Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2013, 23:05   #1661
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Al wat verloopt via de rechtbanken duurt jaren. Het is aan de politici om in te grijpen.
Wel, waren het nu Vlaams Belangers geweest die deze heisa maakten ipv moslims,....

.... dat zou geen jaaaren duren hoor.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 23:21   #1662
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Vind het eigenlijk wel grappig hoe velen hier ineens vurig verdedigen dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen (maar dat zelf niet toepassen als het over moslims en bij uitbreiding allochtonen gaat), ineens verontwaardigd zijn over het verspreiden van verdachtmakingen en persoonsgegevens (terwijl hun favoriete website zoals geen stijl en angeltjes/golfbrekers daar hun handelsmerk van maken), ineens de noodzaak zien in het verbieden van haatspraak (terwijl ze voor de haatspraak van anderen zwaaien met de vrijheid van meningsovertuiging). Als ik niet beter wist, zou ik nog bijna gaan geloven dat deze hele heisa dan toch iets positiefs gaat opleveren.

Laatst gewijzigd door Edina : 14 juli 2013 om 23:38.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 23:32   #1663
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Vind het eigenlijk wel grappig hoe iedereen hier het ineens roerend eens is dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen (maar dat zelf niet toepassen als het over moslims en bij uitbreiding allochtonen gaat),.....
Is het dan niet bewezen dat het schoolgebeuren onmogelijk werd gemaakt door deze moslimouders?

Citaat:
....ineens verontwaardigd is over het verspreiden van verdachtmakingen en persoonsgegevens (terwijl hun favoriete website zoals geen stijl en angeltjes/golfbrekers daar hun handelsmerk van maken), ineens de noodzaak zien in het verbieden van haatspraak (terwijl ze voor de haatspraak van anderen zwaaien met de vrijheid van meningsovertuiging). Als ik niet beter wist, zou ik nog bijna gaan geloven dat deze hele heisa dan toch iets positiefs gaat opleveren.
U heeft het over "iedereen hier" en "hun favoriete website zoals..."

Sorry hoor, maar ik ken die websites niet waar u het over heeft.

Vreemd hoe iemand tegen veralgemeningen is als het om moslims gaat, daar zelf geen probleem mee heeft, als iemand een bepaald gedrag aanklaagt die we slechts bij moslims terugvinden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juli 2013 om 23:35.
Oud 14 juli 2013, 23:36   #1664
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vond het een beetje flauw dat De Wever het had over extremisten. Dit zijn helemaal geen extremisten, maar gewone moslims.
De Wever heeft dan ook nergens beweerd dat het allemaal over extremisten gaat. Dit waren zijn woorden volgens de GVA:

Citaat:
“Als het klopt dat er geen feiten zijn gepleegd, dan gaat het hier om een klassiek geval van massahysterie, nog verergerd door ophitsing binnen één etnische groep door elementen die labiel zijn en door extremistische moslims die het niet goed voor hebben met de samenleving”
Dat er door extremisten werd en wordt opgehitst lijkt me duidelijk als je de website bekijkt naar waar hier al een paar keer is verwezen. Maar daarom zijn nog niet alle moslimouders daar extremisten, zelfs niet alle moslimouders die daar voor de poort stonden. Zo'n massahysterie is dan ook helemaal niet eigen aan moslims, maar dat willen sommigen maar niet onder ogen zien.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 23:41   #1665
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Wever heeft dan ook nergens beweerd dat het allemaal over extremisten gaat.
Ik heb ook niet gezegd dat De Wever zou beweerd hebben dat het allemaal over extremisten gaat.

Gelieve niet te doen alsof dat wel zo is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juli 2013 om 23:41.
Oud 15 juli 2013, 00:47   #1666
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vind het eigenlijk wel grappig hoe velen hier ineens vurig verdedigen dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen (maar dat zelf niet toepassen als het over moslims en bij uitbreiding allochtonen gaat), ineens verontwaardigd zijn over het verspreiden van verdachtmakingen en persoonsgegevens (terwijl hun favoriete website zoals geen stijl en angeltjes/golfbrekers daar hun handelsmerk van maken), ineens de noodzaak zien in het verbieden van haatspraak (terwijl ze voor de haatspraak van anderen zwaaien met de vrijheid van meningsovertuiging). Als ik niet beter wist, zou ik nog bijna gaan geloven dat deze hele heisa dan toch iets positiefs gaat opleveren.
wil je nu bedoelen dat Golfbrekers, die een artikel van "moslims" publiceren, nu ineens verontwaardigd zijn over het verspreiden van verdachtmakingen en persoonsgegevens en ineens noodzaak zien om haatspraak te verbieden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 00:48   #1667
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever heeft dan ook nergens beweerd dat het allemaal over extremisten gaat. Dit waren zijn woorden volgens de GVA:

Dat er door extremisten werd en wordt opgehitst lijkt me duidelijk als je de website bekijkt naar waar hier al een paar keer is verwezen. Maar daarom zijn nog niet alle moslimouders daar extremisten, zelfs niet alle moslimouders die daar voor de poort stonden. Zo'n massahysterie is dan ook helemaal niet eigen aan moslims, maar dat willen sommigen maar niet onder ogen zien.
raar genoeg herkent U het onbepaald meervoud niet. Bent U weldegelijk vlaming?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 01:04   #1668
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Ik heb weinig toe te voegen aan de reactie van BDW, want dat is precies wat het is.

