![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() al degenen die werken aan een zg nepstatuut in de groensector, kringloopwinkels, als strattkeerder. en zelfs een beginnend postbode heeft het niet. hoeveel is het minimumloon trouwens ? hoeveel betaal jij je polen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijne maat wel, die is er superblij mee. En die polen ook. En voor al die nepstatuten ben ik ook niet gewonnen, dat mag er van mij ook weer allemaal uit.
![]() |
![]() |
#1643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die polen hebben 1200€ in een wip, duurt geen maand bij die gasten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spreek jij nu over netto bedragen?
![]() |
#1645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja natuurlijk. Bij polen is alles netto...zelfs als het belastbaar is. Waarom denk je dat ze hun domiciel ginder houden?
![]() |
#1646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werken baat, staken schaadt !!!!!!!!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 |
|
![]() als werken niet baat dan moet staken maar schaden
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 | |
|
![]() Citaat:
hoe gaan we dat afdwingen door voor minder dan dat bedrag geen werk te weigeren ? Gaan bedelen bij UNIZO ? bij de koning ? bij de paus misschien ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 april 2006 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de kosten swingen tegenwoordig zo de pan uit om nog iemand aan het werkt te houden (en ze spreken alweer van verhogingen) dat het om den duur niet meer leefbaar is; te vergelijken met een werkloze die niet rondkomt om den duur kan ook een bedrijf niet meer rondkomen om den duur. En unizo is een syndicaat van de werkgevers ja. Dat heeft meer te maken de papierwinkel dan met wat anders trouwens.
![]() |
![]() |
#1650 |
Europees Commissaris
|
![]() misschien door te koppelen aan een uurtje of twee meer te werken per week. Terug veertig uren week in plaats van achtendertig voor een fulltime.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Twintig jaar terug kon iemand nog aan de slag die niet echt voor opvoeder had gestudeerd. Vandaag de dag kan dat in theorie ook nog (lager middelbaar is voldoende, al worden die niet veel betaald) maar de praktijk eist minstens hoger middelbaar, liefst hoger onderwijs. Waar vroeger misschien iets te weinig kwaliteit werd gevraagd wordt de dag van vandaag hoge eisen gesteld. Dit, mede met die onregelmatige uurroosters maakt er een knelpuntberoep van. Ook de ongelijkheden met het onderwijs zijn momenteel nog bijlange niet weggewerkt. Iemand met een pedagogisch diploma zal dus eerder uitkijken naar een plaats als regent of licentiaat waar de voordelen dan toch nog veel groter zijn (die mensen zijn statutair ook veel beter beschermd, zeker nadat ze een vaste benoeming hebben gekregen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Karma,wanneer gaan we het nu eens hebben over de knelpuntberoepen hé? Geef jij nu eens aan wat nu juist volgens U een knelpuntberoep is! Geef ook eens aan welke de oorzaken zijn dat er knelpuntberoepen bestaan . Gelieve dit in verstaanbare taal te doen. Dank U karma
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 april 2006 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 |
Vreemdeling
|
![]() Met 39 jaar een opleiding volgen voor opvoedster, dus 3 jaar leren, met 42 jaar solliciteren, zou men dan enige kans maken om werk te vinden of is men dan sowieso te oud?
![]() |
#1654 |
Europees Commissaris
|
![]() bij ons op het werk is men in ieder geval op die leeftijd nog niet te oud. Er zijn collega's bij ons die er pas bijgekomen zijn op hun 53e of 54e. Zover ik de andere instellingen ken, worden daar ook wel oudere werknemers aangenomen.
Laatst gewijzigd door Karma : 15 april 2006 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oorzaken kunnen zijn: te weinig betaald, te moeilijk, te hoog diploma of teveel scholing, te onzekere toekomstperspectieven om nog bij te scholen (voorbeeld stiksters), geen gepaste opleiding (we hadden het al ergens over natuursteenbewerkers of zo), onpopulaire arbeidsvoorwaarden (vb: weekendwerk), ongemotiveerdheid omdat het verschil met de dop te klein is, ongezond (chemische reiniging), ... en meer van die zaken. Deze draad was eigenlijk bedoeld om op zoek te gaan naar de oorzaken (en dus ook de gevolgen) maar ik vrees dat degenen die er zich in het begin zo constructief hebben achtergezet, ondertussen hebben afgehaakt. Waarom moet ik geen tekeninkske bij maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1657 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb daarnet (5 minuten geleden op zaterdag avond) een spontane sollicitatie gehad!
Echt waar, kom dat tegen Nu het was er uit voor hij er zelf erg in had, hij moet van de vdab 3 dagen of zo een verplichte cursus gaan volgen...en dat zag hij niet zitten want straks gaven ze hem nog werk ook. Dus probeerde hij hier eens, tot.... na de cursus wellicht. Hij was er duidelijk niet goed van dat hij zou moeten (misschien) gaan werken. Tja als je het niet gewoon bent natuurlijk kan dat wel wat tegenvallen. Tussen haakjes, hij is 46 jaar en stempelt al meer dan 30 jaar. Is beginnen werken op zijn 14 en wellicht gestopt op zijn 15 of zo...om dan te stempelen. Een echte veteraan dus! Laatst gewijzigd door Mambo : 15 april 2006 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 |
Minister
|
![]() Als je nog helemaal geen ervaring hebt in die sector zal je op die leeftijd niet meer aan de bak komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ps; hij heeft de papieren van de dokter al klaar. Zijne rug, zijne knie, zijne elleboog..het doet allemaal zeer.
Hopelijk hebben ze een beetje medelijden met hem en geven ze hem niet teveel in één keer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |