![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#16581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat doet Poetin al. Als je immers een open oorlog op Oekraïense bodem voorstelt als een "vredesmissie" en "denazificatie", dan maak je jezelf al voor heel de wereld belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16582 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oekraïne heeft niets geweigerd: de rebellen hebben het zelf onmogelijk gemaakt om bijvoorbeeld rechtmatige verkiezingen te houden. Dat u na bijna een week open oorlog in het noorden van het land nog steeds Poetins praatje gelooft dat hij gekomen is om Donetsk en Loegansk (in het oosten van het land) bevrijden, is toch wel een teken dat de Russische propagandamolen u volkomen heeft platgedraaid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Urbain is te intelligent om zich te verlagen tot politicus. Zeker in Belgenland, laat staan in de Vlonders, nota bene!
![]() |
#16584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Urbanus is geen Jay-P.
![]() |
#16585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Agressie is soms wel te verantwoorden, bvb. tegen IS in Syrie en Irak... Of het deze keer te verantwoorden is daar zijn. de meningen verdeeld over, er zijn argumenten pro (zie boven) en contra. Persoonlijk ben ik het niet eens met die beslissing. Zou ze zelf niet nemen of gesteund hebben. Maar in de huidige omstandigheden is er geen weg terug, zeker na al dat economisch terrorisme van het Westen. Want zelfs moest er nu vlug een akkoord komen, wat misschien oorspronkelijk het idee was, zal het Westen die sancties niet opheffen. Dus ik denk dat Rusland nu gaat voor een militaire overwinning en regime change. Ik hoop toch nog op een compromis, bijvoorbeeld Zelensky die alsnog de Minsk akkoorden wil erkennen, belooft dat Oekraine nooit lid van de NAVO wordt, etc.De westerse houding heeft een compromis echter minder waarschijnlijk gemaakt. Als dat niet lukt, dan een vlugge militaire overwinning van de Russen. De schade is toch al gebeurd. Dan ofwel een neutraal en confederaal Oekraine, ofwel worden Zuid- en Oost- Oekraine, als de inwoners daarmee instemmen, deel van Rusland. Heeft heel het gedoe tenminste nog iets opgeleverd. Vlug is wel relatief. Jonathan Holslag zei in De Morgen dat het weken duurde voor de VS Baghdad veroverden. De NAVO agressie tegen Servie duurde maanden. Zo n gigantische operatie kan niet slagen in een paar dagen of weken. In Georgie wel maar dat ging over een veel kleiner gebied in een veel kleiner land. Laatst gewijzigd door tomm : 28 februari 2022 om 02:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scheelt er iets Madam? Waarom zo gebeten op mij?
Moderatie: kan je die madam vragen om te stoppen? Merci.
![]() |
#16587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen, volgens mij, was het sop de kool niet waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén enkele feitje is al meer dan genoeg.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 28 februari 2022 om 02:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de rebellen weigerden verkiezingen te houden niet. Het was expliciet Oekraine dat weigerde verkiezingen georganiseerd door de OVSE te erkennen, net als de autonomie van deze gebieden. Wat Donbas betreft is het nu wel duidelijk dat deze gebieden nooit nog bij Oekraine zullen horen, ongeacht wat er verder nog gebeurt of beslist wordt. Laatst gewijzigd door tomm : 28 februari 2022 om 02:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die van Hitler heeft 25 miljoen Sovjet-Russen het leven gekost. Hij werd bijgestaan door de grootvaders en ideologische broeders van degene die nu de echte macht hebben in Oekraine. Dat heeft ongetwijfeld ook een rol gespeeld in de huidige beslissing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bent u tijdens de tweede wereldoorlog al duidelijk de Moermansk konvooien al vergeten he om uw voorbeeld staat recht te houden.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt alsof Poetin niet eerder ging voor een militaire overwinning. Over dat doel was er geen twijfel. Wel lijkt men er in Moskou van te zijn uitgegaan dat de klus wellicht veel sneller geklaard zou zijn, want het "Slavische broedervolk dat van de nazi's" moest bevrijd worden, zit blijkbaar toch niet zo echt te wachten op die "bevrijding"... Als de berichten juist zijn dat Poetin nu zware artillerie laat aanrukken en zelfs die beruchte thermobarische raketten, dan lijkt me duidelijk de Russen niet onmiddellijk met open armen worden ontvangen. Ook niet in de oostelijke gebieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag misschien de Russische propaganda napapegaaien over het Oekraïense volk dat vergeven zit van de nazi's, maar die situatie op het terrein laat toch iets anders zien. En ik vraag me trouwens zo stilaan af waarom de Russen die Oekraïners er nog bij willen als ze in hun ogen toch maar een bende nazi's zijn en voor nazi's stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder de huidige en toenmalige omstandigheden was het totaal onmogelijk om die verkiezingen te organiseren. Dat weet u. Dat weet iedereen. Je kan een regio maar moelijk verkiezingen organiseren als de bevolking een paar jaar werd geterroriseerd door pro-Russische rebellen en die maffiabazen daar ook nog steeds de plak zwaaien. Dan krijg je een orgie aan fraude zoals met dat grotesk referendum op de Krim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen gebruikt Moskou het als een soort kolonie om er goedkope kolen boven te halen en naar Rusland over te brengen. Veel bedrijven zijn er verdwenen en een groot deel van de bevolking heeft geen werk. Goed gedaan, Rusland. Alweer een puinhoop erbij!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Imran Khan leaves for Russia, first visit by Pakistan PM in 23 years "(...)Pakistan. Eerste bezoek sinds 23 jaar.
![]() |
#16598 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Putin announces military partnership between Russia and IndiaIndia heeft een militaire alliantie met Rusland.
![]() |
#16599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DonbasNog een documentaire. Washington beweert dat de opstand in Donbas niet spontaan was. Kijk het zelf na.
![]() |
#16600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Mariupol zijn de hardcore nazi's van het Azov-bataljon omsingeld. Ze hebben zware wapens en bevinden zich in residentiële gebieden. Ziet er niet goed uit.