En denk je nu dat er massaal excuses zal worden geboden door deze vrouwen en mannen?? Juist !

Zoals hier gesteld: klacht indien tegen deze mensen voor ordeverstoring, aanzet tot haat en geweld, valselijke beschuldiging... Maar dit zal niet gebeuren, en dus morgen hetzelfde van dit.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 04:39   #1669
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

En waarom ben ik helemaal niet verbaasd als ik volgen artikel lees?

Sharia-militant mee achter haatcampagne De Blokkendoos

Citaat:
ANTWERPEN - Kamal A., een van de leden van de harde kern van Sharia4Belgium, verspreidt op het internet haatboodschappen aan het adres van de juffen van de Antwerpse kleuterschool Blokkendoos.

‘Dit lijkt een geval van massahysterie, veroorzaakt door ophitsende extremistische moslims.’ De Antwerpse burgemeester Bart De Wever (N-VA) liet afgelopen weekend weten dat na een maand gerechtelijk onderzoek nog altijd niets erop wijst dat in de kleuterschool De Blokkendoos effectief kindermisbruik heeft plaatsgevonden.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 05:55   #1670
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht

Los van de acties van Kamal A is nog steeds de vraag of die juf onbaldadigheden verrichtte met de kleuters.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 05:57   #1671
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht

Dit is geen verrassing. Dat die labiele vrouw die de heisa opstartte slechts een 'stroman' was, was te verwachten. Een beetje zoals Fouad Belcassem. Gewoon een dommerik vinden die deze onzin op TV wil verkondigen en zich voor zijn geloof wil laten vervolgen.

Voor deze haatbaarden is er immers maar één doel, als er maar boel is.
Oud 15 juli 2013, 06:28   #1672
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Los van de acties van Kamal A is nog steeds de vraag of die juf onbaldadigheden verrichtte met de kleuters.
Op die vraag is het antwoord overduidelijk JA

Natuurlijk staat het je vrij om ongeloof te hechten aan de getuigenissen die te lezen zijn op die ene weblog ( link vind je een paar pagina's terug ).
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 06:37   #1673
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, als de verdachtmakingen niet zo debiel zouden zijn dan kon je nog ergens gelijk hebben, maar er is een verschil tussen dit en een moslim die opgepakt is voor meerdere verkrachtingen. Ook hier klagen we over de gebrekkige informatie in de media.

Uiteindelijk is het weer van hetzelfde, moslims die voor problemen zorgen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 06:42   #1674
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Nope, als het geen extremisten zijn dan zijn ze gewoon achterlijk om zo'n mannen te geloven, je mag zelf kiezen wat ze zijn. Voor mij zijn ze even gevaarlijk.
Oud 15 juli 2013, 07:03   #1675
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wil je nu bedoelen dat Golfbrekers, die een artikel van "moslims" publiceren, nu ineens verontwaardigd zijn over het verspreiden van verdachtmakingen en persoonsgegevens en ineens noodzaak zien om haatspraak te verbieden?
waarom antwoord jij compleet naast de kwestie?

ik zal het eens anders vragen: is iedereen onschuldig tot diens schuld is bewezen of geldt dat voor bepaalde bevolkingsgroepen niet? en dan over welke bevolkingsgroepen heb je het dan en waarom?
Oud 15 juli 2013, 07:12   #1676
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

ik zal het eens anders vragen: is iedereen onschuldig tot diens schuld is bewezen of geldt dat voor bepaalde bevolkingsgroepen niet? en dan over welke bevolkingsgroepen heb je het dan en waarom?
Kijk, moesten die aanklachten nu minder achterlijk zijn dan had je misschien gelijk, in dit geval kon zelfs de politie die niet eens ernstig nemen. Dat is iets heel anders dan de gevallen die we aankaarten in de topics over misdadigers.
Oud 15 juli 2013, 07:22   #1677
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Zal het ook nog eens vragen:

Is het bewezen dat het schoolgebeuren onmogelijk werd gemaakt door deze moslimouders of niet?

Paulus.
Oud 15 juli 2013, 07:25   #1678
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zal het ook nog eens vragen:

Is het bewezen dat het schoolgebeuren onmogelijk werd gemaakt door deze moslimouders of niet?

Paulus.
compleet andere vraag.

en uiteraard is dat onmogelijk gemaakt door die hysterische massa. Hysterische massa's maken meestal alles onmogelijk.

maar daarmee is mijn vraag niet beantwoord. blijkbaar een taboe?
Oud 15 juli 2013, 07:26   #1679
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Kijk, moesten die aanklachten nu minder achterlijk zijn dan had je misschien gelijk, in dit geval kon zelfs de politie die niet eens ernstig nemen. Dat is iets heel anders dan de gevallen die we aankaarten in de topics over misdadigers.
en nogmaals naast de kwestie antwoorden.

jawel hoor, ik heb hier een taboe aangekaart. allé, een taboe in bepaalde kringen hier.
Oud 15 juli 2013, 07:28   #1680
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hoe staat het met het onderzoek?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be