagina. http://www.standaard.be/cnt/dmf20180102_03276119
‘Deze regering voert al drie jaar een streng maar rechtvaardig migratiebeleid’, schrijft de premier. ‘Ze neemt haar verantwoordelijkheid. In België is er geen jungle van Calais. Alles wordt in het werk gesteld om dat te vermijden. Wij ontvangen zij die voldoen aan de voorwaarden voor asiel. En wij werken in Europees verband aan maatregelen om onze grenzen te beschermen om te vermijden dat de situatie snel uit de hand loopt.’ Hij benadrukt dat België daarmee alle Europese en Internationale regels naleeft. Daarmee reageert hij voor het eerst op de heisa die ontstond rond het migratiebeleid van staatssecretaris Theo Francken (N-VA). De gebroeders Dardennne riepen vandaag in De Standaard premier Michel nog op om Francken de laan uit te sturen. Michel werkt punt voor punt uit hoe deze regering haar migratiebeleid voert en heel zorgvuldig tewerkgaat bij het repatriëren van Soedanezen. Hij wijst erop dat het in eerste instantie om een Europese aangelegenheid gaat en dat België zeker niet als enige land Soedanezen repatrieert. Hij verwijst naar het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Noorwegen die ook Soedanese identificatiemissies organiseerden. ‘In 2016 heeft Italië veertig Soedanezen teruggestuurd’, haalt hij aan als voorbeeld. Michel maakt zich ook sterk dat alle beslissingen volgens de regels verlopen, individueel genomen worden en vatbaar zijn voor beroep. Hij komt ook terug op het rapport van oktober van het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen over Soedan. De premier wijst erop dat het rapport veel genuanceerder is dan ‘de unilaterale interpretatie die eraan werd gegeven'. ‘België doet ruimschoots zijn deel als het aankomt op het opvangen van vluchtelingen’, besluit hij. ‘Wij blijven gaan voor een humaan, maar streng asielbeleid. Ik blijf vastberaden, daarop kunt u rekenen.’
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar welke Franstalige partij gaat de NVA in 2019 nog vinden die het gaat willen verdragen?
![]() |
![]() |
#1643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik jou was zou ik op mijn blote knieën tot Jezeke in de hemel bidden dat er na de volgende federale verkiezingen nog een regering zonder de N-VA KAN gevormd worden. ![]()
![]() |
![]() |
#1645 |
Europees Commissaris
|
![]() Weet ik hoor. Maar laat ze maar komen. Ik ben dat gewend. Ik hoor graag kakelende massa's. Zeker als het een categorie is die niet graag een debat voert over hetgeen er hier echt verkeerd loopt. Juist daarvoor zou een forum over politiek moeten dienen. Wel spijtig voor kakelende hoenders is wel het feit dat ik ook af en toe eens een stok gooi in een fazantenhok. Als het "erover" gaat hoor ik graag vele dieren in tumult tegen de draad van hun kooi vliegen. Wie eerlijk debat voert stoort mij nooit. Maar zo ver geraken wij hier nooit. Er zijn hier in dit land veel te veel andere belangen die een serieuze samenspraak of overleg verhinderen. En het uiteindelijk resultaat is dan wel dat een politiek corps al decennia lang zijn goesting doet. Democratisch telt de kiezer niet meer mee. Van mij mag er dan ook een totalitair regime komen dat orde op zaken stelt. Dan zijn er tenminste al een deel minder die uit de potjes vreten. En het vereenvoudigt de problematiek voor de kiezer. Hij weet dan dat hij moet zwijgen. Wat nu al het geval is maar de meesten weten het nog niet. Ze zagen dan maar verder zeker? Uiteindelijk resultaat? Allen te samen den berg af. Verder de put in. ![]() Een volk krijgt altijd waar het om vraagt. Ook dat beseffen sommigen nog niet. Zij blijven dromen over kippen die gouden eieren blijven leggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal van de verkiezingsuitslagen afhangen denk ik. De oppositie zit daar erg op hem in te hakken.
![]() |
#1647 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetend dat de twee-partite van Verhofstadt al vechtend over straat rolde, en wetend dat Michel de macht liever niet deelt met de PS zit het er dik in dat je gelijk krijgt, alleen ben ik er vrij zeker van dat de N-VA geen tweede keer onvoorwaardelijk in een regering zal stappen.
![]() |
#1648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat blijft slechts een probleem voor en van die partijen die per se nog een volgende federale regering wensen. in die context is de N-VA in 2019 wsl demandeur de rien én tegelijk incontournable om een B-fedreg te vormen. Laatst gewijzigd door Anna List : 2 januari 2018 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=1527
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1650 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er bestaan geen betere reclame dan een oppositie die niets anders doet dan hakken, hakken, hakken. Met een oppositie zoals de huidige zijn andere vijanden overbodig.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 januari 2018 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staande ovaties gegeven aan de regering ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook in Wallonië is Theo Francken, ondanks alle geroep en gescheld, vandaag de populairste politicus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zaken zijn fundamenteel en veel belangrijker dan een politiek dispuut over Francken zijn grote mond of een achterhoedegevecht over wat soedanezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 |
Banneling
|
![]() het beleid evalueren lijkt me nuttiger dan de houding van vandaag, dewelke er uiteindelijk op neerkomt van toe te geven dat iemand het vuile werk moet doen (geen enkele oppositiepartij durft nog voor onvoorwaardelijke open grenzen pleiten), maar dat Theo weg moet ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar de regering is niet populair.
![]() |
#1658 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 |
Banneling
|
![]() |