![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er ergens taalbarbaren in de wereld zijn is het wel in Nederland. Niet alleen in vocabulaire maar ook in uitspraak, lees klemtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Woordkeuze : Subliem ! Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 oktober 2011 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16743 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klinkt misschien gek, maar soms vraag ik mij af of de term Nederlands wel de juiste benaming is voor de taal die wij spreken. Of dat misschien de oude term Nederduits of Diets niet veel beter zou zijn.
Dit, omdat dan gelijk de nationale lading hiermee verdwijnt en gelijk de link is gelegd met het Niederdeutsch in Duitsland en het Hochdeutsch in Duitsland. Ik weet dat ik hier geen vrienden mee maak, maar zou een optie kunnen zijn.
![]() |
#16744 |
Banneling
|
![]() En wat Snobbel de Wobbel van Poppel daarenboven vergeet, is dat wij al een woordenboek hebben in die aard: http://www.vlaamswoordenboek.be/http...oordenboek.be/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#16745 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeer zeker niet, ik leg slechts de vinger op de zeer pijnlijke wonde dat u en de uwen wél opkomen voor de opwaardering van regionale woorden uit uw gebied tot standaardtaal maar diezelfde opwaardering onze regionale woorden ontzegt. En dan kom ik met mijn vingertje wijzen? Het lijkt me eerder dat u dan niet uzelf recht in de ogen kunt kijken in de spiegel.
![]() |
#16746 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16747 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vlaams is een leuke lokale/regionale variatie. Ik moet ook eerlijk bekennnen, dat dialecten soms interessanter zijn als de standaardtalen! Ook wanneer ik naar Duitsland ga, bestudeer ik de daar aanwezige dialecten en regionale talen. Vooral in de kroegen scoor je daarmee...Proost! ![]()
![]() |
![]() |
#16748 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16749 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nooit zeggen waar het op écht op staat. Niet zeggen hoe erg men het vind dat er zo over Nederlanders gepraat en gedacht wordt! Ontwijken, konkelen, draaien, smiespelen enz.... Niet de schuldigen staan in de beklaagdenbank maar de beschuldigden! Om treurig van te worden. Ik word hier ziek van!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 oktober 2011 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16750 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16751 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16752 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En van De Waal?
![]() |
#16753 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik krijg steeds meer medelijden met de Walen dat ze met zo'n volk in één land zitten.
Ik ga mijn kennis van de Franse taal weer ophalen, want Nederlands willen de Vlamingen ook al niet meer met hun noorderburen spreken!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 oktober 2011 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16754 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16755 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat betekent alleen dat de propaganda zn werkt doet.
![]() |
#16756 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16757 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect-vertaler.php Laatst gewijzigd door Roderik : 31 oktober 2011 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16758 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Prietpraat,onzin, nonsens, zever in pakskes, lulkoek, kletspraat, quatsch, larie en apekool!
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 31 oktober 2011 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16759 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16760 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Jullie zijn in hetzelfde bedje ziek, maar je bent in geen enkel geval genuanceerder ![]()
![]() |